*** Neljännestä Kuumeilevia vol.4***

Kp 11 itselläkin menossa ja petipuuhiin häätys päästä;) Mutta sepäs ei olekkaan niin helposti tehty. Miehellä aikaiset aamuherätykset ja nuorimmainen iltavirkku niin ei oikein saumoja ole hommailuun:headwall: Saas nähdä mitä sitä asialle hoksaa. Plussatuulia:flower:

Minä myös mukaan, vaikka vielä mulla on ehkäisy käytössä..mut kuume senkun kasvaa vaan :heart:
Mulla vielä paljon jossittelua..entä kun auto menee vaihtoon, talossa ei oo tarpeeksi huoneita neljälle lapselle, jaksanko vauva-ajan imetykset ja valvomiset ja onko meistä tähän. Joo ihan hölmöjä sitä pohtii, mut onpahan sit ainakin tarkkaan harkittu ;)

Lapset ei meille ole myöskään ihan tuosta vaan tullut, vaan ensimmäisiä tehtiin reilu 2v (ovat siis kaksoset) jotka sitten luomuna alkuunsa kuitenkin saivat. Kuopus täyttää nyt 3v ja nyt alkaa jo olla sen verran helpompaa tuon kolmikon kanssa et alkaa vauva-ajatus tuntua hyvälle.
Mulla on aina ollut joku ihme päähän pinttymä neljästä lapsesta ja niimpä nyt musta selkeesti tuntuu että meidän perheessä on yhden ihmisen kokoinen vajaus :D
Vielä kun sais tuon ukkosen mun kanssa samoihin aatoksiin..
Kovasti olen koittanut puhua et josko vuoden vaihteessa jätettäis ehkäisy pois ja annettais luonnon päättää loput, saas nähä :)

Hölyhuispake! Meillä on ihan samat aikataulut! Molemmat ollaan päätetty jotta tammikuussa aloitetaan. Onkin ensimmäinen lapsi jonka kanssa on oikein suunnitelma aloitukselle! Muut on 10, 8 ja 5 vuotiaat ja muistavat aina välillä kertoa kuinka ihanaa olisi jos olisi vauva;)

Samoja autonvaihtoja sun muita ollaan mietitty, huoneet on vähän ahtaalla sen jälkeen, kaikki vauvakamat on annettu pois.. Mutta olisi niin ihanaa pitää vielä kertaalleen pientä nyyttiä sylissä...:heart:

Hölyhuispake! Meillä on ihan samat aikataulut! Molemmat ollaan päätetty jotta tammikuussa aloitetaan. Onkin ensimmäinen lapsi jonka kanssa on oikein suunnitelma aloitukselle! Muut on 10, 8 ja 5 vuotiaat ja muistavat aina välillä kertoa kuinka ihanaa olisi jos olisi vauva;)

Samoja autonvaihtoja sun muita ollaan mietitty, huoneet on vähän ahtaalla sen jälkeen, kaikki vauvakamat on annettu pois.. Mutta olisi niin ihanaa pitää vielä kertaalleen pientä nyyttiä sylissä...:heart:
Täällä kanssa suunnitellaan ajoitusta vuoden vaihteeseen. Nyt ensimmäistä kertaa elämässäni olen kokeillut ovulaatiotestejä, kun tutkailen jo vähän miten tuo kierto menee (on ollut aina yli 28 pv ja usein epäsäännöllinen ilman pillereitä). Nyt näyttäisi kierto olevan 33-34 pv ja eilen sekä toissapäivänä tuli iloinen hymynaama ovistestiin, kropankin oireet sen vahvistavat...Jännää! Tuskin malttaa tässä odottaa että pääsee tositoimiin ja "kateudella" lueskelee täältä miten muut jo edistyvät ;)

Heissan!

