Pieniä ilonaiheita

Tykkään tuosta puisesta ämpäristä (vai onko sille joku hienompi nimi?), jossa on keittiön työvälineitä! Minulla on kaksi purkkia toimittamassa samaa virkaa ja ovat aivan liian täynnä ja kun otan jonkun härpättimen, kolme muuta singahtaa jonnekin.
Kai se ihan ämpäri on vai tietääkö joku muu paremman nimen?
Minäkin pidän siitä. Toimii paremmin kuin aiemmat kokeiluni, juuri siksi kun isompi. Jouduin tosin laittamaan muovivadin alassuin sinne pohjalle, kun muuten olisi ollut liian "syvä".

:)

Kai se ihan ämpäri on vai tietääkö joku muu paremman nimen?
Minäkin pidän siitä. Toimii paremmin kuin aiemmat kokeiluni, juuri siksi kun isompi. Jouduin tosin laittamaan muovivadin alassuin sinne pohjalle, kun muuten olisi ollut liian "syvä".

:)
Voisi tuo puinen ämpäri olla vaikka vanha taikinatiinu, jossa siis tehty ja kohotettu leipätaikinaa...?

"neiti"
Hei Mummeliisa! Miten olet puhdistanut nuo peltipurkit? Kirpparilla tulee usein vastaan hienoja purkkeja, mutta niissä on säilytetty milloin mitäkin, joten purkin tuoksut on yleensä aika karmeita. Saako hajun jotenkin pois? Oletko uskaltanut pestä esim. tiskikoneessa purkkeja tai keittää niitä?

[QUOTE="neiti";22234141]Hei Mummeliisa! Miten olet puhdistanut nuo peltipurkit? Kirpparilla tulee usein vastaan hienoja purkkeja, mutta niissä on säilytetty milloin mitäkin, joten purkin tuoksut on yleensä aika karmeita. Saako hajun jotenkin pois? Oletko uskaltanut pestä esim. tiskikoneessa purkkeja tai keittää niitä?[/QUOTE]

Hei neiti.
Nimimerkillä "Satunnainen vierailija" oli niin hieno peltipurkkikokoelma että hän on varmaankin pätevämpi vastaamaan. itse olen vain tiskannut (tarvittaessa ruokasoodalla ja sitruunalla) ja antanut kuivua kansi auki.

Hei neiti.
Nimimerkillä "Satunnainen vierailija" oli niin hieno peltipurkkikokoelma että hän on varmaankin pätevämpi vastaamaan. itse olen vain tiskannut (tarvittaessa ruokasoodalla ja sitruunalla) ja antanut kuivua kansi auki.
Jos kysymys koski tosiaan minun purkkejani niin olen ne vain tiskannut normaalisti. Ovat mummoni purkkeja ja ei siis tarvinnut paremmin kuurata. On tuossa tosin kolme uuttakin purkkia: elovena- näkkäri ja kiskispurkit.

Minun Singerini parvekkeella (ja millon missäkin) pöytänä. Harmi kun sen aikoinaan palastelin ja poistin osia.
Tuo vanhojen ompelukoneiden uudelleenmuokkaus on kaksipiippuinen juttu.
Ne kieltäättä vähän menettävät siinä charmistaan. Toisaalta pöytä ON funktionaalisempi noin. Se minun koneeni on enemmän vain koriste kuin käytössä pöytänä ...
Kummassakin puolensa.

Tuo vanhojen ompelukoneiden uudelleenmuokkaus on kaksipiippuinen juttu.
Ne kieltäättä vähän menettävät siinä charmistaan. Toisaalta pöytä ON funktionaalisempi noin. Se minun koneeni on enemmän vain koriste kuin käytössä pöytänä ...
Kummassakin puolensa.
Lohdutuksekseni voin tosiaan sanoa, ettei tuo silloin 70-luvulla ollut ollenkaan noin hyvässä kuosissa kuin tuo sinun koneesi. Oli kulahtanut, toimimaton ja ruosteinen; puuliiterissä säilytetty.

Vaihteeksi keväinen kuva verannalta:

Orvokeilla täytetty matkalaukku on löytynyt autiotalon kompostista. Se on liian risa korjattavaksi mutta kestää vielä vuoden pari ulkokukkaruukkuna.
Soikko on pelastettu kaatopaikkalavalta. Niitä on itseasiassa kaksi ja niissä säilytetään duploja, jotka meillä ovat verantaleluja eli esillä huhtikuusta lokakuulle ja talveksi menevät sitten varastoon. Sillä lailla pysyvät aina "uusina" - ja mikäli keväällä ei taloudellisesti kovin tiukkaa, tapaamme juhlistaa vappua siten, että jokainen pieni saa jotain uutta duploa tai porukalla isomman pakkauksen soikkoonkerättäväksi.
Vuosien varrella niitä on sitten kertynyt tuo kaksi soikollista (3 pyykkikorillista talvivarastossa).

Olkkarin nurkka (Taulut näemmä aika lailla vinksin & vonksin)

Kaikki tuon nurkan tauluista ovat Kika Hammarin tekemiä. Hän oli hyvä ystäväni ja yhden tyttäreni kummitäti.
Oma budjetti ei aitoihin tauluihin riittäisikään... ;D

Viimeksi muokattu:
VOi ihana mikä koti ... tykkäisin :heart:
Keittiö on aivan MAHTAVA !!! :)
Kiitos. Me sisustamme aika pienellä budjetilla eli tuunaamme paljon vanhaa, väliin ihan romuakin.
Mutta nautimme hommasta ja pidämme lopputuloksesta (joka tosin alati vähän muuttuu).

Tälläkin viikolla yksi pojistani, joka on koulustaan syyslomalla "tienaa" riiuurahoja (vie tyttiksensä ulos syömään ja leffaan) tekemällä vanhoista laudoista lisähyllyjä kirjoilleni.
:D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä