Heinäkuun Hurmaajat 2010

sisunäiskä tervetuloa mukaan!!! :D aina mahtuu keskustelemaan... :p

kardemummma mullekin tuli jotenkin tosi paha mieli sun puolesta! :( hyvä kuitenkin kun nyt on menny jo paremmin. jotenkin vaan ymmärsin tuon olon, kun on odottanut jotain tosi paljon ja sitten se perutaankin. mä olen nimittäin kokenut pienoista kriisiä tästä kotona olosta, kun joku on niiiiiin riippuvainen musta koko ajan. sit kun antaa itselleen luvan käydä jossain, miettii koko ajan et kohta varmaan puhelin soi ja mua tarvittais. ihan kun muka olisin korvaamaton! mutta kuitenkin, tunnen itteni ihan onnettomaks kun jollain tapaa jo odotan sitä että imetys loppuu ja joku muukin voi olla vastuussa tuosta ruokkimisesta eikä mun tarvii olla saatavilla 2h välein. itsekästä...bad mama! :'(

rae tsemppiä imetykseen! tosin, eihän se maailma tosiaan kaadu, vaikkei sujukaan... tosin, ihmettelen nyt ääneen, että jos haluut imetyksen sujuvan ja maidon lisääntyvän, niin miksi annoitte tuttelia kun olitte vierailulla? etkö halunnut siellä imettää? koska nuohan juuri on niitä tärkeitä, että aina tarjotaan tissiä, ja sen jälkeen voi vielä pumpata eli tilata lisää. ja en tiedä oonko mä sit jotenkin käsittänyt väärin meidän kohdalla, koska meillä tuo ruokailu kestää aina ton 30-40min, enkä mä jotenkin osaa pitää sitä maratonina. kyllähän se päähän ottaa kukkua yöllä noin pitkiä aikoja, mutta oon tyytyväinen että se sujuu. en mä siis tiedä, miten kauan muilla keskimäärin tuo imettäminen kestää, mutta mä yritän ajatella että aika aikaansa kutakin... ei tätäkään loputtomiin kestä. ja tosiaan jos päivän aikana korvaa aterioita tuttelilla, niin ei se maito ainakaan lisäänny. ei siis ole mitenkään tarkoitus pahoittaa mieltäsi, vaan pikemminkin kertoa, että et oo ainoo jolla menee noin kauan syöttämiseen, ja mä en kuitenkaan pidä sitä mitenkään epänormaalina. mun siskolla meni 5min kun sillä tuli niin paljon maitoo että se ihan suihkus, mutta me ei olla kaikki samanlaisia. mä syötän sillee, et n. 15min molemmilta puolilta, niin ei tunnu niin pitkältä. ;) koita jaksaa, koska kyllä kuulostaa että sulla sitä maitoo kuitenkin tulee, mutta se vaatii vaan kärsivällisyyttä. :hug:

kuinka pitkään kotona vauvan kanssa? mä en ole ihan loppuun asti vielä miettinyt, mutta ainakin ens vuoden heinäkuun loppuun asti. oon siis päiväkodissa lastentarhanopettajana, joten olis luonnollista palata sitten kun uusi toimintakausi alkaa. on siis ä-loman päälle vielä tän vuoden ja ens vuoden lomat käyttämättä, eli joudun ihan hetken vaan olemaan hoitovapaalla. toive olis ollu jouluun asti, mutta kun tuo rakentaminen alkaa, niin se tuo tullessaan melkoiset velat, niin taloudellisista syistä on pakko palata töihin... :( toisaalta siinä vaiheessa voi olla, että tuntuis kun seinät kaatuis päälle ja sitä töihin paluuta odottaakin innolla...maybe, never know!! :p

ON: täytyy vielä kehaista, kun meidän poikanen on nukkunut ekasta yöstä asti yöt omassa sängyssä!!! :D jää sinne ihan rauhassa, ei tarvii hyssytellä eikä mitään! ja nyt päikkärit myös vaunuissa, sinne jää nukkumaan. :D iltapäikkärit tuottaakin vähän vaikeuksia, kun aina ei saada vaunuihin, niin ei meinaa nukahtaa sitten mihinkään. tuo iltarytmi ei siis ole vielä ihan muodostunut. yöt meillä menee kuitenkin mahtavasti, yhdellä syötöllä! :D on se vaan niin ihana, rakas ja mahtava tapaus!!! :heart: :heart:

b & poikanen 8,5vko, torstaina 2kk!!
 
