Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti 44v";22395589]Psyykkinen vajavaisuus ja ihmisen tunne omasta heikkoudestaan ja siitä kumpuava tarpeensa hakeutua Jumalan huomaan, ne ovat kaksi TÄYSIN ERI ASIAA.

Esimerkki rautalangasta: Nainen voi tuntea "naisellista heikkoutta" ja haluaa käpertyä miehen isoon syliin, vahvojen käsivarsien suojaan.

Ei nainen kuitenkaan tuossa myönnä olevansa "psyykkisesti vajavainen" :D[/QUOTE]
Kyllä tunne heikkoudesta nimenomaan johtuu huonosta itsetunnosta, psyykkisestä vajavaisuudesta, siitä että jokin normaalin kehityksen osa puuttuu. Ei hyvällä itsetunnolla varustetulla ihmisellä ole mitään tarvetta uskotella itselleen, että joku suuri voima auttaa häntä joka hetki. Hän luottaa itseensä ja omiin kykyihinsä.

"äiti 44v"
:D. Tuut sitten mun messiin, niin lähdetään yhdessä kadulle kertomaan mahtavasta, armollisesta, oikeudenmukaisesta, rakastavasta Jumalasta :)!!
Sinähän se vissiin sen sun meiliosoitteen laitoitkin eilen tai yöllä? Pistän sitten sulle siihen noottia kun olen valmis katuevankelijointiin :D

Asutko etelä vaiko pohjois-Suomessa? Idässä? Lännessä? Tarkemmin ei tarvitse sanoa jos et halua. Eikä edes tuon vertaa jos siis et halua. Kartoitan tässä vain jo näitä meidän työalueitamme :)

[QUOTE="äiti 44v";22395627]Tuossa vanhassakin on riittävästi raameja.

Ja dechs tulee mun puolesta kans katutyöhön messiin sitten kun on siihen valmis ja kääntynyt. Dechsin todistuksella Jumalasta on kovastikin painoarvoa, tuolla on agnostikkoja kadut väärällään. Ne tykkää kun tapaavat entisen "en tiedä"-ihmisen :)[/QUOTE]
Sovittu. Enhän minä vaadi muuta kuin todisteet jumalan olemassaolosta, sen jälkeen minulla ei ole mitään jumalajuttuja vastaan. Veikkaan tosin etten koskaan tuohon käännytystyöhön joudu, ja vaikka joutuisinkin, mitä hyötyä siitä edes olisi kun ihmisille olisi jo aukottomasti esitetty tieteelliset todisteet jumalan olemassaolosta? Aika redundanttia työtä olisi se :rolleyes:

"äiti 44v"
Sama epäily herännyt. Tässähän on ketjussa listattu asioita, joiden pohjalta tämä raamatun jumala on ei-kaikkivoipa, armoton, epäoikeudenmukainen ja vihainen. Kuin lapsi leikkimässä muurhaisfarmilla.

Silläpä kysyinkin, että aiotteko kehittää uuden jumaltarinan.
Jumala antaa Pahan häslätä täällä aikansa. Ja ihmisen tehdä kuten tahtoo.

Mistä sä olet saanut päähäsi että kaikki näkemäsi globaali sonta ja pahuus olisi Jumalan tahtoa? Ihminenhän halusi jumalaksi Jumalan paikalle! Ihminen halusi TIETÄÄ. Käyttää omaa älyään.

No tulokset näemme mihin on päästy. Sen perusteella en kovasti ihmisälyä palvoisi.

[QUOTE="äiti 44v";22395650]Jumala antaa Pahan häslätä täällä aikansa. Ja ihmisen tehdä kuten tahtoo.

Mistä sä olet saanut päähäsi että kaikki näkemäsi globaali sonta ja pahuus olisi Jumalan tahtoa? Ihminenhän halusi jumalaksi Jumalan paikalle! Ihminen halusi TIETÄÄ. Käyttää omaa älyään.

