Paljonko maksaa pelkät linssit vanhoihin kehyksiin? Mistä kannattaa tilata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silmälasit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Silmälasit

Vieras
Haluaisin pelkät linssit vanhoihin kehyksiin.

Joo, riippuu pinnotteista ja ohennuksista jne. mutta jos tiedätte suurinpiirtein hintaa?

Esim specsaversilla ei tule varastovoimakkuuksien ylityksestä lisähintaa, mutta linssien ohennus maksaa extraa.

Halvemmalla saat kun ostat koko lasit. Maksaa paljon teettää vanhoihin laseihin oikean malliset linssit. Uusiin kehyksiin niillä on usein valmiina oikean mallisia linssejä. Halvemmaksi tulee kun haet Nisseniltä 55€ uuset kehykset ja linssit. Kukaan ei teetä sulle halvemmalla vanhoihin kehyksiin uusia linssejä.

Halvemmalla saat kun ostat koko lasit. Maksaa paljon teettää vanhoihin laseihin oikean malliset linssit. Uusiin kehyksiin niillä on usein valmiina oikean mallisia linssejä. Halvemmaksi tulee kun haet Nisseniltä 55€ uuset kehykset ja linssit. Kukaan ei teetä sulle halvemmalla vanhoihin kehyksiin uusia linssejä.

Siis mitä? 55 euroa kehykset+linssit? Pitääpä katsoa nettisivuja. oiko tuo ollamahdollista? Kyllä kai siihen jotakin lisähintaa tulee. Pakko tulla.

Kun nuo minun vanhat hengettömät olisi kivat.

[QUOTE="vieras";22266258]ite ostin kehykset ja linssit nisseltä, maksoivat 5 e.tarjoukset koko ajan voimassa[/QUOTE]

Niin, siis kehykset maksoivat. Mutta paljonko linssit?

Jos voisin käyttää noita vanhoja kehyksiä, ei tarvitsisi alkaa kokeilemaan uusia. (Olen laiska shoppailija). Nuo ovat hyvät kehykset, eivät ole olleet käytössä n 4 vuoteen. Olisivat mulle kuin uudet.

Pakko kai se on lähtä kyselemään liikkeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja silmälasit;22266260:
Siis mitä? 55 euroa kehykset+linssit? Pitääpä katsoa nettisivuja. oiko tuo ollamahdollista? Kyllä kai siihen jotakin lisähintaa tulee. Pakko tulla.

Kun nuo minun vanhat hengettömät olisi kivat.

Nyt kin guugletin niin on hinnat tullu näköjään vieläkin alas. 25€ lähtis nyt halvimmat lasit.

Ite ostin vuosi sitten sieltä tohon 55€ hintaan... Ja ihan hyvä on.

Nyt kin guugletin niin on hinnat tullu näköjään vieläkin alas. 25€ lähtis nyt halvimmat lasit.

Ite ostin vuosi sitten sieltä tohon 55€ hintaan... Ja ihan hyvä on.

No plääh...siis peruslasit saa noilla halvoilla hinnoilla. Mun laseihin tulee kehyksen hinnasta riippumatta 140 euroa lisää. Eli 25 euron kehykset niin hinta on 165 euroa.

Saiskohan pelkät linssit tuolla 140 eurolla? Hmm...

Kävin Turun keskustan Instrumentariumissa. Halusin vanhoihin kivoihin kehyksiini uudet linssit. Piti olla vähän vahvemmat, mutta muuten samat "säädökset". Ei lähelläkään samanlaiset kuin vanhat linssit, näen huonommin kuin ennen. Ehkä eivät tykänneet, kun en halunnut ostaa uusia kehyksiä. En jaksanut mennä valittaan, kun tarvitsen laseja koko ajan eikä toisia enää ole. Mutta oli viimeinen kerta ko. paikassa, jäi vähän petetty fiilis olo.

Kannattaako kysyä hintoja Tallinnan optikkoliikkeistä vai onko Suomessa jotain hyvää liikettä, josta saisi sopuhintaan linssit omiin kehyksiin?
Tallinnan liikkeillä on sama politiikka kuin Suomessa eli uudsilla kehyksillä lasit tulee halvemmiksi, mutta on yksi poikkeus: Katso netistä "Silmajaam" puh +3726485424. Matkaa 300 m Viru hotellista. Avaavat tosin aamulla vasta klo 11. Jos ei ole aikaa odottaa optikkoa, niin Suomesta saa valmiiksi reseptin 0 - 20 €. Toimitusaika pari viikkoa, jonka jalkeen lasit tulee Suomeen postissa.

Itse käytän piilareita, koska silmälasit ovat epäkäytännölliset. Ostan aina edullisesti kotimaisesta verkkokaupasta. Pystyn myös vaihtamaan piilareilla silmieni värin haluni mukaan :)

Pienet optikkoliikkeet vaihtavat linssejä vanhoihin pokiin ainakin pääkaupunkiseudulla ja käyttävät kotimaisia hyvälaatuisia linssejä. mm. Karhupuiston optiikka Kalliossa ja Malmin optiikka Malmi.

Kävin Turun keskustan Instrumentariumissa. Halusin vanhoihin kivoihin kehyksiini uudet linssit. Piti olla vähän vahvemmat, mutta muuten samat "säädökset". Ei lähelläkään samanlaiset kuin vanhat linssit, näen huonommin kuin ennen. Ehkä eivät tykänneet, kun en halunnut ostaa uusia kehyksiä. En jaksanut mennä valittaan, kun tarvitsen laseja koko ajan eikä toisia enää ole. Mutta oli viimeinen kerta ko. paikassa, jäi vähän petetty fiilis olo.

No huh!

Tuohan on kamalaa, ettet niillä näe kunnolla.

Itse kysyin muistaakseni Turun instrun Skanssin myymälässä samaa asiaa, niin homma maksaa 100 euroa ylimääräistä eikä ole takuuta, että kehykset ei rikkoonnu.

Paljonko maksoit siirrosta

Yhteistyössä