miltä kuullostaa tällainen? Huolettaa ystävän puolesta paljon ... Pitkä teksti toivottavasti jaksat lukea.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
kaveri kertoi anoppinsa avanneen hänen silmät.

Mies kontrolloi. mm näin:

1. Mies saa mennä ja tulla kuinka haluaa, ystävä kun haluaa mennä vaikkapa kahville, aikaa on tunti. Jos menee yli, alkaa viestiminen ja puheluita sataa. Jos sanoo olevansa 2h, alkaa valitus ja kiukuttelu, ettei halua että menee ollenkaan.
Siksi siis ei koskaan käy missään.

2. Mies tekee niin, että jos on luvannut tulla vaikka klo.16.00 ja ystävä soittaa silloin, että oletko tulossa (jos siis pitää lähteä johonkin) ja mies tulee kiusallaan vasta vaikka vartin päästä.

3. Mies vähättelee ystävän ulkonäköä. Esim. sinulla on liikaa mahassa tai että "et ole enää samannäköinen kun tavatessa olit, olit paremman näköinen silloin." (ystävässä ei MITÄÄN vikaa)

4. Mies kontrolloi ystävän rahan käyttöä (kieltää siis kaiken) ei anna ruokarahaa kuin 20e kerrallaan (vaikka pitäis ostaa vaippoja yms) ja sen pitäisi miehen mielestä riittää 2 päiväksi 4 hengen ruokiin ja tarpeisiin. Ystävä on kyllä töissä, mutta aina palkan tullen miehellä onkin raha pula ja tarttee apua laskujen maksussa. Ei saa siis koskaan mitään itselleen kuin väkisin salaa tilaamalla netistä.

5. Kyselee kaikki mitä ystävä on puhunut vaikkapa mun kanssa, eikä tyydy siihen vastaukseet että "kaikenlaista tyttöjen juttuja" vaan utelee niin kauan, että ystävä kertoo yksityiskohtia myöten. Pistää tämän uteliaisuuden piikkiin.

6. Kaikki on jollain tapaa ystävän vika. jos menee jokin pieleen, mies saa sen jollakin tavalla käännettyä ystävän viaksi. "Kun sinä TAAS teit tota ja sitä" tai " Jos olisit tehnyt näin niin tätäkään ei olisi tapahtunut"

7. Anoppi oli kertonut hänelle, että kun ystäväni on yksin anopin luona, kaikki menee hyvin ja juttelevat todella paljon ja kaikesta. Mutta kun mies tulee paikalle, ystävä menee heti takavasemmalle ja on ihan hiljaa. Ei puhu siis pihaustakaan ennen ku lähtevät pois, silloin sanoo "hei".

Musta toi kuullostaa tosi hälyyttävältä ja kysyin ystävältä luvan että saan täällä siitä jutella. Hän yrittää olla välittämättä miehestä ja etäännyttää itseään pikku hiljaa mutta näitä on ollut ennenkin ja aina jäänyt miehen luo, luultavasti miehen puhe lahjojen takia. Mies polkee ystävää päivä päivältä syvemmälle pohjamutiin, enkä mä osaa mitenkään auttaa vaikka niin kovasti haluaisin. Lapsia heillä ei ole (onneksi) eikä väkivaltaa ole ollut, mun kuuleman mukaan. :/

Mitä mieltä te ootte tästä?

Sori, on aika pitkä teksti mutta kiva jos jaksoitte lukea ja kommentoida jotain.

EDIT: Siis unohdin sanoa tohon vaippa juttuun, että miehellä siis kaksi lasta aikasemmasta suhteesta ja siksi siis vaippoja yms täytyy hankkia. Lapset on aina joka toinen viikko hoidossa. SORI sekaannus :/ Kaveri tossa vieressä just sano et katos nyt mitä sä kirjotat :D

Hyppäs teksti mihi sattuu :o

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22057625]En nyt ymmärtänyt tätä tekstiä. Lapsia siis ei ole, mutta silti tarvitaan rahaa 4 hengelle ja vaippoihin?[/QUOTE]

Saa aloin just mietimään, että hetkonen... Mihin se niitä vaippoja sit tarvii ja mistä toi 4 henkeä tulee...

Ystäväsi mies ei ehkä lyö häntä, mutta käyttää henkistä väkivaltaa. Olen elänyt samanlaisessa parisuhteessa ja voin sanoa, että tuollainen mies ei muutu. Ero on ainoa ratkaisu, ei kenenkään pidä suostua elämään alistettuna henkisen terveytensä kustannuksella.

