Kassaneiti josta tehtiin valitus!!!

  • Viestiketjun aloittaja "Asiakas"
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
Miten pystyt? sillä aikaa kun lastaat, niin eihän siellä kukaan tavaroita laita kassiin :) Mä kuvittelen olevani tehokas kassiin pistäjä, mutta toki järjestän kassit samalla. Kylmät ja lämpimät tuotteet eivät mene samaan kassiin. Siinä välissä kun kasseja nostaa takaisin kärryyn, niin silloin on tullut hihnalta jo 25 pakettia lisää :)
helposti, ensin laitan hihnalle painavat tuoteet kärryistä, jolloin ei haittaa vaikak ne kasautuisivatkin hihnan päähän, toimin ripeästi ja itse lajittelen ne siellä kärryjen luona.. tosin myöskin täytän ne kärryt kaupassa niin että ne on helppo nostella hihnalle..
heti kun olen saanut ostokset hihnalle siirryn kässalinjan päähän ja aloitan ripeän pakkaamisen, painavat tavarat pohjalle ja jos on useampi kassi niin tulee ensin 2 kassillista painavia jotta ne voi laittaa kärryyn alimmaisiksi ja sitten päälle kevyemmät..
ei se ole kovinkaan vaikeaa.
jos olemme miehen kanssa kahdestaan niin jompikumpi menee jo heti alkuun pakkaamaan
 
"Asiakas"
Kassalla ei ollut jonoa. Eli ostokset menivät läpi samantien ja olivat yhtenä kaaoksena hihnan päässä. Miksi meistä toinen ei heti mennyt niitä pakkaamaan? Siksi, kun ostoksia oli paljon kävi sukkelammin nostella ne kaksin ja jäin sitten nostelemaan niitä itsekseni, kun mies siirtyi hihnan päähän, kun suurin osa oli nostettu sinne hihnalle. Mies kuitenkin kerkesi pakata tavarat suurimmaksi osaksi ennen maksua, että ei sekään ollut selitys siihen mistä tässä tapauksessa asiakasta syytettiin.
Aikaisemmin en ole valitusta tehnyt yhdestäkään kassahenkilöstä, mutta tämän käytös oli jo niin yliampuvaa, että vaihtoehtoja ei ollut. Aikaisemmin rikkoutuneet tuotteet on saanut käydä vaihtamassa, vaikka ostokset olisivat jo maksettu mikäli kaupasta ei ole poistunut ja näin sanoi valituksen vastaan ottanut henkilö myös heillä olevan toiminta tapana.

Ja tälle "vieraalle" kysymys joka siirtyy pakkaamaan tavaroita ennen maksua, niin kuka nostelee ne sun tavarat hihnalle, jos kassalla ei ole jonoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassatyöntekijöiden kouluttaja;22324769:
Ikinä ei ole niin kiire, että palveltavan asiakkaan valitsemat ostokset pitäisi muussata.
ei niitä kukaan muussaakkaan..kyse on siitä,että jos jokaisen ostokset asettelee,niin muuta ei ehdikään tekemään työpäivän aikana..kun meillä kassoilla on muitakin tehtäviä..
 
"Neith"
[QUOTE="Asiakas";22324815]Kassalla ei ollut jonoa. Eli ostokset menivät läpi samantien ja olivat yhtenä kaaoksena hihnan päässä. Miksi meistä toinen ei heti mennyt niitä pakkaamaan? Siksi, kun ostoksia oli paljon kävi sukkelammin nostella ne kaksin ja jäin sitten nostelemaan niitä itsekseni, kun mies siirtyi hihnan päähän, kun suurin osa oli nostettu sinne hihnalle. Mies kuitenkin kerkesi pakata tavarat suurimmaksi osaksi ennen maksua, että ei sekään ollut selitys siihen mistä tässä tapauksessa asiakasta syytettiin.
Aikaisemmin en ole valitusta tehnyt yhdestäkään kassahenkilöstä, mutta tämän käytös oli jo niin yliampuvaa, että vaihtoehtoja ei ollut. Aikaisemmin rikkoutuneet tuotteet on saanut käydä vaihtamassa, vaikka ostokset olisivat jo maksettu mikäli kaupasta ei ole poistunut ja näin sanoi valituksen vastaan ottanut henkilö myös heillä olevan toiminta tapana.

