Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"äiti 44v"
[QUOTE="äiti 44v";22392241]Helkkari meni viesti spämmifiltteriin

Eli suoraan Koraania lainaat.

Ja tuo sama on Hamasin peruskirjassakin. Googlaa "Hamas Covenant 1988". En enää edes yritä laittaa linkkiä kun koko viesti katoo :([/QUOTE]

Tuo on siis sanottu mm. 7 artiklan loppuosassa. Hamasin peruskirjassa.

uskis
[QUOTE="vieras";22392242]Miten niin menee tähän. Eikö vastaukseni vastannut hyvin kysymykseen tuleeko koraania tai raamattua ottaa kirjallisesti. Johon vastasin, että ei. Nehän rakentuvat vertauskuvista! Vertauskuvat eivät ole kirjaimellisesti otettavia asioita.[/QUOTE]

Oh no, nyt tarttee menenä tutumaan. Anteeksi, ei enää jaksa. Jatketaan toiste. Kauniita unia kaikille, tasapuolisesti. Ootte kaikki Jumalalle rakkaita, ajatuksiin, uskomuksiin, uskontoihin, etnisiin ryhmiiin jne katsomatta :hug:

"vieras"
Ei. Olen tavannut paljin muslimeja ja keskustellut heidän kanssaan. Pyrin olemaan objektiivinen ja ymmärrän myös heitä. Mutta viha, mikä muslimeilla on juutalaisia kohtaan, on syntynyt jo ihan Raamatun alkulehdiltä. Ismaelista ja Iisakista.
Itse asiassa juutalaisviha ei ole lähtöisin raamatusta tai muustakaan pyhästä kirjasta. Antisemitismin historiaa kun luet, niin voit huomata, että juutalaisviha ja sorto ei ole uskontoon sidoksissa vaan talouteen. Uskonto on vain sivutuote. Juutalaisviha ei rajoitu idänuskontoihin, sitä esiintyy/ esiintyi myös kristinuskossa.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392245]Tuo on siis sanottu mm. 7 artiklan loppuosassa. Hamasin peruskirjassa.[/QUOTE]

Oli mukava tutustua. Nyt tämä tipahtaa, *plop*. Siunausta, Jeesus sinun kanssa nyt ja aina :heart:

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392203]Ja näinkö ajattelee teidän Jumalanne? Vai puhuuko nyt kenties saatana kauttasi?[/QUOTE]

Jos ihminen siteeraa suoraan KORAANIA niin jos nuo siteeraukset ovat saatanan tekstiä niin silloinhan sinä tiedät mistä koraanin teksti kumpuaa vai uskallatko tietää?

saatana ei toki puhu siteeraajan kautta mutta sinäkin tunnistit kenen tekstiä siteerataan! Hienoa!

"vieras"
Nyt menee taas kaksi asiaa ihan sekaisin. Jokaisella ihmisellä on ihmisarvo. Puhuin uskonnosta, käsitteenä ja siitä, mitä islamin oppi sisältää. Älä sotke ihmisarvoa tähän. Koitetaan pitää ihmiset ja uskonnot erillään. JOOKO. PLIIS!! Ja aivan ehdottomasti kristityn varsinkin tulee osoittaa rakkautta jokaista ihmistä kohtaan varauksetta. Mutta kaikki oppeja, ismejä, ja uskontoja ei tarvitse hyväksyä. Ja taas tämä ei siis tarkoita, etteikö hyväksyisi niiden kannattajia ja harjoittajia.
Jos, et huomannut. Olet itse ottanut ensin esiin ihmisarvon. Arvostellessasi uskontoa ja uskovaisia, arvioit samalla näiden ihmisarvoa. Olet useaan otteeseen ruotinut sitä miten pahoja nämä ovat ja miten nämä osallistuvat vain pahoihin tekoihin. Miten ihmiset ja uskonnon voi pistää erilleen?

