Millaisia palapelejä teidän päälle 3- vuotiaat tekee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiiiiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiiiiiii

Vieras
Meillä tehdään 15 palasia palapelejä ja tänään katsoin, kun vain hetken katseli palaa ja laittoi jo oikeaan paikkaann että pitäisikö vain ostaa jo suurempia palapelejä. Sellaista isompaa tehdään yhdessä niin, että kun reunat olen hänelle tehnyt niin alkaa miettimään ja laittelemaan muita kohilleen.

Isoveli teki isoja, jotain 50 palaa, mutta myös häneltä loppui innostus aika pian. Pikkuveli 5v on vasta innostunut tekemään pieniäkään, 3v teki kai vasta jotain nuppipalapelejä... (mutta hän oppi pienenä paljon muuta, mm. ajamaan polkupyörällä jo 2v eli lapset on niin erilaisia)

Mietin vain itse, että aliarvioinko minä lapseni taitoja ja ostan liian helppoja palapelejä. Mutta voi sitä huutoa, jos ei osaa tehdä. Nyt on vain riemua, kun osaa tehdä palapelinsä aina uudelleen ja uudelleen.

Osta vaan isompiakin, siinä se taito kasvaa samalla :)
Meillä tekee 2,5v. 48 palan palapelejä, mutta palat ei saa olla ihan hirmuisen pieniä, muuten ei onnistu kun hahmottaminen on hankalampaa.

En ole paloja laskenut mutta tekee selviä palapelejä ihan itekseen, jos ei ole selviä kuvia niin sitten tarvii apua. Eli pitää olla tyyliin ihaa ja tiikeri että osaa värien perusteella jo suunnata oikeaan.

Tällä viikolla annoin 60 palan palapelin ja teki sen kyllä sujuvasti (3v3kk). Oli tosin tuon palapelin joskus aiemminkin tehnyt mutta siitä oli jo aikaa. Eikä katsonut mallista (ei kuulemma saanut :))

Yhteistyössä