Nuori nainen jätti vauvansa kuolemaan!

  • Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
En ole saanut keskenmenoa wc-pyttyyn.Mutta olen synnyttänyt vähän yli kiloisen vauvan.Ja kyllä on jo sen kokoinen että sen hyvinkin huomaa.
Tapaus on kammottava.
Uskon kuitenkin, ettei tyttö välttämättä tiennyt mitä sieltä tuli tai mitä hän teki. Älkää hyvät ihmiset olettako, että kaikkien synnytykset ovat samanlaisia.

En tiedä pahempaa rangaistusta, kuin tieto siitä, että on antanut lapsensa kuolla.
 
"laura"
Ihmeellisiä spekulaatioita ja tuomioita siitä mitä kukakin ansaitsee. Onko kenelläkään käynyt mielessä että kyseessä saattaisi olla kehitysvammainen nainen? Suurin osa lievästi kehitysvammaisista nuorista opiskelee ja moni asuu juuri tällaisissa opiskelija-asuntoloissa. Heidän älyllinen tasonsa voi välillä lähennellä 10-vuotiaan ajattelumaailmaa, vaikka seksuaaliset vaistot ovat vanhemman ihmisen tasoa. Tämä yhdistelmä johtaa välillä todella ikäviin lopputuloksiin, kun esim. raskaudesta ei kehdata kertoa, koska seksi on "kiellettyä".

Minusta jo uutisesta voi rivien välistä lukea lievään kehitysvammaan viittavia asioita. Esim.
"Oikeus totesi, että naisella oli riittävät tiedot raskauteen ja synnytykseen liittyvistä perusasioista." Tällaista ei tavallisesti tarvitse oikeudessa miettiä, taikka todeta jos kyseessä olisi terve 25-vuotias nainen.
 
iuup
[QUOTE="laura";22206532]

Minusta jo uutisesta voi rivien välistä lukea lievään kehitysvammaan viittavia asioita. Esim.
"Oikeus totesi, että naisella oli riittävät tiedot raskauteen ja synnytykseen liittyvistä perusasioista." Tällaista ei tavallisesti tarvitse oikeudessa miettiä, taikka todeta jos kyseessä olisi terve 25-vuotias nainen.[/QUOTE]

Tuo ei kyllä välttämättä viittaa mihinkään kehitysvammaan tai heikkolahjaisuuteen vaan se taitaa kuulua käytäntöön, kun selvitetään kenen tahansa tekemää vakavaa rikosta. Ihan normaalijärkisistä tappajistakin sanotaan että " oikeus totesi tekijällä olevan riittävästi tietoa siitä, että voimakas kaulaan kohdistunut puristus todennäköisesti aiheuttaa uhrin kuoleman" tms.
 
"laura"
Tuo ei kyllä välttämättä viittaa mihinkään kehitysvammaan tai heikkolahjaisuuteen vaan se taitaa kuulua käytäntöön, kun selvitetään kenen tahansa tekemää vakavaa rikosta. Ihan normaalijärkisistä tappajistakin sanotaan että " oikeus totesi tekijällä olevan riittävästi tietoa siitä, että voimakas kaulaan kohdistunut puristus todennäköisesti aiheuttaa uhrin kuoleman" tms.
Kannattaa silti ottaa mahdollisuus kehitysvammasta huomioon. Maassamme se että keharit harrastavat seksiä ja tulevat raskaaksi on yhä edelleen pienimuotoinen tabu. Suurin osa heistä tekevät abortin, mutta moni ei uskalla kertoa raskaudestaan, koska heidän ajattelunsa taso sattaa tosiaan joskus olla sitä 10-vuotiaan tasoa.
Oikeudessa kyllä usein todetaan tekijä syylliseksi, syyttömäksi tai syyntakeettomaksi jne.. mutta että todetaan 25-vuotiaan naisen olevan selvillä "perusasioista", on mielestäni erikoista.
 
