Pikadieetillä lähti 8 kg ja on pysynyt pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oon niin iloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oon niin iloinen

Vieras
Elokuussa rykäisin sellaisen kolmen viikon painonpudotuksen. Lähtömitat oli 171cm ja 71 kg. Dieetin jälkeen paino olikin sitten 63kg:). Ilokseni huomasin, kun eilen kävin vaa'alla, että paino pysynyt, näytti 64 kg, eli vain kilo tullut takaisin.

En toki ole ihan entisiin ruokailutottumuksiihn palannutkaan, kun dieetti vei makeanhimon ja isot annoskoot mennessään, ei vaan pysty niihin enää, kun vatsalaukku tottui vähempään. Mut syön toki enemmän kuin dieetin aikana.

Ulkonäössä muutos on huomattava, kasvoista, vatsasta, lantiosta, vyötäröstä ja käsivarsista huomaa parhaiten. Vaatekokokin pieneni 38-40:stä 36:een. Jippii!

Ihana olla, kun ei tursua mistään, kun laittaa tiukan paidan ja housut, eikä maha rellota tiellä. En kai mä mikään lihava alunperinkään ollut, mut nyt kun katsoo ilman vatteita otettuja kuvia, niin olipa sitä ylimääräistä vaan silti. Vaatteeista huomaa ihan parhaiten, miten paljon onkaan laihtunut.

Eikä musta edes tullut "laihaläskiä". Johtuen varmaan siitä, että olen käynyt salilla ja urheillut aiemmin elämässäni ja olen suht lihaksikas. Nyt vain lähti se turvotus ja läski siitä lihaksen päältä ja kauniit muodot erottuvat paremmin.

Mikä on hopottaja?

Ei ollut mikään tietyn ohjeen mukainen kuuri, vaan laadin ihan itse itselleni ruokavalion. Aika vähillä kaloreilla mentiin, mutta en mä kyl nälkää nähnyt siltikään.

Mä vedin homman sillä tavalla, että söin vähän kaikkea, mut pääsääntöisesti kalaa/kanaa/lihaa ja sen seurana sekasalaattia kevytfetalla ja vinegrette-kastikkeella tai lämpimillä kasviksilla. Sit vedin ehrmannin rahkaa pari purkkia päivässä mansikoilla tai mustikoilla, omenia, kahvia. Maustaminen on tärkeä juttu!

Nuo raaka-aineet itsessäänhän ovat aika vähäkalorisia, että niitä saa syödä ihan tarpeeksi. En toki ihan hulluna mättänyt siltikään. Joskus söin kunnon aterian kerran päivässä ja joskus kaksi. Siihen nuo rhkat jne. Pyrin kuitenkin siihen, että en napostele koko aikaa, ei ole hyvä juttu jakaa ateriota siten, että söisi esim. 5 kertaa päivässä.

Onnittelut!

On se tosiaan kumma, kun aina puhutaan, että pikadietit on hanurista, ja etrtä kilot tulee tuplana takaisin. Hohoijaa!

Mä olen 173cm ja painoin ma 2.8.2010 68,2kg. Pidin 4-viikon pikadietin ja paino oli ma 20.8. 60,3kg. Eli tiputin 8kg neljän viikon aikana. Nyt on loisto olo. Paino on pysynyt 60-61kg tuntumassa koko ajan.

Diettini:
-Pakasteparsaa, seitifilettä ja raejuustoa. Näitä mielin määrin etikalla ja sirtruunamehulla. Joka päivä söin 1-2krt
-2 palaa lidl:in jyväleipää tai realia päivässä kinkulla ja vihanneksilla. Aamulla ja iltapalana.
-omenoita ja mandariineja. välipaloina
-välillä kanaa tai porsaan sisäfilettä vihannesten kera. Vaihtelua seitille.

Joku vinkuu vitamiineista, mutta noissa jos missä niitä on!

Onnittelut!

On se tosiaan kumma, kun aina puhutaan, että pikadietit on hanurista, ja etrtä kilot tulee tuplana takaisin. Hohoijaa!

Mä olen 173cm ja painoin ma 2.8.2010 68,2kg. Pidin 4-viikon pikadietin ja paino oli ma 20.8. 60,3kg. Eli tiputin 8kg neljän viikon aikana. Nyt on loisto olo. Paino on pysynyt 60-61kg tuntumassa koko ajan.