No tulokset näemme mihin on päästy. Sen perusteella en kovasti ihmisälyä palvoisi.[/QUOTE]
En minä väitä että globaalit ongelmat olisivat jumalan aikaansaannosta, sehän olisi ihan hullua. Yhtä pöhköä kuin väittää että maailmassa olevat hyvät asiat olisivat jumalan aikaansaannosta.

Mutta jos puhutaan siitä raamatun jumalasta. Raamattua lukemalla jumalasta saa psykopaattisen, sadistisen kuvan. Itse asiassa on mielenkiintoista, miten lähellä toisiaan saatananpalvojien idoli ja jumalanpalvojien idoli ovat.

"äiti 44v"
Sovittu. Enhän minä vaadi muuta kuin todisteet jumalan olemassaolosta, sen jälkeen minulla ei ole mitään jumalajuttuja vastaan. Veikkaan tosin etten koskaan tuohon käännytystyöhön joudu, ja vaikka joutuisinkin, mitä hyötyä siitä edes olisi kun ihmisille olisi jo aukottomasti esitetty tieteelliset todisteet jumalan olemassaolosta? Aika redundanttia työtä olisi se :rolleyes:
Kyllähän sinäkin Jumalalta todisteet saat, jos niitä häneltä pyydät. Jos Hän antaa todisteita muillekin, niin miksi hän sinun kohdallasi tekisi poikkeuksen?

Jopa ateisti siskoni sai itselleen riittävän todisteen rukousvastauksena kaksi vuotta sitten, kun vaikeassa tilanteessa päätti rukoilla ja kokeilla että kuuluuko taivaalta muuta kuin lentokoneiden hurinaa (asuu lähellä Helsinki-Vantaata). Uskoi sen jälkeen että Jumala vastasi ja siis on, mutta ei ole uskossa kyllä tällä hetkelläedes sitä vähää mitä minä tässä messuan.

"äiti 44v"
En minä väitä että globaalit ongelmat olisivat jumalan aikaansaannosta, sehän olisi ihan hullua. Yhtä pöhköä kuin väittää että maailmassa olevat hyvät asiat olisivat jumalan aikaansaannosta.

Mutta jos puhutaan siitä raamatun jumalasta. Raamattua lukemalla jumalasta saa psykopaattisen, sadistisen kuvan. Itse asiassa on mielenkiintoista, miten lähellä toisiaan saatananpalvojien idoli ja jumalanpalvojien idoli ovat.
Sinulla on jäänyt perustavaa laatua olevia seikkoja ja eroja havaitsematta.

Jumala tulee voittamaan, saatanakin on vain luotu olento kuten ihminenkin. Toki saatana on yliluonnollinen olento, mitä ihminen ei ole. Saatanaa ei siis silti pidä aliarvioida, se on ihmiselle sitkas vainoaja. Se syöttää ihmiselle kaikenlaista ajatusta kuten "en minä kelpaa", "en minä usko riittävästi", "en minä voi uskoa ollenkaan", "ei Jumala välitä minusta, haluaa vain tuomita minut", "olen tehnyt syntiä jota en voi saada anteeksi" jne.

Saatana luo ihmisen mieleen kaikenlaista tyhjyyttä ja toivottomuutta. Tiedän kun olen tuon vihtahousun vaikutuksissakin saanut kärvistellä tähän ikään melkolailla. Mutta minä tiedän, että sen pikkutyttönä tekemäni uskonpäätöksen vuoksi, Jumala on pitänyt minusta kiinni. Vaikka vuosikaudet en halunnut edes ajatella Jumalaa. Sitten tuossa kolmisen vuotta sitten ihmettelin yhdelle vapislaiselle miehelle että miksi nämä uskonasiat vuosikymmenestä toiseen mua seuraavat. Vaikka en niistä edes välittäisi.

No, silloin kirkasotsaisena pikkutyttönä halusin vilpittömästi olla uskovainen. Jumala muistaa sen ja haluaisi minut riveihinsä näköjään vielä keski-ikäisenä tanttanakin :D vaikka minä olen kyllä kampoihin pistänyt.

nume
Aloittajalle: Ei hätää, ei Jumala kosta kirkosta eroamista. Eihän uskoon tarvita kirkkoa, eikä kirkko ketään pelasta.