bambina Tuttelia saa meidän herran sen takia vierailuilla, koska en todellakaan tykkää imettää julkisilla paikoilla, en koe sitä miellyttäväksi ja muutekin, tissillä ei ole meidän ukkeli tyytyväinen pitkiä aikoja, joten saisin olla melkein koko kylättelyreissun olla antamassa pienelle miehelle tissiä.. Kotona kun ollaan ni sillon annan AINA tissiä, tosin illasta kun ei rauhotu nukkumaan millään vaikka olis tissillä 4h niin sillon annetaan tuttelia ja yöllä/aamulla kun poju herää niin aina tulee tissiä... Mutta siis en tykkää julkisilla paikoilla tissitellä... Ja ennen meillä meni syömiseen sellanen 15-20min, joten sen takia tuo yöllinen syöttö tuntui niin pitkältä... mut siis kyllä olen tietoinen siitä, että ei sitä tuttelia pitäs antaa, mutta eipä kyllä huvita kuunnella huutavaa lastakaan kun on kaupoilla/vierailulla:)

kotona oleminen Kotona oon ainakin ens syksyyn..siihen mennessä pitäs päättää jatkanko koulua vai menenkö töihin..vai tietty jäänkö kotiin..mut siis syksyyn asti ainakin ja jos halutaan toista rueta yrittämään ni sitten varmaan kotona oleskelen pidempään.. Eli aika auki on meillä, helpottais omaa elämää kummasti kun osais päättää:LOL:

Joo vaan äsken kun oli puhetta huutavasta lapsesta ni pitäs varmaan mennä vaimentamaan tuo mukula...onhan tästä peräti jo 1h ku viimeeksi on tissiä saanut ja kitissyt on varmaan viimeset 45min... ongelmana meillä on se, että poika nukahtaa tissille eikä siten "työskentele" ruokansa eteen ja syö vaan sen välttämättömimmän millä tulee tyytyväiseksi noin 30min ajaksi...vaikka kuinka herättelen ja teen vaikka sun mitä ni kun omasta mielestään on poju kylläinen ni ei enää millään syö ja kun laskee sylistä alkaa huuta ja hirmunen nälkä olevinaan olis...Eikä auta mitkään rauhottelut, kokeiltu on... Ei onnistus kyllä missään käydä tän muksun kanssa jos tuota tuttelia ei olis keksitty...
 
Rae:kannattaa ihan rohkeesti vaan imettää joka paikassa:)Ite oon kylässä sanonut,että voinko mennä johonkin rauhaan imettää,ja mennytkin.Nyt vta tämän neljännen kanssoon niin rohkee,että vedän tissit esiin vaikka keskellä katua jos tarvis:LOL:
Kaikille jotka imetyksen kanssa kamppailee,niin kannattaa ihan itse tehdä se päätös ja pysyä siinä imettääkö vai antaako pulloa.Jos antaa pulloa niin sitten antaa,ei kannata siitä huonoa omaa tuntoa kantaa:D
Itsellä vasta tuon kolmannen lapsen kohdalla imetys alkoi sujumaan,ja nyt oon huomannut itsessäni imetysterroristin piirteitä,että oon kaikille julistamassa että imettää pitää,mutta itsellänikin on ollut kaksin täysin pullolasta ja hyvin elämästä selvinneet:DItseasiassa tuo meidän täysin korviketyttö on lapsista tervein ollut aina:heart:eli ei se imetys sitäkään vastustuskykyä takaa.
Itse oon päätöksen tehnyt että tätä vauvaa haluan imettää ja se on tällä hetkellä tärkein asia..poika syö välillä 24/7 koko ajan,mutta onneksi myös nukkuu pitkiä pätkiä.
Ollaan kyllä annettu lypsymaitoa pojalle pullostakin,kun poika esim.yöllä nukkuu pitkän pätkän tämä mamma nousee ja pumppaa maitoa.Haluan tässä jossain vaiheessa lähteä viihteellekkin ja juhlia ihan aamuun:ashamed:kamala äiti:saint:En koe imetystä niin sitovaksi kun tiedän että jos haluan otan ja lähden.oon myös nyt oppinut lypsämään käsin,kun oon niin laiska etten jaksa pumppua viritellä..hieno sähköpumppu löytyisi=)
Meidän poika oli neuvolassa 5,8kg..eli 1,2kg kuukaudessa kasvanut..kai mulla maito riittää;)
hipsu
 
