MIKSI osatat marinoituja lihatuotteita ?

  • Viestiketjun aloittaja "ruu"
  • Ensimmäinen viesti
"ruu"
Minä en osta ikinä,mutta jonkuhan niitä pitää ostaa, kun kaupat ovat pullollaan niitä. Esim oulun kaakkurin Cittarissa vain noin 20 % lihatuotteista on marinoimattomia
 
Koska tykkään niistä ja niitä on mulle syötetty aina, joten enpä ole päässyt edes oppimaan tekemään omia kastikkeita :D
Nyt ekoja kertoja olen alkanut kokeilemaan maustamattomia jne :)
Marinoidut on hyviä! Mutta pakkohan se on kohta oppia tekemään ilmankin ettei lapsen tarvitse niitä aina syödä. Ja meidän pikkumies saa oppia ruuanlaittoa! ;)
 
"Anne"
En osta.
Marinoitu liha ei ole niin hyvää kuin marinoimaton. Eikä marinoimaton liha nyt niin paljon kalliimpaakaa ole, että jos sitä lihaa ostan, niin samantien sitä marinoimatonta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22270427]Ne on huomattavasti edullisempia kun marinoimattomat.[/QUOTE]
Niin kai, kun painosta on iso osa vettä ja sokeria ja lisäaineita (marinadia) eikä lihaa.
 
En osta, mutta ehkä monet ostaa siksi kun nykyään suomalainen liha on niin pilalle jalostettua, mautonta, rasvatonta, jne, eikä sitä osata maustaa. (Hyvä liha ei kuulemma tarvi muuta ku suolaa ja pippuria, harmi ku suomesta on niin vaikea sellaista lihaa saada.)
Ja jotkut ostaa mitä tahansa paskaa, jos vaan halvalla saa... Laadusta ja terveellisyydestä viis.
 
"vieras"
Mitäs se ap:ta liikuttaa? Mä en osta marinoitua lihaa, en osta lihaa ollenkaan, mutta muilla ihmisillä on kyllä oikeus syödä ihan mitä he itse haluavat. Oli se sitten epäterveellistä tai ei, ei ole multa pois. Eikä mulla ole tarvetta syynätä ja arvostella muiden valintoja.
 
osaaja
Mikäs siihen muuten on syynä? Luulisi olevan toisinpäin?? Vai onko se vaan kysynnän takia?
Se marinadiksi kutsutti lima on paljon halvempaa kuin liha. Eli 400g:n paketissa on vähemmän lihaa ja enemmän limaa. Lisäksi marinadi sisältää paljon säilöntäaineita, jolloin sitä voi myydä pidempään->pienempi hävikki->alhaisempi hinta.

Ainakin kanan kohdalla marinoidut tavarat saavat olla pakastettu kertaalleen, marinoimattomien pitää olla tuoretta. Tämäkin vaikuttaa hintaan aika paljon.
 
"Anne"
Joku tuossa ylempää sanoi että on helpompaa ja saman selityksen olen kuullut aikaisemminkin.
Miten se on helpompaa, en ymmärrä.
Kun lihaa valmistaa voi itse laittaa vähän pippuria/yrttejä tai marinoida rypsiöljyssä+mausteissa/yrteissä tai valmismarinadissa (joita löytyy ilman e621 sun muita) eikä se ole vaikeaa eikä vie juuri enempää aikaa.
 
Se marinadiksi kutsutti lima on paljon halvempaa kuin liha. Eli 400g:n paketissa on vähemmän lihaa ja enemmän limaa. Lisäksi marinadi sisältää paljon säilöntäaineita, jolloin sitä voi myydä pidempään->pienempi hävikki->alhaisempi hinta.

Ainakin kanan kohdalla marinoidut tavarat saavat olla pakastettu kertaalleen, marinoimattomien pitää olla tuoretta. Tämäkin vaikuttaa hintaan aika paljon.
Ahaa aivan, kiitos. :)
Oli muuten yllättävän hyvää kun löysin yhden tosi hyvän maustamattoman porsaanlihan ja laitoin tosiaan pelkkää pippuria ja vähän suolaa :O
Jopa mieheni joka inhoaa porsaanlihaa söi sitä vesi kielellä :D Joten olisko vastaus:inhoaa marinaadia. Joten nyt meille tulle punainenkin liha kotiin :p

Aikaisemmin on ollut vain kanaa marinaadissa joka on mielestäni tosi hyvää. En osaa tehdä mitään kovin hyviä kastikkeita kanaan itse :(
Mutta keittokirja käteen :D
 
"Tiina"
[QUOTE="ruu";22270419]Minä en osta ikinä,mutta jonkuhan niitä pitää ostaa, kun kaupat ovat pullollaan niitä. Esim oulun kaakkurin Cittarissa vain noin 20 % lihatuotteista on marinoimattomia[/QUOTE]

Siksi, ku ne marinoimattomat on aina loppu...
 
En osta enään. Kuopuksen allergiat laittoi kyttäämään tarkkaan ja nyt ei edes ne enään maistu. Halvempiahan ne on, siksi kai kun marinadilla saadaan lisää painoa? Ja peitettyä kaikki moska.. :D
Kyllä vaan on niin hyvää ihan pippurilla, suolalla ja vaikka laakerinlehdellä maustettu lihasoosi.:p
 
"erty"
onko lapsilla keskimääräistä enemmän sairauksia, keskittymishäiriöitä jne.

En voinut kuvitellakaan että äidit perustelevat paskan syöttämistä "en osaa itse maustaa" argumentilla
Kamalaa, ettekö osaa lukea juttuja netistä ?
 
"vieras"
[QUOTE="Anne";22270521]Joku tuossa ylempää sanoi että on helpompaa ja saman selityksen olen kuullut aikaisemminkin.
Miten se on helpompaa, en ymmärrä.
Kun lihaa valmistaa voi itse laittaa vähän pippuria/yrttejä tai marinoida rypsiöljyssä+mausteissa/yrteissä tai valmismarinadissa (joita löytyy ilman e621 sun muita) eikä se ole vaikeaa eikä vie juuri enempää aikaa.[/QUOTE]

Onhan se helpompaa jos ne saa laittaa paketista suoraan pannulle.
 
[QUOTE="erty";22270546]onko lapsilla keskimääräistä enemmän sairauksia, keskittymishäiriöitä jne.

En voinut kuvitellakaan että äidit perustelevat paskan syöttämistä "en osaa itse maustaa" argumentilla
Kamalaa, ettekö osaa lukea juttuja netistä ?[/QUOTE]

minusta taas aika hirveetä että syömäkelposta ruokaa kutsutaan paskaksi.
meillä on kaksi lasta ja molemmat vallan terveitä,allergittomia jne. tosin se, että meillä syödään valmiiksimarinoitua lihaa, ei kyllä minusta liity asiaan mitenkään.
 
"vieras"
[QUOTE="erty";22270546]onko lapsilla keskimääräistä enemmän sairauksia, keskittymishäiriöitä jne.

En voinut kuvitellakaan että äidit perustelevat paskan syöttämistä "en osaa itse maustaa" argumentilla
Kamalaa, ettekö osaa lukea juttuja netistä ?[/QUOTE]

Älä ny viitti. Et kai sä oikeasti kuvittele, että kaikki äidit syöttää lapsilleen pelkkää luomua? Vaikka olishan se hienoa...

Ps. itse olen lapseton
 

Yhteistyössä