Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti 44v";22395951]Siihen nähden, ettei sinua kiinnosta käydä Saalemissa eikä sinua kiinnosta Cafe Raamattu, niin olet yllättävän kiinnostunut tästä keskustelusta.

Oletko sinä sitten heikkona 44-vuotiaisiin naisiin?[/QUOTE]
En erityisemmin, yhtä 38-vuotiasta ajoin kerran. Se oli ihan mukava, otti perseeseen mielellään.

Minä mieluummin keskustelen yksittäisen uskovaisen kanssa miten hän suhtautuu uskoonsa, kuin kuuntelen käsi otsalla sitä kun pastori saarnaa lämpimikseen eikä kukaan uskalla sanoa mitään vastaan.

"äiti 44v"
En erityisemmin, yhtä 38-vuotiasta ajoin kerran. Se oli ihan mukava, otti perseeseen mielellään.

Minä mieluummin keskustelen yksittäisen uskovaisen kanssa miten hän suhtautuu uskoonsa, kuin kuuntelen käsi otsalla sitä kun pastori saarnaa lämpimikseen eikä kukaan uskalla sanoa mitään vastaan.
Olen luullut sinua naiseksi!

Minä en persepanoista tykkää. Se on homojen hommia. En ota vastaan enkä naisena luonnollisestikaan myöskään kairaa.

Käsi otsalla? Ja kaipa sinäkin uskaltaisit sanoa vastaan pastorillekin? :D
Ihmisiä ne pastoritkin vain ovat.

[QUOTE="äiti 44v";22396068]Olen luullut sinua naiseksi!

Minä en persepanoista tykkää. Se on homojen hommia. En ota vastaan enkä naisena luonnollisestikaan myöskään kairaa.

Käsi otsalla? Ja kaipa sinäkin uskaltaisit sanoa vastaan pastorillekin? :D
Ihmisiä ne pastoritkin vain ovat.[/QUOTE]
Toki uskaltaisin, mutta TV:lle on aika typerä sanoa vastaan.

Muista sitten ettei ukkosi myöskään saa nuolla pimppiäsi, se on lesbojen hommaa. Mokomat matonpurijat.

"äiti 44v"
[QUOTE="äiti 44v";22396093]ei luo

ei se niin tyhmä ole

Jumala vetää ihmisen luokseen.

Nyt pidän tunnin tauon, lapset pitää pistää nukkumaan ja sitten katson sen ohjelman. Tavataan myöhemmin vielä jos haluat... :)[/QUOTE]

Siis ei saatana niin tyhmä ole että se toimisi omaa agendaansa vastaan ja pelaisi Jumalan pussiin

"zxz"
[QUOTE="äiti 44v";22397064]Tää oli tippunut sivulle 5 tai jotain.

Ja dechs oli käynyt huoraamassa jossain toisessa ketjussa näköjään tässä välillä heti kun selkä käännettiin...[/QUOTE]
Eioo huoraillut, oon pitanyt vahan silimalla sita mikasenniminytoli.

[QUOTE="äiti 44v";22396096]Siis ei saatana niin tyhmä ole että se toimisi omaa agendaansa vastaan ja pelaisi Jumalan pussiin[/QUOTE]
Miksi sitten aiemmin sanoit niin? Että saatana luo ihmiselle avuttomuutta ja heikkoutta? Ja että jumalaan uskoon tuleminen vaatii heikkoutta? Tuohan kuulostaa täsmälleen siltä, että saatana luo uskoon tulolle otolliset olosuhteet.

