Uskaltaisitko ottaa läppärin mukaan synnärille?

• Viestiketjun aloittaja "Äitix3"
  • Ensimmäinen viesti
"harmaa"
Ja oli sun eka lapsi? Tokan kanssa sitten osaat olla niin että vaikka se on tissillä niin sulla on ainakin toinen käsi vapaana vaikka ruokailua tai netissä roikkumista varten :D

Vauvat nukkuvat suurimman osan ajasta, joten kyllä siinä ehtii tylsää tulla riippuen tietenkin kuinka kauan sairaalassa joutuu hengailemaan.
En olisi tuosta niin varma.
Mä olisin ekan kohdalla voinut imetyksen puolesta tehdä vaik pellehyppyjä,niin hyvin se onnistui.
Toinen kun syntyi niin siihen imetykseen joutui ihan keskittyyn,miten joku niin helppo juttu voikin muutta niin saakutin vaikeeks?:D

"shihtzu"
Läppäri olisi ollut hyvä ekalla kerralla, kun esikoinen vaan nukkui ja söi, tuli aika kyllä todella pitkäksi minulla, kun mulla vielä oli oma huone, niin oli todella tylsää. Telkkarista ei tullut oikeastaan mitään mielenkiintoista, eikä sitä jaksanut koko ajan kirjaakaan lukea. Nyt mulla olisi tuossa läppäri, että vähän mietin sen mukaan ottamista.

Niin ja minulla oli kipupumppu ekan ja osan tokastakin päivästä, mutta kyllä mulla kännykkä oli siinä auki, eikä kukaan siitä mitään sanonut.

teisu harmaana
[QUOTE="vieras";22240528]siis miksi ihmeessä pitäisi ottaa läppäri mukaan synnärille?huh huh.
pelkäät siis että tylsistyt parissa päivässä? No sitten lapsen saaminen tulee olemaan sulle suuri shokki!

Eikö tärkeämpää ole vauvaan tutustuminen ja oma lepo?

Järki käteen nyt![/QUOTE]

voi kuule, mä olisin ollut onnellinen, jos oisin omistanu läppärin sillon kun olin synnyttämässä.. ensin oli 3 päivää käynnistyksessä, sitten jouduin sectioon, poika suoraan sokeritippaan keskolaan 3 päiväksi.. sitten osastolle ja suoraan valohoitoon 3 päiväksi.. eipä tullu pahemmin tutustuttua poikaan synnärillä kun en päässy haavan takia pahemmin liikkuun.. ja en yrittänytkään ees imettämistä.. kyllä sen 9 päivän aikana ois ollu mukava, jos ois päässy nettiin ettei seinät kaatuis niskaan.. :/

Mä meinasin tulla hulluks viimeks sairaalassa kun piti 5 päivää olla neljän seinän sisällä eikä ollu oikein mitään tekemistä. Ulkoilmaihmiselle meinas iskee ahtaanpaikankammo! Vauva nukkui paaaaljon, tissillä roikkuminen alkoi kunnolla vasta kotona. Läppäri ois ollu tosi kiva juttu, ainoo viihde mulla oli lukeminen.

Ja mitäs siitä, jos sun 3. vauva sattuu oleen toisenlainen kuin ekat, ei se läppäri varmaan vedä herneitä nenään jos jää kaappiin käyttämättömänä :D

sh
Olen töissä lastenosastolla ja meillä on kielletty kännyköiden käyttö osastolla. Ei niinkään laitteiden vuoksi, vaan sen takia että muuten vanhemmat näpyttävät puhelimiaan tai puhuvat koko ajan!! Todella surullista :(

Läppäreitä vähemmän näkyy, ainakaan vanhempien käytössä.

Vähän ohi aiheen, mutta kyllä se jonkin sortin addiktiota on jos ei pärjää muutamaa päivää ilman puhelinta tai läppäriä.