"vieras"
Oletko koskaan saanut keskenmenoa wc-pyttyyn? se on kuule täynnä tummanpunaista verta ja et todellakaan näe mitä siellä on alla. 1,6kg on niin pieni, että siitä ei varmastikkaan ole paljoa pinnalle jäänyt. Ja, jos tosiaan ei tiennyt olevansa raskaana, tai oli vähän aikaa aavistellut asiaa, niin tuskin tajusi, että lapsi olisi voinut olla elin kelpoinen... Synnyttämätön nainen ei voi tietää mikä ero on tuntemuksessa synnyttämisen ja kesken menon välillä.
No hei, yli puolitoistakiloinen lapsi! Tosiaankin on sen verran iso että taatusti sellaisen huomaa vessanpytyssä! Ajattele nyt, maitopurkkikin painaa kilon.
 
[QUOTE="vieras";22197444]Mä toivon että tuo nainen ei saa enää ikinä lapsia, vaikka kuinka toivoisi. Karusti sanottu, mutta mikään muu mua ei ota niin kovasti päähän kuin se että lapsille tehdään pahaa.[/QUOTE]

Mä olen varmasti maailman kylmin ihminen, mutta niin toivon minäkin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22210506]Miksi joillain on tarve puolustella tuota naista? Puolusteletteko pedofiileja ja kaikkia lasten tappajia yhtä lailla?[/QUOTE]

En minä ainakaan puolustele, jos oikeudessakin todettiin että hänellä piti olla kaikki perustiedot raskaudesta ja synnytyksestä.
Eli siis, tätä ei voi selittää kehitysvammaisuudellakaan eikä tämän henkilön yleisellä tietämättömyydellä asioista.
Mun mielestä oli aika järkkyä, että lapsenmurhasta annettiin vaan ehdollista.
 
"jep"
[QUOTE="vieras";22210506]Miksi joillain on tarve puolustella tuota naista? Puolusteletteko pedofiileja ja kaikkia lasten tappajia yhtä lailla?[/QUOTE]

miksi joillain on tarve aina kauhistella toisia lukemalla tuollaisia iltalehdistä tai syyllistää toisia tai juoruta toisista tai mustamaalata toisia?

mikä sairaus noiden takana on? huono koulutus ja heikko itsetunto?
 
"jep"
onko tuossa toisten haukkumisen taustalla jotain, että tuntee itsensä niin huonoksi, että on pakko etsimällä etsiä haukuttavaa, jotain joka olisi kaikkien mielestä vielä huonomopi kuin itse on?

Yleensä itseensä tyytyväinen ihminen ei koe tarvetta haukkua muita. tai mustamaalata.
 
"zenn"
[QUOTE="vieras";22210506]Miksi joillain on tarve puolustella tuota naista? Puolusteletteko pedofiileja ja kaikkia lasten tappajia yhtä lailla?[/QUOTE]

Voisin kysyä, miksi joillain on tarve lynkata tuo nainen tietämättä kaikkea tapahtunutta tai taustoja. Kukaan tuskin voi uskoa hänen tieten tahtoen, täydessä järjessään, hukuttaneen oman lapsensa vessanpönttöön. Kysehän on siitä kuinka sekaisin hän on ollut.

Itse en kyllä ajatellut kirkkaasti synnytyksen jälkeen, vaikka olinkin jo tiennyt 8kk olevani raskaana. Ihmettelen kuka voisi olla siinä tilanteessa, yllätyssynnytyksen jälkeen, täysin rauhallinen ja pohtia mitä on tapahtunut ja tiedostaen seuraukset jättää oman lapsensa kuolemaan. Mä en voi kuin kuvitella, kuinka raskas taakka tuolla naisella on kannettavana loppuelämänsä.
 
