Onnistuneet työnantajalta saadut joululahjat/muistamiset?

Alkaa taas lahjonta-aika kolkuttaa ovia ja mun pitäisi nyt päästä ongelmasta nopeasti eroon. Siis mitä antaa työntekijöille lahjaksi. Ideoita on vaikka kuinka paljon, mutta mitä sellaista olette saaneet työnantajalta joka on ollut mieluista? Ja mikä taas mennyt suoraan varastoon katseilta piiloon?

"minä"
Mieluisin lahja on ollut ensiapulaukku autoon. :) Mielestäni lahjan tulisi olla käytännöllinen, sillä makuasioihin perustuvat lahjat (maljakot, yms.) ovat vaikeita, kun kaikilla on oma maku.

"vieras"
Taitaa olla enemmän tuota "suoraan roskikseen" katseilta piiloon tavaraa mitä itse olen saanut :) Itse ostin viime vuonna työntekijöille pyyhkeet, shamppoot ja hoitoaineet, pyyhkeet oli firman logolla ja lähes kaikki työntekijät oli naisia. Viinaa tai sellaista en halua ostaa.

"vieras"
Delicard lahjakotti oli yksi kivoimmista, toisella kerralla on saatu lahjakortti urheiluvälineliikkeeseen. Kerran viinipullo josta siitäkin tykkäsin, mutta se jakaa tosiaan mielipiteitä.

Mä olen tänä vuonna ajatellut settiä jossa olis lahjapaketissa laudeliina ja sitten erikoinen saippua.
toisena vaihtoehtona saunatyynyt+shampoo.
Ovat neutraalit sävyt, pellavaisia. Itse en niin saunatyynyn käyttäjä ole tai siis itse en sellaista ostaisi, mutta saunaan sellainen tiensä löytäisi jos sellaisen saisin..

Entäs jos jotain vaatetta? fleecetakki? Pipo+kaulaliina?

"vieras"
Minä tykkäisin että joululahja olis just jotain herkkuja tai muuta joka ns. kuluu pois. Vaikka sitten niitä suklaakonvehteja ja erikoiskahvi. Mutta ei mielellään mukeja, kuppeja jne sisustustavaraa kun niissä ihmisiä ja makuja on niin monia.

"vieras"
Joku käyttökelpoinen lahja. Just esim. jotain pyyhkeitä, joku keittiön työväline, lahjakortti parturiin / kampaajalle / jalkahoitoon, joulukinkku, herkkukori jne. Mutta ne kukat, suklaarasiat ja viinapullot on niiiiin aikansa eläneitä, enkä itse perustaisi niistä pätkääkään. En itsekään vie kavereilleni tuollasia.

Niin ja melkein kaikki työntekijät on miehiä, mutta jos mietitään että kaikki on perheellisiä niin yleensä se vaimon/puolison ääni ratkaisee kotona tykätäänkö siitä vai ei... vai mitä? :confused:
Tai sillai kun mieheni sai lahjoja työnantajalta, niin enemmän mä niistä kommenttia annoin. Sieltä kyllä tuli ok lahjoja, lakanasettiä, huopia..

Entäs jos olis pihviveitsisetti?
Suola+pippurimyllyt?
Miten mielipiteet näistä menee?

Paras ollut matkalahjakortti (se tosin oli yhdistetty läksiäis- ja joululahja).
Olen pitänyt myös viinipulloista, herkkukoreista ja maustesekoituksista.

Pysyvämmän tavarn suhteen pitäisi tarkkaan tietää vastaanottajan maku.

"minä"
Mä olen tänä vuonna ajatellut settiä jossa olis lahjapaketissa laudeliina ja sitten erikoinen saippua.
toisena vaihtoehtona saunatyynyt+shampoo.
Ovat neutraalit sävyt, pellavaisia. Itse en niin saunatyynyn käyttäjä ole tai siis itse en sellaista ostaisi, mutta saunaan sellainen tiensä löytäisi jos sellaisen saisin..

Entäs jos jotain vaatetta? fleecetakki? Pipo+kaulaliina?
Unohda ne laudeliinat + saunatyynyt... Meillä ainakin on jo komeron pohjalla vaikka kuinka monta settiä. Vaatteet taas ovat maku asioita. Kuten sanoin, osta jotain käytännöillistä. Esim. korvakuumemittari, heijastinliivit, kunnolliset termospullot vaikka paria kokoa, kunnon teräskattilat, etc.

