On röyhkeys huipussaan

  • Viestiketjun aloittaja järkkyä
  • Ensimmäinen viesti
Leukistinen aksolotli
Alkuperäinen kirjoittaja järkkyä;22059144:
Ei ole voinut keksiä,tiesi ettei ollut. Ja normaalilla vanhemmalla välähtää kyllä, että ei ole kutsuttu, jos ei ole kutsukorttia eikä tietoa, koska juhla alkaa.

En mä voi säälistä ruveta ottamaan kuokkavieraita. En erityisemmin pidä tästä miehestäkään, enkä halua heitä perhetutuiksi.
Ymmärrän, tosi hankala ja vaikea tilanne. Sanoin vaan, miten olisin itse toiminut.
 
täälä hoitopaikassa on että jos haluaa kutsua hoijosta yhen niin pitää kutsua myös muutki. hoitopaikassa on 17 lasta.

aika tyly tilanne, toivon että ois porvoossa. mutta voiha nsitä nuinki käyvä. ei kyll ätulis miehleenkään lyö ovea nokan eestä kiinni, ei net läpit aina ymmärrä tuomosta.
 
Suzyanne
Minusta ap teki aivan oikein kun ei laskenut kuokkavieraita sisälle. Ap ei olisi ollut lojaali lastaan kohtaan jos olisi kutsunut, lapsihan oli nimenomaan sanonut kuokkavieras-lapselle ettei halua kutsua tätä. Lisäksi isä oli törkeä kun yritti tunkea lapselle synttäreille jonne ei ollut kutsua.
 
no joo
En kyllä olisi laittanut ovea 5-vuotiaan nenän edestä kiinni. Olisin kyllä selittänyt, ettei mitään ongintapusseja etc. ole.

Muille olisin sanonut, kun tyttö tulee lastenhuoneeseen, että xxxxx sattui ovelle kyselemään meidän tyttöä ulos ja pyysin hänetkin juhliin.
isältä ihan tumpeloa käytöstä. Kaikille ei ole oikein sosiaalisia taitoja kertynyt.
miksi lapsille tuli välirikko? Olivatko paljon ennen yhdessä?
 
"höh"
Missä luki, että lapsi oli sanonut kuokkavieraalle noin?

Minusta ap teki aivan oikein kun ei laskenut kuokkavieraita sisälle. Ap ei olisi ollut lojaali lastaan kohtaan jos olisi kutsunut, lapsihan oli nimenomaan sanonut kuokkavieras-lapselle ettei halua kutsua tätä. Lisäksi isä oli törkeä kun yritti tunkea lapselle synttäreille jonne ei ollut kutsua.
 
"okei"
Löysinkin jo. Tämä on taas tätä ihmeellistä lisäinformaatiota, jota alkaa tulla ketjun edetessä.
Tällainen tieto olisi ollut aika oleellinen jo aloituksessa, mutta ap kun keksii lisää matkalla. hohhoijjaa!

[QUOTE="höh";22059737]Missä luki, että lapsi oli sanonut kuokkavieraalle noin?[/QUOTE]
 
"pilvi"
Jos isän lause oli että "ai teillä on ne synttärit nyt" niin eihän ne sillon olleet edes synttäreille tulossa vain jostain muusta syystä olivat oventakana... Ja jos lapsi ei halua synttäreilleen jotain tiettyä lasta, niin eikös vanhempien pidä tätä sitten kunniottaa ja tässä tapauksessa ap ei sitten päästänyt kuokkavieraita sisään mikä oli oikein.
 
järkkyä
Onneksi täällä ei.

Mites ne estää, että joku kutsuu tuttuja lapsia ohi hoitopaikan? En nimittäin todellakaan kutsuisi 17 lasta tai 22, kuten meillä on tytön ryhmässä.

täälä hoitopaikassa on että jos haluaa kutsua hoijosta yhen niin pitää kutsua myös muutki. hoitopaikassa on 17 lasta.

aika tyly tilanne, toivon että ois porvoossa. mutta voiha nsitä nuinki käyvä. ei kyll ätulis miehleenkään lyö ovea nokan eestä kiinni, ei net läpit aina ymmärrä tuomosta.
 
"hei"
tökeröä isältä. En ymmärrä miten kehtaa. Itse olisin kyllä pyytänyt tytön sisälle mehulle ja kakulle ja sanonut muille lapsille, että tyttö tuli kyselemään ulos ja pyysin sisälle :) näin olisi vältytty noloudelta puolin ja toisin.
 
