G: miten reagoit, jos et saa vastausta ystäväpyyntöön fb:ssä (ts sinua ei hyväksytä kaveriksi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos joku ei mua hyväksy, niin sitten ei hyväksy, that's it. En ala kyselemään, miksi ei hyväksy tms. Itse olen jättänyt hyväksymättä muutaman kaveripyynnön sen takia, että kyseiset ihmiset ovat olleet mulle täysin tuntemattomia. Muuten ei ole tarvinnut jättää ketään hyväksymättä.

Öö, en tiedä miten reagoisin.

Ja en ole hyväksynyt sellaisia pyyntöjä, jotka tulevat ihmisiltä tyyliin "juteltiin 7 vuotta sitten bussipysäkillä jenkeissä" (näitä on tullut, vaikka uskomattomalta kuulostaakin)

Mä en hyväksy kaverikseni "tuttavuuksia", joiden kanssa ei edes tervehditä irl. Musta on ihan kummallista, että semmoset tyypit edes pyytää mua kaveriksi.

Ainiin ensimmäiseen kysymykseen: kukaan ei oo vielä hylännyt mun kaveripyyntöäni, mut mä oonkin laitanut niitä vain kavereille, joiden kanssa muutenkin oon tekemisissä.

Viimeksi muokattu:
Eipä siitä mitään kummempaa tarvitse ajatella, kyseinen ihminen ei joko muista mistä tunnetaan/ei muista kuka olen, ei ota kaverikseen kuin läheisimmät ihmiset tai ei muuten vaan halua lisätä minua kaverikseen :) En kyllä koskaan laittele huvikseen kellekkään kaveripyyntöjä ja joskus on joku hyvinkin tuttu ihminen jättänyt kaveripyyntöni hyväksymättä. Itse en hyväksy kaveripyyntöjä täysin tuntemattomilta.

mä olen itse laittanut pyynnön sellaisille, joille voisin vaikka samantien soittaakin. Mutta eipä mulla siellä komeilekaan sataa kaveria. :)

olisi kätevää, jos kaverit voisi jaotella a- ja b-luokkaan, ilman että he sitä tietävät. B-luokkalaiset eivät näkisi sitä kaikkea, mitä a-luokkalaiset näkisivät. Onko tuollainen mahdollista, en ole niin paljon käyttänyt.

olen hyväksynyt tähän mennessä kaikki pyynnöt...ja olen itse tosi laiska lähettelemään pyyntöjä.
Olenkohan lähettänyt 5, ja yksi pyynnöistä hylättiin.
Ja se kyllä sieppasi sikäli että ko henkilö laittoi mulle e-mailia, olemme siis tuttuja entuudestaan, ja hän sanoi ettei voi hyväksyä mua facebookiin kun hänellä on kaksi sellaista kaveria siellä jotka eivät pidä minusta, eikä hän halua heille paljastaa että me olemme väleissä keskenämme, ettei menetä näitä kahta kaveriaan...mutta voidaan olla e-maili kavereita, kun kukaan ei tiedä siitä, sanoi hän, siis jo 49-vuotias nainen...hohhoijaa, tuli mieleen ala-koulu-ajat...

Kaikki ovat minut hyväksyneet, itse en ole hyväksynyt kaikkia. Miksikö en? Siksi, että ne, jotka ovat pyytäneet minua kaveriksi eivät oikeasti ole kavereitani, ainoastaan tuttuja.

olen hyväksynyt tähän mennessä kaikki pyynnöt...ja olen itse tosi laiska lähettelemään pyyntöjä.
Ja se kyllä sieppasi sikäli että ko henkilö laittoi mulle e-mailia, olemme siis tuttuja entuudestaan, ja hän sanoi ettei voi hyväksyä mua facebookiin kun hänellä on kaksi sellaista kaveria siellä jotka eivät pidä minusta, eikä hän halua heille paljastaa että me olemme väleissä keskenämme, ettei menetä näitä kahta kaveriaan...mutta voidaan olla e-maili kavereita, kun kukaan ei tiedä siitä, sanoi hän, siis jo 49-vuotias nainen...hohhoijaa, tuli mieleen ala-koulu-ajat...

ei ole todellista! :D :D mitä oikein olet tehnyt?

No luultavasti unohdan että olen edes pyytänyt...

Joskus en oo jotain esim. palstalaista hyväksynyt, kun on tuntunut, etten vaan tunne tarpeeksi ja joskus pelästyin, kun jonkun listalla oli niitä mun inhokkityyppejä. Sittemmin tajusin, että semmoiset olisi voinut kyllä estääkin.

mä olen itse laittanut pyynnön sellaisille, joille voisin vaikka samantien soittaakin. Mutta eipä mulla siellä komeilekaan sataa kaveria. :)

olisi kätevää, jos kaverit voisi jaotella a- ja b-luokkaan, ilman että he sitä tietävät. B-luokkalaiset eivät näkisi sitä kaikkea, mitä a-luokkalaiset näkisivät. Onko tuollainen mahdollista, en ole niin paljon käyttänyt.

