3-vuotias ei suostu syömään, mulla menee hermo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskastuttavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskastuttavaa

Vieras
Ei mikään uusi juttu, on koko ikänsä ollut kausia että lakkaa syömästä, ja nyt kestänyt lähes 2 viikkoa. viime viikon maanantaina saatiin syömään 10 paistettua muikkua, muuten päivät menneet puolikkaalla leivällä (siihen ei saa laittaa levitettä tai ei syö!).
Tehdään kuten ennenkin, normaalit ruoka-ajat ja laitetaan tarjolle ihan normaalisti, usein tulee pöytään asti mutta sitten muuttuukin mieli...
lounaan tekemiseen osallistui itse, laittoi spagetin kiehumaan, ja sai valita laitetaanko kastikkeeseen sipulia, valkosipulia ja porkkanaraastetta. Ei suostu edes maistamaan.
päivälliseksi broilerikiusausta, ei suostunut edes maistamaan, söi kolme palaa parsakaalia.
Välipalaksi tarjottiin pullaa, yhden haukun söi.
Viikon olen jaksanut antaa olla, mutta myönnän että äsken meni hermot koska on niin älyttömän kiukkuinen ja voimat ei riitä oikein olemiseenkaan. käskin painua nukkumaan jos ei aio syödä, en jaksa kattella. Muut lapset syövät ihan normisti, ja yrittävät houkutella pientä syömään.aargh!
Juu, kyllä taas jossain vaiheessa taas syö, paino oli vaan saatu nostettua jo -10%-käyrälle, pahimmillaan oli -22%...

joo, yksi veli as, ja toinen lievempi (piirteinen).
Mutta mielestäni tämä lapsi on muuten neurotyypillinen, joten en edes pidä tuota autistisena piirteenä.Mutta aika hyvin kyllä hoksattu, kumma kyllä ei tullut muiuten mieleenkään...
Mutta siis (ainakin lähes) nentti. Mutta joku aistiyliherkkyys vois tietty olla,hmm...

Ja siis eihän tuo kuole, kerran on ollut nenämahaletkuruokinnassa vatsataudin aikaan kun paino laski liikaa.
Purnaan vaan tänne etten kiukuttelisi lapsille niin paljon, ja samalla voi saada hyviä vinkkejä.
Haenpa muuten vielä tänään sen Losec- satsin, voihan sitä poltella vatsaakin.

Mie vein omani ruokapäiväkirjan kanssa sunnuntai-iltana päivystykseen. Ei siinä kukaan uskaltanut kotiin päästää, viikoks mentiin osastolle. Jos tilanne on oikeasti huono, puutokset ja aliravitsemus näkyy verikokeissa. Siis jos kyse ei oo vaan linnunruoalla elävästä lapsesta. Ja jos verikokeissa näkyy aliravitsemus, ei kukaan lääkäri jätä hoitamatta. Kannattaa oikeesti taistella lapsen puolesta, hän ei siihen itse pysty.

Losec oli apteekista loppu, maksoin kyllä jo ja saadaan huomenna.Muutakaan en keksi.
aamulla söi puolikkaan leivän, paljaaltaan.Lounaaksi yritetty tarjota mc hampparia (ei suostu edes maistamaan) ja saarioisten pikkupizzaa (nämä siis parhaita herkkuja, ei meidän normiruokaa!),pizzasta söi 1/16 (jee!). Veikkampa ettei tänään muuta saada menemään ,tarjottu hedelmiä ,jäätelöä,lakua (ei,ei,ei). Juo myös todella vähän, ja lähinnä vettä eli siinäkään ei nyt saa energiaa yhtään...
Muuten ihan terveen oloinen, vähän voipunut.

Mie vein omani ruokapäiväkirjan kanssa sunnuntai-iltana päivystykseen. Ei siinä kukaan uskaltanut kotiin päästää, viikoks mentiin osastolle. Jos tilanne on oikeasti huono, puutokset ja aliravitsemus näkyy verikokeissa. Siis jos kyse ei oo vaan linnunruoalla elävästä lapsesta. Ja jos verikokeissa näkyy aliravitsemus, ei kukaan lääkäri jätä hoitamatta. Kannattaa oikeesti taistella lapsen puolesta, hän ei siihen itse pysty.

Ja sunnuntai-illan päivystyshän on oivallinen ajankohta hoitaa moisia _akuutteja_ hommia...

Yhteistyössä