Hyi miten paljon rumuutta voikaan mahtua yhteen paikkaan!

• Viestiketjun aloittaja "Yksi"
  • Ensimmäinen viesti
"Yksi"
Kävin Kannelmäen kirppiksellä, ja sitä ankeuden ja rumuuden määrää ei voi mitata. Kirpparin tarjonta oli rumaa ja liike sekava ja nuhjuisen oloinen. Asiakkaat olivat juuri sellaisia, mitä voisi odottaakin näkevänsä, köyhän ja mielikuvituksettoman oloisia vauvasta vaariin. Kun lähdin kirppikseltä, näin vielä sellaisen pilottitakkiin ja kulahtaneisiin verkkareihin pukeutuneen piripään tyttöystävineen, ölisivät ja kulkivat hoiperrellen.

Ei tarvinne tuollakaan kirpparilla toiste enää käydä, pelkkää krääsää ja jumalaton kasa nuhjuisia pehmoleluja lähes joka hyllyssä :( Tosin joku obeesi telttaan pukeutunut nainen oli kerännyt kärryn täyteen kamaa ja tarkisteli juuri kultaisia kävelykenkiä, kun kävelin hänen ohitseen, joten kaipa sieltä jotkut itselleen jotain löytävät...

[QUOTE="Yksi";22194757] Tosin joku obeesi telttaan pukeutunut nainen oli kerännyt kärryn täyteen kamaa ja tarkisteli juuri kultaisia kävelykenkiä, kun kävelin hänen ohitseen, joten kaipa sieltä jotkut itselleen jotain löytävät...[/QUOTE]

REPS :LOL:

kovat on ajat ja asenteet
lisääntyykö rumuus maailmassa vai vähenee tästä ap:n kritiikistä? haluatko olla aikuinen vai nuriseva ylpistelevä lapsi?

mitä voisit tehdä sen rumuuden lievittämiseksi?

"espoolainen"
[QUOTE="Hmmm";22194949]No hei, mitä muuta voit odottaa, jos kirppari sijaitsee Kannelmäessä?[/QUOTE]

No tätä juuri olin sanomassa. Eilen kulkiessani Rautatientorin poikki silmäilin Kannelmäkeen lähtevän bussin väestöä ja olin ilahtunut siitä, ettei minun tarvitse ko. bussiin mennä.

Auri
Kamoon, ette tunne joko Kannelmäkeä tai lähiöelämää. Kannelmäen aseman seutu, jossa kirppiskin on, on aika surullista aluetta. Paljon kaupungin vuokra-asuntoja (ja opiskelija-asuntoja) ja paljon sosiaalisia ongelmia. Mutta kas, jossain ne tämän kaupungin köyhätkin asuvat. Ja juopot ja piripäät. MUTTA samalla alueella asuu myös todella paljon vähävaraisia lapsiperheitä.

Toinen puoli Kannelmäestä on varsin keskiluokkaista 50-luvun kerrostaloaluetta, kivoja rivareita ja sikahintaisia omakotitaloja. Kannelmäki on siis jakautunut paremmin toimeen tulevien kivaan alueeseen ja aseman seudun vuokrakasarmeihin, niin kuin moni moni muukin pääkaupunkiseudun lähiö. Isoissa kaupungeissa on tällaista jakautumista, jos ei pää kestä sitä että Helsingissä on köyhiä ja piripäitä, kannattaa muuttaa maalle - tai alkaa kunnallispolitiikkaan parantamaan kaupunkilaisten sosiaalista tasa-arvoa :)

Se on totta, ettei tuolla Aino-kirppiksellä ole paljonkaan laadukasta ostettavaa - mutta jostakin syystä niitä huonokuntoisia tavaroita on kaupan 38 euroa viikossa maksavissa pöydissä. Joku sieltä siis jotain löytää ja jollekin myyminen kannattaa.

"kantsu"
olin eilen vihreä käsi-kirpparilla ja sieltä ei ainakaan löytynyt yhtään mitään! hyllyt olivat täynnä kulahtaneita lumppuja, ja jotain seurojen ja koulujen sekalaisia hyllyjä oli paljon. odotin kirpparilta paljon enemmän, koska olen juuri netissä lukenut siitä paljon positiivista.

olin myös eilen kannelmäen aino-kirpparilla, ja samanlaista kulahtanutta lumppua oli sielläkin. on se kumma, ettei länsi-helsinkiin saada kunnollista kirpputoria, tyyliltään esim. espoon akselia!

kannelmäen asema ei tosiaan ole mikään ihannepaikka, mutta niinkuin tuossa ylempänä todettiin, kantsu on jakautunut kahtia. on se huonompi puoli ja parempi kaarelan puoli, jossa todella on kalliita taloja ja keskiluokkaisia kerrostaloja. kannelmäki ei siis kokonaisuudessaan ole mitään rupuseutua.

on ikävää, että alueella on näin huono leima. kannelmäki on mielestäni monipuolinen ja monimuotoinen alue, jossa on erittäin hyvät palvelut, erittäin hyvä julkinen liikenne, hyvät koulut ja päiväkodit sekä lapsiperheen palvelut, mm. ihanat leikkipuistot. harvalla lähiöllä helsingissä on näin paljon + puolia.

tervetuloa tutustumaan myös toisenlaiseen kantsuun. asemanseutu ei ole sitä aitoa, ja parasta Kannelmäkeä!

ex-kantsulainen, nykyinen länsi-pakilalainen

Jos puhut siitä kirppiksestä, mikä on heti siinä kantsun aseman vieressä, niin olen ihan samaa mieltä ainakin ulkoasun perusteella. Sisällä en ole koskaan käynyt, enkä ole kiinnittänyt huomiota siellä asioiviin ihmisiin juurikaan.

"minä"
Kyllä osataan sitten rumia paikkoja tehdä ja suunnitella! Kuten tuo Kantsun aseman seutu ja toinen
tosi järkky on Pohjois-Haaga!! Siis se aseman seutu erikoisesti. Puhumattakaan Pasilasta.
Ei ihme että voin huonosti täällä kaupungissa..

Mä olen kuvitellut sen olevan ihan normikirppis, ilmeisesti olen ollut väärässä. :D Aika huonosti sieltä kyllä mitään löytyy, se on totta. Vauvalle olen ostanut pari vaatekappaletta. Ihmisiä ei ole tullut tuijoteltua, kyllä tähän maailmaan rumuutta mahtuu.

kantsu lover
Itse asuin joskus Kannelmäessä ja muistelen lämmöllä sitä aikaa. Asuin kyllä siellä paremmalla puolella... :) mutta oli rauhallista, linnut lauloivat ja bussipysäkki oli ulko-oven vieressä. Helppoa.

Kävin joskus vuosia sitten aika paljonkin Ainossa ja tein sieltä hyviäkin löytöjä.
Esim. ihan iskemättömät pikkupoikien Retukat ja 116cm mokkatakki karvavuorella ( pojan ).
Mun mutsilla oli sillä myyntipaikkakin joskus ja myi meidänkin lasten kamaa.
Ikävää jos se on noin surkeeksi muuttunut!

Kantsun aseman seudusta en sanokaan sitten mitään, ainakaan hyvää.:x

KANTSU OK
Aino ok paikka kun menee töölöön mannerheimin tiellä oikein haiseva epäsiisti kirppi ssilti käyn näissä kun parempaa ei tarjolla. Ihmiset normaaleja ainossa ovat ostoksilla eikä arvostelemassa muita arvostelu ei aina natsaa .kantsussa asunut 28v.en ole köyhä.

Yhteistyössä