Onko ihan reilua, ettei mies halua pitää lupaustaan tässä asiassa?

• Viestiketjun aloittaja tiukkisko?
  • Ensimmäinen viesti
sympatiat puolellasi
Kyllä minusta miehen tulisi olla sanansa mittainen. ja jos asia on sulle ollut kynnyskysymys, niin ei kai se siitä ole mihinkään muuttunut. Sitten täytyy vain tehdä omat johtopäätökset, jos toinen ei pysty pitämään omaa lupaustaan. Itselläni on alkoholisti-isä, enkä haluaisi enkä onneksi ole joutunut katsomaan miestä, joka alkaa menemään samaan suuntaan. Ja neljä kaljaa neljä kertaa viikossa plus viikonloput päälle.. Ei hyvältä kuullosta. Jos ei puhe auta, niin siinä alkaa vaihtoehdot olla vähissä.. Sitten pitää vaan mietitiä onko suhde sen arvoinen että haluat taistella asiasta, vai pitäisikö oikeasti etsiä joku saman henkinen ihminen, joka arvostaa samoja elämänarvoja kuin sinä.

a.p
[QUOTE="vieras";22195311]niin siis miehen pitäis tulla vastaan tässä asiassa lopettamalla juominen. miten sä itse tulet miestä vastaan?[/QUOTE]

tahallaanko ymmärrät väärin? Mä olen nyt vain pyytänyt vähentämään, ettei joisi niin usein.

juuh
Sä et voi miestä muuttaa, ellei se itse sitä halua. Sä otat miehen tuollaisena kun on tai sitten lähdet kävelemään. Mun mielestä tuo on sen laatuinen ongelma, että vaikeuksia tulee olemaan hyvin paljon tulevaisuudessa!

en mä ole kieltänyt miestä juomasta kokonaan, vaan ettei joisi niin usein.
ykkösolut ei kelpaa, siihen tarvitaan nimen omaan alkoholia. Ja sen verran on tottunut juomiseen, ettei kolme puolen litran tölkkiä edes nouse päähän.

yksi suuri syy alkoinhooni on alkoholistit suvussa, sekä itsellänikin on ollut ongelmia alkoholin kanssa aikoinaan. oikeastaan voisi sanoa, että mulla on viha-rakkaus suhde alkoon.
Sitten teillä on ongelma. Et voi miestäsi kieltää juomasta, varsinkin kun ei vedä persekännejä tai ole väkivaltainen juodessaan. Miehesi alkuperäinen lupaus on hieman hätiköity, varmaan ajatteli ettet muista koko juttua tai pidät rikkomusta vähäisenä tms. Minusta sinulla on aika tiukka linja tässä mutta toki olet siihen oikeutettu. Kuten on miehesi juomiseen. Tuollaisia sääntöjä ei minusta kannata tehdä, itse asiassa jos juominen on sinulle tuollainen ongelma, olet ehkä valinnut väärän miehen alun alkajenkin.

Mua risoo suunnattomasti nämä suvun absolutistit jotka aina jaksaa räksyttää alkoholin vaaroista. Jos oma mieheni olisi tuollainen, emme olisi yhdessä. Ihan sama onko siellä alkoholismia takana. Minusta omien huonojen kokemusten takia ei voi toiselta kieltää ihan normaalia asiaa. Ehdottamasi saunakalja pe ja la on kyllä aivan minimaalista "juomista", kuin ottaisi maitolasin. Kumpi teistä mahtaa antaa periksi tässä, jos kumpikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22195309:
Tämä lause kyllä aika selkeästi kertoo miehesi olevan alkoholisti.
Vai että muka maun takia äijä juo neljä kaljaa useasti viikossa. Paskanmarjat sanon minä, alkoholin takia se sitä juo koska on siitä riippuvainen.
Alkoholisti?

"Vieras"
Täysin kohtuullinen vaatimus sinulta. Jos kerta kerroit asiasta etukäteen, mies sai valita ihan itse, muuttaako kanssasi yhteen noilla ehdoilla vai ei. Näin ollen lupaus on pidettävä.

Lisäksi erityisesti arki-iltatissuttelu on joko varsin huolestuttava merkki tai sitten vain erittäin suurta tyhmyyttä. Itse en moista katsoisi.

