Eräpäivän maksullinen siirto ilman lupaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kjhni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kjhni

Vieras
Sain erääntyneestä laskusta tekstiviestin, jossa sanottiin, että vastaamalla viestiin voi siirtää eräpäiväänsä kahdeksan päivää eteenpäin. En vastannut viestiin ja maksoin laskun pois viikon myöhässä. Vaikken tilannut eräpäivän siirtoa, sain siitä silti laskun. Joo, ehdoissa kyllä lukee, että he voivat kysymättä velottaa 14 e eräpäivän siirrosta, mutta liekö tuollainen ihan laillista? Lain mukaan kun viiden euron muistutustakaan ei voi lähettää ennen kuin lasku on 14 päivää myöhässä.

Maksanko vai otanko yhteyttä kuluttajaneuvontaan? :/

Ei ole laillista, koska tosiaan voi vasta kahden viikon kuluttua laskuttaa myöhästymisestä ja silloinkin se on 5-10e.
Soita kuluttajaneuvontaan ja kysy, mitä tehdä.

Niin ajattelin tehdä. Ei tuo ihan normaalilta kuulosta. Ja miksi he tarjosivat eräpäivän siirtoa tekstarilla, jos se joka tapauksessa tehdään? Varmaan tekstarimaksun saamiseksi. Kunnon kusetuksen maku kyllä.

Noloa myöntää, mutta kyseessä on pikavippiyritys, ege.fi. Muutkin ovat googlen perusteella ärsyyntyneet samasta.

Ja nyt voi haukkua pikavipin takia ihan vapaasti, en ala selitellä miksi otin. :)

no ehkä ne aatteli velottaa sen sulta jokatapauksessa kun maksoit sen myöhässä. jos oisit maksanu ajoissa ei ois varmaan tullu lisäkuluja enempää.
voithan kysyä sieltä jos suostuvat vastaamaan.

Niin no, en siirtänyt eräpäivää tekstarilla, vaan firma siirsi sen ihan itse. Aika hämärä kyllä, että ihan sama vaikka tekstarin lähettää tai ei lähetä. Yrittävät tietty saada sen tekstarin hinnan. No, pitää maksaa lasku, ehkä joku googlen kautta löytää nämä keskustelut ja miettii ottaako vipin etenkään ege.fi:stä.

Musta firma on jokatapauksessa oikeutettu viivästyskorkoon, joka noiden pikavippifirmojen kohdalla on melkoisen iso jokatapauksessa, voi olla jopa yhtä suuri kuin nyt sinulta peritty maksu.

Mulla ihan sama homma. Olin aika ällistynyt, kun olin sinne yhteydessä. Ja kyllä mun piti maksaa tuo "siirto", vaikken ollut sitä ottanut. En kyllä ota enää sieltä vippiä.

Yhteistyössä