"minä"
Niin ja muistathan, että täällä monen ehdottamat lahjakortit, ovat verottajan mielestä ansiotuloon verrattavia, eli lahjakorteista tulisi lain ja sääntöjen mukaan maksaa kaikki sivukulut ja tehdä ennakonpidätys...

"vieras"
[QUOTE="Kata-76";22194392]Hyvät kokkiveitset (esim. Viktorinox) tulee kyllä varmasti lähes joka taloudessa käyttöön.
Suola- ja pippurimyllyjä on varmasti jo aika monella ennestään, eikä niitä kovinkaan montaa tarvitse.[/QUOTE]

Veitset tulevat käyttöön, mutta ne pihviveitset lentää suurimmalla osalla kaapinperälle, sillä ne ovat ihan turhia, mikäli pihvin osaa oikein paistaa.

[QUOTE="minä";22194393]Niin ja muistathan, että täällä monen ehdottamat lahjakortit, ovat verottajan mielestä ansiotuloon verrattavia, eli lahjakorteista tulisi lain ja sääntöjen mukaan maksaa kaikki sivukulut ja tehdä ennakonpidätys...[/QUOTE]

Verottajan mielestähän nyt kaikki muistamiset pitäisi olla verotettavaan tuloon rinnastettavia. Jos lahjansaaja pitää lahjasta, siitä pitäisi pidättää veroa. Jos ei niin sitten se on verotonta. Ja se mitä verottomana esim 50v lahjaksi saa antaa on aivan mitätön. Suomi on hieno maa tietyissä asioissa.

viers
Sorry Ap, mutta sun ideat ovat tosi huonoja. Kaikki mitä olet ehdottanut on sellaista kamalaa krääsää. Tee kuten monet ovat sanoneett, eli osta jotain syötävää tai juotavaa, tai sitten jotain ihan käytännöllistä peruskamaa.

"Kata-76"
[QUOTE="vieras";22194405]Veitset tulevat käyttöön, mutta ne pihviveitset lentää suurimmalla osalla kaapinperälle, sillä ne ovat ihan turhia, mikäli pihvin osaa oikein paistaa.[/QUOTE]

Sen takia nimenomaan kirjoitinkin että kokkiveitset. Pihviveitsillä on paaaaaaljon vähemmän käyttöä (meillä lähinnä yleispikkuveitsinä...).

[QUOTE="vieras";22194405]Veitset tulevat käyttöön, mutta ne pihviveitset lentää suurimmalla osalla kaapinperälle, sillä ne ovat ihan turhia, mikäli pihvin osaa oikein paistaa.[/QUOTE]

Jaa, vai että turhat ovat pihviveitset!! Eka kerta kun tällaisen kommentin kuulen.
Itse olen kallistumassa niiden pihviveitsien suuntaan. Tosin mulle kyllä on sanottu että "duunarin" perheessä ne on turhia, kun niissä ei syödä kunnon lihapihvejä... Ehkä aliarvioimista..

Sorry Ap, mutta sun ideat ovat tosi huonoja. Kaikki mitä olet ehdottanut on sellaista kamalaa krääsää. Tee kuten monet ovat sanoneett, eli osta jotain syötävää tai juotavaa, tai sitten jotain ihan käytännöllistä peruskamaa.
Tämä on hyvä tietää. Sen takia mä täällä vähän galluppia teenkin, koska itse sitä "sokaistuu" kaiken tarjonnan keskellä eikä enää osaa ajatella sitä mitä ihmiset kaipaavat ja haluavat.
Kerrotko kuitenkin mikä sinun mielestä on käytännöllistä peruskamaa?

turhis
Jaa, vai että turhat ovat pihviveitset!! Eka kerta kun tällaisen kommentin kuulen.
Itse olen kallistumassa niiden pihviveitsien suuntaan. Tosin mulle kyllä on sanottu että "duunarin" perheessä ne on turhia, kun niissä ei syödä kunnon lihapihvejä... Ehkä aliarvioimista..
Meidän lakimies - ekonomisti -perheessä on käyttämättömänä jossain kaappissa varmaan kolmet pihviveitsisetit... Kokkaust harrastavan mieheni mielestä ovat täysin turhia ja itse olen samaa mieltä. Mikäli pihvi ei normiveitsellä "irtoa", niin jää se syömättä siilloin jokatapauksessa. :D

Mutta tee mitä lystäät. :)

Yhteistyössä