Meillä jo uus vuos täällä näköjään:/

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
Mies kävi hakemassa 2little pet shop tietokonetta, niin lapset näkivät se kerroi lapsille että niitä te saatte vast uutena vuotena, näin äiti sanoi.... No mä sanoin mitä järkiä on, anna jo nyt ne heille, jos ne näkivät.....

Aika vaikea se kone, pienille lapsille ei kyllä sopii ollenkaan, pienin painelee vaan kaikka napit:D koht se varma mee riikki:D

"vieras"
Olis mun mielestä ollu parempi pysyä siinä että saavat uutena vuotena, siinä olisi ollut lapsilla odottamista. Sun kirjoituksista saa kuvan että lapset on aina tottunu saamaan kaiken heti, se odottaminen on ihan hyvä taito ja lahja jota joutuu odottamaan tuntuu heti merkityksellisemmältä kun et sen sais heti.

"mä"
Ajattelin heti silloin kun kerroit tulevista uuden vuoden lahjoista että mitähän h*lvettiä tuo 3,5 vuotias sillä tietokoneella tekee?

Itellä saman ikäinen tyttö eikä tulis mieleenkään ostaa tollasta "oikeeta" tietokonetta, vaikka toki hänkin lelulehdessä sen nähdessään kiljui onnessaan että haluaa sellaisen ;)

"vieras"
[QUOTE="vieras";22394174]Olis mun mielestä ollu parempi pysyä siinä että saavat uutena vuotena, siinä olisi ollut lapsilla odottamista. Sun kirjoituksista saa kuvan että lapset on aina tottunu saamaan kaiken heti, se odottaminen on ihan hyvä taito ja lahja jota joutuu odottamaan tuntuu heti merkityksellisemmältä kun et sen sais heti.[/QUOTE]

Se odottamisen jännityshän joulussa oli parasta lapsena. Onneksi mun vanhemmat ei pilanneet sitä ostamalla kaiken heti.

"vieras"
Meillä ei joulu- tai synttärilahjat pidetäänkin visusti piilossa koska ei tuon ikäiset todellakaan (meillä 2v ja 4,5v) ymmärrä vielä sitä, etteivät heti saakaan selvästi heille tarkoitettuja tavaroita. Miehesi teki kyllä hölmösti kun näytti ne lapsille.

Ja tosiaan alle 4v. ei ehkä saa kovin kauan ko. konetta pysymään ehjänä, siinä mielessä voi sitten itsekseen miettiä oliko se ikätasolle sopiva lahja ja kannattiko ostaa...?

"Eriika"
Oi apuja! Eikö tuota uuden vuoden yllätystä nyt olisi sitten millään voinut kuitenkin laittaa jemmaan ja antaa vasta oikeana ajankohtana, kuten olitte sanoneet/luvanneet? Hetkenhän tuon ikäiset nassikat moisen asian muistavat, sen "kitinän" kyllä kestää, ja kun keskittyisi lapsten kanssa yhdessä puuhailemaan jotain kivaa, niin varmasti unohtuu moinen juttu. Ja - olisi sitten uutena vuotena ollut se yllätyskin odottamassa :)!

Tai, annas olla - te hommaatte uuden yllätyksen :whistle:?!

Mitä järkeä on lapsen jatkuvalla krääsälahjonnalla?!

"vieras"
no en jaksa kuulla joka 5min että lapset kysyy milloin lunta tulee että saadan ne:D

Se on sitä lastenkasvatusta. Kun lapset oppii ettei kaikkea saa aina heti niin se hokeminenkin alkaa turhaksi havaittuna vähentyä.

Miten sun lapset on päiväkodissa pärjänneet, osaavatko siellä jakaa tavaroita muiden kanssa ja odotella omaa vuoroaan rauhassa kun kotona on aina totuttu mankumalla saamaan kaikki heti?

"vieras"
[QUOTE="vieras";22394257]Se on sitä lastenkasvatusta. Kun lapset oppii ettei kaikkea saa aina heti niin se hokeminenkin alkaa turhaksi havaittuna vähentyä.

Miten sun lapset on päiväkodissa pärjänneet, osaavatko siellä jakaa tavaroita muiden kanssa ja odotella omaa vuoroaan rauhassa kun kotona on aina totuttu mankumalla saamaan kaikki heti?[/QUOTE]

Näistä lapsista juuri kasvaa niitä toisten kiusaajia, ku niitä ei kotona rakasteta aidosti. Surullista, varsinkin kun vanhemmat ei edes viitsi ymmärtää asiaa. Lapsen elämänhän siinä pilaa, mut hei, mitä välii, ku ei vaan jaksa :/

versatile harm.
Mun mielestä ei ole mitään pahaa jos vaikka jouluna ostaa niitä lahjoja 30kpl/lapsi, mutta se on kivempi jos siinä välissä ei niitä koko ajan ostele. Meidän kaverin poika saa joka kauppareissulta valita lelun ja niitä leluja on ihan tuhottomasti vaikka heittävätkin niitä roskiin ja antavat eteenpäin. Synttäreillään tämä poika ei edes jaksa avata lahjojaa, koska ei kiinnosta. Vanhemmat availevat sitten myöhemmin niitä pojan lahjoja pois pakeiteista. Surullista mun mielestä on että poika ei osaa enää iloita uusista leluista tai lahjoista vähän sama kuin en mäkään osaa enää iloita jos mies tuo kaupasta maitoa, koska se on niin arkipäivää. Mun onglmahan tuo ei ole eikä ole myöskään sen perheen jos sitä ei sellaiseksi koe.

Halusin vain varoittaa Milannaa että vaikka nyt susta tuntuu tosi kivalta kun sun lapset iloitsee niistä sun lahjoista ja tunnet olevasi sen hetken maailman rakastetuin, voi myöhemmin olla vaikeampaa saada samaa reaktiota lapsilta.

[QUOTE="vieras";22394199]
Ja tosiaan alle 4v. ei ehkä saa kovin kauan ko. konetta pysymään ehjänä, siinä mielessä voi sitten itsekseen miettiä oliko se ikätasolle sopiva lahja ja kannattiko ostaa...?[/QUOTE]

Mun 4-vuotias osaa käyttää normaalia tietokonetta, on osannut käyttää jo pari vuotta. Hyvin on pysynyt ehjänä. Lapsikohtaisia nämä asiat varmaan.

Varsinaiseen asiaan en kyllä edes jaksa ottaa enää kantaa. Elämä on.

[QUOTE="vieras";22394391]Se on ihan oikea, jollain Windowsin käyttiksellä varustettu miniläppäri. Eli ei mikään lelu.[/QUOTE]

Ahaa. No, oma mielipide on, että tietokoneet ei oo lasten leluja. Meillä saa 6v silloin tällöin tehdä Nalle Puhin eskaritehtäviä tietokoneella, mutta muuten hänellä/heillä ei ole vielä asiaa koneelle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22394183]Mä en jaksa odottaa että venakon lapset menee kouluun!Sitte vasta loistavia ketjuja saadaankin tänne. :D[/QUOTE]

mä vähän luulen, että vois tulla mun lapsen kanssa samalle luokalle.... eikös se venakon esikoinen mee syksyllä jo kouluun?

Yhteistyössä