Ostaisitko käsitöitä (sukkia,lapasia,villatakke,housuja yms.) näillä hinnoilla?

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
metsänpeitto
No, minäkin pääasiassa teen itse tai äitini tekee, eli sen puolesta en ostaisi, mutta aivan kohtuullinen hinta kuitenkin jos sukat ovat siistit ja hyvälaatuiset. Jos minun tarvitsisi ostaa, niin voisin tuon hintaiset ostaa.

Ostin kyllä juuri poikkeuksellisesti jonkun toisen neulomat sukat, kun kirpputorilla oli jonkun neulomia sukkia, ja noin 37 kokoiset maksoivat vain kolme euroa :) Siinä ei kyllä jäänyt varmaan juuri tekopalkkaa..

"vieras"
[QUOTE="vieras";22097103]3e?? et oo tosissas??

Sä et saa kaupastakaan tolla hinnalla lapselles villasukkia.
Pelkästään kotimaiset puuvillalapaset maksaa jo 8e !!![/QUOTE]

Niin, mutta kirpparilta saa =)

Ostin uudenveroisen (vähänkäytetyn) villa-asun takki+housut 100cm, maksoi 4e. Ja sukkia ja lapasia saa usein eurolla =)

Eli en ostais ap, ostan mieluummin kirpparilta tai laitan anopin tekemään.

Siinä tapauksessa, että en itse kutoisi ja sukat olisivat hyvälaatuiset, maksaisin enemmän.
En käsitä, miksi käsitöitä arvostetaan niin vähän. Jos joku myyntiin asti kutoo, niin lankojen hinnallako ne pitäisi antaa pois. Ja 9 euroa työstä on minun mielestäni vähän. Eipä ole kovin kaksinen tuntipalkka. Varsinkin, kun nopeakaan kutoja ei sukkaparia tunnissa kudo. Lasten sukat ehkä, mutta niissähän oli hintaakin vain 3 euroa.

Mutta mikäs siinä, kun henkkamaukasta saa halvemmalla.

"vieras"
[QUOTE="puddighinu";22097712]ostaisin todellakin, mutta en myisi. Ethän sä saa tosta paljon mitään tekopalkkaa. Tuntipalkaksi tulee tyyliin kaksi senttiä...[/QUOTE]

entäpäs jos ap tekee omaksi ilokseen?

Mä ostaisin todellakin.

Olen monen vuoden tauon jälkeen taas innostunut kutomaan itsekin joten siitä syystä en ostaisi.
Muuten kyllä. Erityisesti arvostaisin mahdollisuutta teetättää juuri haluamanlaisiaan tuotteita; todella pitkävartisia vauvansukkia, neulepuseroita itse suunnitelluin värein ja kuvioin jne.

"ööö"
En ostaisi. Meidän kirpparilta saa valitettavasti uusia käsintehtyjä sukkia yms hieman halvemmin hinnoin vielä. No, eipä mun tartte ostaa muutenkaan, sillä mummolta tulee sukkia tarpeen mukaan. Kudotuista villahousuista en isommilla lapsilla enää pidä. Tai lapset ei pidä niistä, kun se villalanka aina onnistuu jostain raosta pääsemään kutittamaa kuulemma... Ja jos en saisi mummolta villasukkia, kutoisin itse, nyt en vaan viitsi kun ei tartte :)

HÖPSÖMINÄ
Kyl mä vaan ostaisin,jos jälki on hyvää:)

Jäin vain miettimään et jos naisella on 42jalka niin täytyyks maksaa miestensukkien hinta,tai jos lapsella on 39koipi ni meneeks aikusesta:D

:)
Alkuperäinen kirjoittaja Määääääää;22097095:
Suoraan sanottuna en ostaisi. Koska kaupasta saa halvemmallakin.
Villasukkia ei saa mutta paskaa saa.
Ostaisin, nuo ammattilaiset pyytää enemmänkin. Aikuisten sukat olivat jotain 25e ylöspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja HÖPSÖMINÄ;22098797:
Kyl mä vaan ostaisin,jos jälki on hyvää:)

Jäin vain miettimään et jos naisella on 42jalka niin täytyyks maksaa miestensukkien hinta,tai jos lapsella on 39koipi ni meneeks aikusesta:D
:D Niin hyvä kysymys.

riippuen hieman sukan koosta kyllä.

Jos sinulla musta nikki niin laita mulle viestiä jos olet kiinnostunut.