"vieras"
täälä hoitopaikassa on että jos haluaa kutsua hoijosta yhen niin pitää kutsua myös muutki. hoitopaikassa on 17 lasta.

aika tyly tilanne, toivon että ois porvoossa. mutta voiha nsitä nuinki käyvä. ei kyll ätulis miehleenkään lyö ovea nokan eestä kiinni, ei net läpit aina ymmärrä tuomosta.
Ei kukaan voi edellyttää että synttäreille olisi 17 vierasta.
 
järkkyä
Ei hän kysynyt ulos. Isä hoiti puhumisen. Oli juhla-lause + saman tien käykö että tämä tulee myös. Ei mitään puhetta ulos menosta + tämä tyttö ei oo ennenkään hakenut ulos + tiesi että juhlat oli niihin aikoihin.

Väkirikko tuli kun tämä toinen pilasi tahallaan tytön lelua, siis lelupäivänä. En tiedä miksi, mutta ilmeisesti oli halunnut sen itselleen ja kun ei ollut heti saanut, oli mennyt tussilla piirtämään tämän ponin kyljet ja naaman, kun lelu oli eteisen korissa ja hoitaja oli saanut kiinni rysän päältä. Tyttöni suuttui tästä. Sitä ennen olivat sellaisia, jotka saattoivat leikkiä päiväkodissa yhdessä, muttei kutsuttu kotiin eikä mekään häntä, joitakin muita tyttö halusi kutsua ihan kylään jo ennen tätä.

Meillä on 2 krs. koti ja alakerrassa ei ollut lapsia kun tulivat ovelle, vaan ylhäällä lastenhuoneissa.

En laittanut sanomatta mitään ovea kiinni. Sanoin, että ei käy + selitin miksi, ja nähdään päiväkodissa.

En kyllä olisi laittanut ovea 5-vuotiaan nenän edestä kiinni. Olisin kyllä selittänyt, ettei mitään ongintapusseja etc. ole.

Muille olisin sanonut, kun tyttö tulee lastenhuoneeseen, että xxxxx sattui ovelle kyselemään meidän tyttöä ulos ja pyysin hänetkin juhliin.
isältä ihan tumpeloa käytöstä. Kaikille ei ole oikein sosiaalisia taitoja kertynyt.
miksi lapsille tuli välirikko? Olivatko paljon ennen yhdessä?
 
järkkyä
Mä kerroin siinä aloituksessa, että on ollut välirikko. Musta se on riittävää informaatiota että tätä ei oo haluttu kutsua.

Se lisäinfo oli vaan siksi, että todellakin tämä kuokkavieras-tyttö tiesi että ne juhlat on tänä lauantaina + että häntä ei ole kutsuttu.

[QUOTE="okei";22059761]Löysinkin jo. Tämä on taas tätä ihmeellistä lisäinformaatiota, jota alkaa tulla ketjun edetessä.
Tällainen tieto olisi ollut aika oleellinen jo aloituksessa, mutta ap kun keksii lisää matkalla. hohhoijjaa![/QUOTE]
 
"niin"
aika röyhkeää ja lapsellista kyllä sinunkin käytös.
Tulla tänne tuollaisesta pikkuasiasta mesoamaan. Minkä ikäine itse olet? Toisen lapsen isä sentään oli kohtelias.
 
järkkyä
Ne synttärit... mistä isä tietää koko synttäreistä, jos omansa ei ole puhunut niistä?

Miksi he sitten olivat siinä? Jo toinen lause oli että käykö että tämä tulee myös. Ei mitään, että oltiin tulossa hakemaan ulos, mutta toisen kerran sitten. Ja eivät ole ennen olleet hakemassa.

Yritti siis tupata väkisin tytön juhliin, kun ajatteli etten kehtaa kieltää ovella olevaa.

[QUOTE="pilvi";22059802]Jos isän lause oli että "ai teillä on ne synttärit nyt" niin eihän ne sillon olleet edes synttäreille tulossa vain jostain muusta syystä olivat oventakana... Ja jos lapsi ei halua synttäreilleen jotain tiettyä lasta, niin eikös vanhempien pidä tätä sitten kunniottaa ja tässä tapauksessa ap ei sitten päästänyt kuokkavieraita sisään mikä oli oikein.[/QUOTE]
 
järkkyä
Mä olin omassa kodissani. Mulla lienee oikeus valita ketä tulee meille, ja tytöllä ketä hänen synttäreille tulee.

Musta tuo isä oli kaikkea muuta kuin kohtelias.

Olen 40, mulla on vanhempiakin lapsia, muut jo koululaisia.