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392209]Niin, mutta toi kuulostaa saatanalliselta tuomita muita ihmisiä.[/QUOTE]

Koraani tuomitsee meidät kaikki ei-muslimit. Jos se kuullostaa sinusta saatanalliselta niin sittenpä varmaan tajuat miksi maahanmuuttokriitikot tahtovat tänne vähemmän tiedät keitä tiedät mistä.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392249]Jos ihminen siteeraa suoraan KORAANIA niin jos nuo siteeraukset ovat saatanan tekstiä niin silloinhan sinä tiedät mistä koraanin teksti kumpuaa vai uskallatko tietää?

saatana ei toki puhu siteeraajan kautta mutta sinäkin tunnistit kenen tekstiä siteerataan! Hienoa![/QUOTE]

Hmm, ilmeisesti tämä ihminen ei sitten osannut siteerata koraania. Koraania siteerataan samalla tavalla kuin raamattua. Kirjoittamalla suoria lauseita, kertoen kuka sanoi ja missä yhteydessä. Sitä on siteeraaminen. Se on suora lainaus. Ei lause joka on muotoiltu omin sanoin.

Ties vaikka saatana puhuu sinunkin kauttasi, koska jos se olisi Jumala. Olisi sanat täynnä armoa ja rakkautta, ei vihaa ja halveksuntaa. Edes kristitty ei saa anteeksi pahaa kieltä.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392213]Mistä sinä tiedät mitä koraani sanoo? Luulin, että nämä sanat tulivat sinun suustasi ja sielustasi "Tuo on muuten totta. Muslimi on oikea muslimi, kun on tappanut ensin juutalaiset ja sitten kristityt. Kristityt ovat "koiria", kaksi naista vastaa yhtä miestä jne."

Tuo on tuomitsemista, tuo on ihmisen alistamista, tuo ei ole lähimmäisen rakkautta saati armoa.[/QUOTE]

Mitä sä oikein meille vollotat. Valita koraanin tekstistä vaikka jollekin imaamille että on teillä visto kirja. Tai älä sittenkään, olet sen jälkeen päätä lyhyempi.

Ja mistä ihminen tietää mitä koraani sanoo? Koraani on KIRJA. Sitä voi siis LUKEA.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392253]Koraani tuomitsee meidät kaikki ei-muslimit. Jos se kuullostaa sinusta saatanalliselta niin sittenpä varmaan tajuat miksi maahanmuuttokriitikot tahtovat tänne vähemmän tiedät keitä tiedät mistä.[/QUOTE]

Ja raamattu tuomitsee ilmeisesti muut ei kristityt? Muslimin ei tarvitse tuomita kristittyjä kuten ei kristityn tarvitse tuomita muslimeja. Saatanalliselta kuulostaa pahuus, pahuutta on halveksia ihmisiä tuntematta näitä. Itse ajattelen ihmisistä aina ensimmäisenä hyvää ja haluan heille hyvää, en voisi vihata edes pahinta vihamiestä. Armo on ehdoitta rakastamista.

CMM
[QUOTE="vieras";22392258]Ja raamattu tuomitsee ilmeisesti muut ei kristityt? Muslimin ei tarvitse tuomita kristittyjä kuten ei kristityn tarvitse tuomita muslimeja. Saatanalliselta kuulostaa pahuus, pahuutta on halveksia ihmisiä tuntematta näitä. Itse ajattelen ihmisistä aina ensimmäisenä hyvää ja haluan heille hyvää, en voisi vihata edes pahinta vihamiestä. Armo on ehdoitta rakastamista.[/QUOTE]

Mormonin kirja tuomitsee kaikki ei mormonit, vartiotorni ei jehovalaiset.. yms

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392255]Mitä sä oikein meille vollotat. Valita koraanin tekstistä vaikka jollekin imaamille että on teillä visto kirja. Tai älä sittenkään, olet sen jälkeen päätä lyhyempi.

Ja mistä ihminen tietää mitä koraani sanoo? Koraani on KIRJA. Sitä voi siis LUKEA.[/QUOTE]

Vollotan sitä, että kristyt saavat mielestään tehdä toisella tavalla. Mutta jos kyse on muslimeista tulee heitä käsitellä eri tavalla. Teistä koraani täytyy ottaa kirjaimellisesti, mutta raamattua pitää tulkita. Minusta molemmat ovat tulkinnallisia, molemmat ovat vertauskuvallisia ja molemmat ovat muuttuneet yhteiskunnan mukana.

CMM
[QUOTE="vieras";22392263]Niin ja lestadiolaisten mielestä vain he ovat oikeassa uskossa. Mutta, eikö kaikki kuitenkin korosta lähimmäisen rakkautta ja armoa? Eri asia on sitten kuka sinne "taivaaseen" tai "helvettiin" pääsee.[/QUOTE]

Niin, eikös ne korosta. Kyllä ne minusta korostaa. Omalla tavallaan.
Mutta kuka tietää, mikä on oikea tapa? Vai onko ne kaikki oikeita?