Kuulostaa siltä, että ystäväsi mies kärsii jonkin asteisesta narsismista taikka erittäin heikosta itsetunnosta. Itsekin melkein saman kokenut, mutta nyt onneksi kuivilla vesillä. Ex oli erittäin kiinnostunut mun menoista ja jos hetkenkin meni yli siitä ajasta, joilloin olin sanonut tulevani kotiin niin heti kauheat kuulustelut missä olin jne. Omat rahat tuhlas heti ja sit mun piti maksaa kaikki ruoat ym. Mulla ei olis saanut lainkaan olla mies puolisia ystäviä ja kerrankin eri porukoissa oltiin ulkona ja eksyttiin samaan baariin niin johan mies veti herneet nenään kun juttelin parin miespuolisen työkaverin kanssa. Neuvoisin ystävääsi lähtemään pikaisesti. Mitä kauemmin vitkuttaa, sitä pahemmat henkiset arvet hänelle jää ja menee kauan ennen kuin pääsee siitä yli.

Mitä kauemmin ystäväsi suhteessa roikkuu, sitä vaikeampaa siitä on lähteä, sitä todennäköisemmin mies saa tuhottua ne vähäisetkin itsetunnon rippeet mitä naiselta ehkä vielä löytyy, ja sitä todennäköisemmin menee henkinen väkivalta syvemmäksi ja mahdollisesti aukeaa ovi fyysisellekin.

Mies kuulostaa todella mustasukkaiselta, alistavalta ja kontrolloivalta ihmiseltä jossa ei selkeästi ole koskaan itsessään mitään vikaa vaan kaikki on aina vaimon/avokin syytä. Sääliksi käy lapsia, vaikea kuvitella että olisi jotenkin unelma isänäkään : /

Tekisin kaikkeni että ystäväni saisi voimaa kerätä kimpsut ja kampsut ja jätettyä moisen "miehen" ennenkuin on liian myöhäistä. Satavarmasti on parempi olla yksin ja hyviäkin miehiä kyllä on olemassa.

Sitä toivoisi että ihmiset ymmärtäisi että meillä on vain tämä yksi elämä elettävänä ja sen pituudesta ei kukaan ennalta tiedä. Miksi tuhlata tätä ainutkertaista mahdollisuutta kärsimällä jonkun takia joka ei sinua arvosta? Itsensä pitää ensisijaisesti tehdä onnelliseksi, ilman sitä ei elämästä tule muuta kuin kärsimystä ja katumusta.

Minä sanon suoraan,ettei ystäväsi pääse tuosta muuten, kun lähtemällä pois.. Mies ei tule koskaan muuttumaan, ehkä voi jtkut jutut lieventyä, mutta kokonaan ei muutu koskaan.. Itselläni on sekä omakohtaista kokemusta, että työni puolesta olen tämän nähnyt niiiiin monta kertaa, joten uskallan tuon sanoa varmuudella.. Ja jos noin vähän antaa ruokarahaakin, niin minä sanoisin (jos olisin ystäväsi), että vaipat jää ostamatta, ostakoon itse, hänen lapsethan ne on kyseessä.. Kysyn vielä, koska apn tekti todella sekavaa, että onko kyseessä siis sinun ystäväsi vai ystäväsi ystävä? Jotkut kohdat vähän ristiriitaisia..

Mitä kauemmin ystäväsi suhteessa roikkuu, sitä vaikeampaa siitä on lähteä, sitä todennäköisemmin mies saa tuhottua ne vähäisetkin itsetunnon rippeet mitä naiselta ehkä vielä löytyy, ja sitä todennäköisemmin menee henkinen väkivalta syvemmäksi ja mahdollisesti aukeaa ovi fyysisellekin.

Mies kuulostaa todella mustasukkaiselta, alistavalta ja kontrolloivalta ihmiseltä jossa ei selkeästi ole koskaan itsessään mitään vikaa vaan kaikki on aina vaimon/avokin syytä. Sääliksi käy lapsia, vaikea kuvitella että olisi jotenkin unelma isänäkään : /

Tekisin kaikkeni että ystäväni saisi voimaa kerätä kimpsut ja kampsut ja jätettyä moisen "miehen" ennenkuin on liian myöhäistä. Satavarmasti on parempi olla yksin ja hyviäkin miehiä kyllä on olemassa.

Ystävä tossa sanoo, että lapsille on maailman ihanin. ostaa aina jotain heille (? mistä siihen rahat löytyy?) on muutenkin kaiken mahdollisen ajan heidän kanssaan ja silloin ei löydy pientäkään väliä ystävälleni. Ystäväni on muutenkin ujo ja nyt kun sitä lytätään... :( niin kuin omin sanoin sanoi, kaikki on mennyt. Ei jaksa enää mitään, on vaan siellä ja menee mukana... Ei osaa kuulemma lähteä vaikka halu olisi kova.

