Osaisko joku auttaa mua, mikä tähän auttaisi *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Olen siis atoopikko, mutta mistä ihmeestä tämmönen tulee? Ja mikä tärkeintä millä ihmeellä tästä pääsee eroon?? Mitä noille silmänympäryksille on tehtävissä?
Aamuisin turvottavat.

DSC09872.jpg

Toinen kuva seuraavassa viestissäni

Haepa resepti lääkäriltä silmävoiteeseen. Mun atoopikkolapsille tulee samanlaiset ihottumat silmän ympärille ja käyttävät lääkärin määräämää silmävoidetta.

Ai tää oikeesti on atopiaa. Miksiköhän se nyt päätti tulla silmien ympärille ja kaulaan ,kun ennen on viihtynyt taipeissa.
Tarttee siis varata suoraan iho ja allergialääkäriltä aika. Oispa vaan rahaa.
Muistatko sen lääkevoiteen nimeä, niin tietäisin onko mulla sitä jo kotona?

[QUOTE="mamma";22115387]Nukutko mahallasi? Syötkö liikaa suolaista, juotko liian vähän? Leikkaus voisi auttaa ja kulmakarvoihin ihan vaan nyppiminen ;)[/QUOTE]

Nukun mahallani, onko se tähän syy?
Suolaista en syö kauheasti, mutta eilen kyllä söin. Juon pari kolme litraa päivässä.
Kulmakarvat on mun arka paikka, mä en uskalla tehdä niille juuri mitään, koska pelkään tekeväni jotain kamalaa.
Mikä leikkaus?

Auttakaa nyt pliis? Mä olen ihan rikki (kirjaimellisesti). Voisko joku kertoo mikä se rasva on, ja voisko joku kertoa voiko käyttää tommosta peel off maskia tähän naamaan? irtois ees toi hilseilevä nahka.

Mulla toimii ensiapuna helokkiöljy: leikkaan kapselit halki, puristan öljyn ulos ja hieron sitä kuiviin kohtiin.

Sitten Bepanthen tms: pesu, rasva, pesu, rasva, jne.

Helokkiöljykapselit ovat auttaneet myös sisäisesti nautittuina.

Mulla kuivuu silmänympärykset kulmakarvojen alta, nenänvarren molemmin puolin.

Mulla toimii ensiapuna helokkiöljy: leikkaan kapselit halki, puristan öljyn ulos ja hieron sitä kuiviin kohtiin.

Sitten Bepanthen tms: pesu, rasva, pesu, rasva, jne.

Helokkiöljykapselit ovat auttaneet myös sisäisesti nautittuina.

Mulla kuivuu silmänympärykset kulmakarvojen alta, nenänvarren molemmin puolin.

Kiitos, mutta mä en voi bebanthenia käyttää ollenkaan, enkä tajua mitä silmien ympärille sit sais laittaa edes.
tarttee jotain keksiä, mulla siis otsassa kulmien päällä sivussa, sit luomissa, niin ala kuin yläkin. Samoin nenänpielessä ja siinä kulmien välissä. Ainiin ja huulen ja nenän välissä.

Kiitos, mutta mä en voi bebanthenia käyttää ollenkaan, enkä tajua mitä silmien ympärille sit sais laittaa edes.
tarttee jotain keksiä, mulla siis otsassa kulmien päällä sivussa, sit luomissa, niin ala kuin yläkin. Samoin nenänpielessä ja siinä kulmien välissä. Ainiin ja huulen ja nenän välissä.

Rasva kuin rasva, onhan niitä muitakin. Apteekissa osaavat neuvoa, ja ihotautilääkärillä toki myös.

Mietoa kortisonivoidettakin olen laittanut, pahimpiin kohtiin.

Ensinnäkin, sulla on kauniit, dramaattiset silmät :) Kulmakarvojakaan ei juurikaan tarvitsisi nyppiä, hieman vaan hajakarvoja pois.

Tuohon ihottumaan suosittelisin hyvien rasvojen lisäämistä ruokavalioon. Mulle on kans joskus tullut tuollaista atooppisen ihottuman näköistä ihottumaan ja juurikin silmien ympärille, mutta ainakin toistaiseksi ruokavalion parannus näyttää toimineen. Eli kasvi- ja kalaköljyjä lisää ruokavalioon :)

[QUOTE="Ellu";22116392]Ensinnäkin, sulla on kauniit, dramaattiset silmät :) Kulmakarvojakaan ei juurikaan tarvitsisi nyppiä, hieman vaan hajakarvoja pois.

Tuohon ihottumaan suosittelisin hyvien rasvojen lisäämistä ruokavalioon. Mulle on kans joskus tullut tuollaista atooppisen ihottuman näköistä ihottumaan ja juurikin silmien ympärille, mutta ainakin toistaiseksi ruokavalion parannus näyttää toimineen. Eli kasvi- ja kalaköljyjä lisää ruokavalioon :)[/QUOTE]

No kai se on uskottava että se sisäinen voitelu voisi auttaa. Voisitteko kertoa mikä siihen auttaisi, muut kuin kapselit?
Mulla on tosi kehno rahatilanne, ja siksi että olen lapsen kanssa ollut jo kaksi vuotta kotona.
Siksi mulla ei olisi varaa pistää ihan sairaita summia johonkin kapseleihin, joita pitäisi syödä pitkään, ehkä jopa lopun elämää.

Miten näitä voisi sitten muotoilla, kun en oikeastikkaan kauheasti tajua näistä.
Vielä sen verran että meikkaatteko te muut silloin kun iho näyttää tältä? Kun tuntuu etten kehtaa kulkea missään, mutta en uskalla meikkiäkään laittaa. Kun en juuri KOSKAAN käytä meikkiä.

Kiitos kuitenkin siitä ettet haukkunut niinkuin täällä voisi olettaa.

No kai se on uskottava että se sisäinen voitelu voisi auttaa. Voisitteko kertoa mikä siihen auttaisi, muut kuin kapselit?
Mulla on tosi kehno rahatilanne, ja siksi että olen lapsen kanssa ollut jo kaksi vuotta kotona.
Siksi mulla ei olisi varaa pistää ihan sairaita summia johonkin kapseleihin, joita pitäisi syödä pitkään, ehkä jopa lopun elämää.

Miten näitä voisi sitten muotoilla, kun en oikeastikkaan kauheasti tajua näistä.
Vielä sen verran että meikkaatteko te muut silloin kun iho näyttää tältä? Kun tuntuu etten kehtaa kulkea missään, mutta en uskalla meikkiäkään laittaa. Kun en juuri KOSKAAN käytä meikkiä.

Kiitos kuitenkin siitä ettet haukkunut niinkuin täällä voisi olettaa.

No mulla auttoi se, että lisäsin rypsiöljyn/oliiviöljyn käyttöä ihan normaalissa ruoanlaitossa ja rasvaisen kalan syöntiä olen myös lisännyt. Ei tosiaan mitään kapseleita, kun saman hyödyn saa peruselintarvikkeistakin. Virgin tai extra virgin oliiviöljy olis noista ruokaöljyistä paras. Rainbowlta löytyy kyseistä öljyä hyvin edulliseen hintaankin :)

Silloin kun mulla oli tuota ihottumaa, välttelin meikkaamista ettei iho suivaantuisi enempää. Raisvailin vaan perusvoiteella.

Yhteistyössä