Diettini:
-Pakasteparsaa, seitifilettä ja raejuustoa. Näitä mielin määrin etikalla ja sirtruunamehulla. Joka päivä söin 1-2krt
-2 palaa lidl:in jyväleipää tai realia päivässä kinkulla ja vihanneksilla. Aamulla ja iltapalana.
-omenoita ja mandariineja. välipaloina
-välillä kanaa tai porsaan sisäfilettä vihannesten kera. Vaihtelua seitille.

Joku vinkuu vitamiineista, mutta noissa jos missä niitä on!

Söit siis neljä viikkoa seitiä ja aina välillä possua ja kanaa? Jatkatko nyt samalla ruokavaliolla?
Tulisin kyllä itse hulluksi noin yksipuolisella ruokavaliolla.

Puol kiloo kuukaudessa ja vuoden päästä olet 6kg lihavampi.

Kuinka niin? Tuolla logiikallahan jokainen vain lihoisi. Mistä se puoli kiloa kuukaudessa tulee jos syön kulutukseni mukaan? Silloin input ja out put lienenvät tasapainossa. Ei lihominen ole mikään mistään riippumaton lineaarinen malli, joka on väistämätöntä niille, jotka laihduttavat nopeasti. Nopean laihdutuksen tuloskin on mahdollista ylläpitää.

Ihan hienoa että mutta pari kuukautta ei vielä ole mikään pysyvä muutos.
Katsotaan pari vuoden päästä mikä tilanne on.

Aivan. Mulla on tosiaan vasta 2kk dietistä aikaa. Olen tosin muuttanut ruokavaliota jonkin verran diettiä edeltävään aikaan. Itsekkin pelkään koko ajan kilojen paluuta. Mutta mulla on sellainen keino, että heti, kun vaaka menee yli 61kg, niin pidän päivän tai pari seiti-parsa-linjaa. Näin paino pysyy vääjäämättä diettituloksessa.

Minusta kanssa pikadieetit toimii. 7 kiloa tippui kuukaudessa eikä ole tullut takaisin. Minusta tommonen pikadieetti on hyvä startti oikeaan laihdutukseen. Saa motivaatitota kun vaaka näytttää vähemmän ja kannustaa jatkamaan.
Itellä vielä 5 kiloa pudotettavana ja saan ne kyllä putoamaan.

Söit siis neljä viikkoa seitiä ja aina välillä possua ja kanaa? Jatkatko nyt samalla ruokavaliolla?
Tulisin kyllä itse hulluksi noin yksipuolisella ruokavaliolla.

No en tietenkään jatka! Dietti on ohi. Paino on nyt se mitä tavoittelin. Jos jatkaisin samalla kuurilla, niin mähän laihtuisin joka kuukausi sen 8kg lisää:) Nyt syön normaalisti. Tosin valkoisen leivän, riisit, perunan ja pastat jätän edelleen väliin. Eli lihan tai kalan kanssa syön vain kasviksia ja vihanneksia. Olen tosin tässä 2kk aikana syönyt kahdesti pizzeriassa, mutta sen tehtyäni olen ollut tietouinen, että seuraava päivä on syöträvä kevyesti (=parsa+seiti)

Mulla työkaveri laihutti varmaan 5 tai 6 vuotta sitte viidessä viikossa n.15kiloa jollaki pikadieetillä. Muistaakseni annoskoot pienensi vain, myös herkuista ja piti välillä päiviä ettei syöny mittään (typerää) ja palasi sitte sen 15kilon jälkeen melkolailla normaaliin syömiseen, vaan ei ole vielä tänäkään päivänä lihonu niitä kiloja takas. Taisi se jonku liikuntaharrastuksen alottaa siinä samalla kyllä. Että varmaan nykyään kuluttaa sen mitä syöki, eikä siksi liho.
Muistan sen sanoneen että se 15 kiloa ko lähti niin jäi vaan semmonen olo päälle ettei ennää halua lihoa takas ja ehkäpä se vaikuttaa huomaamatta syömisiin jne. En tiiä.

Kyllä te molemmat lihotte nuo takasin. Ihan turha yrittää. Pikadietit ei tuo pysyvää muutosta. Ensi kesänä on samat 8kg tai jopa 10-15kg kummallakin takaisin.

Ihmisen paino vaihtelee normaalistikin muutamalla kilolla. Se, että saisi lihottua takaisin 8-15 kiloa vaatii jo aikamoista energiansaannin lisäystä, oikein mässäilyä. Jos suhteuttaa energian saannin kulutukseen, ei todellakaan liho.