Joka _USKOO_ ja KASTETAAN, se pelastuu.
Huom. siis ihmisen tulee uskoa (vastasyntynythän ei ymmärrä, eikä siten voi uskoa, ja täten lapsikaste on turhaa, sillä kaste yksinään ei riitä pelastamaan.)

"äiti 44v"
Aloittajalle: Ei hätää, ei Jumala kosta kirkosta eroamista. Eihän uskoon tarvita kirkkoa, eikä kirkko ketään pelasta.

Joka _USKOO_ ja KASTETAAN, se pelastuu.
Huom. siis ihmisen tulee uskoa (vastasyntynythän ei ymmärrä, eikä siten voi uskoa, ja täten lapsikaste on turhaa, sillä kaste yksinään ei riitä pelastamaan.)
Näin minäkin kasteasian näen. Eli siinäkin olen vastaan ev.lut. näkemystä.

[QUOTE="äiti 44v";22395683]Kyllähän sinäkin Jumalalta todisteet saat, jos niitä häneltä pyydät. Jos Hän antaa todisteita muillekin, niin miksi hän sinun kohdallasi tekisi poikkeuksen?

Jopa ateisti siskoni sai itselleen riittävän todisteen rukousvastauksena kaksi vuotta sitten, kun vaikeassa tilanteessa päätti rukoilla ja kokeilla että kuuluuko taivaalta muuta kuin lentokoneiden hurinaa (asuu lähellä Helsinki-Vantaata). Uskoi sen jälkeen että Jumala vastasi ja siis on, mutta ei ole uskossa kyllä tällä hetkelläedes sitä vähää mitä minä tässä messuan.[/QUOTE]
Pyysin äsken. En saanut. Lienet erehtynyt.

[QUOTE="äiti 44v";22395741]Sinulla on jäänyt perustavaa laatua olevia seikkoja ja eroja havaitsematta.

Jumala tulee voittamaan, saatanakin on vain luotu olento kuten ihminenkin. Toki saatana on yliluonnollinen olento, mitä ihminen ei ole. Saatanaa ei siis silti pidä aliarvioida, se on ihmiselle sitkas vainoaja. Se syöttää ihmiselle kaikenlaista ajatusta kuten "en minä kelpaa", "en minä usko riittävästi", "en minä voi uskoa ollenkaan", "ei Jumala välitä minusta, haluaa vain tuomita minut", "olen tehnyt syntiä jota en voi saada anteeksi" jne.

Saatana luo ihmisen mieleen kaikenlaista tyhjyyttä ja toivottomuutta. Tiedän kun olen tuon vihtahousun vaikutuksissakin saanut kärvistellä tähän ikään melkolailla. Mutta minä tiedän, että sen pikkutyttönä tekemäni uskonpäätöksen vuoksi, Jumala on pitänyt minusta kiinni. Vaikka vuosikaudet en halunnut edes ajatella Jumalaa. Sitten tuossa kolmisen vuotta sitten ihmettelin yhdelle vapislaiselle miehelle että miksi nämä uskonasiat vuosikymmenestä toiseen mua seuraavat. Vaikka en niistä edes välittäisi.

No, silloin kirkasotsaisena pikkutyttönä halusin vilpittömästi olla uskovainen. Jumala muistaa sen ja haluaisi minut riveihinsä näköjään vielä keski-ikäisenä tanttanakin :D vaikka minä olen kyllä kampoihin pistänyt.[/QUOTE]
Siis hetkinen. Saatana luo olosuhteet, joita jumalaan uskominen vaatii? :D

"äiti 44v"
Kävin netissä TVseiskan sivuilla, 19:30 alkaa Cafe Raamattu-niminen ohjelma jossa aiheena SUKUPUOLIVALLANKUMOUKSEN SALATTU AGENDA. Olen tuota ohjelmaa joskus aiemminkin katsonut, varsin asiallinen.

Pitääpä katsoa tänäänkin!