Munkin piti kommentoida (vaikka oikeasti pitäis tosiaan antaa jokaisen imettää tai olla imettämättä kuten tahtoo) että eihän kyläpaikka eli jonkun tutun koti oo oikeastaan mikään "julkinen paikka" mielestäni; siellähän voi hyvin mennä toiseen huoneeseen, mulle on ainakin aika monessa kyläilypaikassa sanottu ihan jo saapuessamme, että "tuolla voit sitten imettää jos haluat" tms, eli isännät/emännät on miettinyt sitä jo etukäteen ja huomioi hyvin. Ei kukaan pidä sitä epänormaalina jos haluaa imettää eri huoneessa, kyllähän vauvakin voi syödä paremmin jos on rauhaisaa ympärillä. Että ei kannata siihen ainakaan kompastua, jos oikeasti haluaa imettää tosi kovasti.

Mun vitutus number on yhä tää rintakumi. Oon luovuttanut sen suhteen, että Sulo tulisi koskaan syömään ilman sitä. Jos ikinä hankin toista lasta, en TODELLAKAAN ota rintakumia heti (tai ikinä) käyttöön, koska tää vieroittuminen on ainakin mun lapselle ja mulle niin hankalaa. Mutta en tiennyt tällasesta etukäteen yhtikäs mitään. Nyt imetys on niin hankalaa tän vekottimen takia, voi helvata kun vihaan yöllä säätää tätä paikalleen ja ettiä sokeana lepakkona pilkkopimeässä ja huononäköisenä, kun Sulo huitoo sen pois paikaltaan. Ja tuntuu, että maitoakin tulee huonommin sen kanssa ja imetyskerrat ovat pidempiä. Meillä siis imetyskerta kestää AINA 30 minuuttia, musta se on miltei LYHYT aika, kun aluksihan toi vavveli imi jotain 1.5 tunnin maratoneja :)

Voi apua. Suostuin tänään sellaselle kivalle työmatkalle ensi kuussa. Se on päiväretki Tukholmaan, aamulla lento sinne ja myöhään illalla takas. Oon Sulosta erossa miltei 20 tuntia. Vaati tuntikausien pähkäilyn, että lähdenkö. Matkasta tulee mitä kivoin, jos vaan osaan olla haikailematta kotiin. Ja voihan sen viime hetkellä perua, jos näyttää mahottomalta. Mutta mies lupasi pitää etätyöpäivän tuolloin ja mä saan nauttia hemmotteluretkestä ja yksin vietetystä Stokis-päivästä. Saa nähä, oliko tää typerä päätös vai ei. Matka on ens kuun puolivälin jälkeen, jolloin Sulo on 3.5 kk.

Kotona olosta
Kuten joku kirjoittikin, niin matkan varrella mieli voi muuttua.. NYT ajattelen, että Sulo menisi päivähoitoon jo ensi vuoden elokuussa eli reilun vuoden ikäisenä. Luultavasti vain puolipäivähoitoon, kun mä oon tosiaan yksityisyrittäjä ja voin sumplia työtuntini sillä tavalla. Mutta en tiedä.. Onko jollain kokemusta, onko 1-vuotias ihan liian nuori tarhaan?
Ai niin ja sellanenkin pointti, osaakohan joku auttaa: mies haluais pitää isäkuukauden ens vuoden syyskuussa (tai nykyäänhän se on 6vkoa, jesh), mutta sen ehtonahan on ettei lapsi oo siinä välissä hoidossa. Voiko silloin hyväksyä elokuussa alkavaa päivähoitopaikkaa? En hahmota.. Hankalaa, jollei..
 