Ja joo, postailen kyllä muihinkin ketjuihin kuin tähän, olen syvästi pahoillani jos tämä aiheutti sekaannusta.

helppoa
Mun mielestä Jumala on muutenkin kauhean ilkee olento. Ensin se estää paratiisireissun kun Aatami ja Eeva haukkaa omppua ja sit alkaa elämä maan päällä. Sitten välissä tuhotaan hiukan tulvilla porukkaa ja sit uhrataan oma poitsu et muka saatas synnit anteeksi. Miksi? Olis vaan sillonki laittanu tulvan niin olis helpommalla päässyt.. Joka tapauksessa on vaikeeta edes yrittää alkaa uskoa noin vihaseen olentoon jonka pitäisi olla meidän turva ja valtias ja edes kukaan ei saa konkreettista apua. Kummasti lakkas ilmestymästä täne kun raamattu saatiin kirjotettua..? Eli ei ole ketään joka olisi jatkanut seikkailukirjan kirjottamista..? Ja muuteksin on julmaa et Jumala antaa kauhean määrän käskyjä mitä ei saa tehdä ja sitten kuiteskin ite teke niitä, ei kovin esimerkillistä..?
Ei kait se Jumala ole ennenkään ilmestynyt, poikansa vain ja ylösnoussut. Yliluonnollista satua kaikki, kuten Raamatunkin sanotaan olevan yliluonnollista. Joku vain sen kokee.

"zxz"
Miksi sitten aiemmin sanoit niin? Että saatana luo ihmiselle avuttomuutta ja heikkoutta? Ja että jumalaan uskoon tuleminen vaatii heikkoutta? Tuohan kuulostaa täsmälleen siltä, että saatana luo uskoon tulolle otolliset olosuhteet.

Ja joo, postailen kyllä muihinkin ketjuihin kuin tähän, olen syvästi pahoillani jos tämä aiheutti sekaannusta.
Nyt sun piti molayttaa se kaikille, kun juuri puolustelin sua ettet oo huoraillu.

"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22397111]Eioo huoraillut, oon pitanyt vahan silimalla sita mikasenniminytoli.[/QUOTE]

Oli käynyt aloittamassa jonkun tyngäksi jääneen ketjun siitä uskooko ihmiset puhuviin käärmeisiin ja aaseihin.

Törmäsin tuossa kun tätä ketjua hain.

[QUOTE="äiti 44v";22397298]Oli käynyt aloittamassa jonkun tyngäksi jääneen ketjun siitä uskooko ihmiset puhuviin käärmeisiin ja aaseihin.

Törmäsin tuossa kun tätä ketjua hain.[/QUOTE]
Jeps, tulkitsin sen niin etteivät puhuvat eläimet kiinnosta kovin monia :'( Raamatun sanoma ei ole tavoittanut ihmisiä.

"zxz"
[QUOTE="äiti 44v";22397298]Oli käynyt aloittamassa jonkun tyngäksi jääneen ketjun siitä uskooko ihmiset puhuviin käärmeisiin ja aaseihin.

Törmäsin tuossa kun tätä ketjua hain.[/QUOTE]

No enhan mina sita voinu kahleisiinkaan panna. ju nou.

"äiti 44v"

Enhän minä nyt OIKEASTI ole mustasukkainen vaikka kävisitkin välillä vieraissa ketjuissa! :D

Katsoitko sen ohjelman? Oli hyvä esitys kulttuurimarxilaisuudesta ja tästä homoagendasta jonka toimintasuunnitelma oli vuonna 1987 luotu USA:ssa. Dosentti Juha Ahvio luki sitä suunnitelmaa suoraan paperista. Erittäin hyvä ohjelma, kantsii katsoa uusintana tai sitten Seiskan ohjelma-arkistosta. Eka osa tuli reilu viikko sitten.

Aiemmin kai sanoin että vihtahousu kiusaa ihmistä joka on juuri tullut uskoon tai joka näistä asioista kiinnostuu. Mutta risupöksyn tavoite on kyllä masentaa ihminen nimenomaan ajattelemaan, että hän on Jumalan hylkäämä. Ei siten että ihminen masentuisi ja huomaisikin tarvitsevansa Jumalaa.

