Lapsi meinasi hukkua koulussa sai jälki istuntoa

• Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti
mitä mieltä
Mitäs ootte mieltä?Lapsella oli koulun liikuntatunti ja heillä oli uimista.Lapsi ei osaa vielä uida pelkää vettä.Ope oli pakottanu lapsen isoon altaaseen,pyysi päästä pienempään altaaseen ja kertoi että ei osaa uida,ope ei ottanut kuuleviin korviin ja pakotti isoon altaaseen.Lapsi oli vajonnu veden alle jopa.Lapsi kertoi että häntä pelotti ja mahaan koski loppupäivän.
Lapsi oli myös pyytänyt opea soittamaan minulle että uskoo että ei osaa uida.
Lapsi sai jälkää 15min koska ei ollut heti totellut open käskyä.

"xxx"
Soita opettajalle ja myös rehtorille.

Tai ensin kysyt opelta miten juttu meni ja jos tosiaan meni noin eikä vain ole lapsen värittämä selitys miksi sai jälkkää. Niin sitten soitat myös rehtorille.

"mä"
Varmista mitä tapahtu ensin. Lapsi saattaa olla häpeissä/peloissaan jälki-istunnosta ja siksi sepittää tarinan hieman toisin. Luulisin että uimahallissa on ollut muitakin aikuisia paikalla kuin vaan ko. opettaja, heilläkin on varmaan oma versio tapahtuneesta

"vieras"
Soitahan, aikuinen, opettajalle ja kysäise, mitä tapahtui. Että te vinkujat olette SÄÄLITTÄVIÄ! Ja säästäkää luulotautiset niitä rehtoreita ja lääkäreitä!!!!

"hmm"
Kai sä tiesit että lapsella on uimapäivä?? kyllä sun vanhempana olis pitäny jo etukäteen ilmottaa opelle ettei lapses osaa uida!
siltikin opelta kaamee käytös.... :/

aloittaja
Kirjoitin kirjeen opelle ja pyydän selitystä että mikä on homman nimi.Tosiasia on että mua huolettaa että uimataidoton pakotetaan isoon altaaseen ja lapsi on vajonnu pinnan alle.Puhui tuossa että ei halua enää ikinä veteen :(

........
Uskomatonta, jos lapsi siis on oikeasti pakotettu isompaan altaaseen, vaikka ei osaa uida. Toisaalta voit kyllä osin sättiä itseäsikin, jos kouluikäinen lapsi ei osaa vielä uida.
Mutta oli miten oli, niin kyllä tuo varsin törkeää on opettajalta, soittaisin itse kyllä niin rehtorille kun varmaan jonnekin koulutarkastajallekin, ei tuo nyt ole normaalin ihmisen käytöstä.

Varma tieto
Jotenkin mä kyllä näen hyvin tilanteen, että kaikki muut menee isoon altaaseen ja Yampesteri kitisee reunalla, että mä nyt en vaan halua.

Jos ja kun lapsella oikeesti on joku vesitrauma, ni kyllä sulla vanhempana on vastuu ilmottaa siitä kouluun. Että tietävät. voi hyvin olla, että pienten altaseen ei ole ollut valvojaa joten kaikki ovat samassa.

Apn kirjotustyyli on jotenkin provosoiva, että ope pitäis hirttää per heti. Että lapsi melkein hukkui.... aika kaukana on hukkuminen jos ope on vieressä. Ensin pitää selvittää, mitä oikein kävi.

aloittaja
[QUOTE="hmm";22181374]Kai sä tiesit että lapsella on uimapäivä?? kyllä sun vanhempana olis pitäny jo etukäteen ilmottaa opelle ettei lapses osaa uida!
siltikin opelta kaamee käytös.... :/[/QUOTE]

Syksyllä tuli kysely kaavake missä tätä kysyttiin.On siis tiedossa.

epäilen
Eli opettajako ohjaa lapsia uimassa? Täällä on uimaopettaja uimahallilta opettamassa uimista, opettaja on toki mukana muttei opeta. Ja onko se "melkein hukkuminen" jos lapsi käy veden alla? Sellanen on melkein hukkuminen kun lapsi painuu veden alle eikä pääse sieltä omin avuin pois.

Ymmkärrän toki ap:tä että on vihainen opettajan käytöksestä mutta hiukan tässä nyt liioitellaan, jos todella olisi läheltä piti hukkumis tapaus niin uimahallin henkilökunta olisi ottanut yhteyttä vanhempiin ja he joutuisivat siitä virallisen ilmoituksen tekemään.

Saraldo
Kirjoitin kirjeen opelle ja pyydän selitystä että mikä on homman nimi.Tosiasia on että mua huolettaa että uimataidoton pakotetaan isoon altaaseen ja lapsi on vajonnu pinnan alle.Puhui tuossa että ei halua enää ikinä veteen :(
Tuolla lailla saadaan lapsille vesikammo aikaiseksi :(. Yksikin negatiivinen kokemus ja lapsi alkaa pelkäämään vettä. Toivottavasti saat lapsen vielä houkuteltua veteen, jotta hän pääsisi tästä inhottavasta kokemuksesta yli. Mulla on uimataidoton, vesiarka lapsi ja niin pistäisi hänkin hanttiin, jos joutuisi tuollaiseen kokemukseen.

Yhteistyössä