Onko ketään yhtä lapsellista ja pikkumaista kuin minä?

  • Viestiketjun aloittaja "meikä"
  • Ensimmäinen viesti
VOIH!
Mun isäni on yli 70 eikä hänelle ole mitenkään vierasta lasten tai lastenlasten muistaminen merkkipäivinä. Anoppi on vähän reilu 50 eikä hänellekään tuota vaikeuksia toisten muistaminen. Mammani muisti kaikkia viittä lastaan ja melkein kahtakymmentä lastenlastaan merkkipäivinä. Ei tässä ole iän kanssa mitään tekemistä, vaan ihmisen luonteen.
Eihän kaikki ole samanlaisia! Tuosta ikäryhmästä nyt vaan löytyy paljon enemmän tuollaisia, kun tästä sukupolvesta. Väitätkö sinä, että prosentuaalisesti yhtä moni 70 v mies imuroi, kuin tänä päivänä 30 v mies?
 
VOIH!
[QUOTE="meikä";22018481]kaikki hänen sisaruksensa ovat ihan normaaleja, hienoja ihmisiä, jotka muistavat lapsiaan ja hoitavat lapsenlapsiaan. (en edes odota hoitoapua, joten älkä puuttuko tähän)
Isäni on sisaruskatraan kuopus, jotain on mennyt vikaan.

tämä siis vastaukseksi sille, joka puhuu sukupolvierosta. Kaikki muut hänen sisarukset ovat lapsirakkaita ja hienoja ihmisiä.[/QUOTE]

Miehiä on ennen pidätty enemmän kukkaa kämmenellä kuin naisia. Sama juttu isotädilläni, joka oli katraan vanhin. Rakasti lapsia, mutta isoisäni joka oli katraan nuorin, on myös ihan *usipäässä koko ajan. Usko vaan siihen, että miehiä on ennen ylistetty, kun hehän ovat suvun jatkajia ja perivät ison osan omaisuudesta jne...
 
iu
On taas monta äititeresaa ja jeesusta yhtä aikaa palstalla :) (Ja kaikkien nikki jokin outo kirjainsarja...) On tosi hienoa, jos te ihan todella aina vaan käännätte sen toisen posken. Mutta miten ihmeessä teitä ei nyt sitten riitä sitä laupiaan samarialaisen hyvää tahtoa tätä aloittajaa ja häntä ymmärtäviä ihmisiä kohtaan, jos kerran kaikille pitää olla niin kiltti ja kaikkea ymmärtää?
 
"meikä"
Miehiä on ennen pidätty enemmän kukkaa kämmenellä kuin naisia. Sama juttu isotädilläni, joka oli katraan vanhin. Rakasti lapsia, mutta isoisäni joka oli katraan nuorin, on myös ihan *usipäässä koko ajan. Usko vaan siihen, että miehiä on ennen ylistetty, kun hehän ovat suvun jatkajia ja perivät ison osan omaisuudesta jne...
Muuten ok, mutta isäni on suuren sisaruskatraan kuopus, ja vain yksi noista hänen sisaruksistaan on tyttö.
Silti kaikki muut ovat hienoja ihmisiä ja vanhempia lapsilleen.
 
fred
On taas monta äititeresaa ja jeesusta yhtä aikaa palstalla :) (Ja kaikkien nikki jokin outo kirjainsarja...) On tosi hienoa, jos te ihan todella aina vaan käännätte sen toisen posken. Mutta miten ihmeessä teitä ei nyt sitten riitä sitä laupiaan samarialaisen hyvää tahtoa tätä aloittajaa ja häntä ymmärtäviä ihmisiä kohtaan, jos kerran kaikille pitää olla niin kiltti ja kaikkea ymmärtää?
Et nyt oikein näe koko kuvaa. Toiset puhuu aidasta ja sinä seipäästä.
 
VOIH!
[QUOTE="meikä";22018601]Muuten ok, mutta isäni on suuren sisaruskatraan kuopus, ja vain yksi noista hänen sisaruksistaan on tyttö.
Silti kaikki muut ovat hienoja ihmisiä ja vanhempia lapsilleen.[/QUOTE]

Aivan sama juttu minun isoisälläni. Vain yksi hänen sisaruksistaan on tyttö. Suosivathan jotkut vanhemmat joitain lapsiaankin... Hänen kasvatus on voinut mennä ties miten... No mutta, minä en hyväksy myöskään isäsi käytöstä. Itse en edes ole isäni kanssa muutoin tekemisissä, kuin että sen synttäriviestin lähetän ja isänpäivätoivotukset, niin ja vielä joulutoivotukset. Muutoin näen häntä vain, jos suku sattuu joskus kokoontumaan yhteen. Ei ole vain ollut multa hirveästi pois, jos nyt vanhalle miehelle yhden tekstarin silloin tällöin laitan. Ei se sitä varmaan edes muista, kun kännissä on muutenkin.
 
"meikä"
Aivan sama juttu minun isoisälläni. Vain yksi hänen sisaruksistaan on tyttö. Suosivathan jotkut vanhemmat joitain lapsiaankin... Hänen kasvatus on voinut mennä ties miten... No mutta, minä en hyväksy myöskään isäsi käytöstä. Itse en edes ole isäni kanssa muutoin tekemisissä, kuin että sen synttäriviestin lähetän ja isänpäivätoivotukset, niin ja vielä joulutoivotukset. Muutoin näen häntä vain, jos suku sattuu joskus kokoontumaan yhteen. Ei ole vain ollut multa hirveästi pois, jos nyt vanhalle miehelle yhden tekstarin silloin tällöin laitan. Ei se sitä varmaan edes muista, kun kännissä on muutenkin.
No itse taas ajattelen, että jos se kerran elämässään miettisi vähän ja katsoisi peiliin, kun ei saa sitä tekstaria. Tosin taitaa olla ihan turha toivo.
 
"Hip"
On taas monta äititeresaa ja jeesusta yhtä aikaa palstalla :) (Ja kaikkien nikki jokin outo kirjainsarja...) On tosi hienoa, jos te ihan todella aina vaan käännätte sen toisen posken. Mutta miten ihmeessä teitä ei nyt sitten riitä sitä laupiaan samarialaisen hyvää tahtoa tätä aloittajaa ja häntä ymmärtäviä ihmisiä kohtaan, jos kerran kaikille pitää olla niin kiltti ja kaikkea ymmärtää?
Osuitpa naulan kantaan, hyvähyvä kommentti!

Minusta ei todellakaan kannata muistaa tällaista ihmistä. Eihän tällainen ihminen koskaan opi mitään, jos kaikki vain myötäilevät huonoa käytöstä.

Nämä kritisoivat ihmiset eivät, onnekkaat, taida ymmärtää, millaista on kasvaa ja olla tekemisissä narsistin kanssa.

Älä, ap, ota itseesi!
 
"Jaana"
[QUOTE="meikä";22018748]No itse taas ajattelen, että jos se kerran elämässään miettisi vähän ja katsoisi peiliin, kun ei saa sitä tekstaria. Tosin taitaa olla ihan turha toivo.[/QUOTE]

Näin juuri minäkin ajattelen, kun en lähetä viestiä isälleni.
 

Yhteistyössä