Pistä www ja piste ja tv7.fi ja avaa netti-TV ja katso sinäkin dechs niin saat päivän homoannoksen siinä samalla kun tajuntaasi jysähtää tuhti määrä kristittyä opetusta :)

Itse oikeasti aijon tuon katsoa, vaikuttaa kiinnostavalta. Joku teologian tohtori vieraana.

[QUOTE="äiti 44v";22395894]Kävin netissä TVseiskan sivuilla, 19:30 alkaa Cafe Raamattu-niminen ohjelma jossa aiheena SUKUPUOLIVALLANKUMOUKSEN SALATTU AGENDA. Olen tuota ohjelmaa joskus aiemminkin katsonut, varsin asiallinen.

Pitääpä katsoa tänäänkin!

Pistä www ja piste ja tv7.fi ja avaa netti-TV ja katso sinäkin dechs niin saat päivän homoannoksen siinä samalla kun tajuntaasi jysähtää tuhti määrä kristittyä opetusta :)

Itse oikeasti aijon tuon katsoa, vaikuttaa kiinnostavalta. Joku teologian tohtori vieraana.[/QUOTE]
Eipä taida kiinnostaa, avioliitto on aikansa elänyt instituutio jonka alasajoa kannatan, olipa kyseessä sitten miesnaisavioliitto tai sukupuolineutraali avioliitto.

"äiti 44v"
Pyysin äsken. En saanut. Lienet erehtynyt.
Jumala ei sulle anna mitään todisteita tänne kiikutettavaksi vai luulitko että Jumala on sinun käskyläinen ja juoksupoika?

Pyydät joskus myöhemmin rauhassa ja vilpittömästi niin kyllä vastauksia ja merkkejä tulee. Ei ehkä heti mutta kyllä niitä tulee.

Jos et vuoden kuluttua ole mitään saanut vaikka olet tosissasi pyytänyt niin sitten voidaan yhdessä ihmetellä että missä mättää. Mutta Jumala siis on, siinä ei mätä että tyhjyydeltä pyytäisit.

[QUOTE="äiti 44v";22395912]No ei juuri ensinkään näin.

Saatana porhaltaa paikalle todenteolla kiusaamaan ihmistä vasta sitten, kun tämä ensin kiinnostuu uskosta ja ilmaisee kiinnostuksensa kristinuskon Jumalaan.[/QUOTE]
Aiemmin sanoit että jumalaan uskominen vaatii mielenheikkoutta. Ja nyt sanoit, että saatana luo kaikensorttista heikkoutta ihmismieliin. Eli saatana luo olosuhteet, joissa voi tulla uskoon. Taisi omat aivosi nyrjähtää. Ei sillä, juuri tämänkaltaisiin hupsuuksiin olen tottunut raamattu-keskusteluissa. Kaikkea huvittavaa väitetyn taivaan hierarkioista ja oikeuskäytännöistä tulee esiin :D

Saatana on siis eräänlainen jumalan adjutantti, joka huolehtii rekrytoinnista?

"äiti 44v"
Eipä taida kiinnostaa, avioliitto on aikansa elänyt instituutio jonka alasajoa kannatan, olipa kyseessä sitten miesnaisavioliitto tai sukupuolineutraali avioliitto.
Siihen nähden, ettei sinua kiinnosta käydä Saalemissa eikä sinua kiinnosta Cafe Raamattu, niin olet yllättävän kiinnostunut tästä keskustelusta.

Oletko sinä sitten heikkona 44-vuotiaisiin naisiin?

[QUOTE="äiti 44v";22395937]Jumala ei sulle anna mitään todisteita tänne kiikutettavaksi vai luulitko että Jumala on sinun käskyläinen ja juoksupoika?

Pyydät joskus myöhemmin rauhassa ja vilpittömästi niin kyllä vastauksia ja merkkejä tulee. Ei ehkä heti mutta kyllä niitä tulee.

