Tyttö taas hukassa

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
16v lähti eilen. Akku varmaan loppu kun ei vastaa. Kun joskus yrittää kotiutua, tekis mieli käännyttää sinne mistä on tullut. Kun ei kotona näköjään ole niin kivaa. Tekisinkö niin?
 
ap
[QUOTE="justiina";21961485]Onko teillä kotona asiat huonosti vai? Päihdeongelmia?[/QUOTE]

Minulla ei, mut tytöllä kohta taitaa olla. Isänsä alkkis, luulis ettei halua samoja jälkiä kulkea! Olen eronnut yli 3v sitten. Kai olen liikaa paaponu ja suojellu. En jaksa lähtee ettimään kun olen kuumeessa.
 
Inex
Huolestuttavinta on se että sanot TAAS ihan kuin se olisi normaalia?
veikkaan teidän olevan "löysiä vanhempia" joilla rajaton kasvatusmalli,jossa ei sanota mitään tai lievää päihdekäyttöä tai muuta....
 
opi tuntemaan lapsesi
[QUOTE="äiti";21961446]16v lähti eilen. Akku varmaan loppu kun ei vastaa. Kun joskus yrittää kotiutua, tekis mieli käännyttää sinne mistä on tullut. Kun ei kotona näköjään ole niin kivaa. Tekisinkö niin?[/QUOTE]

Tee vain niin lähtee iäkseen. Ihme kun ei murkkujen kanssa pärjätä, he ovat niin hienoja kun kuuntelee.
 
ap
[QUOTE="Onnelmatapaus";21961565]No huhhuh. Eikö sua yhtään huolestuta? Ainakin viestistäsi saa sellaisen kuvan. Onko ennen tehnyt katoamistemppuja? Missä se silloin on ollut?[/QUOTE]

On tehnyt ennenkin. En oikeen jaksa enää stressata, ei se mitään auta. Olen löytänyt samoista piireistä missä isänsä liikkuu...Lukion on ainakin tähän asti hoitanut mallikkaasti, ei poissaoloja.
 
ap
Huolestuttavinta on se että sanot TAAS ihan kuin se olisi normaalia?
veikkaan teidän olevan "löysiä vanhempia" joilla rajaton kasvatusmalli,jossa ei sanota mitään tai lievää päihdekäyttöä tai muuta....
En ole mikään löysä! Olen jopa laittanut oven takalukkoon ja avaimet pois. Olis pitänyt tehdä eilen samoin. Isänsä ei ole millään tavalla mukana kasvatuksessa.
 
opi tuntemaan lapsesi
On tehnyt ennenkin. En oikeen jaksa enää stressata, ei se mitään auta. Olen löytänyt samoista piireistä missä isänsä liikkuu...Lukion on ainakin tähän asti hoitanut mallikkaasti, ei poissaoloja.
Huolestuisin kyllä, ellen aikuisia lapsianikaan kiinni saisi, niin ammonka alaikäinen. Jotain vikaa teillä on kun karkailee. Itsekin aikoinaan nuorena karkailin, meillä oli väkivaltaa kasvatuyksen nojalla ja narsisti isä.
 
Voi ei:ashamed:,ei tuon ikäisenä vielä pitäs olla kotoota poissa yötä ilmoittelematta...
En toki tiedä taustoja ja itekin muutin 16v. omaan opiskelija-asuntoon,mutta jotenkin nyt kuullostaa siltä jotta kaikki ei oo hyvin!
Otahan tyttö juttusille kuhan saapuu kotiin,voin vaan uskoo jotta siulla on iso huoli lapsesta:hug:
Kuhan ei vaan eksys väärään seuraan...
 
ap
Voi ei:ashamed:,ei tuon ikäisenä vielä pitäs olla kotoota poissa yötä ilmoittelematta...
En toki tiedä taustoja ja itekin muutin 16v. omaan opiskelija-asuntoon,mutta jotenkin nyt kuullostaa siltä jotta kaikki ei oo hyvin!
Otahan tyttö juttusille kuhan saapuu kotiin,voin vaan uskoo jotta siulla on iso huoli lapsesta:hug:
Kuhan ei vaan eksys väärään seuraan...
Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa. Ei tehoa puheet eikä saarnat, kokeiltu on. Iteppähän vastaa seurauksista jos jotain käy.
 
