Kysely: Kuulutko kirkkoon?

Kuulutko kirkkoon?

• Äänestäjiä yhteensä
    54
Ihan mielenkiinnosta ajattelin pistää gallupin pystyyn. Olisi kiinnostavaa tietää, kuinka moni täällä kaksplussassa liikkuvista oikein kuuluu kirkkoon.

Mielellään saa myös kirjoittaa kommenttia siitä, miksi kuuluu tai miksi ei kuulu kirkkoon. Voit mainita myös sen, että kuulutko ortodoksiseen/evankelis-luterilaiseen/yms uskontokuntaan.

"elisa"
ev-lut. kirkkoon kuulun. Ei ole syytäkään miksi en kuuluisi. Aikoinaan kun isä kuoli ja hän ei kuulunut kirkkoon, niin äiti joutui maksamaan isoja summia hautauksesta yms. Nykyään hintataso kai kaikille sama. Mutta mulla ei ole syitä erota kirkosta.

kuulun kirkkoon, ihan siitä syystä että täällä srk järjestää lapsille kerhoja, leirejä, tapahtumia jne joihin mun lapset haluaa osallistua, joten en näe syytä erota kirkosta.

enkä tämän homokeskustelu-erobuumin myötäkään ole edes harkinnut eroa, koska Räsäsen kommentit ei mun käsittääkseni ole kirkon kommennteja, vaan ihan Päivin itsensä.

En kuulu, koska en ole kristinuskoinen.
Olen kuulunut luterilaiseen seurakuntaan 26 vuotta, mutta erosin avioeron myötä ja samalla erosivat lapset (ex ei hyväksynyt kirkosta eroamista, niinkuin ei paljon muutakaan).
Nykyinen puolisoni kuuluu kirkkoon, on sanonut että pitäisi erota vaan kun ei saa aikaiseksi. Minulle aivan sama, henkilökohtainen päätös.

"vieras"
Kuulun kirkkoon ja mitä tulee tähän homokeskusteluun ja näihin eroamisiin niin keppälerttu sen jo sanoikin.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22262117:
enkä tämän homokeskustelu-erobuumin myötäkään ole edes harkinnut eroa, koska Räsäsen kommentit ei mun käsittääkseni ole kirkon kommennteja, vaan ihan Päivin itsensä.

perinne?
liityin kirkkoon ennen kuin lapset syntyi, halusin perinteiset ristiäiset, häät yms. olen ns. tapauskovainen. kirkon arvot ovat edelleen suurilta osin hyviä. kävin rippikoulun ollessani 22v ja odotin esikoistani, ei kaduta, vaikka mätkyjä tulikin juuri kirkollisveron verran.. :)

Pilvilinnahattaratyttö
Kuulun, olen kristitty ja haluan tukea kirkon työtä täällä. Jos saisin valita, tukisin vain kotimaan työtä. Homokeskustelu ei vaikuta minuun mitenkään, tai siis omaan mielipiteeseeni tai haluuni kuulua kirkkoon. Kirkko on niin paljon muutakin kuin homoasenteensa.

En kuulu, en ole koskaan kuulunutkaan. Olen perheestä, jossa isä on ateisti ja äiti taas harras kristitty. Vanhempani tekivät aikoinaan päätöksen, että me lapset saamme päättää itse, haluammeko kuulua kirkkoon vaiko emme. Kukaan meistä kolmesta lapsesta ei ole kirkkoon liittynyt.

Yhteistyössä