[QUOTE="niin";22059960]aika röyhkeää ja lapsellista kyllä sinunkin käytös.
Tulla tänne tuollaisesta pikkuasiasta mesoamaan. Minkä ikäine itse olet? Toisen lapsen isä sentään oli kohtelias.[/QUOTE]
 
järkkyä
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;22059828:
No en olisi minäkään päästänyt. Ja kyllä tuo on röyhkeätä, varsinkin jos lapset eivät ole missään tekemisissä toistensa kanssa nykyään.
Ovat sen verran tekemisissä, että samassa päiväkodissa ja asuvat ehkä 500 m päässä ja joskus törmätään vaikka päiväkodin pihalla, vanhempainilloissa, ulkona tai kaupassa jne. Ikinä en oo ollut heillä kylässä (tai lapsista kukaan) eikä heistäkään kukaan meillä. Heillä on tuo lapsi + pienempi.
 
"pilvi"
Alkuperäinen kirjoittaja järkkyä;22059998:
Ne synttärit... mistä isä tietää koko synttäreistä, jos omansa ei ole puhunut niistä?

Miksi he sitten olivat siinä? Jo toinen lause oli että käykö että tämä tulee myös. Ei mitään, että oltiin tulossa hakemaan ulos, mutta toisen kerran sitten. Ja eivät ole ennen olleet hakemassa.

Yritti siis tupata väkisin tytön juhliin, kun ajatteli etten kehtaa kieltää ovella olevaa.
Totta joo, eli mies tiesi synttäreistä ja sanoi että "ai teillä on ne synttärit nyt" vaikka tiesi jo että ne on... Aika outoa, esitti ettei muka tietäis tmv. Lapsi varmaan kokopäivän puhunu että tahtoo mennä ja isihän vie, varmaan tämä lapsi saa kaiken muunkin maailmassa mitä vaan osaa pyytää ja ruinata.

Edelleenkin teit oikein, ei tytön kuulunut päästä sisään sillä häntä ei oltu kutsuttu.
 
...
Jos lapsesi on mennyt varta vasten leuhkimaan toiselle, että mullapa on tänään synttärit, etkä sinä ole kutsuttu. Ja toinen on sitten itkien mennyt kotiin.
Ehkä se isä oli vihainen ja kosti huonosti.
Vai eikö sinun kullanmurusi. Kun se toinen.
 
justiin näin
Mä olisin päästänyt sisään sen tytön ja varmaan sanonut sille isällekin, että tulee kahville. Näin olisin saanut synttärit päättymään aikataulussaan, tai ehkä he olisivat jääneet vähäksi aikaa sen jälkeen.

En voi sille mitään, mutta aina kun jotain ei kutsuta, tuntuu pahalta. Olen kai itse ollut niin usein se, jota ei kutsuttu. Varmaan mä en aikuisena toisi lastani kutsumattomana, mutta tuon ikäiset ei aina tiedä mikä on totta ja mikä omaa keksintöä. Kun lapsi on kuullut juhlista, se on voinut keksiä, että hänetkin on kutsuttu ilman muuta, kun kerran juhlat on.
No, näin mäkin olisin tehnyt. Ihan naurettavaa nostaa Numero koko asiasta. Pieni hetki elämässähän tuo, ja korrektisti olisi mennyt.
 
ffaf
Heh, toi ruokajuttu ei ollut tosissaan heitetty. Mietin vaan et kohta joku varmaan tulee sanoo jotain sellasta. Nää on näitä palstan ihanuuksia.

Mun mielestä toi miehen käytös on törkeetä ja ajattelematon isä kun halus pahottaa lapsen mielen. Olis edes soittanut ensin ja kysynyt. Ja jos ei ole edes numeroa ni eiköhän se kerro siitä, kuinka hyviä kavereita ollaan.
 
"vieras"
Jos lapsesi on mennyt varta vasten leuhkimaan toiselle, että mullapa on tänään synttärit, etkä sinä ole kutsuttu. Ja toinen on sitten itkien mennyt kotiin.
Ehkä se isä oli vihainen ja kosti huonosti.
Vai eikö sinun kullanmurusi. Kun se toinen.
Kosti viemällä lapsen synttäreille... aikuisten ei yleensä kannata lähteä näihin lasten kostojuttuihin mukaan...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja justiin näin;22060113:
No, näin mäkin olisin tehnyt. Ihan naurettavaa nostaa Numero koko asiasta. Pieni hetki elämässähän tuo, ja korrektisti olisi mennyt.
Itse en ole erityisen innostunut päästämään kotiini suht' tuntemattomia ihmisiä, etenkin jos kutsuvat itse-itsensä.
 

Yhteistyössä