Oltiin pienoisrautatiemessuilla ja taas kasa "hyvin" käyttäytyviä lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foortti harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Foortti harmaana

Vieras
Ei voi kun ihmetellä.

A. Jos ne on niin pieniä, ettei ne usko/ymmärrä, niin jättää sitte kotiin???
B. Jos ne on niin isoja, että niitten PITÄIS uskoa, eikä ne usko, niin jättää sitte kotiin??

Tai vaihtoehto C: Tietty jos vanhemmat ei VÄLITÄ, ja omaa paljon RAHAA korvauksiin?

Sillä ei ne junat, radat, autot, vaihteet yms mitään halpoja oo, eikä ne oo LEIKKIMISEEN tarkoitettu!!!

[QUOTE="Oops";22303595]D) kuka hullu tuo arvokkaita pienoismallejaan tuollaiseen tilaisuuteen?

(ja en tarkoita, etteikö lasten tarvitsisi käyttäytyä kunnolla)[/QUOTE]

No onhan ne messutavarat jos ei arvokkaita (varmaan on rahaa kiinni kuitenkin) niin ainakin niihin on mennyt julmetusti AIKAA...

Eikä tosiaan mikään leikkipaikka!

en tajua eikö niitä lapsia voi vahtia. Minulla kaksi lasta pienellä ikäerolla eikä koskaan ole ollut ongelmia missään tuopllaisessa paikassa. olen sanonut jo etukäteen, että MIHINKÄÄN EI KOSKETA ja piste. Jos sana ei mene perille niin lähdetään pois ja seuraavaa kertaa saa odottaa muutaman vuoden. No, ei ole ollut mitään ongelmaa. Ja meillä vilkkaat lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja gnå4;22303675:
en tajua eikö niitä lapsia voi vahtia. Minulla kaksi lasta pienellä ikäerolla eikä koskaan ole ollut ongelmia missään tuopllaisessa paikassa. olen sanonut jo etukäteen, että MIHINKÄÄN EI KOSKETA ja piste. Jos sana ei mene perille niin lähdetään pois ja seuraavaa kertaa saa odottaa muutaman vuoden. No, ei ole ollut mitään ongelmaa. Ja meillä vilkkaat lapset.

Se on kait sitä nykyaikaa, ei vaan välitetä kun omasta navasta =/

Meillä kans jo kotoa lähtiessä sovitaan että mihinkään ei kosketa. Ja jos sopimus ei pidä niin lähdetään kotiin. Ja ihan oikeasti lähdetään, eikä se ole vain uhkailua.
Myöskin ennen kauppaan menoa sovitaan että tällä kertaa ei osteta karkkia/lelua tms. Joskus sitten taas sanon että tällä kertaa saa valita kaupasta jonkun karkkipussin. Joskus on lapsi testannut olenko tosissani ja kyllä minä olen.

Alkuperäinen kirjoittaja gnå4;22303675:

Tismalleen samat sanat, mutta tuotahan ei saisi ääneen sanoa tai alkaa "luulex olevas parempi äiti ku mä?"- kimitys.

[QUOTE="Oops";22303595]D) kuka hullu tuo arvokkaita pienoismallejaan tuollaiseen tilaisuuteen?

Ehkä joku pienoisrautatieharrastaja, joka haluaa jakaa harrastuksensa muiden harrastajien kanssa...?

Häh, eikö tuollaisten messujen idea ole just tuoda ne hienoimmat pienoismallit toisten nähtäville?

Nykyään on vallalla käsitys, ettei pieniä lapsia tarvitse kasvattaa, kasvattavat itse itsensä sitten jossain vaiheessa ja alkavat käyttäytyä kunnolla. Itse en ole joutunut omiani häpeämään koskaan julkisilla paikoilla, eivätkä ole koskaan mitään tuhonneet missään.

Nykyään on vallalla käsitys, ettei pieniä lapsia tarvitse kasvattaa, kasvattavat itse itsensä sitten jossain vaiheessa ja alkavat käyttäytyä kunnolla. Itse en ole joutunut omiani häpeämään koskaan julkisilla paikoilla, eivätkä ole koskaan mitään tuhonneet missään.

Joo, mutta kuinka monen kohdalla tuo malli oikeasti toimii? :o Kun katsoo lapsia (missä tahansa), huomaa kyllä ketä on kasvatettu ja ketä ei...esim. ex-naapurin (venäläinen perhe) lapset katsoivat silmiin, tervehtivät jne. ja toisen naapurin (suomalainen perhe) lapset luimistelivat, eivät vahingossakaan pitäneet ovea auki perässään jne. En tahdo yleistää mutta uudessakin päiväkodissa reippaimmin tervehtivät (ja lapsiaan ojentavat!) juuri ulkkisperheet...poikkeuksena somalit, jotka eivät katso päin eivätkä tervehdi.

Joo, mutta kuinka monen kohdalla tuo malli oikeasti toimii? :o Kun katsoo lapsia (missä tahansa), huomaa kyllä ketä on kasvatettu ja ketä ei...esim. ex-naapurin (venäläinen perhe) lapset katsoivat silmiin, tervehtivät jne. ja toisen naapurin (suomalainen perhe) lapset luimistelivat, eivät vahingossakaan pitäneet ovea auki perässään jne. En tahdo yleistää mutta uudessakin päiväkodissa reippaimmin tervehtivät (ja lapsiaan ojentavat!) juuri ulkkisperheet...poikkeuksena somalit, jotka eivät katso päin eivätkä tervehdi.

Siis nämä kaksi eri asiaa. Minun lapsiani on tarkoituksella kasvatettu syntymästä alkaen hyvinkäyttäytyviksi yksilöiksi. Paheksun sitä, etteivät muut näe vaivaa saman asian eteen!

Minua välillä suoraan sanottuna ahdistaa lähteä pois kotoa lapsen kanssa. Lapseni kun ei ole ns. normaali, vaan ihan oikeasti ylivilkas. Koko ajan saa olla vieressä ja vahtia, silti saattaa tilanne riistäytyä käsistä. Ei silti tekisi mieleni luovuttaa, sillä kaipa lapsenikin joskus oppii? Mutta ahdistaa silti, kun tiedän mitä ihmiset ajattelevat, kun kannan shut down-raivarin saanutta lasta ulos :(

Yhteistyössä