G. Montako päivää olet tänä vuonna ollut erossa lapsistasi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ohhoh, taidan olla tosi erilainen äiti kun mä olen ollut mun lapsista erossa tosi monta yötä ja päivää.
Lapset nyt 3 v ja 1,5 v. Alkuvuonna 1 viikonloppu, perinne tyttöjen kanssa viettää ilman lapsia. Kesällä aika paljon. Vanhempi rakastaa mökillä oloa niin se on ollut mummin ja vaarin kanssa pe-su siellä kun me muut kotona.
Viime viikonloppuna vanhempi oli mökillä ja nuorempi mummolassa. Me tehtiin kotona remppaa, oli parempi ettei lapset ollut siinä tohinanassa mukana.
Päiviä en ole laskenut, mutta keskimääräistä enemmän varmaankin.
Et ainakaan ihan ainoa laatuaan, kyllä meidänkin muksu on ollut mummolassa monet kerrat, varsinkin kesällä. 2 yötä putkeeen on ollut pisin aika, ja normaalisti on mummolassa noin kerran kuussa, vietetään miekkosen kanssa ns parisuhteen laatu-aikaa.
 
"vieras"
Et ainakaan ihan ainoa laatuaan, kyllä meidänkin muksu on ollut mummolassa monet kerrat, varsinkin kesällä. 2 yötä putkeeen on ollut pisin aika, ja normaalisti on mummolassa noin kerran kuussa, vietetään miekkosen kanssa ns parisuhteen laatu-aikaa.
Minä aina ihmettelen näitä nykyajan parisuhteenhoito-hössötyksiä. Onko muita?
Kun ennen vanhaan ei meillä ainakaan ollut KETÄÄN tuttuja, jotka olisi lapsiaan hoidattaneet missään ja pysyivät yhdessä ne parit kuitenkin. Samoin meillä on niin, että meille riittää vallan hyvin se aika, kun lapset (4) on illalla saatu petiin. Nykyisin erotaan hirveästi ja vietetään laatuaikaa hirveästi. Jokin ei siis täsmää? Parit laskevat liikaa romantiikan varaan ja romantiikka vähenee väkisinkin vuosikymmenien myötä, jolloinka noista järjestetyistä parisuhdeilloista voi tulla vain paineita?
Samoinhan se tuntuu olevan lastenkin kanssa, että aina pitää olla jotain laatuaikaa ja ekstraa, kun ei älytä, että se jokapäiväinen arki on loppujen lopuksi lapsille riittävää ja luo usein juuri niitä parhaita muistojakin.
 
No kaikki se aika minkä vietän töissä, tietty, parina lauantaina olen ollut ostamassa vaatteita itselle ja lapsille ja keväällä olin yhden illan, kesäkuussa toisen ja elokuussa kolmannen illan viihteellä, tosin aina ennen puolta yötä kotia olen tullut. Marraskuussa menen taas! Hui kauhia mikä juoppo musta on tullut! Lapset siis 7 ja 5 v.
 
[QUOTE="vieras";21974226]Minä aina ihmettelen näitä nykyajan parisuhteenhoito-hössötyksiä. Onko muita?
Kun ennen vanhaan ei meillä ainakaan ollut KETÄÄN tuttuja, jotka olisi lapsiaan hoidattaneet missään ja pysyivät yhdessä ne parit kuitenkin. Samoin meillä on niin, että meille riittää vallan hyvin se aika, kun lapset (4) on illalla saatu petiin. Nykyisin erotaan hirveästi ja vietetään laatuaikaa hirveästi. Jokin ei siis täsmää? Parit laskevat liikaa romantiikan varaan ja romantiikka vähenee väkisinkin vuosikymmenien myötä, jolloinka noista järjestetyistä parisuhdeilloista voi tulla vain paineita?
Samoinhan se tuntuu olevan lastenkin kanssa, että aina pitää olla jotain laatuaikaa ja ekstraa, kun ei älytä, että se jokapäiväinen arki on loppujen lopuksi lapsille riittävää ja luo usein juuri niitä parhaita muistojakin.[/QUOTE]

Jeep.. Ennen maitokin maistu maidolta ja leivän päälle laitettiin voita.
 
"vieras"
Yhden päivän olen ollut erossa niin että lapset nukkui aamulla ja oli jo nukkumassa illalla kun tulin.

Vanhempi on kaksi ja kummastakaan en ole ollut erossa yötä. Ei vaan ole ketään joka ottaisi ne yöksi hoidettavaksi.
 
"vieras"
En oo laskenut mutta maalla mummilassa ollut joitakin viikonloppuja tänä vuonna ja myös espanjassa oli 10päivää mummin ja ukin mukana.Et oliskos noin 25päivää lähellä totuutta.Tällä hetkellä mummilassa serkkunsa kanssa,meni lauantaina ja tulee huomenna tai keskiviikkona.
Tytöllä ikää 5v.
 
"vieras"
En yhtään, lapset 4,5v ja 2v. Ei ole ketään ulkopuolista joka hoitaisi, miehen kanssa vuorotellaan menot. Nyt olen lauantaina menossa miniristeilylle ja marraskuussa pääsen viikon lomalle yksin (menen kaverin luo ulkomaille, mies teki samanlaisen keikan keväällä)- tuota viikon lomaa odotan kuin kuuta nousevaa, 4,5v aikana olen olut lapsista erossa vain yhteensä 3 kertaa.
 

Yhteistyössä