Täällä on hieman sekavia tunteita kunkävin eilen enkelireikihoidossa..
Mistä ihmeestä ne voi tietää nuo asiat..
Siis kaikki loksahteli kohdalleen kun se kertoi mitä tunsi...
Minun vierellä on kuulemma tyttölapsen sielu ja se sielu ei ole mikä tahansa vaan minun sisko.... Kysyi että onko minulla ollut kaksosta tai äitilläni keskenmenoja tai kuollutta lasta.. No onhan äitini synnyttäny kuolleen tytön ennen minua..
No nyt se tyttösielu kuulemma odottaa sopivaa kehoa itselleen ja siksi olisi mennyt edellinen kesken kun keho oli pojan...
Ja sanoi että joko olen jo raskaana tai tulen hyvin pian raskaaksi.. Kuulemma kuhina oli käynyt kohdussa ja munasarjoissa
Kommentoin vaan että kuhinaa sinne on yritettykki saaha
Oltiin tosiaan lauantaina jo sitten kaksikin kertaa peräkkäin ja ukkeli sanoki että tottakai tulin jo raskaaks
Tänään on sitten heti herättyäni ollut vähän niinku oviskipuja tms että tänään sitten vielä varmistellaan
Hoitaja oli ihan varma tosiaankin että nyt se tyttö tulee ja saan se siskoni sielun elämään..
Kuulostaa ulkopuolisille ehkä jotenkin hölynpölyltä, mutta jos tietää esim minun pakkomielteeni siskoa kohtaan kun en sitä koskaan saanutkaan ja kaiken muun tähän liittyvän, niin tätä ei voi kun uskoa.. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan enkelireikiä!!! Minua se rauhoitti ja on kaikin puolin helpompaa.. Monet asiat hän tiesi ja osasi sanoa.. Ja olo oli heti eilenkin lähtiessäni keveämpi.
Joten nyt jännitellään että joko se plussa heti tärppäis.. Lauantaina tein tosiaan aamulla raskaustestin ja kun siihen ei sitä viivaa ilmestynyt niin päätin että nyt alko yrittäminen...

Mutta noista hankinnoista..Meillä ei onneks enää tartte autoa vaihtaa kun ehittiin jo vaihtaa 7hlön tila-auto.
Mutta nyt pitää laittaa muksut valmiiks ja lähtä paineleen töihin....
Me ostettiin hyundai trajet vm 05. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä!!!

Heippa.

Minä tulisin myös mukaan jos vaan mahtuu.
Meillä alkaa nyt yritys sillä meiningillä tulee kun tulee jos tulee. Vähän kerrin itsestäni, itse olen juuri täyttänyt 33-v, mies on 37-v. Lapset Poika 2/99, tyttö 7/01 ja poika 7/04, sitten olen kokenut myöhäisen keskenmenon 6/00 rv 20 joka oli poika.
Itse olen kyllä juuri aloittanut oppisopimuskoulun mutta mitä siitä, sain tossa viimekuussa miehen suostumaan, hän ei kuumeile, ei ole kyllä koskaan kuumeillut.
Tavoite olisi olla kotona kun nuorin menee vuoden päästä kouluun.

Mutta nyt täytyy lähteä töihin.

Tervetuloa uusille!

Täällä viimesiä piinapäiviä viedään.. maanantaina taas sitten "totuuden"hetki. Oon koittanut nyt keskittyä enemmän liikuntaa sekä painonpudotukseen, jotta kuumeilu ei menis ihan sietämättömäksi. Se niin aina kalvaa ku täti pölähtääki paikalle ja vielä unelmat vauvasta TAAS seuraavaan kuukauteen.
Mulla ei olekaan varastossa nyt yhtää ovis- eikä r-testejä yms. Joskos pääsis vähemmällä ressillä kun niitten kanssa ei tarvii sählätä, jos tarvista tiistaina testin ostoon.

Ihanaista syyspäivää kaikille! Nyt taas lenkille :)

Moikka!
No niin, kiva kun on muita joilla on samat "aikataulu" suunnitelmat ;)
Mies ei meillä meinaa vaan lämmetä nyt ajatukselle..mut kyllä mä sen pään vielä käännän :rolleyes:
Siinäkin suhteessa nyt olisi niin hyvä aika saada vauva projekti käyntiin, että meillä nuo tuplat menee sitten ensi syksynä eskariin niin vois olla kotona..ja työkuviot alkaa just muuttumaan siinä määrin et nyt olis vaan niin kiva jäädä kotiin lasten kanssa ja siitä sitten liueta kokonaan tuolta työmaalta pois. Kovat on suunnitelmat :D mut kuten ennenkin on nähty niin elämää ei kyllä sais suunnitella niin tarkkaan kun sitten pettyy kun asiat ei etenekkään sillätavalla kuin olis toivonu..

Ahistavia nämä päivät kun ei ole muu mielessä kuin, että tärppääkö vai ei. Lupasin itselleni etten tällä kertaa asiasta ressaa, mutta tässä sen taas näkee et ressiä vaan pukkaa:ashamed: Ei se auta, päivä kerrallaan kohti totuuden hetkeä:)
Tervetuloa uusille kuumeilijoille ja plussatuulia itse kullekkin:heart:

Moit kaikille uusille ja vanhoille :heart:

Minä hölmö menin tekemään raskaustestin jo tiistaina... :ashamed: ... vaikka olihan se jo kp25 :| eli nega tuli tietty.. Mut hiukan elättelen tietenkin vielä toivoa, koska todennäköisin raskautumisajankohta ois ollu vähän myöhemmin kuin kp14 huuh...
No aattelin aamulla kumminkin tehä aamupissistä taas testin :) Niin tuon edellisen testin tein vieläpä ihan keskellä päivää, eli toiveitani tässä virittelen, vaikka kannattais kai ajatella, että ei oo raskaana.

