Miten vauvakuumeen saa loppumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vkuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vkuume

Vieras
Kiitos neuvoista! Olen muuten pian pulassa, kuumeillut jo 2,5v (ja mieskin aina välillä), mutta ristiriita taloudellisen turvallisuuden ja lapsen hankinnan välillä on vielä niin suuri ettei lapsi saisi vielä tulla. Viime ajat on menneet kuitenkin omalla painollaan kun ei ole ollut vaaraa lipsahduksista, mutta nyt kun ehkäisyväline otettiiin pois ja käytössä on pelkkä kortsu, niin kuinka saada pidettyä oma (ja miehen) vauvakuume kurissa ja myös käyttää niitä joka ikinen kerta? :/

Jos jäätte odottamaan taloudellisesti turvallista aikaa niin silloin voi vauvahaaveet unohtaa. Mutta vauvakuume yleensä lieventyy 9 kk:ssa. Asioilla on aina tapana järjestyä parhain päin.

Löytyisikö lähipiiristä koliikkivauvaa tai uhmaikäistä parivuotiasta hoitoon? :D

Heh :D Ei ole, kaikki (ne harvat) vauvat ja taaperot joita olen viimeaikoina nähnyt ovat olleet niiiiin kilttejä ja suloisia ja ihania :D Niin lähipiirissä ei vauvoja valitettavasti ole että pääsisi näkemään sitä heidän tavallista arkeaan yli parin tunnin verran kerrallaan :/ Sinänsä kyllä ymmärrän pointin ;)

Hei!
Muistathan, että lasta ei hankita, lapsi tulee jos on tullakseen. Itse sain lapsen melko nuorena taloudellisesti melko huonossa tilanteessa, tosin miehellä oli silloin työpaikka. Kondomi meni rikki ja otin jälkiehkäisypillerin, mutta tulin raskaaksi silti. Todennäköisyys on aika pieni, mutta mahdollista se oli. Onneksi tilanteeseen sopeutui nopeasti.

Vauvakuumetta on vaikea siirtää. Meillä on nyt vauvakuume. Taloudellinen tilanne on hyvä. Nuorempi ystäväni oli vauvakuumeinen, mutta kävi hoitamassa ystävänsä vauvaa ja kuume laantui. Minkäikäinen sinä olet? Olisiko lapsi teille ensimmäinen? Oletko hoitanut ihan pieniä lapsia?

[QUOTE="tupuna";22212582]Jos jäätte odottamaan taloudellisesti turvallista aikaa niin silloin voi vauvahaaveet unohtaa. Mutta vauvakuume yleensä lieventyy 9 kk:ssa. Asioilla on aina tapana järjestyä parhain päin.[/QUOTE]

Niin no, ikää meillä on vasta 24 ja valmistuminen käsillä, joten sinänsä "onhan tässä vielä aikaa" ja taloudellisesti olisi fiksua odotella sitä työpaikkaa ja parin vuoden työuraa jne mutta mutta.. kuinka itsensä saisi siihen uskomaan, onkin sitten ihan toinen juttu ;)

[QUOTE="Alma";22212621]Hei!
Muistathan, että lasta ei hankita, lapsi tulee jos on tullakseen. Itse sain lapsen melko nuorena taloudellisesti melko huonossa tilanteessa, tosin miehellä oli silloin työpaikka. Kondomi meni rikki ja otin jälkiehkäisypillerin, mutta tulin raskaaksi silti. Todennäköisyys on aika pieni, mutta mahdollista se oli. Onneksi tilanteeseen sopeutui nopeasti.

Vauvakuumetta on vaikea siirtää. Meillä on nyt vauvakuume. Taloudellinen tilanne on hyvä. Nuorempi ystäväni oli vauvakuumeinen, mutta kävi hoitamassa ystävänsä vauvaa ja kuume laantui. Minkäikäinen sinä olet? Olisiko lapsi teille ensimmäinen? Oletko hoitanut ihan pieniä lapsia?[/QUOTE]

Ei hankita toki, mutta onhan se aika todennäköistä kuitenkin että kun alkaa yrittää lapsi tulee saman vuoden sisällä? Teillä oli sitkeä vauva :)

Saisikin nimenomaan siirrettä tuota vauvakuumetta, eikä niin että ottaa sitten sen asenteen että jättää perhehaaveet pois ja keskittyy sittn vain töihin kun ei muutakaan voi.. Ikää siis 24, olisi ensimmäinen ja n. 2-vuotiaita lapsia nuorimmillaan varsinaisesti hoitanut (joskus teini-ikäisenä).