"vieras"
Voisin ajatella tätä niinkin, että jos ei koskaan ole ollut raskaana tai synnyttänyt niin ei sitä välttämättä tajua niitä kipuja supistuksiksi, varsinkaan jos ei tajua olevansa raskaana. Mulla ainakin supistukset tuntuivat todella kovilta kuukautiskivuilta ja ponnistusvaiheen alkaessa tuntui siltä kun olisi pitänyt päästä isommalle hädälle. Ehkäpä aluksi tää nainen kuvittelikin että kyse on jostain ihan muusta ja ehkä mennyt vessaan tän ponnistustarpeen tuntiessaan. Sitten kun pönttöön onkin tipahtanut verta ja todella pieni ryppyinen vauva (jonka keuhkot eivät välttämättä ole olleet edes kypsät hengittämään) hän on mennyt shokkiin, tajunnut olleensa raskaana ja luullut saaneensa keskenmenon vaikkapa viikolla 20 tai mitä lie, onhan 1,6kg todella pieni. Hän on mennyt paniikkiin ja soittanut ambulanssin ja kertonut saaneensa varmaankin keskenmenon eikä ole shokissa osannut toimia oikein. Ambulanssi on sitten kiirehtimättä saapunut ja on huomattu ettei mitään ole tehtävissä. Kauhea juttuhan tuo on, mutta tosiasia on, että kaikki eivät osaa tai pysty toimia hätätilanteessa niin kuin pitäisi.
 
"vieras"
[QUOTE="zenn";22210620]Voisin kysyä, miksi joillain on tarve lynkata tuo nainen tietämättä kaikkea tapahtunutta tai taustoja. Kukaan tuskin voi uskoa hänen tieten tahtoen, täydessä järjessään, hukuttaneen oman lapsensa vessanpönttöön. Kysehän on siitä kuinka sekaisin hän on ollut.

Itse en kyllä ajatellut kirkkaasti synnytyksen jälkeen, vaikka olinkin jo tiennyt 8kk olevani raskaana. Ihmettelen kuka voisi olla siinä tilanteessa, yllätyssynnytyksen jälkeen, täysin rauhallinen ja pohtia mitä on tapahtunut ja tiedostaen seuraukset jättää oman lapsensa kuolemaan. Mä en voi kuin kuvitella, kuinka raskas taakka tuolla naisella on kannettavana loppuelämänsä.[/QUOTE]

Mutta sekaisinhan ovat kaikki tappajat, murhaajat, pedofiilit ja raiskaajat. Pitäisikö heitäkin sitten vaan ymmärtää ja jättää rankaisematta? Mitä ihmeellistä on siinä, ettei toivo tuollaisen teon tehneelle lisää lapsia. Minusta ei pitäisi saada lisää lapsia, jos on tappanut lapsensa, jättänyt kuolemaan tai muuten pahasti vahingoittanut.
 
"vieras"
[QUOTE="jep";22210553]miksi joillain on tarve aina kauhistella toisia lukemalla tuollaisia iltalehdistä tai syyllistää toisia tai juoruta toisista tai mustamaalata toisia?

mikä sairaus noiden takana on? huono koulutus ja heikko itsetunto?[/QUOTE]

Aika sairasta, jos mistään teosta ei saa syyllistää vaan kaikki pitäisi hyväksyä. :eek: Sinäkö et ikinä koskaan ole kauhistellut, syyllistänyt tai arvostellut ketään pahoja rikoksia tehneitä?
 
"vieras"
"Mikään asiassa ei oikeuden mukaan viittaa siihen, että lapsi olisi surmaamistarkoituksessa synnytetty vessanpönttöön."

