[QUOTE="alkup.";22287993]Elikä neuvolassa ollaan tietoisia miehen lääkkeiden väärinkäytöstä (ja sen hoidosta), ja minun äitiyskortissa on rasti kyllä- kohdassa missä kysytään huumeidenkäyttöä ennen raskautta. Minulla kyse oli siis vaan kannabiksesta.
Niin ajattelin voiko ne vaikka neuvolasta käskeä tänne jonkun yllätysvierailulle ottamaan testit? Pilveä en ole siis polttanut yli kahteen vuoteen ja mietin onko tuo miehen ongelma ja se, että neuvola siitä tietää, este minun satunnaiselle polttelulle...
Jes, antakaa tulla haukkuja...[/QUOTE]
No tuskin sun loppuneen käytön takia kukaan tulee tekemään ylläystestejä. se ei myöskään ole syy ottaa lapsia huostaan.
Lääkkeiden väärinäytöstä en voi sanoa, onko se siis hoidossa vai käyttääkö mies edelleen? Mutta en usko että sen takia että miehesi on/on ollut lääkkeiden väärinkäyttäjä sulle tullaan tekemään mitään testejä.
[QUOTE="vieras";22288232]no esim. synnyttämään tullessa otetaan huumevirtsanäyte äidistä jos on aiempaa huumeidenkäyttöä lähimenneisyydessa tai perheessä huumeenkäyttöä+lapsen syntymän jälkeen lapsesta mekonium näytteestä tutkitaan myös rask.aikainen huumeiden käyttö. JA valitettavasti ei oteta automaattisesti huostaan vaikka positiiviset tulokset tulisikin
ensikoti, tms tuettu asuminen kokeillaan ensin...[/QUOTE]
Jaa, mikä katsotaan lähimenneisyydeksi?
Omalla kohdalla ainoa asia joka tuli ilmi synnyttäessä esikoista oli se, että lääkäri kysyi oonko käyttänyt suonensisäisiä aineita ja siihen se jäi. Kuopusta synnyttäessä kukaan ei enää noteeraanut menneisyyttä mitenkään vaan "sain normaalin synnyttäjän kohtelun". Eikä kyllä lapsestakaan mitään testejä otettu.