Hmm.. Sen verran vielä avaan tuota meidän tilannetta, että vauvan tulo ei sinänsä maata kaataisi kun mies on jo töissä (minä valmistumassa niin, etten ehtisi saada työkokemusta ennen vauvaa jos nyt tulisin raskaaksi) niin sinänsä vauvan tulo ei olisi fiksu idea, mutta ei kaataisi meidän elämää kuitenkaan. Kuinka "hyvää tilannetta" olette edellyttäneet ennen kuin olette antaneet vauvakuumeelle periksi? Esimerkiksi ansiosidonnaista tarkoitan..

Hei! En osaa sanoa miten vauvakuumetta voisi siirtää. Se on se biologinen kello varmaan, kun on kaikkein parhaimmat mahdollisuudet saada lapsi ja jaksaa parhaiten lapsia hoitaa. Sinusta tulee varmaan hyvä äiti, vaikutat järkevältä.

Mikä tekee taloudellisesta tilanteestanne huonon, jos töitä on eikä opiskelut kesken tms.? (ei pakko vastata) Mielestäni nuoret vanhemmat ovat lapsellekin hyvä asia. Meille syntyi kolme lasta lyhyillä ikäeroilla, kun me vanhemmat olimme alle 25-vuotiaita. Poika tuumasi juuri, että onpa nuoret vanhemmat näin iäkkäällä pojalla ;) Hän on 9-v. olen 30-vuotias. Hän huomasi, että koulukavereiden vanhemmat ovat useimmiten nelikymppisiä ja yli. Nyt meillä on ok-talo jne. asiat hyvin eikä lapsetkaan pieniä ollessaan jääneet mistään tärkeästä paitsi. Hoidin lapsia useamman vuoden kotiäitinä.

[QUOTE="Satunnainen kävijä";22212905]Hei! En osaa sanoa miten vauvakuumetta voisi siirtää. Se on se biologinen kello varmaan, kun on kaikkein parhaimmat mahdollisuudet saada lapsi ja jaksaa parhaiten lapsia hoitaa. Sinusta tulee varmaan hyvä äiti, vaikutat järkevältä.

Mikä tekee taloudellisesta tilanteestanne huonon, jos töitä on eikä opiskelut kesken tms.? (ei pakko vastata) Mielestäni nuoret vanhemmat ovat lapsellekin hyvä asia. Meille syntyi kolme lasta lyhyillä ikäeroilla, kun me vanhemmat olimme alle 25-vuotiaita. Poika tuumasi juuri, että onpa nuoret vanhemmat näin iäkkäällä pojalla ;) Hän on 9-v. olen 30-vuotias. Hän huomasi, että koulukavereiden vanhemmat ovat useimmiten nelikymppisiä ja yli. Nyt meillä on ok-talo jne. asiat hyvin eikä lapsetkaan pieniä ollessaan jääneet mistään tärkeästä paitsi. Hoidin lapsia useamman vuoden kotiäitinä.[/QUOTE]

Kiitos :) Miehellä ei ole kovin suuri palkka ja eläminen on minun opiskelujeni kanssa tällä hetkellä "kädestä suuhun", joten siksi huono taloudellinen tilanne. Miehen palkan pitäisi tosin nousta vähän talvella, kun saa viimeiset paperit koulusta. Olen myös samaa mieltä, että itse olisin nuorena hyvä äiti, nyt kun on energiaa ja jaksaakin hyvin :) Toisen ihmisen elämäntyylille sopii paremmin äidiksi tulo vasta lähempämä neljääkymmentä, mutta meistä kumpikaan ei ole vuosikausiin kaivannut mitään muuta kuin tavallista kotiarkea, joka tekee meidät onnellisiksi jo nyt :)

Eli vastauksena siihen kestääkö omat hermot lapsiperhearkea seuraavat 20 vuotta, vastaus on että ehdottomasti, siinä kuin kenelläkään muullakaan :)

