Kysely: Kuulutko kirkkoon?

Kuulutko kirkkoon?

• Äänestäjiä yhteensä
    54
"Sininen"
Kuulun kirkkoon, mutten ev.lut kirkkoon vaan ortodoksiseen.
En koe tarvetta erota kirkosta. Tosin tuntuu ettei kirkolla ole juuri nyt minulle mitään tarjota.
Tällä hetkellä uskonto ei näy arjessani kuinkaan, "omassa" kirkossa olen käynnyt reilut kolme vuotta sitten.
Nuorenapana seurakunnalla / sen nuorisojärjestöllä oli paljonkin annettavaa minulle.

jkklklkklP
Kuulun kirkkoon.

Olen kristitty ja haluan tukea kirkon työstä esim. vähäosaisten auttamiseksi. Käytän myös itse kirkon palveluita esim. kirkkohäät, lasten kastaminen, lasten kerhot ja olen saanut joskus kirkon puolesta kriisiapua sairaalassa. Kirkko tarjoaa lisäksi vaikkapa lastenleirejä, perhetyötä ja avioliittokursseja, jotka voisivat olla tulevaisuudessa tarpeellisia.

Kuulun, mutta pistää mietityttämään kyllä että haluanko kuulua. Edellisen kerran mietin kun kirkko ei meinannut taipua naispappeuteen. Nyt vastustetan homoja. Minä haluan kuulua kirkkoon joka on suvaitsevaisuuden perikuva ja opettaa hyviä moraaliarvoja jäsenilleen. En halua kuulua kirkoon joka ei puolusta tasa-arvoa.

En varsinaisesti usko edes jumalaan, vaan kuulun kirkkoon koska koen että kirkko on arvomaailmaltaan hyvä. Mutta nämä keskustelut eivät enään tue mielikuvaani hyväsydämisestä kirkosta ja saavat kyllä kieltämättä miettimään eroa.

Kuulun ja tulen kuulumaan. Ev lut, vaikka kaikki ei raamatun oppien mukaan menekään- mulla on myös omat ajatukset jonka pohjalta mennään, pelkkä usko ei mua vie.

Kirkollisveroni maksan, seurakunnalta saan muutakin kuin sen vihkimisen ja hautapaikan......

"jopo"
Olen kristitty ja kuulun nykyisin Helluntaikirkkoon, koska koen saavani sieltä enemmän uskoni tukemiseksi kuin ev.lut. kirkosta. Erosin kirkosta noin vuosi sitten em. syystä, samaan aikaan ei voi kuulua molempiin (tai siis paikalliseen helluntaisrk:aan voi, muttei Suomen Helluntaikirkkoon kirkkokuntana jos kuuluu ev.lut.kirkkoon). Tosin käytän perheineni aktiivisesti ev.lut. kirkon kerhoja yms.

Minua surettaa kirkon ajelehtiminen yleisen mielipiteen mukaan, uskottavuus menee. Minusta tämä erobuumi ei kyllä ole huolestuttava - lienee vaan parempi jos kirkosta eroavat ne joilla ei ole suhdetta kirkon edustamiin arvoihin yms.

heipps
Kuulutaan ev.lut. Koko perhe. Käydään jouluisin kirkossa, rukoilemme iltarukouksen, mutta emme paasaa jumalasta tai jeesuksesta. Ei lueta raamattua tai seurata sitä sanasta sanaan. Ei ole mitään kirkkoa ym. vastaan. Eikä myöskään ateisteja ynnä muita vastaan. Kirkkoon kuulumisessa on myös mielestäni paljon etuja. En kannata homoavioliittoja, vaikka ehkä haluaisinkin.

dhf
Kuulun! Kirkko on mulle rakas. Missä ikinä matkustan, etsin aina kirkon, jossa voi hetkeksi hiljentyä. Kirkossa tulee aina hyvä, rauhallinen fiilis - aivan kuin olisi kotona, vaikka olisi tuhansien kilometrien päässä.

En kuulu kirkkoon, enkä ole koskaan kuulunutkaan. Mä olen helluntai-perheestä ja mua ei lapsena liitetty kirkkoon, koska vanhemmat kuului hell.srk.
En koskaan tule liittymään ev.lut.kirkkoon. Toivon mukaan liityn johonkin muuhun srk...joskus:saint:

"Mintus"
Kuulun kirkkoon ja aion kuuluakin. Harmi vain että siellä on myös hyvin suvaitsemattomiakin jäseniä ja heidän äänensä kuuluvat nyt aika kovaa. Paljon olen seurakunnalta saanut ja saan. En missään tapauksessa edes harkitse eroa, mieheni ehdotti ja kerroin kantani - ei kuulemma sitten eroa hänkään :) Edes yksi takaisin käännytetty.

"Alice"
En kuulu, erosin vajaa kaksikymppisenä. Sain mätkyjä suht samanverran kuin oli mennyt kirkollisveroa ja silloisilla pienillä tuloilla se kismitti juuri niin paljon että erosin. Myöhemmin ei ole ollut mitään syytä liittyä takaisin.

Kuulun kirkkoon, eikä mulla ole mitään syydä erota. Mies ja lapsikin kuuluu, ainakin toistaiseksi.. Iteppä tekevät päätöksensä jos päättävät erota.

Homokeskustelut ei vaikuna minuun mitenkään.

Yhteistyössä