Jos ostaisitte marraskuun lopussa syntyvälle vauvalle tämän haalarin,

+
62 suosittelen.
Oma lapsi syntynyt marraskuussa pari vuotta sitten. mentiin koko talvi äitiyspakkauksen talvihaalarilla. Keväällä käytettiin sitä äitiyspakkauksen vanupukua.

Olen miettinyt 56cm ja 62cm välillä, äidiltäni kun kysyin niin hän tykkäsi että vähintään 70cm.

Mutta siis me asutaan aikasen etelässä eli talvikelitkin loppuvat suht aikaisin ja ideana olisi että haalaria voisi pitää jo vastasyntyneellä ilman että se ihan hukkuisi siihen kaukalossa ollessaan. Reimat ovat isommillakin lapsilla olleet reilua kokoa ja siksi tuo 56cm näytti liikkeessä hyvältä, nyt kuitenkin jäin miettimään jääkö se silti liian aikaisin pieneksi...

Kakkoshaalarina on toisen merkin 62cm puku joka mielestäni näytti olevan lähellä tuota reiman 56cm. Jos jäävät pieniksi niin on myös vanha äitiyspakkauksen haalari valmiina.

Viimeksi muokattu:
Olen miettinyt 56cm ja 62cm välillä, äidiltäni kun kysyin niin hän tykkäsi että vähintään 70cm.

Mutta siis me asutaan aikasen etelässä eli talvikelitkin loppuvat suht aikaisin ja ideana olisi että haalaria voisi pitää jo vastasyntyneellä ilman että se ihan hukkuisi siihen kaukalossa ollessaan. Reimat ovat isommillakin lapsilla olleet reilua kokoa ja siksi tuo 56cm näytti liikkeessä hyvältä, nyt kuitenkin jäin miettimään jääkö se silti liian aikaisin pieneksi...
Meillä oli 95 senttisellä lapsella Reimatecin haalari kokoa 86 ja ei ollut muuten yhtään pieni. :) Ei edes nilkat vilkkunut ollenkaan.

n
Reimat on kyllä reilua mallia, mut silti varmaan ottaisin 62cm. Sillon se ainakin varmasti menee koko talven, mut ei kuitenkaan ehkä ole sellainen että vauva hukkuu siihen, ellei sitten satu olemaan tosi pieni syntyessään.

???
No teillä on käynyt tuuri ettei puklu ole tullut juuri sillä hetkellä. Jotkut pärjää, jotkut ei. Mun mielestä on parempi varautua siihen että jos jotain tapahtuu, on varalla toinen haalari.
No se oli niin ennalta arvattavaa että oksentaa joka käänteessä että pidettiin koko ajan rättiä estämässä vaatteiden likaantuminen, niin itsellä kuin lapsella. Aluksi tosin meni vaatteet vaihtoon sekä multa että lapselta 8-10 kertaa vuorokaudessa, että sitä oppi. Ja sit kun oppi "lukemaan" lasta ja tuntemaan ennakko-oireet ennen oksennusta.

"myy"
mä kokeilin vastasyntyneelle 62cm fleecehaalria ja se todella hukkui siihen, saati sitten toppahaalariin. Meillä oli 56cm haalarikin ja sekin oli ISO, eli sinuna ottaisin 56cm jos on pakko mahtua koko talven...

"vieras"
Et nää tartte vielä kun yhden haalarin. Sillä pärjäätte kyllä marras, joulu-maaliskuun ihan hyvin. Ostat sitten keväthaalarin. Ei sillä ole mitään merkitystä vauvan kannalta minkä kokoinen haalari tai minkä värinen, merkkinen vaate on. Pääasia on että on sopivan lämmintä ja turvallinen olo. Kaikki muu on täyttä turhuutta. Keskity olennaiseen.

Kohta kolmen äiti
Noi on TOSI reilua kokoa. Mulla on molemmat lapset ollu syntyessään 56 senttisiä ja melkein puoli vuotta ovat mahtuneet 56 haalariin! Vaikka sisävaatteet on heti pitäny ottaa 62cm-68cm.

Yhteistyössä