A
-ap-
Vieras
Toki laiskuudestakin voi olla kysymys, mutta en usko että kukaan laiskottelisi lasten kustannuksella.
En minäkään uskonut ennen, mutta nyt uskon
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Toki laiskuudestakin voi olla kysymys, mutta en usko että kukaan laiskottelisi lasten kustannuksella.
Onko mitään hyviä neuvoja vai annanko asian olla?
Mitä jos sä ottaisit asian ihan suoraan puheeksi? Kysyt rohkeasti miksi ette tuu koskaan mukaan, miksi ette ulkoile ettekä käy missään.
Mun mielestä on ihan normaalia että useimpina päivinä viikossa ollaan ulkona. Itselläkin alkaa pää särkeä ja on selvästi ärtynyt ja laiska olo ellei yhtään pääse ulos. Tai edes kavereille, kerhoon tms. En nyt muista kuka sanoi että lapsille on kaikkea kivaa ulkona, ja se on niin totta. Kukkien istuttaminen, haravointi ja muu pihan laitto talvikuntoon. Mennään katsomaan kaivureita raksatyömaan viereen, traktoreita pellolle, asvalttikoneitakin on bongattu. Potkulautaillaan, pyöräillään, pelataan jalkapalloa, puhallellaan saippuakuplia. Ihan tavalliset leikkikenttäjutut, vesilammikoissa läträäminen, meren ja laivojen katseleminen. Pikkujuttuja, jopa tylsiäkin aikuisille mutta ainakin meidän 3-v on haltioissaan.
Pikaisesti vastaan; kyse ei siis ollut täsmälleen PÄIVITTÄISESTÄ ulkoilusta, vaan siitä kun sinne ulos ei pääse KOSKAAN/TODELLAKIN LIIAN HARVOIN. Eikä liioin muuallekaan (kauppa,kaverit). Kerhossa käy toinen mutta sekin kerran viikkoon, toisinaan ei sinnekään. Siis päivät sisällä. Kerran sain heidät meidän mukaan pyöräilemään ja se oli niin ihmeellinen asia että tää kaverini kuvasi koko ajan kamerallaan lapsensa pyöräilyä, sama homma kun kerran sain heidän ulos mukaan, kameran kanssa heilumista kun on niin ainutlaatuinen hetki. Ja meille ihan normaalia kuitenkin.. Ja hänen lapset on ihan onnesta soikeana jos pääsevät pihalle, taistelun kautta sisälle raahata sitten. Anteeksi alkoi jo sapettamaan kun ajattelee.
Pidetään mekin sisäpäiviä jos on pakko (jos lapsi sairas/huono ilma) mutta me keksitään sisällä mukavaa tekemistä, kuten askartelua, piirtämistä, jumppaa jne... Tai ulkoilun sijasta mennään kylään jossa saa leikkiä. Mutta kyllä lapsista huomaa ainakin meillä jos ei ole päässyt ulos tai mitään toimintaa ei ole ollut (näin jos olen itse sairaana ollut).
Että sillälailla.
Vai että kamera sen paljastaa. Reps...
Mulla on aina kamera mukana, lähes kaikkialla. Varmaan joku kyylä miettii että nyt on tapahtumassa jotain ihmeellistä kun tolla on kamera... ei helvetti miten aatamin aikaista ajattelua voi ollakaan.![]()
Noh, en mä kyllä joka pyöräilyä ja ulkoilua kuvaa, vaikka se kamera onkin mukana monesti.
Se joka ei ymmärrä mun pointtia voi olla ymmärtämättä.
No en ihan noin radikaaleihin juttuihin lähtis.
Ilmeisesti ei ole aihetta siis huoleen teidän äitien mielestä?
no ei todellakaan ole mikään ls-asia... Tiedän montakin perhettä joissa sama tilanne eikä heistä kukaan huutele keskustelupalstoilla että kiusaavat lapsiaan pitämällä ne sisällä, kun muuten on perusasiat kunnossa.
Vai soitatteko eläinsuojeluun jokaisesta sisäkissastakin, kun kissan kuuluu saada olla ulkona vapaana?!
no ei todellakaan ole mikään ls-asia... Tiedän montakin perhettä joissa sama tilanne eikä heistä kukaan huutele keskustelupalstoilla että kiusaavat lapsiaan pitämällä ne sisällä, kun muuten on perusasiat kunnossa.
Vai soitatteko eläinsuojeluun jokaisesta sisäkissastakin, kun kissan kuuluu saada olla ulkona vapaana?!
Ahaa, pitävätkö nämä monet tuntemasi perheet lapsia sisätiloissa pahimmillaan 3vk putkeen, ei käytä heitä ulkona, ei kylässä, kavereilla, kaupassa, missään? Nytkin tiedän heidän olleen sisällä 1,5vk putkeen (lasten siis, äiti huolehtii kyllä omasta hyvinvoinnistaan lenkkeilemällä jne).
Eikö se ole mielestäsi lasten kiusaamista, eikö??
Kiva jos jotkut viisaat ymmärsi mun pointin tässä. Kiitos teille vastauksista.
Mun mielestä aika outoja vastauksia osa, sori vaan!
Meillä ei ulkoilla joka päivä, jos kamala keli, mutta sitten lapsilla tuleekin jo tylsää.
Ja eikö luulisi että kaikki jo tietävät, että pari tuntia liikuntaa per päivä pitää lapset kunnossa ja ehkäisee ylipainoa ja sitä kautta monia eri ongelmia ja sairauksia.
Mä en tajua, miten lapsilla saa ajan kulumaan ellei kolmeen viikkoon käy ulkona tai yleensä missään???
ilmeisesti ei.
Ei ole mielestäni ls-ilmoituksen paikka, niin kuin monet ovat jo todenneet. Itsekin aiemmin.
Puhut ystävästäsi. Mikset ota asiaa suoraan puheeksi ja kerro, että olet huolissasi? Tarjoudu viemään lapsia ulos itse.
Tunnetko oikeasti perheen tavat niin hyvin, että tiedät aina milloin he ovat missäkin?
Kyllä mä koen olevani hänelle juurikin YSTÄVÄ joka haluaa auttaa.
QUOTE]
Miten olet auttanut?
Kyllä mä koen olevani hänelle juurikin YSTÄVÄ joka haluaa auttaa.
QUOTE]
Miten olet auttanut?
Olen halunnut auttaa. Ja haluan.