Jos et vuoden kuluttua ole mitään saanut vaikka olet tosissasi pyytänyt niin sitten voidaan yhdessä ihmetellä että missä mättää. Mutta Jumala siis on, siinä ei mätä että tyhjyydeltä pyytäisit.[/QUOTE]

"Kyllähän sinäkin Jumalalta todisteet saat, jos niitä häneltä pyydät."
"Jumala ei sulle anna mitään todisteita tänne kiikutettavaksi vai luulitko että Jumala on sinun käskyläinen ja juoksupoika?"

Ei millään pahalla, mutta alat puhua itsesi kanssa ristiin. Minä siis saan jumalalta todisteita mutta en saa? Right-o.

"äiti 44v"
Aiemmin sanoit että jumalaan uskominen vaatii mielenheikkoutta. Ja nyt sanoit, että saatana luo kaikensorttista heikkoutta ihmismieliin. Eli saatana luo olosuhteet, joissa voi tulla uskoon. Taisi omat aivosi nyrjähtää. Ei sillä, juuri tämänkaltaisiin hupsuuksiin olen tottunut raamattu-keskusteluissa. Kaikkea huvittavaa väitetyn taivaan hierarkioista ja oikeuskäytännöistä tulee esiin :D

Saatana on siis eräänlainen jumalan adjutantti, joka huolehtii rekrytoinnista?
Saatana haluaa AINA ihmisen mahdollisimman kauas pois Jumalan luota. Se on sen ainoa agenda. Keinot valitaan tapauskohtaisesti.

Miten nämä ihan perusasetuksetkin on sulla noin sekaisin? Kun et sinä tekstiesi perusteella kuitenkaan mikä typerys ja oppimaton ihminen ole?

"äiti 44v"
"Kyllähän sinäkin Jumalalta todisteet saat, jos niitä häneltä pyydät."
"Jumala ei sulle anna mitään todisteita tänne kiikutettavaksi vai luulitko että Jumala on sinun käskyläinen ja juoksupoika?"

Ei millään pahalla, mutta alat puhua itsesi kanssa ristiin. Minä siis saan jumalalta todisteita mutta en saa? Right-o.
Tosin, enhän minä ihan varmaksi voi luvata. Mutta todennäköisesti saat.

Mutta et tietenkään jos juttu on sinulle lähinnä sirkushupia ja pilkkaa.

[QUOTE="äiti 44v";22395981]Tosin, enhän minä ihan varmaksi voi luvata. Mutta todennäköisesti saat.

Mutta et tietenkään jos juttu on sinulle lähinnä sirkushupia ja pilkkaa.[/QUOTE]
Eli siis saan todisteita jumalan olemassaolosta vain jos jo uskon jumalaan? :D Eli saisi tieteelliset todisteet, mikäli uskoisi. Ei tämäkään pidä paikkaansa, koska yksikään uskovainen ei ole ikinä toimittanut ilmoille minkäänlaisia todisteita.

Sinällään tuo oli kyllä huvittava ajatuspiirileikki. Siis käytännössä aatteen kannattaja pystyy todistamaan vain itselleen aatteensa paikkansapitävyyden, ei muille, ja jos joku muu yrittää, on väistämättä epäonnistuva. Näkeekö kukaan muu kuin minä pienen omituisuuden tässä kaavassa? Aatteellinen voi todeta kritiikkiä esittävät oppimattomiksi vain, koska eivät kuulu siihen aatteeseen. Ts. Aatetta voi tutkia vain subjektiivisesti, ei objektiivisesti.

[QUOTE="äiti 44v";22395971]Saatana haluaa AINA ihmisen mahdollisimman kauas pois Jumalan luota. Se on sen ainoa agenda. Keinot valitaan tapauskohtaisesti.

Miten nämä ihan perusasetuksetkin on sulla noin sekaisin? Kun et sinä tekstiesi perusteella kuitenkaan mikä typerys ja oppimaton ihminen ole?[/QUOTE]
Jos saatana haluaa ihmisen mahdollisimman kauas jumalan luota, miksi saatana luo tilanteen jossa on mahdollisuus päästä lähemmäksi jumalaa?

Yhteistyössä