raskaanako vai? (yasmin taukoviikko 3päivä ja ei vuotoa?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LillyPie_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LillyPie_

Vieras
Moi!

Syön yasmin merkkisiä e-pillereitä, joita olen unohtanut viimeisestä liuskasta n. 3 kpl. Olen silti ottanut ne jälkikäteen muistettuani, mutta silti reippaasti myöhässä (ehkä n. vuorokauden).

Nyt on taukoviikon kolmas päivä eikä vuoto ole alkanut. (Yleensä on alkanut kolmantena päivänä taukoviikkoa vuoto). Olen syönyt pillereitä n. 4kk. Tein eilen illalla raskaustestin joka negatiivinen, samoin edellisenä päivänä. Rinnat on tosi kipeet ja niin turvonneet että rintaliivit ei kunnolla mahdu, mutta niin on välillä ollut ennen kuukautisiakin (mutta en muista että nyt pillereiden aikana olisi ollut tälläset). Onkohan mahdollista että olisin raskaana ja missä vaiheessa sen voi tietää kun kerta pillereitä syön? Tuskin pillereitä syödessä pätee sama sääntö " 14 päivää ennen kuukautisia ovulaatio", kun kerta ovulaation ei kuuluisi edes tapahtua. Eli voiko olla että ovulaatio on tapahtunut esim. viimeisen viikon aikana ja siksi raskaustesti ei viellä pysty ilmoittamaan raskaudesta? Rinnat tosin ovat olleet jo kipeät ja turvonneet n. 1,5 viikkoa. Viime yönä oli kova vatsakipu ja jouduin ottamaan Miranax lääkkeen jota määrätty kipeisiin kuukautisiin, joten oletin että vuoto olisi alkanut tänää.
1 testi olisi viellä jäljellä, voiko näyttää raskauden tänään, vaikka eilen illalla ei näyttänyt (mikäli siis raskaana olisin?)..

Sinuna kyllä odottaisin vielä muutaman päivän. Itselläni ei pillereitä syödessä vuodot aina alkaneet samana päivänä, vaan toisinaan päivän "myöhässä"

Niin, kai ne illallakin saattaa sitten alkaa. Yleensä vaan alkanut aina aamuisin, mutta toivotaan näin. Tai vaikka sitten huomenna . Mutta siis jos syö pillereitä niin millon on mahdollista raskaus todeta? Onko se yleensä juuri taukoviikon aikana. Teinpä huvikseni nyt sitten vielä sen viimeisen marketin halpis testin ja negahan se olis. Toivottavasti tuohon nyt sitten luottaminen..

Siis mikäli tämä rintojen turpoaminen ja kipu johtuisi raskaudesta, olettaisin että raskauden voisi jo testata. mutta luulenpas että johtuu sitten ehkä siitäkin että keho mennyt sekaisin kun olen pillereitä unohdellut, tai sitten ihan muutenvaan.

Siis mikäli tämä rintojen turpoaminen ja kipu johtuisi raskaudesta, olettaisin että raskauden voisi jo testata. mutta luulenpas että johtuu sitten ehkä siitäkin että keho mennyt sekaisin kun olen pillereitä unohdellut, tai sitten ihan muutenvaan.

jos on raskaana, ei testit sitä pysty näyttämään ennen kuin sitä tiettyä raskaushormoonia on ehtinyt kertyä elimistöösi (muutaman päivän-viikon/kahden sisällä), vaikka kuin olisi tissit kipeenä (normaali menkkaoire, mullekin alkoi vuosi sitten nuo kivut vaikka ennen sitä ei koskaan kipuillut, ja ehdin hätääntyä mikä vialla) niin ei se kerro vielä mitään tilanteestasi oletko vai et. :D

Oireet johtuu luultavasti mielikuvituksesta. Varmaan jokainen nainen löytää jotain oireita, jos kuvittelee olevansa raskaana. On siis epätodennäköistä, että olisit raskaana, joten ei paniikkia. Turha haaskata rahaa testeihin, testailee vasta sitten, jos menkat on oikeasti myöhässä vähintään viikon.

Mulla menee noin 5päivää vikasta pilleristä, ennenkuin menkat alkaa, joten toi kolme päivää ei pahalta kuulosta.

taitaa olla wanna be-raskaana ap?
tasan sillon voit testata jos on herkkä testi (esim se joka näyttää viikot missä mennään, jos mennään missään) rinnat voi kipuilla ja tuntua turvonneilta ihan pelkkien kuukautisten aikana.
ja sitä raskaushormoonia kehittyy koko ajan enemmän mikä edesauttaa testituloksen oikeutta..