"äiti 44v"
Kyllä sanoo, se vahvistaa sen mitä olen jo pitkään epäillyt. Siinä missä normaalit asiat ymmärretään älyllä, jumala ja raamattu ymmärretään älyä käyttämättä eli älyttömyydellä, kuten tuossa juuri sanoit. Kun kerran jumalaa ei voi älyllä ymmärtää, jäljelle jää sokea usko. Lyhyesti, jumalaan uskominen tarkoittaa ajattelemattomuutta. Itse asiassa olen jossakin määrin kiitollinen sinulle, ei olisi tullut mieleen että uskovainen onnistuisi noin hyvin kuvailemaan uskon älyttömyyden :)

Joskaan en tiedä onko tässä enää mitään väiteltävää jos sinäkin olet sitä mieltä että usko tarkoittaa tiedon ja älyn puutetta.
Usko tarkoittaa USKOA, ei se silti tarkoita älyn puutetta. Eikä edes tiedon puutetta.

Mutta älyllisesti et voi Jumalaa todistaa, pakko on uskoa ensin. Jumala kutsuu imistä jonkun kerran elämässä, usko tulee Jumalalta olen kuullut sanottavan. Kun ihmistä kiinnostaa nämä asiat, se on Jumalan kutsua (ns. etsikkoaika). Silloin ihminen joko ottaa tai jättää, vapaa tahto.

"vieras"
Niin, eikös ne korosta. Kyllä ne minusta korostaa. Omalla tavallaan.
Mutta kuka tietää, mikä on oikea tapa? Vai onko ne kaikki oikeita?
Niinpä. Miksi sitten ei voisi käyttää elämässään kahta peruskäsitettä, lähimmäisenrakkaus ja armo. Nehän ovat kaiken uskonnollisen kirjallisuuden perusta, miksei myös vapaa-ajattelijoiden ja ateistien aatteita. Pyrkimys ymmärtää ja rakastaa erilaista.

"äiti 44v"
Edelleenkään milloinkaan VT:n lakeja ja sääntöjä ei ole kumottu.
Orjuus EI OLLUT koskaan mikään VT:n LAKI tai SÄÄNTÖ!

Etkö sä kuspää älyä kun sanotaan että se oli silloin MAALLINEN LAKI ja sääntö?

Ja kristityt olivat lainkuuliaisia. Jeesus vain käski isäntien kohdella orjia HYVIN. Käsitätkö sä mitä on hyvä kohtelu? Se jos orjia EI kohdeltu hyvin, se on noiden isäntien synti, mutta KÄSKY oli kohdella hyvin!

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392236]Minusta jokainen uskonnollinen opus on kova ja rankka. Olen aina ollut kiinnostunut yhteiskunnasta ja uskonnoista, en ole ummikko. Minusta on parempi myöntää, että tuomitsee muita oli kyseessä uskonto tai mielipide, sen sijaan, että esittää tekopyhää. Valitettavasti olet itse tuominnut, vaikka kristityn (mielestäni ) tulisi, kuten myös muiden, osoittaa armoa ja rakkautta myös niille jotka ovat erilaisia. Eikö raamattukin niin opeta? Voin itse myöntää, että minä tuomitsen mielipiteesi muslimeista, koska he ansaitsevat ihmisarvon kuten sinäkin, heitäkään kuten ei meitäkään pidä tuomita ääriliikkeiden teoista. Islamin ja Kristinuskon pääsanoma on kuitenkin rakkaus, hyväksyntä ja armo, johan teosten luomiskertomukset osoittavat miten yhteneväiset ovat jumalten opit.[/QUOTE]

Islamin sanoma ei ole rakkaus ja armo.

Koraanissa ei edes ole yhtä ainoaa kertaa sanaa "armo".

Että jos vääräuskoisena niiltä aijot armoa ja hyväksyntää anella niin hukassa olet.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392240]Jos hyväntekeväisyys ja lähimmäisen rakkaus on sinusta propagandaa. Niin saanen kysyä mikä sinulle on sitten osoitus rakkaudesta ja välittämisestä? Sellaisesta joka ei katso uskontoa vaan hädänalaista ihmistä? En mä ainakaan ensiapua antaessa ole ajatellut kysyä, mitä uskontoa uhri edustaa ja sen perusteella tehdä hoitopäätöstä.[/QUOTE]

Jossain kysytään.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392268]Islamin sanoma ei ole rakkaus ja armo.

