Mitä tekisit jos poikasi raiskaisi tytön alaikäisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokonainen

Vieras
Uutisissa oli 13v pojasta joka oli raiskannut samanikäisen tytön...

Mitä tekisit jos tuo poika olisi sinun? Voisitko jatkaa rakastamista, voisitko jatkaa elämää kuten ennen?

Itsestä tuntuisi ihan kauhealta, en usko että pystyisin esim. halamaan pitkään, pitkään aikaa tuollaista lasta...

On kyllä niin harvinainen ja ihmeellinen tapaus, että jotain on kyllä kasvatuksessa ja pojassa pahasti vialla. Tälläinen on niin harvinaista ihan maailmankin mittakaavassa, että ei voi kun ihmetellä.

Minä luulen että tosi harva pystyy samaistumaan tuollaiseen tilanteeseen. Minä en ainakaan pysty vaikka poikien(kin) äiti olenkin. En osaa kuvitella.

Eiköhän siinä ole kovin moni asia mennyt pieleen jo aiemmin niiden 13 kuluneen vuoden aikana... ja vanhemmat joko välinpitämättömiä, itse sairaita tai lapsi mieleltään sairas?
Noin kuvittelen.

En tiedä miten rakastamisen kävisi, mutta itseinho ja häpeä iskisi, että miten olenn voinut niin epäonnistua kasvatuksessa.

Puhuttiin tästä naispuolisten ystävien kanssa, että mitenhän sitä oikein onnistuisi kasvattamaan pojistaan naisia kunnioittavia hyviä miehiä... Onneksi tuo oma on vielä taapero.

Minä luulen että tosi harva pystyy samaistumaan tuollaiseen tilanteeseen. Minä en ainakaan pysty vaikka poikien(kin) äiti olenkin. En osaa kuvitella.

Eiköhän siinä ole kovin moni asia mennyt pieleen jo aiemmin niiden 13 kuluneen vuoden aikana... ja vanhemmat joko välinpitämättömiä, itse sairaita tai lapsi mieleltään sairas?
Noin kuvittelen.

Peesi,mäkään en osaa pimeimmissä painajaisissanikaan kuvitella tuota tilannetta. Varmaankin raivo,viha,suru,häpeä olis päällimmäisenä.

No en usko että kukaan normaalioloista tullu poika tekisi noin. Etenkään jos äiti-poikasuhde on kunnossa.
Joten en varmaan uskoisi koko juttua.
No jos nyt OIKEASTI tekisi niin.. ai kamala.. en tiedä. Kauhean vaikeaa edes kuvitella ko tilannetta :(

No en usko että kukaan normaalioloista tullu poika tekisi noin. Etenkään jos äiti-poikasuhde on kunnossa.
Joten en varmaan uskoisi koko juttua.
No jos nyt OIKEASTI tekisi niin.. ai kamala.. en tiedä. Kauhean vaikeaa edes kuvitella ko tilannetta :(

Suomessa ei taida olla ikinä tapahtunut vastaavanlaista tapausta eli jotain on pahasti pielessä, olisi todella mielenkiintoista tietää minkälaisista oloista tuo poika tulee.

Häpeäisin hirveästi minäkin ja varmasti syyllistäisin itseäni rankasti. Varmaan viisainta olisi sijoittaa poika muualle tai vaihtaa paikkakuntaa, olisi hirveää joutua ihmisten silmätikuksi semmoisen asian takia.
Onneksi oma poika on vasta 4v.

[QUOTE="vieras";22187547].

Puhuttiin tästä naispuolisten ystävien kanssa, että mitenhän sitä oikein onnistuisi kasvattamaan pojistaan naisia kunnioittavia hyviä miehiä... Onneksi tuo oma on vielä taapero.[/QUOTE]

Joo mietin usein samaa, huoh..Meilläkin onneksi poitsu vasta 1v.. :)

No eihän palstan mukaan ton ikäset pojat joudu vielä uimahallissakaan miesten puolelle.:kieh:

En tiedä mitä tekisin. Laittaisin laitoshoitoon? Listisin? Kun nuo asiat on sellaisia,,,,kuten pedofiilit, eivät parane ikinä.