[QUOTE="jepjep";22085527]Oireet johtuu luultavasti mielikuvituksesta. Varmaan jokainen nainen löytää jotain oireita, jos kuvittelee olevansa raskaana. On siis epätodennäköistä, että olisit raskaana, joten ei paniikkia. Turha haaskata rahaa testeihin, testailee vasta sitten, jos menkat on oikeasti myöhässä vähintään viikon.

Mulla menee noin 5päivää vikasta pilleristä, ennenkuin menkat alkaa, joten toi kolme päivää ei pahalta kuulosta.[/QUOTE]

iso peesi! ai niin ja juu;itselläni oli kuukautiset VIIKON myöhässä kun lopetin pillerit, yazzeja söin, ja lapsia ei vielä ole :)

öhöms.. no mikäli mielikuvitus saa aikaiseksi rintojen turpoamisen niin että rintsikat kiristää, niin toivottavasti se mielikuvitus lopettaa pian temppuilunsa ja tissit palautuisi normaaliksi.
Ja nyt olen ainakin kolme päivää testannut, joten luotan nyt sitten tähän testitulokseen ja odottelen sitä vuotoa. Toivottavasti vuodon mukana häviää tämä turvotus, tai sitten pitää harkita pillereiden lopettamista, mikäli turpoan tällätavalla. Haluaisin lähteä lenkille, mutta tissit on nii saamarin kipeet ettei tulis mieleenkään juosta...

..hmm... ei ole vieläkään alkanut mitään vuotoa ja se ns "menkkamainen" jomotuskin jo loppunut...
Millon se pirun vuoto tulee.... Tietysti sitten viikonpäästä juuri kun ollaan menossa kylpylään...

mulla yleensä alkaa vasta taukoviikon vikana päivänä joskus jopa vasta kun seuraava liuska on aloitettu jos olen noin monta unohtanut, pitää kyl vaihtaa pois nää hullut pillerit..ei sovi mulle ollenkaan...

Minulla alkoi vuoto yleensä vasta 5 päivää viimeisestä pilleristä, kun käytin yasmin-pillereitä. Ja rinnat turposivat ja tulivat hyvin kipeiksi jokaisessa kierrossa, kunnes taukoviikon aikana/jälkeen palautuivat normaaliksi. Eli minulla tuo rintojen turvotus ja kipuilu olivat normaaleja pillereiden sivuvaikutuksia. Ehkä se voisi olla sinullakin vain sitä.

Niin, toivottavasti kyse siis siitä. Aika ikävää sinäänsä jos joka kuukausi sama homma et et on nii turvonnu ja kipeet tissit, mut kaipa se on jotai sivuvaikutuksiakin kestettävä jos muuten on hyvät nää pillerit. Mun ainoo ongelma on se, että on niin huono muisti ja unohtelen noit aina välillä. Mut sinäänsä olen myös käsittänyt, että vaikka muutama unohtuisikin nii aika pieni todennäköisyys olla raskaana. Eihän ihmiset pamahda heti raskaaksi vaikka eivät ehkäisyä käytä ollenkaan!
Mutta olisi ihan kiva jos se vuoto alkaisi niin loppuisi kuitenkin tää jossittelu. Stressaan varmaa ihan liikaa, mut eilinen raskaustesti oli nega, joten kaipa voin siihen luottaa.
Ja jos viimeisen pilleriviikon aikana olisin tullut raskaaksi niin olisiko se vaikuttanut tähän vuotoon sitten, jaa-a..

Syödessäni yasminia unohtelin pillereitä usein enkä edes ottanut niitä unohtuneita. Vuoto tuli kuitenkin aina toisena päivänä taukoviikolla. Ja rinnat tosiaan kasvoi tai "turpos" kuppikoolla pillereitä syödessäni.

Niin no apua ei kai tässä auta kun odotella... Mulla on aina alkanut menkat kolmantena päivänä taukoviikkoa (siis sen aikaa kun nyt olen näitä pillereitä syönyt) ja nyt jo neljäs päivä eikä näy ei kuulu.. Mutta silti on testi nega että jotenkin olisin kuvitellut jos kerta "vuoto jää tulematta" että myös testi jo osaisi jotakin kertoa...

Voi johtua siitäkin jos olet unohdellut pillereitä ja ottanut sitten kaksi samana päivänä, hormonit on vähän sekaisin nyt.

Jos sulla on taipumusta unohteluun, niin miten olisi ehkäisyrengas?

Toisaalta taas... mä olen tammikuusta asti syönyt Qlaira-pillereitä, unohtelematta ja säännöllisesti kuin kello, ja menkat on tullut kerran. Juhannuksena. Tarkoitus on kyllä varata gyne ja kysellä. Ja raskaana en siis ole.

Yhteistyössä