Työkiemuroista......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraikija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraikija

Vieras
Mites on, voiko työnantaja vaatia työntekijää pitämään palkatonta vapaata? Itse työskentelen päivähoidossa ja meidän pk on suljettu joulun välipäivät. Työnantaja kuvittelee, että me olemme palkattomalla ne päivät, mutta ei kai se nyt näin voi mennä. Eikö meidät pidä lomauttaa, jos ei ole tarjota työtä tuolle ajalle????

En nyt tiedä, että mikä ero on palkattomalla lomalla ja palkattomalla vapaalla... Sama asia kuin äitiysloma ja äitiysvapaa? Eli yksi ja sama asia siis? Meillä kuitenkin on laitettu porukkaa palkattomalle lomalle. Kaikkia tiedotettiin asiasta etukäteen ja kaikille sama homma. Voihan sitä sitten itse ottaa loparit etukäteen, jos ei moiseen suostu. Voi se työntaja muutenkin vain lopettaa työsuhteen.

En nyt tiedä, että mikä ero on palkattomalla lomalla ja palkattomalla vapaalla... Sama asia kuin äitiysloma ja äitiysvapaa? Eli yksi ja sama asia siis? Meillä kuitenkin on laitettu porukkaa palkattomalle lomalle. Kaikkia tiedotettiin asiasta etukäteen ja kaikille sama homma. Voihan sitä sitten itse ottaa loparit etukäteen, jos ei moiseen suostu. Voi se työntaja muutenkin vain lopettaa työsuhteen.

ei palkatonta voi vaatia pitämään vasten työntekijän omaa tahtoa. Sitten kuuluu lomauttaa, jos ei töitä ole tarjota jollekin tietylle ajanjaksolle.

Yhteistyössä