Hakekaa ihmiset NYT niitä hyvän mielen lahjakortteja jos koette tarvitsevanne!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Lahjakortin jakelussa mukana
Omalta osaltani toivon, ettei nyt ala mitään yleisöryntäystä asian tiimoilta niihin MLL:än paikallistoimistoihin, sillä kaikkialla kortteja EI JAETA SITÄ KAUTTA.

Ottakaa siis selvää mitä kautta sitä voi oman kuntanne/kaupunkinne kohdalla hakea.
Mikäli oman paikallisyhdistyksesi MLL:än sivuilla lukee, että lahjakortteja voi kysyä heiltä, niin asia on ok, mutta ainakaan meidän kohdallamme kortit jaetaan sosialitoimiston kautta.

"vieras"
Mua ärsyttää, kun kortteja saa myös sellaiset perheet, jotka niitä eivät välttämättä tarvitsisi. Sitten ne perheet, joilla oikeasti olisi tarvetta, jäävät usein saamatta.

"vieras"
Omalta osaltani toivon, ettei nyt ala mitään yleisöryntäystä asian tiimoilta niihin MLL:än paikallistoimistoihin, sillä kaikkialla kortteja EI JAETA SITÄ KAUTTA.

Ottakaa siis selvää mitä kautta sitä voi oman kuntanne/kaupunkinne kohdalla hakea.
Mikäli oman paikallisyhdistyksesi MLL:än sivuilla lukee, että lahjakortteja voi kysyä heiltä, niin asia on ok, mutta ainakaan meidän kohdallamme kortit jaetaan sosialitoimiston kautta.
Juuri näin!! MLL:n hallitukset päättävät, miten kortit jaetaan. Ja useimmiten ne varmasti annetaan sosiaalitoimiston jaettavaksi. Älkää siis ottako yhteyttä muualle kuin ehkä sinne sossuun.

"vieras"
mä kävin tämän alueen paikallistoimiston sivuilla eikä siellä ollut mitään mainintaa mistään lahjakortista, enkä löytänyt muualtakaan mitään tietoa. Että vaikea on hakea kun ei löydy tietoa, jotkut vaan sitten ilmoittelee saaneensa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22405190]mä kävin tämän alueen paikallistoimiston sivuilla eikä siellä ollut mitään mainintaa mistään lahjakortista, enkä löytänyt muualtakaan mitään tietoa. Että vaikea on hakea kun ei löydy tietoa, jotkut vaan sitten ilmoittelee saaneensa.[/QUOTE]

Ei niitä haeta mitenkään! Paitsi, jos todella olet lahjakortin tarpeessa, ota yhteyttä paikkakuntasi sosiaalitoimistoon. Paikallinen MLL saattaa antaa heille kortteja jaettavaksi niitä tarvitseville.

rikkaat saa ilmaisesti
mä en ole saanu niitä mikään vuosi. olen 2lapsen yksinhuoltaja, sossussa joudutaan toimeentulotukea kerjäämään. mikään vuosi muhun ei ole kukaan ottanut yhteyttä enkä ole myöskään tälläisestä kuullut. sossusta ei ole sanallakaan kerrottu, siis mikä tää juttu on?

köyhälistö
mä en ole saanu niitä mikään vuosi. olen 2lapsen yksinhuoltaja, sossussa joudutaan toimeentulotukea kerjäämään. mikään vuosi muhun ei ole kukaan ottanut yhteyttä enkä ole myöskään tälläisestä kuullut. sossusta ei ole sanallakaan kerrottu, siis mikä tää juttu on?
en mäkään mut ajattelin kysyä diakonilta tänä vuonna jotain apua...nii monta vuotta kitkuteltu ilman!

[QUOTE="vieras";22405198]Ei niitä haeta mitenkään! Paitsi, jos todella olet lahjakortin tarpeessa, ota yhteyttä paikkakuntasi sosiaalitoimistoon. Paikallinen MLL saattaa antaa heille kortteja jaettavaksi niitä tarvitseville.[/QUOTE]

Näin juuri. Niitä ei tosiaan haeta, vaan meillä sosiaalitoimi katsoo kenellä on suurin tarve ja kortit jaetaan sitten sen mukaan.

Ja mitä tulee siihen, että köyhät eivät niitä saa, mutta rikkaat saavat. En tiedä yhtäkään rikasta ihmistä jolla olisi kaikki hyvin, mutta joka olisi silti sosiaalitoimen asiakkaana. Tätä teidänkin kannattaa pohtia kun seuraavan kerran mietitte miksi naapurin Pirkko sai kortin, vaikka sillä pyyhkii hyvin. Pyyhkiiköhän sittenkään?

"vieras"
No ei niitä nyt niin runsaasti ole, että kaikille riittäisi!! Kysyppä sieltä omasta sossustasi, että onko heille annettu ko. kortteja. Ehkä on kuule sitten vieläkin huonompiosaisia kuin sinä.

Mielenkiinnosta katselin myös... Mutta en löytänyt mitään infoa.
Me emme tosiaan infoa näistä mitään, sillä kortteja ei ainakaan meillä ns. haeta, emmekä halua että käy kuten viime vuonna. Saimme lukuisia puheluita joissa meille itkien kerrottiin elämäntarinaa ja pyydettiin apua. Mutta kun me emme päätä kenelle kortit menee.

Siinä on kyllä oma joulumieli hyvinkin kaukana, kun puhelin soi 5 kertaa joka päivä ja aina sieltä soittaa joku epätoivoinen äiti ja välillä isäkin.

Me teemme osuutemme, eli annamme kortit sosiaalitoimelle, joka osaa jakaa kortit varmasti tasapuolisemmin, mitä me osaisimme. Eihän meillä ole tiedossa näiden ihmisten tuloja ja elämäntilanteita.

"vieras"

Ap:n pointtina oli se, että niitä kannattaa kysyä vaikka sieltä paikallistoimistosta eikä vaan itkeä ettei ikinä korttia saa. Ei varmasti saakaan jos ei tuo itseään ilmi. En minä tiedä onko tuo "oikea" paikka kysyä mutta näin olen tehnyt.

Yhteistyössä