"äiti"
16v lähti eilen. Akku varmaan loppu kun ei vastaa. Kun joskus yrittää kotiutua, tekis mieli käännyttää sinne mistä on tullut. Kun ei kotona näköjään ole niin kivaa. Tekisinkö niin?
En ole mikään löysä! Olen jopa laittanut oven takalukkoon ja avaimet pois. Olis pitänyt tehdä eilen samoin. Isänsä ei ole millään tavalla mukana kasvatuksessa.Huolestuttavinta on se että sanot TAAS ihan kuin se olisi normaalia?
veikkaan teidän olevan "löysiä vanhempia" joilla rajaton kasvatusmalli,jossa ei sanota mitään tai lievää päihdekäyttöä tai muuta....
Huolestuisin kyllä, ellen aikuisia lapsianikaan kiinni saisi, niin ammonka alaikäinen. Jotain vikaa teillä on kun karkailee. Itsekin aikoinaan nuorena karkailin, meillä oli väkivaltaa kasvatuyksen nojalla ja narsisti isä.On tehnyt ennenkin. En oikeen jaksa enää stressata, ei se mitään auta. Olen löytänyt samoista piireistä missä isänsä liikkuu...Lukion on ainakin tähän asti hoitanut mallikkaasti, ei poissaoloja.
Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa. Ei tehoa puheet eikä saarnat, kokeiltu on. Iteppähän vastaa seurauksista jos jotain käy.Voi ei:ashamed:,ei tuon ikäisenä vielä pitäs olla kotoota poissa yötä ilmoittelematta...
En toki tiedä taustoja ja itekin muutin 16v. omaan opiskelija-asuntoon,mutta jotenkin nyt kuullostaa siltä jotta kaikki ei oo hyvin!
Otahan tyttö juttusille kuhan saapuu kotiin,voin vaan uskoo jotta siulla on iso huoli lapsesta:hug:
Kuhan ei vaan eksys väärään seuraan...
Olet vastuussa alaikäisesi, et voi ajatella että routa porsaan kotiin ajaa. Ei ihmr jos nuoret voivat huonosti ja huostaanotetaan.Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa. Ei tehoa puheet eikä saarnat, kokeiltu on. Iteppähän vastaa seurauksista jos jotain käy.
En jaksa nyt kuumeessa lähtee ettimään. Itse oli vuotta vanhempi kun harrastin karkalua. En ole kyllä tytölle kertonut siitä. Kävin kuitenkin koulut loppuun ja ryhdistäydyin.Olet vastuussa alaikäisesi, et voi ajatella että routa porsaan kotiin ajaa. Ei ihmr jos nuoret voivat huonosti ja huostaanotetaan.
Ja miksiköhän tyttö karkailee? Ehkä juuri siksi, että sillä on äiti, joka ei "kuumeessa jaksa lähtee ettimään" alaikäistä teillä tietymättömillä olevaa lastaan....En jaksa nyt kuumeessa lähtee ettimään. Itse oli vuotta vanhempi kun harrastin karkalua. En ole kyllä tytölle kertonut siitä. Kävin kuitenkin koulut loppuun ja ryhdistäydyin.
oletko hakenut apua?Isolla kädellä joo, tekis mieli antaa, mutta kun siitä saa syytteen!! Selkäsaunaa se on vailla, tiedän sen. Olen senverran kypsynyt tuohon temppuiluun, etten jaksa. Monta kertaa olen ajellut ja ettinyt ja löytänyt. En enää jaksa.
Syömisongelmaan joo, vajaa vuosisitten. Nyt homma on kunnossa. Lopetin sen kun rupesivat minua kuulustelemaan, kaikkea sellaista mikä ei mitenkään liittynyt syömisongelmaan. Pelkkää kuulustelua oli tytönkin kohdalla EI MITÄÄN APUA!! TYTTÖKIN AHDISTUI! ELI APUA ON TURHA HAKEA.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;21961882:oletko hakenut apua?
siis tytölle keskusteluapua tai jotain..jokuhan sitä vaivaa..nyt vielä pystyt auttamaan kun alaikäiselle saat hommattua apua, kohta kun on täysikäinen et enää pystykkään tekemään mitään.
esim nuorisotoimesta voisit kysellä olisko siellä sellaista päihdetyöntekijää (siis jos todella epäilet et lapsi juo alkoholia ) joka vois asiaan puuttua, tai ihan muuten vaan sieltä vois löytyä ihminen kuka vois jutella tytön kanssa.Isolla kädellä joo, tekis mieli antaa, mutta kun siitä saa syytteen!! Selkäsaunaa se on vailla, tiedän sen. Olen senverran kypsynyt tuohon temppuiluun, etten jaksa. Monta kertaa olen ajellut ja ettinyt ja löytänyt. En enää jaksa.
Soita poliisille jos yhtän tiedät tyttäresi kavereitä. Heidän avustuksellaan saat tyttäresi kotiin. Kaikkien vanhempien täytyisi tuntea lapsensa kaverit mutta se on ongelma kun kenenkään luo ei enää pääse, meille onneksi pääsevät. Kaverit täytyy tuntea niin ei tule tilannetta, ettei tiedä missä lapsi on.En jaksa nyt kuumeessa lähtee ettimään. Itse oli vuotta vanhempi kun harrastin karkalua. En ole kyllä tytölle kertonut siitä. Kävin kuitenkin koulut loppuun ja ryhdistäydyin.
Eli sinun tapasi on selittää kaikki vanhempien syyksi? Eikö 16-vuotiaan pitäisi kuitenkin jo osata jonkin verran toimia omin päin? Ei tässä ap ole vielä edes kertonut tietääkö tai epäileekö tietävänsä missä tyttö on.Huolestuisin kyllä, ellen aikuisia lapsianikaan kiinni saisi, niin ammonka alaikäinen. Jotain vikaa teillä on kun karkailee. Itsekin aikoinaan nuorena karkailin, meillä oli väkivaltaa kasvatuyksen nojalla ja narsisti isä.