MIKSI osatat marinoituja lihatuotteita ?

  • Viestiketjun aloittaja "ruu"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="erty";22270546]onko lapsilla keskimääräistä enemmän sairauksia, keskittymishäiriöitä jne.

En voinut kuvitellakaan että äidit perustelevat paskan syöttämistä "en osaa itse maustaa" argumentilla
Kamalaa, ettekö osaa lukea juttuja netistä ?[/QUOTE]

On lapsi mutta hän on vasta alle 5kk :D
Mua on aina syötetty valmiiksi marinoiduilla lihoilla, äitini kun ei ollut hyvä ruuanlaittaja :D Eipä mulla sairauksia ole pahemmin näkyny. Ala ja yläasteella olin yhden päivän kipeänä...

En silti aijo siis lapselle antaa marinoituja lihoja vaan nyt on korkea aika oppia tekemään itse ;)
Mutta en usko sen kovasti vaikuttavan mihinkään sairauksiin tms :)
 
"Anne"
[QUOTE="vieras";22270550]Onhan se helpompaa jos ne saa laittaa paketista suoraan pannulle.[/QUOTE]

Niin teen ihan marinoimattomallekkin lihalle. Pihvit marinoin/maustan.
Liha (suikaleet, possu, kana) on kuitenkin jonkinlaisessa kastikkeessa joten riittää kun kastikkeeseen lisää vähän pippuria ja paprikaa tms.
 
En ostakaan. Harmittaa että pitää lähteä vähän kauemmas hakemaan lihat kun lähikaupan (tai jopa ison marketin) valikoimassa marinoimatonta lihaa on alle 10% tarjonnasta. Jos ei ole ollenkaan, en osta lihaa sitten ollenkaan, syödään jotain muuta.

Marinoitu liha on pahaa, en pysty syömään sitä. Jopa kylässä jätän syömättä sen :ashamed:
 
En osta. Meillä ostetaan vain marinoimatonta (natural) ja aika kivasti niitä nykyään kaupoista löytyykin. Maustan itse kotona esim erilaisilla yrteillä ja suolalla tmv.
Mun mielestä ne valmismarinadit vain maistuu pahalle että jää kauppaan jo ihan senkin takia ja toinen syy miksi en noita osta on se, että en halua maksaa tuotteesta missä on suhteessa vähemmän sitä syötävää( eli lihaa) kuin maustetta.
 
"Lissu"
Mä ostin ennen. Mutta kun kokeeksi siirryn marinoimattomaan lihaan ja huomasin kuinka paljon parempaa lihaa niihin paketteihin laitetaan, niin takaisin en siirry. :)

Tuosta helppoudesta... ennen kun ostin hunajamarinoituja broilerinsuikaleita, paistoin ne pannulla ja lisäsin kerman. Nyt kun käytän marinomattoja, teen ihan samalla tavalla, mutta lisään suolaa, currya, kurkumaa, basilikaa ja mitä nyt milloinkin. Ei se sen vaikeampaa ole.
 
uskomatonta
onpa se todellakin ylitsepääsemättömän vaikeaa maustaa ruokaa....

katso vaikka keittokirjasta !!

Ja miten niin halvempaa ?? marinoidussa on noin 60 % lihaa verrattuna samankokoiseen marinoimattomaan ja jos hinta 0.5 - 1 eur alempi niin lihan kilohinta kuitenkin korkeampi.
 
"hmm"
varsinkin silloin kun rahaa oli vähemmän ostin marinoitua lihaa josta pesin marinadin pois koska en pidä sen mausta. syynä se, että marinoitu paketti maksaa vähemmän kuin marinoimaton. se, että jälkimmäisessä olisi parikymmentä grammaa enemmän lihaa ei vaikuta päätökseen koska en varsinaisesti hyödy siitä paristakymmenestä grammasta - saan kummastakin vain yhden (tai kaksi) aterian josta tulen kylläiseksi.
 
huom harmaana
[QUOTE="vieras";22270491]Mitäs se ap:ta liikuttaa? Mä en osta marinoitua lihaa, en osta lihaa ollenkaan, mutta muilla ihmisillä on kyllä oikeus syödä ihan mitä he itse haluavat. Oli se sitten epäterveellistä tai ei, ei ole multa pois. Eikä mulla ole tarvetta syynätä ja arvostella muiden valintoja.[/QUOTE]

Minua ainakin liikuttaa siksi, että kaupasta on hankala löytää mitään muuta, ei yksinkertaisesti ole tarjolla. Jollain on sellainen käsitys että ihmiset haluavat ostaa tönkkömarinoituja radioaktiivisen värisiä lihoja ja siksi sitä tarjotaan.

Joten ap:n kysymykseen: ostan jos ei kertakaikkiaan muuta saa. Ja punaista marinadia (sita perus) vältän kuin ruttoa ja pesen sen pois ennen ruuan laittoa.
 
namiskukkeli
Itse ostan kaiken muun marinoimattomana paitsi naudan suikaleet ostan punaviinissä marinoituna. Niistä tulee vaan niin ihana kastike. Ei ole onnistunut itse marinointi niin että tulisi niin hyvää.
 
En ostakaan. Harmittaa että pitää lähteä vähän kauemmas hakemaan lihat kun lähikaupan (tai jopa ison marketin) valikoimassa marinoimatonta lihaa on alle 10% tarjonnasta. Jos ei ole ollenkaan, en osta lihaa sitten ollenkaan, syödään jotain muuta.

Marinoitu liha on pahaa, en pysty syömään sitä. Jopa kylässä jätän syömättä sen :ashamed:
Peesi tälle. Mielummin oon ilman kuin söisin marinoitua lihaa.
 
Kyllä mä ostan sekä marinoitua että marinoimatonta. Eikä meillä mitään keskittymishäiriöitä ole :D

Mitä se muuten ketään jaksaa niin hirveästi kaivella mitä kukin ostaa ja syö? Itse en osta koskaan vaikka maksaa, mutta en silti taivastele miten joku voi ostaa sellaista. Voisi ap:kin olla tyytyväinen että muut ostaa ne marinoidut niin hänelle jää enemmän marinoimatonta. ;) Muuten, jos käyt Cittarissa eikä siellä ole jotain haluamaasi tuotetta, niin nykäise kauppiasta hihasta. Todennäköisesti hän hommaa sinulle sitä jostain. Ainakin meidän Cittarissa ja muissa K-kaupoissa homma toimii näin.
 

Yhteistyössä