Luki siis uutisessa. Jos nainen ei ole tiennyt olevansa raskaana tai ainakaan sitä, miten pitkällä hänen raskautensa on ollut (mikä mielestäni voi olla ihan realistista, kun hän ei ollut neuvolassa käynyt ja kiistii tienneensä olevansa raskaana), niin ehkä hän ei oikeasti ole ymmärtänyt, että lapsella olisi ollut mitään mahdollisuuksia jäädä henkiin? Eihän niitä käytännössä olisi noin pienellä ollut, vaikka hän olisi lapsen kuiville nostanutkin, todennäköisesti se olisi kuollut joka tapauksessa tuossa tilanteessa ellei ambulanssi olisi ollut jo valmiiksi paikalla. Tuskin se olisi ehtinyt ajoissa, vaikka olisi lähetetty kiireellisenäkin.

Ei ennen synnyttämätön tai keskenmeno kokematon voi tietää miltä sen kuuluisi tuntua. Itse ainakin olen useammalta synnyttäjältä kuullut, että ei se tuntemus poikennut mitenkään erityisesti siitä kuin vääntäisi harvinaisen isoa paskaa...

En usko että tässä on mistään tahallisesta teosta ollut kyse. Hän on varmasti luullut saavansa keskenmenoa ja luultavasti puhelimessa saatu ohjeistus on sitten ollut sen mukaista. Tuskin ovat hätäkeskuspäivystäjät käskeneet kaivaa sikiötä pöntöstä veren ja muun joukosta.

Minusta tässä on kyse vaan järkyttävästä tragediasta, ei kenenkään julmuudesta.
 
"vieras"
[QUOTE="jep";22210567]onko tuossa toisten haukkumisen taustalla jotain, että tuntee itsensä niin huonoksi, että on pakko etsimällä etsiä haukuttavaa, jotain joka olisi kaikkien mielestä vielä huonomopi kuin itse on?

Yleensä itseensä tyytyväinen ihminen ei koe tarvetta haukkua muita. tai mustamaalata.[/QUOTE]

Musta kukaan terveellä moraalilla varustettu ei voi puolustella tuollaista tekoa. Kaikki tekevät elämässään virheitä, mutta tuo ei ole mikään pikkuvirhe vaan vakava rikos. Kauhistuisit, jos tietäisit, kuinka paljon ihmiset arvottavat toisiaan tekojen perusteella. Valtaosa ihmisistä hyväksyisi esim. kuolemantuomion joistain rikoksista.
 
"vieras"
Musta on vähän liioittelua syytellä äitiä murhaajaksi, ottaen huomioon että lapsi olisi suurella todennäköisyydellä kuollut joka tapauksessa jos synnytys alkaa noin äkisti noilla viikoilla, olisi hän tehnyt sitten mitä tahansa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22210679]"Mikään asiassa ei oikeuden mukaan viittaa siihen, että lapsi olisi surmaamistarkoituksessa synnytetty vessanpönttöön."

Luki siis uutisessa. Jos nainen ei ole tiennyt olevansa raskaana tai ainakaan sitä, miten pitkällä hänen raskautensa on ollut (mikä mielestäni voi olla ihan realistista, kun hän ei ollut neuvolassa käynyt ja kiistii tienneensä olevansa raskaana), niin ehkä hän ei oikeasti ole ymmärtänyt, että lapsella olisi ollut mitään mahdollisuuksia jäädä henkiin? Eihän niitä käytännössä olisi noin pienellä ollut, vaikka hän olisi lapsen kuiville nostanutkin, todennäköisesti se olisi kuollut joka tapauksessa tuossa tilanteessa ellei ambulanssi olisi ollut jo valmiiksi paikalla. Tuskin se olisi ehtinyt ajoissa, vaikka olisi lähetetty kiireellisenäkin.

Ei ennen synnyttämätön tai keskenmeno kokematon voi tietää miltä sen kuuluisi tuntua. Itse ainakin olen useammalta synnyttäjältä kuullut, että ei se tuntemus poikennut mitenkään erityisesti siitä kuin vääntäisi harvinaisen isoa paskaa...