Ja tälle "vieraalle" kysymys joka siirtyy pakkaamaan tavaroita ennen maksua, niin kuka nostelee ne sun tavarat hihnalle, jos kassalla ei ole jonoa?[/QUOTE]

kun on tarpeeksi nopea niin ei ongelmaa synny..
mä en jaksa jäädä huvin vuoksi hidastelemaan kassalle
 
"vieras"
Mulla ei ole käynyt edes mielessä että voisin valittaa muussaantuneista eväistä tms.!! Vahingosta viisastuneena teen niin kuin monet muutkin, lataan hihnalle ensin isoimmat ja painavimmat tavarat ja viimeisenä pehmoisimmat. Jugurtit ym "pelastan" hihnalta heti kassan jälkeen sinne yläpäähän jos en ehdi heti laittaan kasseihin...
 
[QUOTE="Asiakas";22324815]Kassalla ei ollut jonoa. Eli ostokset menivät läpi samantien ja olivat yhtenä kaaoksena hihnan päässä. Miksi meistä toinen ei heti mennyt niitä pakkaamaan? Siksi, kun ostoksia oli paljon kävi sukkelammin nostella ne kaksin ja jäin sitten nostelemaan niitä itsekseni, kun mies siirtyi hihnan päähän, kun suurin osa oli nostettu sinne hihnalle. Mies kuitenkin kerkesi pakata tavarat suurimmaksi osaksi ennen maksua, että ei sekään ollut selitys siihen mistä tässä tapauksessa asiakasta syytettiin.
Aikaisemmin en ole valitusta tehnyt yhdestäkään kassahenkilöstä, mutta tämän käytös oli jo niin yliampuvaa, että vaihtoehtoja ei ollut. Aikaisemmin rikkoutuneet tuotteet on saanut käydä vaihtamassa, vaikka ostokset olisivat jo maksettu mikäli kaupasta ei ole poistunut ja näin sanoi valituksen vastaan ottanut henkilö myös heillä olevan toiminta tapana.

Ja tälle "vieraalle" kysymys joka siirtyy pakkaamaan tavaroita ennen maksua, niin kuka nostelee ne sun tavarat hihnalle, jos kassalla ei ole jonoa?[/QUOTE]

Tuntuu että vikaa on ollut molemmin puolin hihnaa.. :whistle:
 
kassatyöntekijöiden kouluttaja
ei niitä kukaan muussaakkaan..kyse on siitä,että jos jokaisen ostokset asettelee,niin muuta ei ehdikään tekemään työpäivän aikana..kun meillä kassoilla on muitakin tehtäviä..
Ei ole valitettavasti kauaa, jos niitä muita töitä tehdään asiakaspalvelun kustannuksella. Kyllä kassahenekilön tehtäviin kuuluu myös katsoa, miten ne tuotteet laittaa hihnalta eteenpäin. Jos tätä ei kykene tekemään, on mietittävä onko oikeassa paikassa töissä.
 
"vieras"
Jos kassalla ei ole jonoa, hihna on tyhjä ja siihen mahtuu paljon tavaraa. Näpsäkkä nostelee kaikki tavaransa hihnalle ja SEN JÄLKEEN kun tavarat on ladottu, voi siirtyä pakkaamaan, sillä hihnalla olevat tavarat harvoin siirtyvät kassan ohi ajatuksen nopeudella.
 
voi käki teitin kanssa
En plarannut kaikkia vastauksia. Oma moka mun mielestä! Ensin painavat purkit ja muut tarvikkeet ja sitten särkyvät ja muussantuvat lopuksi hihnalle niin säästyypähän tuolta. Niin ja voishan sitä miettiä missä järjestyksessä kassiin laittaa tavaroita.
 
vai oliskohan ollu pakkaajassa vika,jos piirakat oli pussin pohjalla ;) asiaakkaat voisi myös opetella laittamaan ostokset hihnalle niin,et painavat ja isot tuotteet tulee ensin..helpottaa kummasti sitä pakkaamista ja tavarat ei näin ollen mene rikki hihnallakaan..
Näin on. Jos meillä tavara muussaantuu niin se on ollu mies joka ei tajua aatella miten kannattaa pakata+latoa hihnalle. Minä laitan aina arimmat viimeiseksi ja pakaan ne viimeiseksi.
 
"Vieras"
Olin joskus kassalla töissä. Mulla kävi muutaman kerran niin että asiakas itse siirsi rikkoituvan tuotteen sinne hihnan päähän sivusta jonne olin tuotteen työntänyt. Siitäpä riemu ratkesi kun tuote pusertui painavien alle mennen rikki ja asikas vaan toljottaa siellä kassan toisessa päässä..
Sain asiakkaan vihat päälleni, vaikka vika oli asiakkaan miehen esimerkiksi. Ja lähdin kiltisti vaihtamaan tuotetta.
En jaksanut kassan työtä kiukkuisten asiakkiden takia jotka purkivat minuun kiukkuaan varsinkin perjantai iltaisin.
Oli toki myös niitä ihania vakiasiakkaita jotka kävivät kassallani.
Työporukka oli mahtava tässä suuressa marketissa, paras työporukka ikinä. :)
Silti palasin sitten osaaikaiseksi omalle alalle.
 