Viimeksi muokattu:
Voihan kökkö :(

Meillä on huomiseksi varattu pienelle lääkäriaika. Meillä myös alkoi kakan mukana tulla veriviiruja :(
Soitin neuvolaan, josta kehotti varaamaan lääkärille suoraan aikaa. Samalla katsotaan tuo vauvan vuotava silmä. Huoli pienestä on kova :'(
 
Kotona olosta: ite aattelin olla kotona vuoden verran viel, elokuussa 2011 ois tarkoitus pistää poika tarhaan. Aikomuksena olis vaihtaa koulua, aattelin hakea mun ns. unelma alalle, johon aika vaikea päässä sisään. Jos opiskelupaikkaa ei aukea, voi olla että jään viel vuodeks kotia. Taloudellisesti ois ihan sama kummin teen, opintoraha on pienempi kuin kodinhoitotuki. Mielummin menisin kouluun, jotta ei menis enää vuosia hukkaan. Oon jo liian monta opiskellut aloja, jotka ei kiinnosta :/


jep. kuume nous taas.
 
sisunäiskä Tervetuloa mukaan. Täällä on yksi vantaalainen :attn:

bambina Ihan totta puhelet imetyksestä. Täällä on kans yksi joka ei tykkää imettää julkisesti, mutta esim. kun ollaan jommankumman vanhempien luona kylässä, painelen vaan suoraan makuuhuoneeseen imettämään. Ja jos kyläillään muualla, niin meinaan kyllä vaan kysästä et mihin voin mennä syöttämään pojan tai sitten otan korvikkeen mukaan ja annan sitä. Ei se imetys kuitenkaan niihin muutamiin kyläilyreissuihin lopullisesti voi kaatua, jos kaatuu niin sitten saa kaatua.
Meillä on kans vähän sama homma ku Raella, poika ois tissiä vailla jopa alle tunninkin välein. Eli ei tuu kovinkaan hyvin kylläseks äidinmaidosta ja lisäks on sit annettu korviketta. Ihan turha kiusata poikaa ja vanhempia nälällä. Meillä menee korviketta alle 2 dl / päivä, riippuen tietty päivästä. Neuvolassa puhuin tuosta korvikkeen antamisesta niin sieltä sanottiin et sitä voi antaa ihan hyvin lisänä jos näyttää ettei tuu vauva kylläseks, tärkeintä on kaikkien hyvinvointi.
Mutta tosiaan jokainen tekee nämä imetysasiat tavallaan, eikä varmasti ole yhtä oikeaa tai väärää tapaa ruokkia lasta.

kardemummma Meillä päästiin rintakumista eroon ihan silleen vahingossa, ku vähä "kiusasin" poikaa... Eli imetin ensin kumilla ja sitten nappasin sen vaan pois ja tyrkkäsin paljaan tissin suuhun. Ja sitten tais poika lopulta hiffata et hei sieltähän tulee paremmin evästä ku ei oo sitä kumia. Tosin imuote taitaa meillä olla päin peppua ku sattuu melkosesti. Mutta paljasta rintaa huolii poitsu nyt. Meillä ainakin vaati jotenkin sellasen oikeen mielentilan pojalta et alko hyväksymään paljaan rinnan. Ja mulla ainakin on rinnat muuttuneet ton rintakumilla imetyksen seurauksena, eli poika saa paremmin otteen. Eli ei muuta ku kokeilemaan vaan ilman rintakumia, kyllä se oikea hetki varmasti löytyy. :hug:

luputupuna Jaksamista huolien kans. Tulethan sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi.

