Selkä tosi kipeä - lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Selkäkipuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Selkäkipuinen

Vieras
Mun selkä on ollut nyt pari viikkoa aivan hirveän kipeä. Todennäköisesti se johtuu vanhasta liikenneonnettomuusvammasta, mutta voi toki olla jotain muutakin. Pelottaa...

Mihin lääkärin kannattaisi mennä? Onko jotain "selkälääkäreitä"???? Meinasin ensin mennä hierojalle, mutta nyt tuntuu siltä, että ehkä kannattaiskin mennä lääkäriin tsekkauttamaan...

Kannattaa mennä näytille.

Mä menin ihan vaan tk-lääkäriin (mulla siis ei ole vakuutusta) josta sain lähetteen MRI:ihin ja koska löydöksinä oli 2 välilevyn pullistumaa ja 2 nikamavälin madaltumaa ja välilevyn kuihtumaa niin sain jälleen eteenpäin lähetteen, tällä kertaa neurokirurgille. Tätä tosin ihmettelen sillä viimeksi sain ajan ortopedille.

Mutta jos sulla on vakuutus, niin ortopedi saattais olla oikea osoite?

Hierontaa en suosittele ennen kuin olet saanut siihen luvan. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta kuulemma kaikkia selkävikoja ei saa hieroa.

Lukaiseppa netistä selkäkivun käypä hoito -suositus. Harvoin mitään vakavaa on kyseessä.

Noin mullekin sanottiin...ei 12-vuotiaalla voi olla selässä mitään. 3 vuotta kestin kipuja kunnes en enää kestänyt. 15-vuotiaana menin uudestaan lääkäriin eivätkä suostuneet kuvaamaan, koska se on niin kallista, eikä niin nuorella ole mitään vikaa selässä. Purskahtin epätoivoiseen itkuun ja lääkäri sitten heltyi. Löydöksenä välilevyn pullistuma.

Ja nyt niitä on siellä tosiaan jo useampi + muuta häikkää.

Mun mielestä ennemmin liian herkästi lähtee selkää tutkimaan jotta saa heti avun, eikä ole alta kolmekymppisenä tässä jamassa kuin mitä minä nyt.

Lukaiseppa netistä selkäkivun käypä hoito -suositus. Harvoin mitään vakavaa on kyseessä.

Kiitos, mutta löysin vaan alaselkää koskevia suosituksia, kun taas mun kipu on yläselässä, tai keski-. Kohta en saa henkeä, pistää ja vihloo niin paljon. Mutten tiedä onko vaan tavallista pahempi lihasjumi, vai "jotain" joka painaa jotain hermoa ja/tai palleaa...? Pelottaa ihan sikana.

Kannattaa mennä näytille.

Mä menin ihan vaan tk-lääkäriin (mulla siis ei ole vakuutusta) josta sain lähetteen MRI:ihin ja koska löydöksinä oli 2 välilevyn pullistumaa ja 2 nikamavälin madaltumaa ja välilevyn kuihtumaa niin sain jälleen eteenpäin lähetteen, tällä kertaa neurokirurgille. Tätä tosin ihmettelen sillä viimeksi sain ajan ortopedille.

Mutta jos sulla on vakuutus, niin ortopedi saattais olla oikea osoite?

Hierontaa en suosittele ennen kuin olet saanut siihen luvan. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta kuulemma kaikkia selkävikoja ei saa hieroa.

Kiitos, ortopedihan se tietenkin on! Varaan ajan jos olo ei nyt ihan parin päivän sisällä ala helpottaa. Mullakaan ei ole vakuutusta, mutten luota pätkääkään omaan tk-lääkäriini. :/

Yhteistyössä