En usko että tässä on mistään tahallisesta teosta ollut kyse. Hän on varmasti luullut saavansa keskenmenoa ja luultavasti puhelimessa saatu ohjeistus on sitten ollut sen mukaista. Tuskin ovat hätäkeskuspäivystäjät käskeneet kaivaa sikiötä pöntöstä veren ja muun joukosta.

Minusta tässä on kyse vaan järkyttävästä tragediasta, ei kenenkään julmuudesta.[/QUOTE]

Kuvittelisitko, ettei ihminen muka löytäisi vessanpytystä synnyttämäänsä 1,5- kiloista vauvaa ja huomaisi, että sellainen on siellä? Ei vauvaa voi sekoittaa paskaan, ainakaan jos on täysjärkinen yli kakskymppinen nainen. Sen voisi vielä ymmärtää jos joku 13 v tyttö olisi tossa tilanteessa ja joutuisi ihan paniikkiin. Mutta ei aikuiselta ihmiseltä!
Tällaista toimintaa sanotaan heitteillejätöksi, jos ei nyt sitten ihan murhan tai tapon kriteerit täytykään.
 
"vieras"
No mutta jos nainen on olettanut saaneensa keskenmenon, noudattanut hätäkeskuksen ohjeita ja luullut että lapsi on joka tapauksessa kuollut, niin miksi hän olisi sitä lähtenyt kaivelemaan sieltä?
 
miuh
[QUOTE="vieras";22210724]No mutta jos nainen on olettanut saaneensa keskenmenon, noudattanut hätäkeskuksen ohjeita ja luullut että lapsi on joka tapauksessa kuollut, niin miksi hän olisi sitä lähtenyt kaivelemaan sieltä?[/QUOTE]

Tämäpä se.Miksi luulisi tuossa tilanteessa heti että lapsi olisi joka tapauksessa kuollut?!?? Jos itselle kävisi noin,aivan taatusti tarkistaisi tilanteen! Voi hyvä luoja..
 
"vieras"
Tämäpä se.Miksi luulisi tuossa tilanteessa heti että lapsi olisi joka tapauksessa kuollut?!?? Jos itselle kävisi noin,aivan taatusti tarkistaisi tilanteen! Voi hyvä luoja..
En ole ollut vastaavassa tilanteessa, joten minun on mahdotonta sanoa miten toimisin. Jos en tietäisi edes olleeni raskaana ja sitten hätäkeskukseen soittaessani saisin tietää saaneeni keskenmenon, ja nämä minulle myös oireideni perusteella kertoisivat, että koska kyseessä on keskenmeno tilanne ei ole mitenkään kiireinen, niin kai voisin olettaakin että lapsi ei enää ole mitenkään pelastettavissa joten on samantekevää mitä teen.

Tosin turhahan tällä asialla on spekuloida, koska noilla viikoilla ilman välitöntä ensiapua lapsi tuskin olisi jäänyt henkiin vaikka synnyttäjä olisi hänet pöntöstä heti nostanutkin ja tilanteen tarkistettuaan soittanut viipymättä uudestaan ambulanssia.
 
"zenn"
[QUOTE="vieras";22210669]Mutta sekaisinhan ovat kaikki tappajat, murhaajat, pedofiilit ja raiskaajat. Pitäisikö heitäkin sitten vaan ymmärtää ja jättää rankaisematta? Mitä ihmeellistä on siinä, ettei toivo tuollaisen teon tehneelle lisää lapsia. Minusta ei pitäisi saada lisää lapsia, jos on tappanut lapsensa, jättänyt kuolemaan tai muuten pahasti vahingoittanut.[/QUOTE]


Tuskin on mahdollista vahingossa raiskata tai olla pedofiili tai murhata. Tappo sen sijaan voikin olla mahdollista.

Tilanne olisi täysin eri jos nainen olisi nostanut vauvan pöntöstä elävänä ja sitten tehnyt jotain, sen olisi pakko olla tietoinen valinta tappaa oma lapsi.
 

Yhteistyössä