Olen töissä lastenosastolla ja meillä on kielletty kännyköiden käyttö osastolla. Ei niinkään laitteiden vuoksi, vaan sen takia että muuten vanhemmat näpyttävät puhelimiaan tai puhuvat koko ajan!! Todella surullista :(

Vähän ohi aiheen, mutta kyllä se jonkin sortin addiktiota on jos ei pärjää muutamaa päivää ilman puhelinta tai läppäriä.
onko vaikea käsittää sitä, että kyse ei ole siitä etteikö pärjäis, mutta kaikki ei vaan viihdy sairaalaympäristössä ja kaipaa jotain virikkeitä lyhyessäkin ajassa. Mielestäni se ei eroa kirjan lukemisesta mitenkään.

Kyllä meinaan ottaa jos mahdollista. Tiedän jo ennestään tylsistyväni siellä ja kuitenkin muutama päivä pitäisi kestää jotenkin. :ashamed: Toisekseen tämä on yhteydenpitoväline sukulaisiin jotka asuvat toisessa maassa, eli sairaalsssaoloaikana kun ei muuten ole mitään tekemistä kerkeää heidänkin kanssaan juoruamaan. Sitten kun palaa kotiin kahden vanhemman lapsen, koiran ja kotitöiden pariin onkin tilanne vähän erilainen.

"Jooh"
Ja oli sun eka lapsi? Tokan kanssa sitten osaat olla niin että vaikka se on tissillä niin sulla on ainakin toinen käsi vapaana vaikka ruokailua tai netissä roikkumista varten :D

Vauvat nukkuvat suurimman osan ajasta, joten kyllä siinä ehtii tylsää tulla riippuen tietenkin kuinka kauan sairaalassa joutuu hengailemaan.
Mun mielestä on hyvä idea ottaa läppäri mukaan osastolle, mutta tuosta imetyksestä on pakko sanoa että mulla olleet imetykset sellaista taistelua, että ei siinä olisi kyennyt missään netissä roikkumaan samalla.

Itse musita miten kuolettavan tylsää oli infektio-osastolla esikoisen kanssa tämän vauva-aikana. Lapsi nukkui miltei kokoajan eikä siitä pienestä huoneesta päässyt minnekään. Sitä odotti jo hullunlailla aina niitä aikoja kun hoitaja tuli lääkkeiden kanssa... Silloin olisin oikeasti kaivannut jotain tekemistä.

sh
On erikoista että tulee edes mieleen ottaa läppäri mukaan. Vai onko niin kiire kertoa kaikista asioista eri kanavaliia, että ei malta odottaa sitä muutamaa päivää että pääsee kotiin? Vai onko vaikeaa vaan olla ja kohdata omia ajatuksia?

Miksi ei voisi käyttää sairaalassaoloaikaa vaikka lukemalla kirjaa tai lehtiä? Ihastelemalla vauvaansa? Tutustumalla muihin äiteihin? Ja kyllä netissä roikkuminen mielestäni eroaa kirjan lukemisesta...

LKS
läppärinsä lainaan synnärille, tosin ei se toiminukkaan siellä...
Olin kyllä niin väsyny et nukuin siellä mut olis ollu kiva kuulumisia vaihtaa ystävien kanssa ku ei koko ajan puhelimessa jaksanu olla...

+.+
Itse ainakin seuraavalla kerralla aion ottaa. Viimeksi käynnistys+synnytysreissu venyi viikon mittaiseksi, ja supistuksia päiväkausia odottaessani meinasin tulla hulluksi tylsyyden kanssa. Ei kukaan jaksa lehtiäkään lukea koko viikkoa.. Läppäri lähtisi mukaan ihan vain oman viihtyvyyteni takia, aika kuluisi paremmin vaikkapa sitten netissä hengaillessa. Ja niinkuin joku jo aiemmin kirjoitti; läppäri ei vedä herneitä nokkaan jos et sitten ehdikään sitä käyttämään :D.

sh
Itsekin olen useamman lapsen äiti ja tiedän mitä on olla synnärillä. Jos on siinä kunnossa että vaan tylsistyy, niin eikö kannata lähteä jo kotiin? Itse olen kotiutunut n. vuorokauden kuluttua synnytyksistä kun kaikki on mennyt hyvin.