Toi on ollut mahdollista jo iät ja ajat!!!!!!!! :)

Tuntuu se hetken pahalta, mutta unohtuu pian. Itse en ymmärrä tyyppejä jotka olen poistanut kavereista ja sitten he laittavan uudestaan kaveripyynnön. Eikö silloin pitäisi ymmärtää etten halua olla kaverina siellä?

huh. pikkasen säälittävää touhua lähes viiskymppiseltä. hohhoijakkaa...

Muutaman pyynnön olen laittanut, yksi hylättiin. Täytyy myöntää, että olin loukkaantunut, kun kyseessä on työkaveri, jota olin pitänyt mukavana ja jolle olin koettanut olla mukava (uusi työntekijä ) alusta asti. Olen lapsellinen, mutta ei ole tehnyt mieli hänelle kauheasti jutella enää, ja välimme ovat viilentyneet selvästi.

Joitakin olen hylännyt, mutta siksi, etten ole edes tuntenut kyseisiä tyyppejä!

mä en ole saanut yhtäkään sellaista pyyntöä joka olisi täysin tuntemattomalta tyypiltä...tai no, mulla on facebook kavereina myös porukkaa täältä, ja pakko myöntää että yksi heistä on sellainen etten ollenkaan tiedä mitä nikkiä hän täällä käyttää...enkä kehtaa kysyä

Muutaman pyynnön olen laittanut, yksi hylättiin. Täytyy myöntää, että olin loukkaantunut, kun kyseessä on työkaveri, jota olin pitänyt mukavana ja jolle olin koettanut olla mukava (uusi työntekijä ) alusta asti. Olen lapsellinen, mutta ei ole tehnyt mieli hänelle kauheasti jutella enää, ja välimme ovat viilentyneet selvästi.

Joitakin olen hylännyt, mutta siksi, etten ole edes tuntenut kyseisiä tyyppejä!

jos teillä on iso työyhteisö, sille uudelle tyypille on tullut paljon muistettavaa kerralla, ja voi olla jo ties monesko kerta, että uusi työpaikka. joten muisti voi olla kuormittunut eikä välttämättä muista sinua samalla tavalla kuin sinä hänet, jos sinä taas olet ollut pitkään samassa työpaikassa ja samalla paikkakunnalla ja niin pois päin.

Minä olisin varmaan pettynyt ja surullinen ja masentaisi, jos tulisin torjutuksi. Siis vähän aikaa. En ole facebookissa,mutta viime aikoina tuntuu siltä että tulen torjutuksi koko ajan. Varsinkin sukulaisten taholta. Jotka jäävät etäiseksi eivätkä ymmärrä elämäämme, välimatkan takia.

jos teillä on iso työyhteisö, sille uudelle tyypille on tullut paljon muistettavaa kerralla, ja voi olla jo ties monesko kerta, että uusi työpaikka. joten muisti voi olla kuormittunut eikä välttämättä muista sinua samalla tavalla kuin sinä hänet, jos sinä taas olet ollut pitkään samassa työpaikassa ja samalla paikkakunnalla ja niin pois päin.

No, onhan tuo ihan osittain totta. Vaikka me ollaan kyllä samalla osastolla ja nähdään melkein päivittäin... Ollaan aika paljon tekemisissä, vaikkakaan ei siis päivittäin...

Minä olisin varmaan pettynyt ja surullinen ja masentaisi, jos tulisin torjutuksi. Siis vähän aikaa. En ole facebookissa,mutta viime aikoina tuntuu siltä että tulen torjutuksi koko ajan. Varsinkin sukulaisten taholta. Jotka jäävät etäiseksi eivätkä ymmärrä elämäämme, välimatkan takia.

No tämän takia minäkään en kehtaa juuri kaveripyyntöjä laittaa. Jos sitten tulee huono olo, jos tulee torjutuksi. Oikeassakin elämässä olen huono ottamaan kontaktia kehenkään!

Kukaan ei ole hylännyt mun kaveripyyntöä, mutta en ole laittanutkaan pyyntöjä ns. tutuntutuille, joita hädin tuskin tunnen.

Olen hylännyt useita kaveripyyntöjä oikeastaan saman asian takia, eli jos en tunne edes kunnolla koko tyyppiä tai jos esim. yläasteella suunnilleen inhottiin toisiamme, niin miksi pitäisi olla nyt fb:ssa sellaisen ihmisen kaveri (näitä on tullut). Olen myös poistanut kaverilistalta useita kavereita, jos on tuntunut, että mitä ihmettä olen tuollaisten kaveri, keiden kanssa tosiaan irl hädin tuskin moikkaa tai muuten ei ole missään tekemisissä, eikä halua, että ne näkee sun elämää ja kuvia sun elämästä tms.

G: miten reagoit, jos et saa vastausta ystäväpyyntöön fb:ssä (ts sinua ei hyväksytä kaveriksi)

Ihmettelen suuresti. Minulla on tosi vanha tuttavuus, opiskelukaveri, jonka häissä olen ollut, joka on käynyt meillä useita kertoja ja jonka luona me olemme käyneet, ei vaan hyväksyä mua kamuksi - vaikka kummankin kamuna on kolmas samassa paikassa opiskellut nainen. En vaan käsitä, mitä tarkoittaa.

Yhteistyössä