Kotona olosta Mulla ei oo vielä mitään tarkkaa käsitystä siitä miten kauan meinaan olla kotona. Vanhempainvapaa loppuu tosiaan huhtikuussa 2011 ja siihen perään pidän tän kesän kesäloman. Eli hoitovapaa alakaa joskus toukokuussa 2011. Meinasin kyllä et jään sitten hoitovapaalle, en yhtään kyllä tiedä et miten pitkäks aikaa. Täytyy nyt kattoo joku järkevä kohta sille töihin paluulle, ku hoitovapaallahan ei tosiaan kerry edes kesälomia. Eli kesälle 2011 kertyy normaalit lomat, jotka meinaan laittaa säästöön tulevan varalle, eli kun kesälle 2012 ei kerry lomia niin vissiin kannattais palata 2012 keväällä niin ehtis saamaan seuraavalle kesälle täydet lomat tai jotain... Hankalaa. Täytyy tosiaan yrittää perehtyä tarkemmin. Ihan tosi törkeetä et se kotihoidontuki on niin pieni. Vantaalla on sentä kuntalisä, mut joopa joo reilu 500 eur / kk ja siitähän sitä taitaa vielä mennä verotkin. Ite olen onneks onnistunt saamaan jotain säästöjä, niin niiden turvin varmaan vois olla vapaalla vähän pidempään. Ei tietenkään viittis kaikkia säästöjään "syödä". Noh, aika näyttää. Kuitenkin meilläkin ois tarkotus tehdä vielä toinenkin lapsi jossain vaiheessa.

Mulla on huomenna se jälkitarkastus. Edelleenkin tiputtelee jotain veristä, piru sentään ! Ei menkat kuitenkaan voi kestää reilusti yli viikkoa. Saas nähdä mitä lääkäri sanoo.

Mä kävin tänään vihdoinkin kampaajalla ! Ihanaa ! Nyt on väriä ja kiva leikkaus. Mies oli pojan kans sen aikaa kahdestaan ja poika oli melkein vaan kiukunnut vaikka oli saanut mun maitoa 100 ml ja korviketta päälle.
Voiko olla että 7 viikkonen vauva on äidin perään ihan mahdottomasti ? Tuntuu et kotonakin kun olen ja menen toiseen huoneeseen alkaa poika huutelemaan melkein heti perään...

Jeps.
Täytyy kait tässä alkaa viettämään omaa laatuaikaa.
 
Joskohan sitä saisi jotain rustattua pitkästä aikaa... Luettua tulee päivittäin, mut miten se voi joskus olla niiiiiin vaikeaa kirjautua sisään ja kirjoittaa. :whistle:

Sisunäiskä tervetuloa mukaan! Täällä yksi helsinkiläinen.

Kotona oleminen mä oon ajatellut olla kotona ihan sinne kolmeen vuoteen. En sitten tiedä, miten talous kestää, kun olen ollut kotona 2008 maaliskuusta ja säästötkin alkaa kohta puoleen olla finaalissa. Mut yritetään varmaan kitkutella sinne asti. Tää heinäkuinen kun luultavasti on meidän viimeinen lapsi, niin yritetään nyt sitten nauttia koko rahalla! Mä en tiedä miksi, mut mä oon jotenkin jo nyt ruvennut stressaamaan töihin menoa. Tuntuu, et oon ihan tyhjäpää nykyään, osaako siellä töissä enää mitään tehdäkään. Ja nyt tietää jo, et toi kolme vuotta hurahtaa ihan hetkessä, vaikka nyt tuntuu pitkältä ajalta.

Höh, nyt typy heräs, yritän palata meidän kuulumisia kertomaan myöhemmin puistoilun jälkeen!
 
Voi järjen menetys... Ei kannata mennä naimisiin ja vaihtaa sukunimeä. Joutuu sitten loppuelämän jonottamaan poliisilaitoksella uusimassa ajokorttia ja passia. Onneksi vauva nukkuu tuossa kaukalossa.

Onkos teillä minkälaisia matkarattaita? Mun on pakko mennä ostaan jotkut rattaat autoon. Noita meidän Emmaljungia on ihan mahdoton kuljettaa autossa. Meillä on Brion kaukalo. Jospa siihen löytyis yhteensopivat matkarattaat?

Argh, ei voi kirjoittaa enempää kun palaa pinna tähän jonottamiseen ihan justiinsa
 
Moi!

Oisko muita halukkaita vauvakinoon 23.9. esim. Flamingoon? Sivuilta vauvakino voi käydä katsomassa. Itse olen luultavimmin menossa.

Kardemumma, mun esikoinen aloitti tarhassa 1 v 4 kk. Hän oppi kävelemään jo 9 kk:n iässä, joten sen puolesta oli helppoa. Itse en ehkä laittaisi lasta tarhaan ennen kuin osaa kävellä kunnolla. Se huono puoli tarhassa on, että osa lapsista sairastelee todella paljon, kun aloittaa tarhassa. Mun poika sairasteli sen puolitoista vuotta mitä ehti olla tarhassa melkein koko ajan. Siinä mielessä esim. perhepäivähoito saattaa olla parempi vaihtoehto...
 