"NOPPA"
Kassallahan ollaan juuri siksi ettei henkilöstä muuhun työhön ole, jos olisi aivoja lukea olisi varmaan opiskellut ja hankkisi paremmin palkatun duunin.

Kannatan automaattikassoja suomeenkin , kuten jo ikeassa on. Voi vittuilla ihan itselleen jos meni väärin.
 
oma vikasi se oli
Joku järki se olla pitää missä järjestyksessä hihnalle ne ruoat laittaa, tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää että ensimmäisenä ei laiteta marenki pakettia ja perään maitopurkkeja, maidothan murskaa ne marenkit ihan varmasti, oma vika oli ja opettele edes alkeet hihnalle laitossa!
 
"Neith"
[QUOTE="NOPPA";22324911]Kassallahan ollaan juuri siksi ettei henkilöstä muuhun työhön ole, jos olisi aivoja lukea olisi varmaan opiskellut ja hankkisi paremmin palkatun duunin.

Kannatan automaattikassoja suomeenkin , kuten jo ikeassa on. Voi vittuilla ihan itselleen jos meni väärin.[/QUOTE]

hah, ei se nyt ihan noin mene.. asiakkaiden pitäis vaan ehkä käyttää niitä omia aivojaan.. kassan tehtävä on vetää ne ostokset kassalinjan läpi kohtuu ripeästi ja tehokkaasti sekä rahastaa ne ostokset.
tietenkään tavaroita ei tahallaan rikota, heitellä jne mutta kyllä ne on siitä kassasta vedettävä siinä järjestyksessä kun ne hihnalta tulee (eli asiakas voi itse tähän vaikuttaa) ja lisäksi ne kun ne tavarat on lukijan edestä kuljetettu niin sinne takahihnalle ne laitetaan siinä samassa järjestyksessä.. toki niitä pehmeimpiävoi sinne sivuun koittaa tyrkkiä mutta eipä sekään toimi jos niitä on paljon..
asiakas siis itse voi vaikuttaa siihen kuinka sujuvaa ja nopeaa se kassalla asiointi on ja se tuotteiden kuntokin on asiakkaan huolehdittavissa
 
lskjdlkfjkldjsflkj
[QUOTE="NOPPA";22324911]Kassallahan ollaan juuri siksi ettei henkilöstä muuhun työhön ole, jos olisi aivoja lukea olisi varmaan opiskellut ja hankkisi paremmin palkatun duunin. [/QUOTE]

Ei ihan pidä paikkansa. Mä esimerkiksi teen osa-aikatöitä kassalla , vaikka opiskelen Helsingin Yliopistossa..
 
"vieras"
Mulla ei oo ikinä menny mitään rikki missään kaupassa vaikka menen pakkaamaan yleensä aina vasta sen jälkeen kun olen maksanut. Mutta siihen auttaa myös se että missä järjesteyksessä niitä pakkaa siihen hihnalla. Ekana laitan aina kaikki kovemmat tavarat ja viimeisenä vasta helpommin särkyvät. Enhän mä nyt niitä kauppakassiinkaan laittais kuin tuossa järjestyksessä.
Minä en ole koskaan saanut rikkoontunutta tavaraa vaikka ladon ostokset hihnalle missä järjestyksessä sattuu (en ole tullut tuollaista edes ajatelleeksi). Hyvät kassatyöntekijät ilmeisesti :)
 
"ööö"
Joskus on tullut tehtyä kassan hommia, ja voin sanoa, että ei se tavaroiden "lajittelu" vie yhtään sen enempää aikaa kuin se, että päästää ne menemään yhteen läjään.

Kassa voi hinnan otettuaan laittaa herkemmät tuotteet sinne sivuun ja päästää isommat/kovemmat/kestävämmät tavarat menemään hihnan loppuun asti. Kyllä sen näkee, kenellä on homma hallussa.
 
"Neith"
[QUOTE="ööö";22324983]Joskus on tullut tehtyä kassan hommia, ja voin sanoa, että ei se tavaroiden "lajittelu" vie yhtään sen enempää aikaa kuin se, että päästää ne menemään yhteen läjään.