Synnyttävien äitien on syytä kaikkien olla ihan samanlaisia ja heidän synnytysreissunsa ovat kaikki ihan identtisiä, joten siitä vaan vauvaa ihastelemaan ja naapurin kanssa haastelemaan (sehän onnistuu,kun naapuri on just samanlainen kuin sinäkin) :D Ja aina voi lukea vaikka Sodan ja rauhan, jos meinaa tulla aika pitkäksi.

nettimammako
[QUOTE="vieras";22240644].....

säälittävää mun mielestä.,ja surullista.[/QUOTE]

Anteeksi nyt vain, mutta asia ei minusta ole ihan näin mustavalkoinen.

Itselläni oli kone mukana kun sain toisen lapseni. Tietenkään en surffannut kun imetin tai muuten hoidin lastani. Vauva oli monta päivää sinivalohoidossa toisessa huoneessa. Ainoastaan imetysvälit hän oli kanssani. Netistä etsin mm. tietoa sinivalohoidosta, sekä syystä miksi hoitoa annettiin. Aluksi en nimittäin hoitajilta oikein mitään tietoa saanut, vaikka pyysin. En koe, että suhteeni lapseeni olisi kärsinyt mitenkään, joten en näe, että netin käyttö sairaalassa ollessa olisi jotenkin säälittävää tai surullista. Päinvastoin. Toki pidin myös yhteyttä muihin ihmisiin mm facebookin ja sähköpostin välityksellä, puhelimeni nimittäin teki tenän juuri sairaalassa ollessa.

nettimammako
Itsekin olen useamman lapsen äiti ja tiedän mitä on olla synnärillä. Jos on siinä kunnossa että vaan tylsistyy, niin eikö kannata lähteä jo kotiin? Itse olen kotiutunut n. vuorokauden kuluttua synnytyksistä kun kaikki on mennyt hyvin.
Tietääkseni sairaalasta ei kotiuteta jos on tylsistynyt, vaan sitten kun katsotaan, että äiti ja lapsi ovat siinä kunnossa, että kotona pärjätään. Itse olisin voinut kotiutua suoraan synnytyssalista, mutta lapsi tarvitsi hoitoa 5 pv.

Ota vaan, olisin itsekkin pyytänyt miehen sen tuomaan jos sellainen omistettaisiin, kyllä nimittäin kävi aika pitkäks kun vierailijoita ei saanu tulla enkä mä ainakaa saanu unta siellä sairaalassa..Vauva kyllä nukku yöt ja ekan yön oli vielä hoitajien huoneessa, joten aikaa oli ihmetellä seiniä...

ei siinä läppärissä varmaan mitään onkelmaa oo jos on yksityishuoneessa.jos on yhteinen huone jonkun kanssa ni sit vois olla häiriköivää...miettisin vaan ite et jos mun vierustoveri näpyttelis kokoajan ja sit pimeessä iltahuoneessa näkyy ihan älytön läppärihohto.voitte mun puolesta käyttää läppäriä mutta muistakaa ottaa huomioon myös huonetoverinne,jookos?

Khimaira
[QUOTE="vieras";22240528]siis miksi ihmeessä pitäisi ottaa läppäri mukaan synnärille?huh huh.
pelkäät siis että tylsistyt parissa päivässä? No sitten lapsen saaminen tulee olemaan sulle suuri shokki!

Eikö tärkeämpää ole vauvaan tutustuminen ja oma lepo?

[/QUOTE]

Mä olen ollut joka kerta synnärillä viikon verran ja kyllä siellä tylsistyy ellei ole jotan viihdykettä mukana...Sektion jälkeen en edes päässyt huoneesta pois kun kävely sattui niin paljon, joten olipa " kiva " olla omissa oloissaan siellä huoneessa päivät kun vauvakin nukkuin suuriman osan aikaa ja mies tuli vierailulle vasta illalla.
Toisen lapsen kohdalla vauva oli teholla koko ajan ja mä yksin synnärin vuodeosastolla - ei siinäkään aikaansa meinannut saada kulumaan...Olispa ollutkin läppäri mukana!

Yhteistyössä