Josko nyt sais vähän kuulumisia kerrottua ennen kuin tyttö taas herää...

Eli hyvin meillä on arki sujunut. Kapalo on aivan loistava keksintö! Nyt kun ilmat on viilenneet ollaan ruvettu käyttämään sitä öisin. Tyttö on niin kova hikoilemaan, että kesällä ei voinut kuvitellakaan käyttävänsä sitä, vaikka onkin vaan ihan puuvillainen kapalo. Tyttö nukkuu kapalon kanssa ensimmäisen pätkän aina 5-7h ja tokankin pätkän ihan mukavasti. Ennen kuin otin kapalon käyttöön meillä syötiin 2-3h välein öisin. Viime yökin oli loistava: Tyttö nukahti klo 22, heräsi syömään klo 4 ja nukkui siitä 8.40 asti aamulla! Ja kapalon kanssa tyttö myös rauhoittuu nukkumaan sänkyynsä itse, kun ennen nukahti vain rinnalle. Me happy! =) Voin siis suositella kaikille. Toi meidän kapalo alkaa varmaan vaan kohta käydä pieneksi, kun tyttö on niin isokokoinen. Täytyy varmaan tilata isompi kohta. En vaan tiedä, mitä materiaalia kannattaisi ottaa, kun tyttö on tosiaan kova hikoilemaan. Ja sitten taas toisaalta meillä on kämppä tosi kylmä talvella :confused:

Neuvolassa käytiin viime viikolla, jolloin tytöllä oli vajaa 7vk ikää. Paino oli 5400g ja pituutta 60cm, joten hyvin kasvaa rintamaidolla. Ja kyllähän tuo rinnalla päiväsaikaan roikkuukin aikalailla, siihen pitää vaan osata asennoitua oikein. Tää on tätä vähän aikaa ja kyllä se siitä sitten pian helpottaa. Meillä syödään useinkin alle tunnin välein ja välillä roikutaan koko ajan rinnalla. Mutta ei tuota tosiaan ikuisuuksia kestä, joten no harm!

Täytyy taas rientää laittamaan tota kolmosta päikkäreille, joten palataan taas :wave:

Sherine + muru 7vk ja risat
 
Viimeksi muokattu:
Olivia sie sentäs olet ihan ajoillaan niitä uusimassa, mieku menin naimisiin ni en ollut tietoinen siitä aikarajasta minkä sisällä ne pitää vaihtaa uudelle nimelle ja niinhän siinä sittten kävi, että poliisi yhden kauniin kerran miut pysäytti ja huomas sitten että kortti on vanhalla nimellä ni anto miule viikon aikaa käydä tekemässä uusi ajokorttihakemus ja jos en viikkoon sitä olis tehnyt ni olis tehnyt miusta etsintäkuulutuksen:LOL: Kilttinä tyttönä seuraavana päivänä kävin hakemukset tekemässä:D

Pojulla ikää tänään 7vko ja sen "kunniaksi" meillä on köhä pojulla, räkää tulee ja yksii sekä aivastelee, yöllä oli niin tukossa, että syömisestä ei meinannut tulla mitään. Onneks yöhön verrattuna on jo parempi.... Mutta nytpähän tiedän mistä se eilisen päivän itkuisuus ja kitnä johtui. Mutta kunnon sissi tuo meidän poju, kaiken tuon rään keskellä jaksaa vielä erittäin vallottavasti hymyillä äiteelle:heart:

Tänään olis ohjelmassa operaatio tuttien yms vaihto... annettu nyt tuota sammaslääkettä 3 päivää ni pitää vaihtaa ne ja sen jälestä vielä sitä lääkettä antaa...eipähän sitten pitäs enää ainakaan tuteista yms tarttua sen takas pojuun... Ja onhan nuo kohta 2kk ollutkin käytössä ni eikös ne pitäs aina 1-2kk välein vaihtaakkin? Jossain pakkauksen takakannessa tais niin lukea