Kassa voi hinnan otettuaan laittaa herkemmät tuotteet sinne sivuun ja päästää isommat/kovemmat/kestävämmät tavarat menemään hihnan loppuun asti. Kyllä sen näkee, kenellä on homma hallussa.[/QUOTE]

ja siltikään sillä ei aina varmistetaa tavaroiden ehjänä kassiin päätymistä.. kas kun kaikki ei välttämättä mahdu sinne sivuun, osa asiakkaista käy itse ne sieltä tönimässä hihnalle, osa asiakkaista ihan itse rikkovat ne tavarat kassiin pakatessa (olen mm käynyt väittelyä siitä onko kaupan vaihdettava tuote kun itse asiakas pakkausvaiheessa työnsi sormen jugurrtipurkin kannesta läpi)
tiettyyn pisteseen asti kassa voi toki niitä tuotteita sinne sivuun tyrkkiä, mutta kyllä se on asaikkaan homma katsoa millä tyylillä se ne tavarat siiihen hihnalle laittaa
 
"pii"
[quote="neith";22325016]ja siltikään sillä ei aina varmistetaa tavaroiden ehjänä kassiin päätymistä.. Kas kun kaikki ei välttämättä mahdu sinne sivuun, osa asiakkaista käy itse ne sieltä tönimässä hihnalle, osa asiakkaista ihan itse rikkovat ne tavarat kassiin pakatessa (olen mm käynyt väittelyä siitä onko kaupan vaihdettava tuote kun itse asiakas pakkausvaiheessa työnsi sormen jugurrtipurkin kannesta läpi)
tiettyyn pisteseen asti kassa voi toki niitä tuotteita sinne sivuun tyrkkiä, mutta kyllä se on asaikkaan homma katsoa millä tyylillä se ne tavarat siiihen hihnalle laittaa[/quote]



entäs asiointi lidlissä?ai kamala mikä kassa systeemi!
 
kassatyöntekijöiden kouluttaja
[QUOTE="ööö";22324983]Joskus on tullut tehtyä kassan hommia, ja voin sanoa, että ei se tavaroiden "lajittelu" vie yhtään sen enempää aikaa kuin se, että päästää ne menemään yhteen läjään.

Kassa voi hinnan otettuaan laittaa herkemmät tuotteet sinne sivuun ja päästää isommat/kovemmat/kestävämmät tavarat menemään hihnan loppuun asti. Kyllä sen näkee, kenellä on homma hallussa.[/QUOTE]

Juuri näin! Ripeys, reippaus ja huolellisuus eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. :)
 
"Asiakas"
Ompas monet kassatyöntekijät saaneet eilen puhuttelun, kun syyllistävät asiakasta. Kyllä yleensä herkästi rikkoutuneet tuotteet on laitettu sivummalle odottamaan, että ne pakataan. Toki kassoillekin sattuu mokia, mutta miksi siitä pitää asiakasta syyttää? Eli mieheni olisi pitänyt mennä saman tien kassan toiseen päähän ja alkaa pakkaamaan tavaroita ja antamaan kassalle ohjeita, että ei laittaisi tuotteita tulemaan niin nopeasti, koska ei voi mättää ostoksi mielivaltaisesti pusseihin. Mihinkäs ne pakatut ostokset sitten olis laitettu? Lattialle ilmeisesti, kun kärryt olisivat olleet vasta puolillaan pussien täyttyessä. Kysyinkin kassalta, että mitä jos olisin ollut yksin ostosteni kanssa, niin hän vastasi, että SILLOIN hän olisi katsonut miten ostokset menevät lastaus päässä ja ei olisi antanut piirakoiden rikkoutua :D
 
"myyjä"
Mä pistän aina ensin maitopurkit ja muut isot kestävät tuotteet hihnalle ja viimeseks kananmunat, jugurttipurkit, vihannekset ym helposti liiskaantuvat. Tuossa järjesteksysse ne on helppo pakata kasseihinkin, kun isot ja kestävät on ensimmäisenä hihnan päässä eikä tarvii enää käydä siinä valkkaamaan vaan pakkaaminen sujuu nopeasti.

Ja sit on niitä kassoja jotka runttaa kaiken vaan menemään ja sit on niitä ammattitaitoisia, jotka älyää laittaa rikkoontuvat syrjään. Luulenpa että nämä jälkimmäiset on niitä jotka itsekin perheelleen ruokaa ostaa. Meiän vakkarikaupassa ainakin on näitä "lukiolaistyttöjä" joitten naamasta ja asenteesta näkee "vittu ettei vois vähempää kiinnostaa" ja joille äiti vielä sapuskat kaupasta kantaa.

Että kylläpä sitä vikaa on ollu aloittajan tapauksessa kummassakin osapuolessa.

Mutta ehdottomasti asiakaspalvelutaitoinen kassa ei ala nurista ettei tuotteen vaihtaminen onnistu vaan antaa vaihtaa tuotteen, oli syy kenen tahansa: "asiakas on aina oikeassa".
 

Yhteistyössä