"just"
En jaksa nyt kuumeessa lähtee ettimään. Itse oli vuotta vanhempi kun harrastin karkalua. En ole kyllä tytölle kertonut siitä. Kävin kuitenkin koulut loppuun ja ryhdistäydyin.
Ja miksiköhän tyttö karkailee? Ehkä juuri siksi, että sillä on äiti, joka ei "kuumeessa jaksa lähtee ettimään" alaikäistä teillä tietymättömillä olevaa lastaan....

Ihan vaan tiedoksi, että a) karkailu ei ole normaalia teini-ikäisen käytöstä (vaikka sitä itse harrastitikin ja ilmeisesti tällä selittelet itsellesi tyttäresi vakavaa oireilua, joka vaatisi ehdottomasti pikaista puuttumista isolla kädellä)

ja b) yleensä vanhemmat olisivat tuossa tilanteessa myllertäneet läpi koko kaupungin tyttöä etsien VAIKKA olisivat kuinka kuumeessa.
 
ap
[QUOTE="just";21961799]Ja miksiköhän tyttö karkailee? Ehkä juuri siksi, että sillä on äiti, joka ei "kuumeessa jaksa lähtee ettimään" alaikäistä teillä tietymättömillä olevaa lastaan....

Ihan vaan tiedoksi, että a) karkailu ei ole normaalia teini-ikäisen käytöstä (vaikka sitä itse harrastitikin ja ilmeisesti tällä selittelet itsellesi tyttäresi vakavaa oireilua, joka vaatisi ehdottomasti pikaista puuttumista isolla kädellä)

ja b) yleensä vanhemmat olisivat tuossa tilanteessa myllertäneet läpi koko kaupungin tyttöä etsien VAIKKA olisivat kuinka kuumeessa.[/QUOTE]

Isolla kädellä joo, tekis mieli antaa, mutta kun siitä saa syytteen!! Selkäsaunaa se on vailla, tiedän sen. Olen senverran kypsynyt tuohon temppuiluun, etten jaksa. Monta kertaa olen ajellut ja ettinyt ja löytänyt. En enää jaksa.
 
Isolla kädellä joo, tekis mieli antaa, mutta kun siitä saa syytteen!! Selkäsaunaa se on vailla, tiedän sen. Olen senverran kypsynyt tuohon temppuiluun, etten jaksa. Monta kertaa olen ajellut ja ettinyt ja löytänyt. En enää jaksa.
oletko hakenut apua?
siis tytölle keskusteluapua tai jotain..jokuhan sitä vaivaa..nyt vielä pystyt auttamaan kun alaikäiselle saat hommattua apua, kohta kun on täysikäinen et enää pystykkään tekemään mitään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;21961882:
oletko hakenut apua?
siis tytölle keskusteluapua tai jotain..jokuhan sitä vaivaa..nyt vielä pystyt auttamaan kun alaikäiselle saat hommattua apua, kohta kun on täysikäinen et enää pystykkään tekemään mitään.
Syömisongelmaan joo, vajaa vuosisitten. Nyt homma on kunnossa. Lopetin sen kun rupesivat minua kuulustelemaan, kaikkea sellaista mikä ei mitenkään liittynyt syömisongelmaan. Pelkkää kuulustelua oli tytönkin kohdalla EI MITÄÄN APUA!! TYTTÖKIN AHDISTUI! ELI APUA ON TURHA HAKEA.
 