Eilen oli keskellä päivää töissä hetken aikaa sellanen äklöttävä olo, huimausta ihan hiukan myös :rolleyes:

Tsemppiä kaikille, laittelen huomenna aamusta tilannekatsauksen, et miten mun testauksen kävi =)

Viimeksi muokattu:
Hui! Hieman jännittää...menossa kp 26, pillereiden kans kierto ollut tasan 25 vrk ja ennen pillereitä n 28 vrk. Iltaisin on maha turvoksissa, lämmöt reilun puol astetta koholla, tissit on myös hieman kipeet ja eilen ja tänään ollut vähän etova olo.
Aika hyvä tuuri on jos heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen tulis raskaaksi. Taidan testailla huomenna ihan varulta semmosella herkällä liuskatestillä. Jokohan se jotain jo näyttäis? :confused:

Täällä olisi kanssa yksi neljännestä kuumeileva mutta yritys alkaa vasta todennäk.tuossa vuoden vaihteessa jotta kuopus ehtisi vähän kasvaa vielä kun on vasta 10kk:tta..siinä toivossa jotta tulisi väh.se 2vuoden ikäero. Pienillä ikäeroilla on edellisetkin tulleet, ja toi 2v on tuntunut ihan hyvälle ikäerolle.

Ainut mikä tässä nyt ahdistaa on se että mä ajattelen liikaa sitä että mitä muut ajattelee :stick: En voi sille mitään. Itse kyllä ollaan aina lapsemme hoidettu, ei siis ole kenenkään muun tarvinnut uhrata aikaansa meidän perheen takia..ja siitä ei tietenkään kyse olisikaan..vaan jo siitä että neljä lasta on liikaa:confused: Kolmas kun meillä ilmoitti tulostaan, tuli tooooodella paljon kyselyjä että oliko raskaus vahinko :O Ja kyllähän noi kommentit satutti.

Turha toisaalta miettiä ja suunnitella liikaa kun ei asiat ikään mene niinkuin itse on suunnitellu...

Sit se talouspuolikin kyllä jänskättää kun on neljä lasta niin ne maksaa jo aikalailla..onko siihen varaa. Vielä on, mut entä kun ne on murkkuja?

Sanokaa nyt mulle jo että lopeta miettimästä liikaa:ashamed: Onko teillä muilla tämmösiä mietteitä?

Siitä olen varma jotta neljännen haluaisin..mutta, mutta...pitäiskö sitä vaan tyytyä kolmeen ja mennä jo töihin takaisin. Olen ollut siis kotona vuodesta -06 kotiäitinä. Uskon kyllä jotta jos sitä neljättä ei edes yritetä..kadun sitä loppuelämäni. Olen aina haaveillut isosta perheestä. Miksi mä sitten murhedin jo etukäteen niin paljon?:|

Tärppionnea jo teille kaikille vaavia yrittäville ja plussanneille :heart:

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi;21776852:
Pahantuulinen kohtalolle vihoissaa oleva Minnäi kuittaa KP2/31.

On se kumma ku nämä neloset on niin kiven alla, vai oisko kannon.. saas nähä..
Turhautumistani puran repimällä kantoja pihalla :kieh:

Onnea Katjuskalle ja perheelle :heart:
Siellä se vissii kannon alla sitten oli :)
Tänään plussa pärähti testiin. Herkkään liuskaan en saanu kuin haamujen haamusen, mutta koskaa semmoista en ole tuohon testiin saanut, joten apteekin omalla sitten uusintatestiä ja kelpo viivan lykkäsin.
Kumpa nyt vain ToukoPouko jaksais kasvaa :heart:

Itsellä jännät paikat menossa, kp 27/25-28 menossa ja ootatuttaa... Testiä haluaisin jo tehdä mutta pettyäkkään ei tahtoisi jos plussaa siihen ei tulekkaan. Ajattelin vielä ensi viikkoon malttaa mieleni ja testailla sitten. Raskausoireita on ollut tai ainakin kuviteltuja sellaisia mutta saas nyt nähdä mistä ne johtuu:|

Mutta ONNEA plussanneille ja plussia kaipaaville:flower:

Ihanaa Minnäi, että se plussa sieltä kannon alta löytyi ;) :heart:
Onnea ihan mahdottomasti! :flower:

Tervetuloa aamukastetta :flower:
Ymmärrän hyvin, että mielessä pyörii ne muiden "ei niin mieltä ylentävät" kommentit. Itse odotan nelosta ja nyt kun pian tulee eteen se että masu rupeaa jo näkymään niin vähän kyllä ahdistaa, että mitä inhottavuuksia saa taas kuulla... Meillä on myös lapset ns. pienillä ikäeroilla ekan ja tokan ikäero on 1v6kk, tokan ja kolmosen 1v8kk ja nyt kolmoselle ja neloselle tulee 1v4kk. Pitäisi vain opetella antaan piut paut muiden höpinöille. Ja se on teidän oman perheenne asia kuinka monta lasta haluatte ja kuinka tiuhaan tahtiin. Teette vaan niinkuin teistä itsestänne tuntuu parhaalta. :)

Plussia kovasti kaikille muillekin!