Koraanissa ei edes ole yhtä ainoaa kertaa sanaa "armo".

Että jos vääräuskoisena niiltä aijot armoa ja hyväksyntää anella niin hukassa olet.[/QUOTE]

Olet varmaan lukenut koraanisi väärin, sillä krisillisen armo termin sisältö löytyy koraanista ja kyllä koraanista löytyy rakkautta, myös sitä lähimmäisen rakkautta. Keneltä mun nyt täytyis anella?

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392254]Hmm, ilmeisesti tämä ihminen ei sitten osannut siteerata koraania. Koraania siteerataan samalla tavalla kuin raamattua. Kirjoittamalla suoria lauseita, kertoen kuka sanoi ja missä yhteydessä. Sitä on siteeraaminen. Se on suora lainaus. Ei lause joka on muotoiltu omin sanoin.

Ties vaikka saatana puhuu sinunkin kauttasi, koska jos se olisi Jumala. Olisi sanat täynnä armoa ja rakkautta, ei vihaa ja halveksuntaa. Edes kristitty ei saa anteeksi pahaa kieltä.[/QUOTE]

Kun koraanissa sanotaan että ensin tapetaan juutalaiset ja sitten kristityt ja että juutalaiset ovat sikoja ja apinoita ja tuomiopäivä ei tule ennenkuin muslimit ovat tappaneet kaikki juutalaiset niin hölötä sinä vain saatanoistasi ja vaadi rakkauden sanoja. Hyvä kai rakkautta sanoihin on vaatia mutta jos koraanin sanoissa ei ole rakkautta niin pitäiskö mun vittu väärentää koraanin tekstiä ja sanomaa ja LISÄTÄ sinne sun mieliksi rakkautta?

Saatana on kuule sokaissut SINUT täysin. Kyllä TÄMÄ asia ON ihan normaalilla ÄLYLLÄ tajuttavissa, täällä kun sen älyn perään paljon huudellaan.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392258]Ja raamattu tuomitsee ilmeisesti muut ei kristityt? Muslimin ei tarvitse tuomita kristittyjä kuten ei kristityn tarvitse tuomita muslimeja. Saatanalliselta kuulostaa pahuus, pahuutta on halveksia ihmisiä tuntematta näitä. Itse ajattelen ihmisistä aina ensimmäisenä hyvää ja haluan heille hyvää, en voisi vihata edes pahinta vihamiestä. Armo on ehdoitta rakastamista.[/QUOTE]

No, sinä olet varmaan sitten itse taivaan hyvä enkeli?

Ainakin luulet itsestäsi tosi paljon suhteessa meihin muihin joissa epäilet itse perkeleen pesivän :D

ja kaikki tämä vain koska sä et tykkää koraanin tekstistä.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392271]Kun koraanissa sanotaan että ensin tapetaan juutalaiset ja sitten kristityt ja että juutalaiset ovat sikoja ja apinoita ja tuomiopäivä ei tule ennenkuin muslimit ovat tappaneet kaikki juutalaiset niin hölötä sinä vain saatanoistasi ja vaadi rakkauden sanoja. Hyvä kai rakkautta sanoihin on vaatia mutta jos koraanin sanoissa ei ole rakkautta niin pitäiskö mun vittu väärentää koraanin tekstiä ja sanomaa ja LISÄTÄ sinne sun mieliksi rakkautta?

Saatana on kuule sokaissut SINUT täysin. Kyllä TÄMÄ asia ON ihan normaalilla ÄLYLLÄ tajuttavissa, täällä kun sen älyn perään paljon huudellaan.[/QUOTE]

Ei tarvitse lisätä rakkautta koska sitä löytyy. Ymmärrän kyllä, että vihan sokaiseman ihmisen on vaikea lukea objektiivisesti jotain mitä ei halua ymmärtää. Sanotaanhan raamatussakin vaikka, mitä mut uskotko todella, että kaikki otetaan kirjaimellisesti? No jos minä olen saatanan sokaisema, niin sinut on sokaissut viha. Se, että meillä on täysin vastakkainen näkemys asioista ei vähennä sinun kuin ei myöskään minunkaan älyäni. Älyllä ei ole suurta merkitystä mielipide ja tulkintaeroissa.

Yhteistyössä