Todella mielenkiintoisia nämä kommentit PERHEpalstalla, että jatkuva kaljanlipittäminen on täysin normaalia ja ehdottoman ok... Toivottavasti moni lapsi ei joudu vieressä moista seuraamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22195309:
Tämä lause kyllä aika selkeästi kertoo miehesi olevan alkoholisti.
Vai että muka maun takia äijä juo neljä kaljaa useasti viikossa. Paskanmarjat sanon minä, alkoholin takia se sitä juo koska on siitä riippuvainen.
Alkoholisti?
Miten sinä määrittelisit alkoholistin? Onko ihminen alkoholisti vasta kun juo yli neljä kaljaa päivässä tai hakkaa lapset kännipäissään?
Ap:n miehen on ilmiselvästi pakko saada muutama alkoholiannos useamman kerran viikossa ja minun näkemykseni mukaan kyseessä on jo ongelma jota voitaneen myös alkoholismiksi kutsua.

[QUOTE="Vieras";22195910]

Todella mielenkiintoisia nämä kommentit PERHEpalstalla, että jatkuva kaljanlipittäminen on täysin normaalia ja ehdottoman ok... Toivottavasti moni lapsi ei joudu vieressä moista seuraamaan.[/QUOTE]

Musta erikoinen piirre tällä palstalla taas on alkoholia vihaavien sankka joukko. Ja se että jos perheessä on lapsia, alkoholia ei saa nauttia. Mahtaa olla monella huonoja kokemuksia lapsuudessa.
Ja juuri toi juttu että PERHE ja ALKOHOLI ei muka sopisi yhteen. Kyllä te jotkut olette aika tiukkapipoja. Alkoholi ja lapset on normaalia perhe-elämää. Miksi ei olisi? Kännit ja lapset on asia joka ei sovi yhteen. Jos teillä on huonoja kokemuksia tai itse ette handlaa alkon käyttöä, se ei tarkoita etteikö muissa perheissä voida juoda sivistyneesti lasten keskuudessa.

Alkoholismista voidaan puhua silloin, kun ihminen on kehittänyt alkoholiin sairaalloisen riippuvuussuhteen. Tämä vaarantaa alkoholistin terveyden niin fyysisesti kuin henkisesti. Riippuvuussuhde on niin syvä, että se yleensä vaikeuttaa alkoholistin työsuhteita ja perhe-elämää, eikä tieto kulutuksen hengenvaarallisesta luonteesta rajoita alkoholin käyttöä. Kroonisesta alkoholismista kärsivillä alkoholin kulutus on lähes jokapäiväistä. Osalla alkoholin käyttö on kausiluontoista, jolloin välissä on pitkiäkin raittiita kausia.

Ero alkoholismin ja alkoholin suurkulutuksen välillä on se, että alkoholismi on sairaus. Kuitenkin, myös suurkuluttajilla alkoholi aiheuttaa yhtä lailla terveyshaittoja, kuten alkoholisteillakin. Pitkään käytettynä alkoholi vahingoittaa lähes joka elintä ja altistaa myös muille sairauksille. Alkoholisteilla riskit ovat suuremmat alkoholin suurkuluttajiin verrattuna, koska yleensä heillä alkoholin kulutus on vielä rajumpaa. Alkoholi onkin suurin yksittäinen tekijä työikäisten miesten äkillisten kuolemien taustalla.

Alkoholin käyttö luokitellaan suurkulutukseksi miehillä, jos vuorokaudessa käyttää yli seitsemän tai viikossa yli 24 ravintola-annosta alkoholia. Naisilla raja kulkee vuorokaudessa viidessä ja viikossa yli 16:ssa ravintola-annoksessa. Yksi ravintola-annos sisältää 12 g alkoholia. Suomessa alkoholia käytetään suhteessa yhtä paljon kuin muuallakin Euroopassa. Ongelmana on se, että alkoholin kulutus on varsin epäsuhtaista suomalaisten keskuudessa. Tiedetään, että puolesta Suomessa käytetyn alkoholin kulutuksesta vastaa tietty kymmenys koko väestöstä - alkoholin suurkuluttajat. Tämä pahentaa alkoholin aiheuttamia terveyshaittoja ja trauma-alttiutta tässä tietyssä väestönosassa.

Ja tämä siis TriplaIsälle alkoholismin määritelmästä.

toinen tiukkis
Kyllä 4 kaljaa 4x viikossa + viikonloput päälle, etenkin jos kyseessä on 0,5 litran tölkit, on jo paljon, ja määrällä on tapana kasvaa vuosien myötä. Itse en moista katselisi, katselin sitä menoa lapsuudessani ihan liikaakin.

Yhteistyössä