[QUOTE="vieras";22057697]Minä sanon suoraan,ettei ystäväsi pääse tuosta muuten, kun lähtemällä pois.. Mies ei tule koskaan muuttumaan, ehkä voi jtkut jutut lieventyä, mutta kokonaan ei muutu koskaan.. Itselläni on sekä omakohtaista kokemusta, että työni puolesta olen tämän nähnyt niiiiin monta kertaa, joten uskallan tuon sanoa varmuudella.. Ja jos noin vähän antaa ruokarahaakin, niin minä sanoisin (jos olisin ystäväsi), että vaipat jää ostamatta, ostakoon itse, hänen lapsethan ne on kyseessä.. Kysyn vielä, koska apn tekti todella sekavaa, että onko kyseessä siis sinun ystäväsi vai ystäväsi ystävä? Jotkut kohdat vähän ristiriitaisia..[/QUOTE]

Minun ystävä. Ja on vähän sekavaa varmaan kun vauhdilla kirjoitin, että ystävä ehtii lukemaan teidän vastauksia ennen kun lähtee taas. :/

[QUOTE="vieras";22057697]Minä sanon suoraan,ettei ystäväsi pääse tuosta muuten, kun lähtemällä pois.. Mies ei tule koskaan muuttumaan, ehkä voi jtkut jutut lieventyä, mutta kokonaan ei muutu koskaan.. Itselläni on sekä omakohtaista kokemusta, että työni puolesta olen tämän nähnyt niiiiin monta kertaa, joten uskallan tuon sanoa varmuudella.. Ja jos noin vähän antaa ruokarahaakin, niin minä sanoisin (jos olisin ystäväsi), että vaipat jää ostamatta, ostakoon itse, hänen lapsethan ne on kyseessä.. Kysyn vielä, koska apn tekti todella sekavaa, että onko kyseessä siis sinun ystäväsi vai ystäväsi ystävä? Jotkut kohdat vähän ristiriitaisia..[/QUOTE]

esimerkiksi tuo kohta 7.. kenelle anoppi oli siis kertonut.. kuulostaa, kuin tässä olisi enemmänkin porukkaa nyt kyseessä..

Ystävä tossa sanoo, että lapsille on maailman ihanin. ostaa aina jotain heille (? mistä siihen rahat löytyy?) on muutenkin kaiken mahdollisen ajan heidän kanssaan ja silloin ei löydy pientäkään väliä ystävälleni. Ystäväni on muutenkin ujo ja nyt kun sitä lytätään... :( niin kuin omin sanoin sanoi, kaikki on mennyt. Ei jaksa enää mitään, on vaan siellä ja menee mukana... Ei osaa kuulemma lähteä vaikka halu olisi kova.

Narsistit osaa manipuloinnin jalon taidon. Ulkokuori pettää...

[QUOTE="vieras";22057729]esimerkiksi tuo kohta 7.. kenelle anoppi oli siis kertonut.. kuulostaa, kuin tässä olisi enemmänkin porukkaa nyt kyseessä..[/QUOTE]

eli siis tälle minun ystävälle oli kertonut. Anteeksi tää kamala sepustus. Mä korjailen kuhan näin kyselette.. Tai siis selvennän :)

eli siis tälle minun ystävälle oli kertonut. Anteeksi tää kamala sepustus. Mä korjailen kuhan näin kyselette.. Tai siis selvennän :)

Jos kerran jo anoppikin eli ymmärtääkseni miehen ÄITI (?) on asian huomannut, niin pahasti on asiat. Yleensä kun ne omat äidit eivät omia lapsiaan tuomitse! En usko, että ystävälläsi on kuin yksi mahdollisuus, ero, mikäli haluaa vielä elää onnellisen loppuelämän.

Paha paha paha :(

Mun exäni oli JUURI samanlainen, paitsi etten ollut töissä ja kun äitiyspväraha tuli tilille (huimat 250€) mun piti siitä antaa 200€ hänelle rahaa, ettei nyt ihan siivellä loisita. (Tienasi 2500€ käteen kk)

Annan ystävällesi vinkin; LÄHTEE NIIN PIAN KUN VOI. Tuosta se ei mitään muuta kuin pahenee.

[QUOTE="mie";22057763]Jos kerran jo anoppikin eli ymmärtääkseni miehen ÄITI (?) on asian huomannut, niin pahasti on asiat. Yleensä kun ne omat äidit eivät omia lapsiaan tuomitse! En usko, että ystävälläsi on kuin yksi mahdollisuus, ero, mikäli haluaa vielä elää onnellisen loppuelämän.[/QUOTE]

Tätä mä olen koittanut ystävälle sanoa, mutta jos ystäväni jättää miehen, saa se puhuttua kauniilla sanoilla ystäväni pään pyörälle ja jäämään kuitenkin. Eli on siis yrittänyt lähteä monesti mutta perunut aina. :( Ja mä ymmärrän kyllä, että on todella hankalaa lähteä. Myös minä olen todistanut tätä "ihanaa", "minä rakastan sinua, älä jätä mua, annan sulle kuun taivaalta" puhetta...

Yhteistyössä