Meillä on vain jotenkin kovin suuri kynnys "antaa itsellemme lupa" lopettaa ehkäisy, ehkä siksikin että ympäristö on kovin uraorientoitunutta ja olemme melkein ainoat perhekeskeiset ihmiset lähipiirissämme. Outoja lintuja :)

Ei sillä että kehottaisin lapsia tehtailemaan ilman kunnon varoja, mutta äitiysrahalla elää kyllä niiiiin paljon paremmin kuin opintotuilla. Meillä on kaksi lasta, mies koulutuksessa ja minä lähden opiskelemaan kun pienempi kasvaa. Esikoinen oli puolivahinko ja toinen haluttiin sitten tehdä samaan syssyyn, että pääsee sen jälkeen "rauhassa" opiskelemaan loppuun ja hakemaan töitä. Välillä kun miehellä on ollut töitä, me olemme eläneet suorastaan mukavasti ja ihan hyvin olemme pärjänneet myös silloin kun olemme olleet työtön+kotiäiti. Ainoa mikä tässä pelottaa on nimenomaan se, kun minun pitäisi lähteä takaisin opiskelemaan, ja miehellä on vielä koulutus kesken, siinä ei paljon lapsilisät lohduta.

Ei sillä että kehottaisin lapsia tehtailemaan ilman kunnon varoja, mutta äitiysrahalla elää kyllä niiiiin paljon paremmin kuin opintotuilla. Meillä on kaksi lasta, mies koulutuksessa ja minä lähden opiskelemaan kun pienempi kasvaa. Esikoinen oli puolivahinko ja toinen haluttiin sitten tehdä samaan syssyyn, että pääsee sen jälkeen "rauhassa" opiskelemaan loppuun ja hakemaan töitä. Välillä kun miehellä on ollut töitä, me olemme eläneet suorastaan mukavasti ja ihan hyvin olemme pärjänneet myös silloin kun olemme olleet työtön+kotiäiti. Ainoa mikä tässä pelottaa on nimenomaan se, kun minun pitäisi lähteä takaisin opiskelemaan, ja miehellä on vielä koulutus kesken, siinä ei paljon lapsilisät lohduta.

Eikö vähimmäisäitiysraha ole aikalailla opintotuen suuruinen? Näin ainakin muistelisin.. 2011 syntyvästä lapsesta laskettaisiin äitiyspäiväraha 2009 vuoden mukaan ja silloin minulla oli työtulot 0€, joten ei kovin hehkeä summa :/ Eli jos olen töissä koko vuoden 2012, niin lapsi saisi syntyä 2014 jotta saisi elää ilman pelkoa rahasta? Olenko ymmärtänyt oikein? :)

ei vaan jos äiti haluaa niin ne äitiyspäiväraha lasketaan viimeisimpien tulojen mukaan. Ne pitää kelalle vaan todistaa.

Ai niin, unohtui tuo :) Ja ne laskettiin vuoden ajalta? Eli hmm.. jos saisi töitä opintojen jälkeen syksyllä 2011, ja raskautuisi vaikka siitä parin kuukauden päästä, niin saisi jo sen paremman äitiyspäivärahan lapsen syntyessä esimerkiksi syksyllä 2012? (Teoriassa, esimerkiksi.)

Kuulostaa varmaan ihan uskomattomalta että joku laskeskelee näitä kun miettii koska olisi vauvan hyvä aika tulla, mutta ajatuksena olisi että olisi helpompi odottaa vielä tuollainen pieni hetki kun olisi joku tiettu hetki jota odottaa :)

Mua kanssa kiinnostaisi tietää millä tämän vauvakuumeen saisi pois. Mulla kun on se aina vaikka tuossa pyörii 4v, 2v9kk ja 11kk ikäiset neitokaiset. :D

Mulla vauvakuume päättyi kun sain viidennen lapseni. Siihen asti olin jatkuvasti vauvakuumeessa ja joka synnytyksen jälkeen rupesin jo kuumeilemaan seuraavaa. Koko ajan oli se tunne että vielä yksi lapsi on saatava. Viidennen lapsen jälkeen sitä tunnetta ei enä tullutkaan. Joten kaipa se raja jossain vaiheessa tulee sinullakin vastaan. Mutta ei siihen kuumeeseen ole kuin yksi lääke ;)

Yhteistyössä