Nyt pieni räkäinen mies tuossa nukkuu ni pitäsköhän tän äiteen kerrankin tehdä jotain kun siihen on nyt mahdollisuus!!!! Miten muuten, millon sitä pitäs tuollasen pikkasen kanssa mennä lääkäriin, ei kait ihan oletattavasti normaalin räkätaudin takia varmaan kannata mennä? Kun eihän ne lääkärit sille mitään pysty tekemään

Rae ja V 7vko
 
Piti vielä tuota hoitoon laittamista kommentoida. Itse en ihan pientä veisi hoitoon ellei olis ihan pakko. Meillä esikoinen ja kakkonen ovat menneet 2,5-vuotiaina tarhaan ja se on meillä ollut hyvä aika viedä. Eivät esim. kertaakaan itkeneet perään tai mitään, kun jo ymmärsivät, että äiti tulee myöhemmin hakemaan ja hyvin viihtyivät, kun tuon ikäiset alkavat jo kaivata seuraakin. Toki varmaan lapsestakin kiinni, että miten tarhan aloitus menee, oli ikä sitten mikä tahansa.
 
Kotona olemisesta...itse ajattelin olla ainakin heinäkuun 2011 loppuun asti. Näin opettajana mahdolliset työt alkais sitten 2011 elokuussa, jos jotain löytyy ja jos raaskii pienen hoitoon viedä. Myös se pikkukakkosen tulo vaikuttaa kovasti tilanteeseen...jos tulee nopsaa, niin sitten tuskin lähden välissä töihin. Katsellaan vaa nyt että koska sitten ilmoittaa tulostaan!!!;)

Ihanaa, Emma on nukkunut jo kaksi tuntia päikkäreitä pinniksessä. Jotenki tosi vapauttavaa, kun on oppinut nyt nukkuun päivälläki omassa sängyssä, eikä enimmäkseen vaan kaukalossa tai sitterissä. Toki aiemminkin sillon tällön nukku omassa sängyssä ja omassa huoneessa päivällä, mutta nyt on tottunu aina jäämään sinne.=) ja tosiaan vetelee ihan useamman tunnin torkkuja päivällä.

Illalla mentiin 20 nukkuun ja eka syönti oli 05.30, jonka jälkeen unta vielä 07 asti!!=) ihan kivoja pätkiä. Ite pumppasit 22 maitoa, että ei pakkautus yöllä ja oli tosi hyvä nukkua tonne melkeen 06 asti. tulikin melkeen 150ml maitoa vaikka emma oli kaks tuntia sitten syöny!! Olin yllättyny..ja ois varmaan vieläkin tullu, mutta lopettelin ja laitoin nukkuun...että kaipa sitä maitoa vielä ihan kivasti tulee!!=) ..eli imetys jatkunee..

Ja oikeestaan, eilen tuli semmonen olo, että raaskiikohan sitä lopettaa imetys ihan vielä...:'( annoin tuttelia pullosta emmalle, ja tuntu jotenki hassulta...haikealta!! en aatellu että ite aattelisin näin, mutta näköjään.. eli ainaski siihen 4 kk asti mennään..ja kuka tietää vaikka 6kk astikin. Mutta siellä on jo ihan periaatteellinen takarajakin mulla!!=) eli ois vielä muutamia kuukausia ainaski jäljellä, jos nuo yöimetysten puuttumiset ei sitten vähennä maidon tuloa nollaan...

Viikon jatkot!!

Sannuliini ja Emma 2,5kk:heart:
 
Rae:Vauva lääkäriin jos kuume nousee.Muuten niitä keittosuolatippoja nenään ja sängyn päätyä ylös=)Meillä oli edellisellä vauvalla 5 viikkosena flunssa mikä muullakin perheellä.
Sherine:Meilläkin kapalointi rauhoittaa poikaa,mutta oon käärinyt sen ihan pussilakanan sisään=)
Mitään virallista kapaloa ei ole.Ekan unipätkän nukkuu lakanapaketissa,ja sitten on mennyt loppuyö ilman.Meillä poika välillä tosi väsynyt ja levottomasti vaan sätkii eikä nuku,niin tuo lakanaan kääriminen rauhoittaa ja nukuttaa hyvin.Tosin huonoinpina hetkinä tuokaan ei toimi,mutta minulle riittää kun edes joskus toimii:LOL:
Vauva oli eka kerran eilen isin kanssa kotona pari tuntia,ja nukkunut koko ajan,mies kuitenkin antoi pullosta minun lypsymaidot vaikka olin kotona,koska haluan että poika tottuu myös pulloon..annetaan sitä pari kertaa viikossa sille että taito pysyy yllä:D
Lypsin sitten pakkaseen samalla että rinnat pysyy syömistahdissa.
hipsu ja poika kohta kuukauden
 