Isolla kädellä joo, tekis mieli antaa, mutta kun siitä saa syytteen!! Selkäsaunaa se on vailla, tiedän sen. Olen senverran kypsynyt tuohon temppuiluun, etten jaksa. Monta kertaa olen ajellut ja ettinyt ja löytänyt. En enää jaksa.
esim nuorisotoimesta voisit kysellä olisko siellä sellaista päihdetyöntekijää (siis jos todella epäilet et lapsi juo alkoholia ) joka vois asiaan puuttua, tai ihan muuten vaan sieltä vois löytyä ihminen kuka vois jutella tytön kanssa.
 
opi tuntemaan lapsesi
En jaksa nyt kuumeessa lähtee ettimään. Itse oli vuotta vanhempi kun harrastin karkalua. En ole kyllä tytölle kertonut siitä. Kävin kuitenkin koulut loppuun ja ryhdistäydyin.
Soita poliisille jos yhtän tiedät tyttäresi kavereitä. Heidän avustuksellaan saat tyttäresi kotiin. Kaikkien vanhempien täytyisi tuntea lapsensa kaverit mutta se on ongelma kun kenenkään luo ei enää pääse, meille onneksi pääsevät. Kaverit täytyy tuntea niin ei tule tilannetta, ettei tiedä missä lapsi on.
 
opi tuntemaan lapsesi
[QUOTE="just";21961799]Ja miksiköhän tyttö karkailee? Ehkä juuri siksi, että sillä on äiti, joka ei "kuumeessa jaksa lähtee ettimään" alaikäistä teillä tietymättömillä olevaa lastaan....

Ihan vaan tiedoksi, että a) karkailu ei ole normaalia teini-ikäisen käytöstä (vaikka sitä itse harrastitikin ja ilmeisesti tällä selittelet itsellesi tyttäresi vakavaa oireilua, joka vaatisi ehdottomasti pikaista puuttumista isolla kädellä)

ja b) yleensä vanhemmat olisivat tuossa tilanteessa myllertäneet läpi koko kaupungin tyttöä etsien VAIKKA olisivat kuinka kuumeessa.[/QUOTE]

Asiaa!
 
"ellinoora"
Ei ole aina kyllä kasvatuksesta kiinni jos on huonosti asiat!Iselläni 13vuotias aloitti karkureissut,aina olin etsimässä,sukulaiset ja ystävät atsivät myös ja tietysti ilmoitin aina poliisille siis katoamisilmoitushan asiasta kuuluu tehdä!Lapseni teki karkureissujaan n.vuoden ajan,sinä aikana hänet sijoitettiin nuorisokotiin,josta hän tietenkin jatkoi karkureissujaan.Terapioissa ja palavereissa on istuttu,on ollut tosi raskasta,tätä en ikinä toivoisi kenellekään!
 
"juupajuu"
Sähän voit tehdä lapsestasi itse ls-ilmoituksen ja pääsette sosiaalihuollon pariin. lapsi joutuu ottamaan vastuuta itsestään kun on "tilivelvollinen" ulkopuoliselle.
 
vierestä
Huolestuisin kyllä, ellen aikuisia lapsianikaan kiinni saisi, niin ammonka alaikäinen. Jotain vikaa teillä on kun karkailee. Itsekin aikoinaan nuorena karkailin, meillä oli väkivaltaa kasvatuyksen nojalla ja narsisti isä.
Eli sinun tapasi on selittää kaikki vanhempien syyksi? Eikö 16-vuotiaan pitäisi kuitenkin jo osata jonkin verran toimia omin päin? Ei tässä ap ole vielä edes kertonut tietääkö tai epäileekö tietävänsä missä tyttö on.

Tällä palstalla on paljon ristiriitaisuuksia. Kuten nyt tämä tapaus. Yhtäältä monet kertoo "aikuistuneensa" ja muuttaneensa pois kotoa jo 16-vuotiaana. Monet on alle 18v. saaneet ekan lapsensa, mikä tuntuu olevan täysin hyväksyttävää ja jopa suositeltavampaa kuin yli 40-vuotiaana lapsen hankinta. Nyt sitten, kas kummaa, haukutaan äitiä, jonka 16v. on kadoksissa viikonlopun.
 
"ellinoora"
Niin lisään vielä,että tein itse lapsestani lastensuojeluilmoituksen ja vaadin päästä heidän juttusille.Kävin myös lapseni kanssa kriisipäivystyksessä ja pyysin aina huumeseulat+puhallustestin.Sinun kannattaa ehdottomasti hakea apua itsellesi ja tyttärellesi!
 

Yhteistyössä