"mie"
Kaiken muun ostaisin ja olen maksanutkin tuon verran esim. Huuto.netissä uusista villasukista, mutta villahousuista en maksaisi noin paljon. Syynä lähinnä se, että esim. noita villasukkia on tosi vaikea saada mistään kaupasta uutena, mutta villahousuja sen sijaan saa esim. Ruskovillan villahousut saa 30e:lla.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22097516]Niin, mutta kirpparilta saa =)

Ostin uudenveroisen (vähänkäytetyn) villa-asun takki+housut 100cm, maksoi 4e. Ja sukkia ja lapasia saa usein eurolla =)

Eli en ostais ap, ostan mieluummin kirpparilta tai laitan anopin tekemään.[/QUOTE]

Mäkin ostan mieluusti merkkivaatteita kirpparilta pilkkahintaan,jos niitä vaan sattuu siel oleen,mut jos ei oel niin ostan haluamani jostain muualta.Hinnasta viis.

[QUOTE="mie";22098845]Kaiken muun ostaisin ja olen maksanutkin tuon verran esim. Huuto.netissä uusista villasukista, mutta villahousuista en maksaisi noin paljon. Syynä lähinnä se, että esim. noita villasukkia on tosi vaikea saada mistään kaupasta uutena, mutta villahousuja sen sijaan saa esim. Ruskovillan villahousut saa 30e:lla.[/QUOTE]

Niin saa ruskovillan housut halvemmalla. Mutta se kelle minä olen housut neulonut arvosti nimenomaan käsitötä :)

"mie"
Niin saa ruskovillan housut halvemmalla. Mutta se kelle minä olen housut neulonut arvosti nimenomaan käsitötä :)
Juu, kyllä minäkin tosiaan voisin mielelläni tuttavalle maksaa käsityönä tehdyistä villahousuista :) Mutta ehkä ihan tuntemattomalta en ostaisi tuohon hintaan. Ja tosiaankin arvostan käsityötä kyllä, ja harmittaa kun tuttavapiirissä ei ole ketään, joka osaisi tehdä mitään vastaavaa. (Ja itse olen ihan tumpelo moisessa :D )

[QUOTE="mie";22098874]Juu, kyllä minäkin tosiaan voisin mielelläni tuttavalle maksaa käsityönä tehdyistä villahousuista :) Mutta ehkä ihan tuntemattomalta en ostaisi tuohon hintaan. Ja tosiaankin arvostan käsityötä kyllä, ja harmittaa kun tuttavapiirissä ei ole ketään, joka osaisi tehdä mitään vastaavaa. (Ja itse olen ihan tumpelo moisessa :D )[/QUOTE]

Mä tein aivan tutemattomalle :D Ja silti itse tarjosi tuota summaa.

Minä rakastan käsitöitä, etenkin neulomista. Mielelläni neulon kelle vain, kuka sattuu haluamaan/tarvitsemaan. Oli tuntematon tai tuttu :)
Tilauksia onkin tullut ihan kivasti.

Mä kuulun niihin, jotka osaavat tehdä itse ja mulla on jopa kone, jolla voisi (huom voisi...) tehdä ne villahousut. Mä en ostaisi perussukkia lainkaan, mutta ostaisin erikoisempia sukkia ja monivärisiä villahousuja. Niihin noi hinnat olisivat varmasti liian alhaiset, sillä pitsin tai monimutkaisen kirjoneuleen tekeminen ei ole mitään nopeata ja sikahelppoa. No pitsi vielä on, mutta kirjoneule usealla värillä on jotain muuta kuin kaksi raitaa resorissa.

Mulle olisi merkitystä myös a) mitä lankaa ja b) mitä värejä. Sekalaiset jämävärit eivät saa minua innostumaan.

"minä"
en ostaisi. vauvojen sukat ja vaatteet ja pienten lasten vaatteet eivät kulu ollenkaan, joten niitä on kaikilla nurkat täynnä muutenkin.
sitten tuosta kouluiästä alkaen vaatteet kuluvat puhki parissa viikossa-muutamassa kuukaudessa, mutta samanaikaisesti isovanhempien into laantuu ostella vaatteita tai muistaa, tai näin ainakin meillä.

en siis ostaisi sellaista, mitä en tarviste ja mitä on kirpparit täynnä lähes ilmaiseksi, eli pienten lasten vaatteita, millään hinnalla.

isompien lasten vaatteista m aksaisin sen mukaan, mitä tykkäisin käsityön laadusta. äitini suku on erittäin taitavia käsityön tekijöitä, mummoni on kutonut kymmeniä sängynpeitteitä jne. joten rumista tai nopeasti paksulla langalla tehdyistä maksaisin vain vähän, kauniista suuritöisistä sen mitä pyydetään. arvostan käsitöitä.

Yhteistyössä