Kyse ei ole siitä, miten nopeasti tai hitaasti laihtuu (se ei suoranaisesti vaikuta siihen, miten painon saa pidettyä), vaan siitä, miten osaa pitää kulutuksen ja syömiset balanssissa. Hidas laihduttaminen perustuu myös siihen, että silloin on enemmän aikaa tottua uuteen kevennettyyn ruokavalioon ja siinä on helpompi pysyä, se ei suoranaisesti vaikuta laihdutukseen. Itselleni itsekuri taas ei ole onglema.

Mulla työkaveri laihutti varmaan 5 tai 6 vuotta sitte viidessä viikossa n.15kiloa jollaki pikadieetillä. Muistaakseni annoskoot pienensi vain, myös herkuista ja piti välillä päiviä ettei syöny mittään (typerää) ja palasi sitte sen 15kilon jälkeen melkolailla normaaliin syömiseen, vaan ei ole vielä tänäkään päivänä lihonu niitä kiloja takas. Taisi se jonku liikuntaharrastuksen alottaa siinä samalla kyllä. Että varmaan nykyään kuluttaa sen mitä syöki, eikä siksi liho.
Muistan sen sanoneen että se 15 kiloa ko lähti niin jäi vaan semmonen olo päälle ettei ennää halua lihoa takas ja ehkäpä se vaikuttaa huomaamatta syömisiin jne. En tiiä.

Juuri näin. Jos sen syömänsä myös kuluttaa, niin silloin ei liho takaisin. Jos ei, ja syö jopa enemmän, niin lihoo. Itselläni on myös sellainen olo, että en enää halua samaan kuntoon takaisin, ja ymmärrän energiabudjetin.

On huvittavaa, että joku tapa laihduttaa olisi kamalan huono vain siksi, että se on nopea. Ja että keho jotenkin mystisesti lihoisi tuplasti takaisin, jos on laihduttanut nopeasti. Huolimatta siitä, pitääkö sen energiabudjetin balanssissa:D

Aivan. Mulla on tosiaan vasta 2kk dietistä aikaa. Olen tosin muuttanut ruokavaliota jonkin verran diettiä edeltävään aikaan. Itsekkin pelkään koko ajan kilojen paluuta. Mutta mulla on sellainen keino, että heti, kun vaaka menee yli 61kg, niin pidän päivän tai pari seiti-parsa-linjaa. Näin paino pysyy vääjäämättä diettituloksessa.

Mä olen itse laihduttanut 18 kg todella hitaasti ja nyt puoli vuotta pysytellyt siinä. Silti olen koko ajan varuillani ettei paino pääse nousemaan. Mullakin on raja minkä yli ei saa mennä ja vaatteet kertoo kans jos alkaa puristaa.

No en tietenkään jatka! Dietti on ohi. Paino on nyt se mitä tavoittelin. Jos jatkaisin samalla kuurilla, niin mähän laihtuisin joka kuukausi sen 8kg lisää:) Nyt syön normaalisti. Tosin valkoisen leivän, riisit, perunan ja pastat jätän edelleen väliin. Eli lihan tai kalan kanssa syön vain kasviksia ja vihanneksia. Olen tosin tässä 2kk aikana syönyt kahdesti pizzeriassa, mutta sen tehtyäni olen ollut tietouinen, että seuraava päivä on syöträvä kevyesti (=parsa+seiti)

No et itse asiassa laihtuisi, ei elimistö mikään kone ole joka toimii koko ajan samalla tavalla.
Mutta oikeesti hienoa että olet saanut kilot pois.

Kyllä te molemmat lihotte nuo takasin. Ihan turha yrittää. Pikadietit ei tuo pysyvää muutosta. Ensi kesänä on samat 8kg tai jopa 10-15kg kummallakin takaisin.

Voivat tuoda, mutta mutta se riippuu ihmisestä itsestään. Ihmisen päivittäinen energiankulutus on riippuvainen sen hetken painosta. Eli jos on laihduttanut 10kg ei voi syödä yhtä paljon lihomatta kuin oli voinut syödä vanhassa painossa. Eli jos osaa suhteuttaa uuden energiamäärän uuteen painoon ei liho takaisin. Jos taas alkaa dietin jälkeen syömään samalla lailla kuin aikaisemmin tietenkin lihoo. Yksinkertaista. Eikö? =)