Adrianna ja kirppu 10+6 :heart:

Heippa mammat!Enpä uskonut koskaan tälle sivustolle enää palaavani.minulla 2003 syntynyt tyttö ja 2006 syntynyt tyttö sekä 2007 syntynyt poika.nyt vaan jotenkin taas pukkaa vauvakuumetta.vaikka järjellisesti ajateltuna se on mahdottomuus eikä miehenikään halua enempää lapsia,mutta kait sitä haaveilla vielä vauvan tuoksusta saa......

Adrianna :hug: Kiitos paljon <3 Totta puhut ja järjellä mä noin ajattelenkin. Mut sitten on vielä se että olen ollu tässä kotosalla esikoisen syntymästä asti 06- vuodesta ja sit tulee jo semmonen olo et pitääskö mennä jo töihin :confused: Toisaalta mulle on hirveen tärkeetä saada kasvattaa lapset ite. Mut mä mietin liikaa, oon aina ollu semmonen. Sit neljän ajokortit ja muut jutut...selviääkö semmosesta hengissä :eek: Mutta noi on vaan ihan pinnallisia asioita. Kyllä mä sen neljännen haluan ihan kovasti kun vaan saatais nyt ensin nämä asunto-asiat ja autoasiat kuntoon niin sit vois alkaa yrittämään <3 Mut taitaa se olla aina semmonen mietinnän paikka vaikka niitä lapsia tulisi kuin monta/vähän. Me ollaan ainakin ihan keskituloisia jos ei allekkin..joten pakko tuota talouspuoltakin on miettiä. Vakityö mulla odottaa kyllä..mut se on ihan perseestä ja huonopalkkainen siis todella!!! Jotta sen varaan ei voi paljoa laskea. Mut on se hyvä jottei kummiskaan tyhjänpäälle joudu kun työelämään palaa. Siitä voi rauhassa katsoa sitten jotain muuta.
Ihanaa että sullakin on noin lyhkäsellä ikäerolla lapsoset. Kaikkea hyvää sulle ja sun perheelle <3<3 Mä jään seurailemaan sun kirjotuksia mielenkiinnolla..ja kirjottelen tänne varmaan enemmän kun alkaa yritys. =)

Aamukastetta
Meillä ollaan aikalailla tosi pienituloisia ja silti minäkään en mieti yhtään sitä aikaa miten pärjätään. Kyllä sitä aina jotenki pärjää..
Ja kyllä meilläkiäiti sanoo koko ajan että kannattaako sitä nyt noita lapsia kovin montaa tehä,mutta ainakin kaks minäki vielä haluan =D
Sama sille mitä muut sanoo. Jos se itsestä tuntuu hyvältä ja sitä haluaa niin ei se muille kuulu.
Kyllä mullakin välillä pyörii kaikki maholliset kysymykset mielessä ja epäröinkin,mutta silti se halu suurpesrheeksi on niin kova että sanon piut paut sellasille ajatuksille =D

No.. Täällä minä hermona odottelen että pääsis taas aamulla testaileen.. Meinasin jo testata,mutta ajattelin malttaa huomis aamuun niin aina parempi mahis näkyä mitä lähemmäs menkkoja mennään.. On kyllä ollut varsinkin iltaisin vilu ja väsynytkin oel ollu ja pissa haissu pahalle,mutta en osaa muita oireita sanoa oisko ollu.. masun nipailuja tms mut ne voi kuulua kyllä menkkojen alkuunkin.. Voi vitsi kun nyt malttais oottaa vaan =D Sitten teen tietty sen 10 testiä vielä ekan plussanki jälkeen.. No pitäs osata asennoitua siihen ettei välttis olekaan plussa, mutta kun ajattelen koko ajan käyntiäni enkelireikissä jossa hoitaja sanoi minun "joko olevan raskaana tai tulevan hyvin pian raskaaksi"...
Pitänee keksiä jotain tekemistä illaksi ja koittaa unohtaa koko testailu niin malttasi aamuun asti =D
Tsempitykset myös sinne muille jotka plussaa odottelee =D

Yhteistyössä