miten pääsee sterilisaatioon? onko se miehelle vai naiselle helpompi toimenpide?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
onko siinä joku ikäraja, lapsiraja tmv?

me ollaan 100% varmoja ettei lapsia enää tule. 2 on jotka jo koululaisia. ei tulis mieleenkään aloittaa sitä vauvarumbaa alusta. minä olen 28v, mies 33v.

Lain mukaan sterilisaatioon voidaan ryhtyä henkilön omasta pyynnöstä, kun:

1. henkilö on synnyttänyt kolme lasta tai hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta
2. hän on täyttänyt 30 vuotta
3. raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä
4. hänen mahdollisuutensa ehkäistä raskaus muulla tavoin ovat epätavallisen huonot
5. on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika
6. hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia.

Ja miehelle tuo on helpompi kyllä tehdä.

katoppa muutama juttu alaspäin on tästä samasta asiasta puhe.
ensin menet tk lääkärin luo ruikutat ja ruikutat. ikää sulla ei ole tarpeeks eikä lapsiakaan, joten suosittelen miehen menemistä tai jos raskaus vaarantais sun hengen tai terveyden. se sitt kattoo voitko saada sterilisaation, jos antaa myöntävän vastauksen niin sitt saat lähetteen gynelle joka tivaa ja tivaa taas 3-4 arkillista papereita rastia ruutuun oletko valmis ja oletko miettinyt, onko puoliso samaa mieltä jne jne. jos gyne antaa puoltavan vastauksen niin sitten tulee lähete hommaan ja se jono on noin puoli vuotta.

mutta tosiaan tuskimpa sinä saat lupaa (ei suomessakaan saa omasta kropastaan päättää)

katoppa muutama juttu alaspäin on tästä samasta asiasta puhe.
ensin menet tk lääkärin luo ruikutat ja ruikutat. ikää sulla ei ole tarpeeks eikä lapsiakaan, joten suosittelen miehen menemistä tai jos raskaus vaarantais sun hengen tai terveyden. se sitt kattoo voitko saada sterilisaation, jos antaa myöntävän vastauksen niin sitt saat lähetteen gynelle joka tivaa ja tivaa taas 3-4 arkillista papereita rastia ruutuun oletko valmis ja oletko miettinyt, onko puoliso samaa mieltä jne jne. jos gyne antaa puoltavan vastauksen niin sitten tulee lähete hommaan ja se jono on noin puoli vuotta.

mutta tosiaan tuskimpa sinä saat lupaa (ei suomessakaan saa omasta kropastaan päättää)

no voihan perkele.

No enpä tiedä onko se miehelle helpompi tai itse toimenpide voi olla helpompi mutta meillä ainakin minä en saanut kahteen kuukauteen olla vähillä vaatteilla tai isäntään päin edes pyllistää kun hän oli niin kipee toimenpiteen jälkeen ja sitten kun rupesi keulimaan niin hän huusi kivusta

Yhteistyössä