Ainiin..kotonahan olen jo 3-vuotta reilusti ollut ennen vauvaa,ja nyt jatkan 2-3-vuotta kotona.Ei ole kiirus mihinkään,ja teen työkeikkoja kotona olen ohella aina kun jaksan ja talous niin vaatii..keikat on iltaisin ja viikonloppuisin niin mies silloin hoitaa lapset.
 
Hipsu mä oon niin kädetön, että mulla täytyy olla tollanen valmiskapalo :ashamed: . Mä en ikinä saa kapalosta tarpeeksi tiukkaa tai ainakaan sellaista, että se pidempään kestäis, jos teen sen lakanasta tms. Varsinkaan nyt, kun tyttö on alkanut hirmuisesti huitoa käsillään =)
 
Jälkitarkastus ohi. Kaikki ok. Sain 3 kuukauden satsin Cerazetteja ja reseptin lisätabuja varten ja sitten imetyksen jälkeistä elämää varten Meliane-reseptin. Mullekkin lääkäri suositteli raskaustestin tekemistä ennen ku alottaa pillerit, mut vähä voi venyä tuo alotus ku vasta viime pe on ollut eka mahdollisuus edes tulla raskaaksi ja ehkäisy oli kunnossa (eikä käsittääkseni pettänyt). Mitäköhän tässä nyt sitten taas tekis ? Kauhee pähkäily taas.

Kauheesti ois taas kaikkee hommia tehtävänä ja poikakin nyt nukkuu... Ei vaan jotenkin jaksais kauheesti kiinnostaa nää kotihommat.
 
Ja noi verokuviot tekee mut vielä hulluks joku kerta.
Mitenköhän se nyt sitten menee ?
Hommasin verokortin Kelaa varten, mutta nyt sainkin sit vielä duunista palkkaa.
Työnantajan palkoista oon maksanu kokoaika liian paljon veroja.
Kannattaakohan tilata Kelaa varten uusi verokortti vai antaa mennä sillä minkä hommasin ? Ku kuitenkin oon maksanu työnantajan maksamista liian paljon veroja...
:headwall:
 
Pai Mulla lähtee kans järki noiden verojuttujen kanssa... Hommaa ihmeessä uusi verokortti Kelaa varten, jos näyttää, että siihen tuliskin pienempi prosentti. Itse laskin innoissani yli tunnin uutta verokorttia Kelalle ja kun samalla korjailin asuntolainan korkoja ja bonuksia jne. niin lopputulos oli tasan sama prosentti kuin millä palkkaa on verotettu. :p Tosin Kelahan korottais sen 2%:lla, jos en olisi toimittanut uutta korttia, joten sinänsä hyvä, että laskin. Mutta varmaan jätin jotain merkittävää huomioimatta ja saan kauheet mätkyt...
 
Tässä mietiskelly et joko kohtapuoleen alottelis velliä antaa pojalle..? Neuvolan täti sano et voi alkaa 3 kk tienoilla antamaan kun vetelee tuota korviketta tissin lisäks.. Tuleekohan pahatki mahavaivat..? Pojalla nyt siis ikää 10,5 vkoa.
 
Tässä mietiskelly et joko kohtapuoleen alottelis velliä antaa pojalle..? Neuvolan täti sano et voi alkaa 3 kk tienoilla antamaan kun vetelee tuota korviketta tissin lisäks.. Tuleekohan pahatki mahavaivat..? Pojalla nyt siis ikää 10,5 vkoa.
Mitäs velliä näille pikkusille ensimmäisen aletaan antamaan ?
Meillä nyt ei vielä ajankohtasta, mutta nopeesti sekin hetki tulee :)
 

Yhteistyössä