Työhakemus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja margettaii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

margettaii

Vieras
Jos hakemus pyydetään jättämään "sähköpostilla", niin voinko liittää Word- pohjaisen hakemuksen sähköpostiin vai pitääkö se kirjoittaa siihen sähköpostin viesti- kenttään? Nyt ei tahtois tehdä mitään etiketti virhettä :)

Kiitti etukäteen!

Musta hyvän tavan mukaista on laittaa liitetiedostona, tiedostot selkeästi nimettynä esim. Sukunimi_hakemus.doc, ja Sukunimi_ansioluettelo.doc. Ja vielä parempi, jos saat ne pdf:kksi, niin pysyy asetukset yms. kohdillaan :) Ja itse sähköpostiin sitten vaan lyhyesti jokin viesti, jossa mainitset että hakemukset yms. ovat liitteenä.

Mä kyselin samasta asiasta joku aika sitten mutta en saanut vastausta. Oon ihan pihalla näistä etikettisäännöistä ja oon varmasti kaiken tehnyt aina ihan väärin, koska ikinä en ole päässyt haastatteluun.

Itse joskus työhakemuksia s-postista voin sanoa että laittaakaa hakemus liitteenä sekä ansioluettelo. Ja pieni esittely itse postiin ja huomauts että hakemukset ynm. löytyy liitteenä. Hakemukset saa hyvin tulostettua ja on siistejä kun taas itse s-postissa lukee lähettäjä ynm. tietoja.

[QUOTE="vieras";22266503]Itse joskus työhakemuksia s-postista voin sanoa että laittaakaa hakemus liitteenä sekä ansioluettelo. Ja pieni esittely itse postiin ja huomauts että hakemukset ynm. löytyy liitteenä. Hakemukset saa hyvin tulostettua ja on siistejä kun taas itse s-postissa lukee lähettäjä ynm. tietoja.[/QUOTE]

Siis vielä kun osais kirjottaakin..Itse siis lukeneena työhakemuksia jotka on pyydetty s-postiin..

[QUOTE="mie";22266434]Musta hyvän tavan mukaista on laittaa liitetiedostona, tiedostot selkeästi nimettynä esim. Sukunimi_hakemus.doc, ja Sukunimi_ansioluettelo.doc. Ja vielä parempi, jos saat ne pdf:kksi, niin pysyy asetukset yms. kohdillaan :) Ja itse sähköpostiin sitten vaan lyhyesti jokin viesti, jossa mainitset että hakemukset yms. ovat liitteenä.[/QUOTE]

Juuri näin, ehdottomasti PDF:nä ettei käy huonosti ja asettelut ole vastaanottajan päässä miten sattuu.

Jos et osaa laittaa liitteeksi muuten , kuin doccina, laita mieluummin suoraan sähköpostiin. Pdf-liite ja suoraan sähköpostiin ovat oikeastaan ihan yhtä hyvät, mutta siihen pdf:ään saa ne muotoilut mukaan paremmin. Olenpa jopa törmännyt semmoiseenkin työpaikkailmoitukseen, jossa nimenomaan vaadittiin laittamaan se hakemusteksti suoraan sähköpostiviestiin...

Yhteistyössä