Uskallatko jättää ruoan uuniin n. puoleksi tunniksi, kun lähdet pois kotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan sen jättää ja tuskin siinä mitään käy, mutta siinä on vaan se et on omalla riskillä koska kotivakuutus ei korvaa jos syttyy tulipalo jos oot jättänyt yksikseen saunan päälle, padan uuniin tai pesukoneen päälle. Tosi moni mun tuttu laittaa esim. saunan lämpeemään lenkin ajaksi tai pesukoneen päälle, no pesukoneessahan on paloriskin lisäks riski siitä jos tulee vesivahinko, mut ihan miten vaan....

Tottakai! Joskus teen uuniruokaa, joka on uunissa esim. 3 h, siellähän se muhii, jos käydään vaikka lenkillä tms. Lämpötila on suht'koht alhainen eikä mitään radikaalia tapahdu vaikka se olisi siellä enemmänkin aikaa.

No kyllä ja jätänkin, jopa pidemmäksi ajaksi.
Viimeksi just karjalanpaistia tein ja pistin uuniin, pienensin lämpötilaa ja lähdin muksujen kansaa uimaan :whistle:

Samoin joskus jätän jotakin piirakkaa jälkilämmölle, tai jouluna laatikoita uuniin pienelle lämmölle.

entä jos jotain tapahtuu etkä pääse kotiin? Aina voi jotain sattua vaikka todennäköisyys onkin pieni.
Eiköhän sinne kotiin yöksi joku mene silloinkin, jos juuri minulle jotain sattuisi. Jos asuisin yksin ja minulle sattuisi jotain, oletan,. että joku läheiseni kävisi silti varmistamassa, että kotonani on kaikki OK ja esim. katsomassa lemmikkejä.

No tottakai jättäisin ap:n tapauksessa!

Mut hirtetään seuraavan paljastuksen takia mutta entisestä asunnosta lähikauppaan oli n. 500 m matkaa.. joten kun olin saanut ~3kk ikäisen tyttöni nukkumaan yöunille niin lähdin käymään pikasesti kaupassa .. ja näin tein silloin varmaan yhteensä 5 krt .. Nyt en vihtis kun lapsi jo kävelee ja kauppaanki joutuu lähteen autolla.

No tottakai jättäisin ap:n tapauksessa!

Mut hirtetään seuraavan paljastuksen takia mutta entisestä asunnosta lähikauppaan oli n. 500 m matkaa.. joten kun olin saanut ~3kk ikäisen tyttöni nukkumaan yöunille niin lähdin käymään pikasesti kaupassa .. ja näin tein silloin varmaan yhteensä 5 krt .. Nyt en vihtis kun lapsi jo kävelee ja kauppaanki joutuu lähteen autolla.

Etköhän sä pääse hengestäs ihan oman typeryytesi avulla.

Etköhän sä pääse hengestäs ihan oman typeryytesi avulla.

:D :D :D Elämässä on otettava riskejä. Tohon tapahtumaan arvioin onnettomuusriskin olevan 0.0001% luokkaa (esim. joku juoppo olis ampunu mut TAI joku olis just murtautunut meidän kämppään kerrostalossa) Autotietä en käyttäny. Tyttöni nukku iltasin ensimmäiset 3h kuin tukki, toki myöhemmin ei enään päästy/päästä niin helpolla et kellon tarkkoja unirytmiä.

Maalaisjärki sallittu! Sitä käytin ja hyvin voidaan! :D
Mitä sitä elämässä turhia murehtimaan, "mitä jos sitä tai tätä" ..... MITÄ JOS SINÄ TUKEHUT KOHTA PORKKANAAN???

Yhteistyössä