Mm. raamatunopettaja David Pawson kertoi telkassa että hänellä meni elämässä suht huonosti niihin aikoihin kun hän tuli uskoon. Mutta uskoontulon jälkeen alkoi sitten mennä vielä monin verroin surkeammin. Hän piti näitä sielunvihollisen attentaatteina, tarkoitus tietenkin että ihminen "päättelisi järkevästi" ettei tämä usko näytä olevan ratkaisu mihinkään ongelmiin eikä tästä näy seuraavan mitään hyvää.

Mutta mielestäni sinä pohdit loputtomasti ja turhan vaikeasti melko erikoisia asioita. Jos kerta sinulle olen sanonut ettei s*tana ihmistä uskontielle missähän tapauksessa ainakaan tarkoita johdattaa, niin se asia on niin. Jos olen jossain kirjoitellut jotain epäselvää minkä voi tulkita toisin niin se tekstini on sitten joko paskaa tai ainakin epäselvää.

"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22397329]No enhan mina sita voinu kahleisiinkaan panna. ju nou.[/QUOTE]

Aikuinen ihminen on vapaa tekemään lähes mitä typeryyksiä tahansa, mikäli laillisuuden rajoissa pysytään. Jumalakaan ei pakota.

Mutta jotta hieman joka kymmenes sivu sivuttaisiin otsikon aihettakin niin minulla on astma ja olen allergisoitunut kosteusvauriohomeille töissä. Että ap:n kantsii muuttaa pois homeluukusta. Tuli vain mieleen kun äsken astmapiippua kävin vetämässä.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22395604]Sinähän se vissiin sen sun meiliosoitteen laitoitkin eilen tai yöllä? Pistän sitten sulle siihen noottia kun olen valmis katuevankelijointiin :D

Asutko etelä vaiko pohjois-Suomessa? Idässä? Lännessä? Tarkemmin ei tarvitse sanoa jos et halua. Eikä edes tuon vertaa jos siis et halua. Kartoitan tässä vain jo näitä meidän työalueitamme :)[/QUOTE]

Tää on sit sovittu. Juu, mä laitoin meilisoitteeni. Ei varmaan kannata tän hetkistä ilmansuuntaa ilmoitella, kun olosuhtee voi niin äkkiä muuttua. Mut sit, kun on aika, niin jaetaan tämä Suomi sopiviin viipaleisiin ja lähdetään yhdessä vallottamaan se!

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22395627]Tuossa vanhassakin on riittävästi raameja.

Ja dechs tulee mun puolesta kans katutyöhön messiin sitten kun on siihen valmis ja kääntynyt. Dechsin todistuksella Jumalasta on kovastikin painoarvoa, tuolla on agnostikkoja kadut väärällään. Ne tykkää kun tapaavat entisen "en tiedä"-ihmisen :)[/QUOTE]

Niinpä! Messiin vaan! Kiva, kun meitä alkaakin pian olla jo kasassa melkoinen joukko :D!

uskis
Edelleenkin muistutan, että lähden mukaan vasta siinä vaiheessa, kun tietämättömyyttä peittelevä usko poistuu, ja jumalan olemassaolo pohjautuu tietoon. Silloinhan asia on ihan ok. Mutta minua on turha odottaa mukaan jos minun odotetaan uskovan johonkin sokeasti.
Kyllä kyllä. Tosin uskon niin, että tuota tietoa et välttämättä saa, niinkuin itse toivoisit. Jumala ei ole meidän mikään marionettinukke, joka tulee ja tekee niin kuin meitä sattuu milläkin hetkellä miellyttämään. Kun uskossa on, ymmärtää, että kaikki olevainen todistaa Jumalan olemassaolosta. Jos sä haluut oikeesti tietää, onko tää totta vai skeidaa, niin ole nöyrä ja pyydä Jumalaa osoittamaan sulle, onko Hän elävä. Jumala näkee jokaisen meidän sydämeen ja jos sä oot vilpitön ja etsit vastauksia, sä tulet sen saamaan.

Yhteistyössä