Heh. Tuo eka kohta kuuluisi oikeastaan tuonne toiseen ketjuun jossa listataan älyttömyyksiä/vanhakantaisuuksia, joita palstalla välillä esitellään.

Uskoisin että minulta menisi mielenterveys. Yhden pojan ja neljän tytön äitinä uskoisin että pyytäisin sijoituskotia lapselleni...? Elämästä ei varmasti tulisi enää mitään, koska varmaan kyttäisin pojan jokaista liikettä kotona ettei tekisi pikkusiskoilleen mitään.

Niinhän sitä aina luullaan ettei paremmista piireistä..
Kyllä lapsella voi olla vakavia ongelmia vaikka koti olisikin kunnossa. Ja taas toisin päin voi olla vakavia ongelmia kotona vaikka koulussa menisikin hyvin. Ei näy lapsestakaan kaikki päälle päin yhtään sen paremmin kuin aikuisestakaan. Esim. kunnolliset arvostetut perheenisät onkin yhtäusein niitä perheen pahoinpitelijöitä kuin juopot rentut. Tuollaisella pahasti vialla ajattelulla sitä juurikin tuudittaudutaan sellaisiin päiväunelmiin että omat lapset saattaakin tehdä ihan mitä vaan. Se naapurin lapsi kun ei oiekasti ole yhtään sen huonompi kuin se sun oma, ihan samalla viivalla on kaikki.

alaikäiskäsittelyt kun on aina tai ainakin lähes aina suljettuja ja salattuja niin oikeasti ei kukaan tiedä onko suomessa tällaisia tapahtunut. Itse tiedän kyllä suvusta (suomesta) yhden tapauksen jossa oli puolisisaruksista kyse ja poika vähän vanhempi muttei täysikäinen. Ilmeisesti tässä oli taustalla poikaan pitkään kohdistunut pedofiilia/insensti mutta siitä kai ei tullut koskaan tarkkaan selvyyttä.

[QUOTE="vieras";22187547]En tiedä miten rakastamisen kävisi, mutta itseinho ja häpeä iskisi, että miten olenn voinut niin epäonnistua kasvatuksessa.

Puhuttiin tästä naispuolisten ystävien kanssa, että mitenhän sitä oikein onnistuisi kasvattamaan pojistaan naisia kunnioittavia hyviä miehiä... Onneksi tuo oma on vielä taapero.[/QUOTE]

Kunhan ette tukahduta poikia ja annatte heidän olla reilusti omia itsejään, hyvästä ja terveestä itsetunnosta kaikki lähtee. Sen olen huomannut, että poikia kohtaan ollaan monesti todella tuomitsevia ja ankaria, vastaavaa ei kyllä näe ikinä tyttöjen kohdalla. Lapsihan yrittää mielyttää vanhempiaan eli vanhemmat voivat joko tuhota itsetunnon täysin tai tehdä siitä hyvän ja terveen.

Niinhän sitä aina luullaan ettei paremmista piireistä..
Kyllä lapsella voi olla vakavia ongelmia vaikka koti olisikin kunnossa. Ja taas toisin päin voi olla vakavia ongelmia kotona vaikka koulussa menisikin hyvin. Ei näy lapsestakaan kaikki päälle päin yhtään sen paremmin kuin aikuisestakaan. Esim. kunnolliset arvostetut perheenisät onkin yhtäusein niitä perheen pahoinpitelijöitä kuin juopot rentut. Tuollaisella pahasti vialla ajattelulla sitä juurikin tuudittaudutaan sellaisiin päiväunelmiin että omat lapset saattaakin tehdä ihan mitä vaan. Se naapurin lapsi kun ei oiekasti ole yhtään sen huonompi kuin se sun oma, ihan samalla viivalla on kaikki.

