uskis
Tähän vielä ihan lyhyt kommentti, että tuokin tie on käyty ja nähty. Olen ajattellut sun laillas suurimman osan elämääni, joten siihen on turha vedota, etten ymmärtäisi sua. Mutta olen löytänyt parempaa, enemmän, tiedonhalua tyydyttävän ja sitä lisäävän jutun. Niin se vain on :heart:Tuota noin. Riippuu teoriasta. Minähän lainasin viestiäsi, jossa yleisellä tasolla valittelit että tiedemaailmassa on vallitsevia teorioita. Konkretiaa ensin itseltäsi, kiitos. Tuleeko mieleen joku teoria joka on vedetty hatusta? Kukaties kuuluisa "puhuva käärme puutarhassa" -teoria? Ei, se oli jotkut muut.
Ja ei, se ei ole sinun vikasi että minä en ymmärrä. Mutta se on minunlaisteni ihmisten vika, että sinä et ymmärrä. Liian kauan on pidetty kuono ummessa ja uskonnonvapauden nimissä annettu ihmisten pitää kiinni omituisista taikauskoistaan. Valistuksen ja opetuksen sijaan. Viimeisen 10 vuoden sisään tuuli on viimeinkin ruvennut kääntymään, päivä päivältä.
Sitä paitsi uskoa ei ole muunlaista kuin sokeaa, koska usko ei pohjaudu tietoon vaan tiedon puutteeseen. Ihan määritelmällisesti.