---
Oletteko ostaneet lahjoja esikoiselle kun hän on saanut sisaruksen? ja minkälaisen lahjan olette ostaneet? Miten ovat reagoineet sisarukseen? Meillä tulee ikäeroa 2vuotta
No ainakin mulle tää on itsestäänselvyys, varmaan aika monelle muullekin...Mulle tärkeintä on ollut se, että olen edelleen antanut isommille sisaruksille rakkautta, hellyyttä ja huomiota, kuten annoin ennen uutta vauvaakin. Heille se on ollut yhtä tärkeää huomata, ettei arki ole muuttunut, vaikka uusi vauva onkin heidän elämäänsä tullut.
Varmaan monelle onkin, mutta on myös niitä, jotka näkevät vain sen uuden vauvan ja esikoinen/lapset menevät vähän siinä sivussa. Meillä ainakin lapset ovat tarvinneet enemmän huomiota uuden vauvan tullessa taloon, kuin ennen sitä ja halunneet/saaneet myös osallistua vauvan hoitoon. Ei ole mustasukkaisuutta ikinä esiintynyt.No ainakin mulle tää on itsestäänselvyys, varmaan aika monelle muullekin...
Hmm, mielenkiintoista... meillä on siis itse asiassa ollut tosi mustasukkainen esikoinen. Ehkä se vain on näyttänyt mustasukkaisuutensa hellimällä ja halimalla pikkuveljeä ja meitä vanhempia. Pirun ovelia nuo lapset.
Ei meilläkään ole perustettu lahjoista, mutta jos lapsi tykkää ylikaiken leikkiä pienillä ralliautoilla niin toki uusi sellainen on hänen mielestään hieno juttu. Ei ajattele, että jee sain lahjan vaan iloitsee siitä uudesta autosta. Ja lapsi, joka ei ole tottunut jatkuvaan lahjomiseen niin osaa sitä arvostaakin.Jos vanhemmat opettavat lapsensa siihen, että ainut mikä mieltä ilahduttaa on tavarat, niin niin se varmasti on. Meillä lapsi on perustanut tavaralahjoista vasta n. 3,5-vuotiaana, sitä ennen esim. synttäreillä, lahjat eivät ole olleet mitenkään tärkeä juttu.
Mitä siihen isovelipakkaukseen vois laittaa?tein humoristiset isä- ja isovelipakkaukset...veli tosin 10v vahempi,mutta oli pakkauksesta ilahtunut.