4 haalaria lapsille

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Kuopukselle menee viime talven haalari ja jos kauppaan tms mennään, niin farkut ja toppatakki.

Esikoiselle löysin Reiman Kankaanpään tehtaanmyymälästä Reimatecin toppatakin ja keskimmäislle Reimatecin toppatakin + toppahousut. Esikoiselle on tilauksessa Reimatecin toppahousut. Ihan tuntuva alennus tuli, kun tuolta tehtaanmyymälästä ostin, -40-50% kappaleelta.
Kengät pitää vielä ostaa.

Erikseen en ala joka kissanristiäisiin ostaa ulkotamineita.

sama vieras
kun oon nyt pähkäilly kenkien väriä kun takki osanssi,housuja meillä sekä pinkit ja ruskeat,olis kiva että kengät menis molempien kanssa.
Täällä meillä ei ainakaan ole ollut mitään tarjouksia että sais sävyihin mätsäävät kengät.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6676322.jpg

sama vieras
sama vieras
[QUOTE="pulla";21980779]Mä en voi uskoa, et joku tosissaan marssii kauppaan ja kerralla ostaa TOHON HINTAAN lapsellensa monet talvivaatteet? Mä itse saan/ostan/lainaan tutuilta, ostan kirpparilta, huutonetistä ja kaupastakin, jos on edullisia merkkejä ja tarjouksia. Ootteks te nyt tosissaan? Taidette olla helvetin rikkaita sit kaikki, paitsi mä. :)[/QUOTE]

no ei kai se uskon asia ole.Ja kyllä minäkin ostan jotain käytttynä kunhan ovat hyväkuntoisia/uutta vastaavia,ja samalla periaatteella myyn itsekkin.Meillä ne vaatteet pysyy hyvinä/uudenveroisina kun niitä enemmän,ei kulu niinkään ja eikä pesuilla tarvi kuluttaa.
Jos nyt talveksi ostan lapsille 1000e vermeet,saan niistä ensi syksynä huutonetissä myytyäni niistä 60-70% ostohinnasta niin seuraavan talven vaatteisiin menee rahaa 300-400e,ei mun mielestä paljon kahden lapsen laadukkaista talvivermeistä?

"vieras"
minä ostin kevään alesta jonathanin cordurahaalarin 44€, kirppikseltä reimatecin toppahousut 8€, hanskoja ja pipoja kevään alesta 2-6€ kpl ja kengät saatu lähes käyttämättömät ilmaiseksi. Toppatakki vielä puuttuu, ja sen ajattelin kirpparilta ostaa jos sopiva löytyy.

"vieras"
Onko se keneltäkään pois jos joku haluaa ostaa ja rahaa riittää.
Itse pidän näitä summia pieninä koska meillä pelkkä burberryn takki maksoi 350euroa ja on kyläilyjä varten.
Täytyyhän joidenkin nämä tunnetut suunnittelijatkin elättää.

hr
miks niitä alennusmyyntejä ei voi hyödyntää..? ei se ehkä ole just se tän kauden reimatec, mutta sama se, laadukas yhtälailla, vaan halvempi, ja jälleenmyyntiarvo yhtä hyvä. Mut niinhän se sanonta on, ettei se oo pöljä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Olen luullut että mun vaimolla menee paljon rahaa lastenvaatteisiin mutta kun luen Milannan juttua niin otan takaisin ihmettelyni.

Mutta kivahan se on, että joku ostaa ne kamat uutena täydellä hinnalla ja vie ne miltei pitämättömänä kirppikselle että vähävaraisemmillekin on sitten mahdollisuuksia.

Venakko Milanna
miks niitä alennusmyyntejä ei voi hyödyntää..? ei se ehkä ole just se tän kauden reimatec, mutta sama se, laadukas yhtälailla, vaan halvempi, ja jälleenmyyntiarvo yhtä hyvä. Mut niinhän se sanonta on, ettei se oo pöljä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
mielelläni olisin ostanut, mut kun ei ole mitään alennukssissa, vain benettonissa oli peruspaitoja jotka käy hyvin sinne päiväkotiin ja huonoja en halua lapsille ostaa, itselle voin mut ei lapsille

Venakko Milanna
[QUOTE="qwerty";21987190]6 reppua? Eikö 4 olisi riittänyt? Päiväkotiin vaatteille ja tuo retki/jos menette jonnekkin reppu olisi ollut sama?[/QUOTE]

2kotona jää ja 4päiväkotiin yhdessä/kahdessa vaatteet, eikä niiden kaa mitään tapahtu, voi myöhemminkin käyttää, kotonakin pitää olla reppuja, tai on heillä laukkuja ja reppuja, mut ne jo menee kirputorille

---
2kotona jää ja 4päiväkotiin yhdessä/kahdessa vaatteet, eikä niiden kaa mitään tapahtu, voi myöhemminkin käyttää, kotonakin pitää olla reppuja, tai on heillä laukkuja ja reppuja, mut ne jo menee kirputorille
Mutta miksi ihmeessä sinne päiväkotiin pitää viedä 4 reppua? Jos menevät retkelle niin eiköhän ne retkireput pakata kotona eikä siellä päiväkodissa.

"ööö"
mä en kans tajua miksi 4reppua tarhaan,eikö yksi reppu riitä lapselle?
ei meillä ole kuin 1 tarhareppu käytössä hyvin sillä on vuoden pärjännyt

Joo mäkin ostin mun 5kk ikäselle jokapäivälle oman toppahaalarin ja tietty villapukuja myös, jos vaikka pulauttaa ni on mistä vaihtaa, nukkuu kuitenkin 1-3 unet vaunuissa ni pitäähän olla, tai jos vaikka hikoilee ni on hyvä laittaa vaihto haalari, ni ei tarvii seuraavia unia hikisessä haalarissa nukkua. Niin ja ihan sisävaatteita ostin myös, kalleimpia tietty kun toi kohta rupee ryömimään ja konttaamaan niin ei mee polvet heti rikki ja jos menee ni on sitten paljon housuja joita vaihtaa ni sit voi aina ne kuluneemmat heittää roskiin.. tuskin ne kaupaksi muuallakaan menevät.. Mul meni ainakin 7 tonnia näihin, onneks mies makaa kun itse vanhempainpäivärahalla ja ostin siitä itselleni 3 tonnin talvitakin ;)
'
kiitos hei, hyvää päivänjatkoa :D

Heh =)

Olen minäkin vähän satsannut tuohon laatuun (ei tarkoita aina kalleinta!) kun vaatteet kierrätetään perheen sisällä suurimmaksi osaksi (2 tyttöä 2v ikäerolla). Esikoisen talvihaalari maksoi 1,5 v sitten urheiluliikkeen alessa 10 eur, tosin oli siellä jonoakin ihan riittämiin... Kuopukselle bongasin Jonathanin tähtihaalarin ensi talvea varten viime keväänä ja hintaa huimat 15 eur. Eipä ole tämän vuoden uusinta uutta, mutta ei varmaan joka puistossa ja tarhassa samanlaisia ;)

Olen kyllä huomannut, että kaksi haalaria/kausi on hyvä olla. Varapuvuksi tosin kelpaa mikä tahansa ehjä ja käytännöllinen asu.

Yhteistyössä