alaikäiskäsittelyt kun on aina tai ainakin lähes aina suljettuja ja salattuja niin oikeasti ei kukaan tiedä onko suomessa tällaisia tapahtunut. Itse tiedän kyllä suvusta (suomesta) yhden tapauksen jossa oli puolisisaruksista kyse ja poika vähän vanhempi muttei täysikäinen. Ilmeisesti tässä oli taustalla poikaan pitkään kohdistunut pedofiilia/insensti mutta siitä kai ei tullut koskaan tarkkaan selvyyttä.
Naiset tappavat ja pahoinpitelevät lapsiaan enemmän kuin miehet. Ja ihan tutkimusten mukaan yleisin syy kaikenlaisiin häiriöihin perheissä ja häiriökäyttäytymiseen on päihteet edelleenkin Suomessa.

Lapsi voi olla häiriintynyt ja tehdä pahoja asioita vaikka vanhemmat super rikkaita ylikoulutettuja ja raivoraittiita!!
Kasvatus on paljon muuta kuin taloudellinen ja asemallinen kysymys!
Aika paha yleistää että pienituloisten lapset olis aina jotenkin kieroutunu ja syyllisiä kaikkeen pahaan?!

Lapsi voi olla häiriintynyt ja tehdä pahoja asioita vaikka vanhemmat super rikkaita ylikoulutettuja ja raivoraittiita!!
Kasvatus on paljon muuta kuin taloudellinen ja asemallinen kysymys!
Aika paha yleistää että pienituloisten lapset olis aina jotenkin kieroutunu ja syyllisiä kaikkeen pahaan?!

Mutta alkoholia ja muita päihteitä voidaan käyttää olipa perhe kuinka rikas hyvänsä. Päihteet ja niiden liikakäyttö on tilastojen valossa ylivoimaisesti selittävin tekijä väkivaltaan ja muuhun häiriintyneeseen käytökseen Suomessa.

[QUOTE="mona";22187607]Joo mietin usein samaa, huoh..Meilläkin onneksi poitsu vasta 1v.. :)[/QUOTE]

Ihan omalla esimerkillä, toivoisin.. Jos isä osoittaa kunnioittavansa naisia, poika oppii samaan :)

Kuulostaa jotenkin hurjilta noi kommentit, joissa käännetään selkä omalle lapselle, hylätään, torjutaan. En usko, että tuollaisella reagoimisella saataisi hyvää jälkeä aikaan. Jos oma poikani tekisi jotain tuollaista varmistaisin sen, että hän menisi pitkään ja perusteelliseen terapiaan ja haluaisin, että lastensuojelu ja muut viranomaiset olisivat ohellani kasvattamassa lasta, ja toivoisin, että tällä panoksella olisi merkittävät positiiviset vaikutukset poikani tulevaisuuteen. Jos äiti ei välitä, kuka välittää?

[QUOTE="Rico";22187663]Kunhan ette tukahduta poikia ja annatte heidän olla reilusti omia itsejään, hyvästä ja terveestä itsetunnosta kaikki lähtee. Sen olen huomannut, että poikia kohtaan ollaan monesti todella tuomitsevia ja ankaria, vastaavaa ei kyllä näe ikinä tyttöjen kohdalla. Lapsihan yrittää mielyttää vanhempiaan eli vanhemmat voivat joko tuhota itsetunnon täysin tai tehdä siitä hyvän ja terveen.[/QUOTE]

Mun kokemuksen mukaan se o just päinvastoin, eli pojat saa tehdä kaikenlaista, koska ne on niin villejä, mutta tyttöjä tukahduteaan, syyllistetään ja heiltä vaaditaan kiltteyttä ihan eri tavalla. Ja vastuunkantamista -tytöt kantavat vastuun ja pojat oppii jo pienenä siitä luistamaan kun ei heiltä sitä vaadita (pojat on poikia -mentaliteetti).

Olisin vihainen, pettynyt, raivoissani, surullinen, järkyttynyt, häpeissäni....

Mutta rakastaisin lastani silti, vaikken hänen tekoaan ikinä tulisikaan hyväksymään tai ymmärtämään.