mitä tykkäisit jos kysymättä naapuri tois sun ekaluokkalaisen autokyydillä koulusta kotiin ?

• Viestiketjun aloittaja vierrass
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";21949426]No tottakai, mutta vento vieras on ihan eriasia kuin naapuri joka ystavallisesti auttaa.[/QUOTE]

Naapuri ja naapuri on kaksi eri asiaa. On naapureita ja on tuttuja naapureita.

"Hopping"
[QUOTE="vieras";21949470]Ei ne pakkaset nyt vielä niiiiin kovia ole missään![/QUOTE]

No kuka niin väittikään? ;) Kerroin omasta kokemuksestani, johon nyt jostain syystä on muutama vänkävänkä tarttunut. Ap:n tapausta kommentoin hyvin vähän.
Viime talvena oli kovia pakkasia ja heitin välillä tytön kavereita kotiin. En ole tehnyt sitä tänä syksynä enkä itseasiassa hakenut tyttöä koulusta kertaakaan. Sen sijaan naapurin pojan isovanhemmat ovat tuoneet tytön useamman kerran kotiin tänä syksynä.

"vieras"
[QUOTE="Hopping";21949500]No kuka niin väittikään? ;) Kerroin omasta kokemuksestani, johon nyt jostain syystä on muutama vänkävänkä tarttunut. Ap:n tapausta kommentoin hyvin vähän.
Viime talvena oli kovia pakkasia ja heitin välillä tytön kavereita kotiin. En ole tehnyt sitä tänä syksynä enkä itseasiassa hakenut tyttöä koulusta kertaakaan. Sen sijaan naapurin pojan isovanhemmat ovat tuoneet tytön useamman kerran kotiin tänä syksynä.[/QUOTE]

Onhan se mukava ku ei tarvi sitä koulumatkaa edes ulkoilla, nykyään lapset ovat niin kovasti siellä ulkona pelailemassa pelejä ja jättävät ne tietokoneet ja muut pelit vallan pois ohjelmistostaan.

juuh
Ai kamala, en ole aatellut että kaverien äidit suuttuu... Olen äitiyslomalla ja monta kertaa olen lapseni koulusta hakenut ja napannut dösäriltä pari muutakin, jotka odottavat bussia samaan suuntaan...

Ja aion napata jatkossakin, autolla säästävät yli puoli tuntia matka-aikaa.

Ei kai auta ku henkisesti valmistautua siihen, että joku joskus hermostuu. En ole ikinä kertaakaan osannut kuvitellakaan, että joku tykkäis kyttyrää....

"Hopping"
[QUOTE="vieras";21949519]Onhan se mukava ku ei tarvi sitä koulumatkaa edes ulkoilla, nykyään lapset ovat niin kovasti siellä ulkona pelailemassa pelejä ja jättävät ne tietokoneet ja muut pelit vallan pois ohjelmistostaan.[/QUOTE]

No tämäkin vielä? :D Sä oot kyllä todellinen vänkävänkä... ;) ;) Ihan tiedoksi, että tänään mm. mun tyttö on ollut koulun jälkeen sisällä tunnin verran läksyjen teon ja syönnin ajan ja illalla tullut kotiin klo 20. Ulkona ovat leikkineet mm. purkkista, piilosta, rullaluistelleet ja hyppineet trampoliinilla. Mutta on se vaan hienoa, että suomenmaassa naapurien satunnaisesta avuliaisuudesta/ystävällisyydestä saa tällaisen vänkäyksen aikaan. Hyvää iltaa sinulle kuitenkin, toivottavasti et muuta meidän lähelle, koska paha kulttuurishokki saattaisi iskeä. On meillä vaan sen verran kamalia naapureita. ;)

"Juu"
Kuvitellaans tilanne. Naapurin naisihminen ajaa koululle hakemaan lastaan. Lapsi seisoo koulun edustalla toisen lapsen kanssa. Kappas, sehän onkin naapurin Liisukka, heippa. Kävellenkös Liisukka on menossa kotio? Vai niin.

Mikä on ap:n mielestä tässä tilanteessa oikea vastaus:

- No siinähän kävelet, me mennään nyt autolla vaikka ois sama matka. Heippa.
- Voi harmi kun en ole ehtinyt äitisi kanssa neuvotella siitä saatko ehkä kenties joskus olla meidän autossa. Noh, ehkä ensi kerralla. Toivottavasti et kastu kotimatkalla.
- No voi Liisukka, oisko sulla sun äitin kotinumeroo kun mun pitäis soittaa sille, jos kävisin ajamassa teille kotiin ja ottamassa sun äitin kyytiin että se voi arvioida mun ajotaidot, jos odotat tässä niin voin sit heittää sut siinä samalla?

"vieras"
[QUOTE="Juu";21949607]Kuvitellaans tilanne. Naapurin naisihminen ajaa koululle hakemaan lastaan. Lapsi seisoo koulun edustalla toisen lapsen kanssa. Kappas, sehän onkin naapurin Liisukka, heippa. Kävellenkös Liisukka on menossa kotio? Vai niin.

Mikä on ap:n mielestä tässä tilanteessa oikea vastaus:

- No siinähän kävelet, me mennään nyt autolla vaikka ois sama matka. Heippa.
- Voi harmi kun en ole ehtinyt äitisi kanssa neuvotella siitä saatko ehkä kenties joskus olla meidän autossa. Noh, ehkä ensi kerralla. Toivottavasti et kastu kotimatkalla.
- No voi Liisukka, oisko sulla sun äitin kotinumeroo kun mun pitäis soittaa sille, jos kävisin ajamassa teille kotiin ja ottamassa sun äitin kyytiin että se voi arvioida mun ajotaidot, jos odotat tässä niin voin sit heittää sut siinä samalla?[/QUOTE]

- vai olisko oikea vastaus että mäpä kuule soitan tällä mun kännykällä, ootappa hetki. Niin mikäs se sun äitis nimi olikaan? Malla Liisukkainen 0100100 kuinka voin auttaa? Saisiko Malla Liisukkaisen numeron kiitos! Moi Malla! Olen tässä tyttöjen kanssa ja Liisukka pääsis meidän kyytillä kotiin, sopiiko sellainen järjestely? Sopii Nähdään pian, MOi

juuh
Ai niin, nyt ykskaks tuli mieleen, että yhden "kyydittäväni" äiti oli kerran hakenut lapsensa pysäkiltä kun molemmat olivat myöhästyneet bussista. Seuraava tulee tunnin päästä. Ei ollut ottanut omaani kyytiin eikä edes kysynyt, että miten pääsee kotiin. Nyt (ehkä) ajattelen, että jospa olikin apn kaltainen tyyppi, ei uskaltanut ottaa kyytiin ilman "lupaa". Silloin (ja kyllä oikeasti edelleen) ajattelin, että onpa molo tyyppi, ite oon kuskannu heidän lasta ja omani jätti pakkaseen seisomaan. :(

"vieras"
Ai niin, nyt ykskaks tuli mieleen, että yhden "kyydittäväni" äiti oli kerran hakenut lapsensa pysäkiltä kun molemmat olivat myöhästyneet bussista. Seuraava tulee tunnin päästä. Ei ollut ottanut omaani kyytiin eikä edes kysynyt, että miten pääsee kotiin. Nyt (ehkä) ajattelen, että jospa olikin apn kaltainen tyyppi, ei uskaltanut ottaa kyytiin ilman "lupaa". Silloin (ja kyllä oikeasti edelleen) ajattelin, että onpa molo tyyppi, ite oon kuskannu heidän lasta ja omani jätti pakkaseen seisomaan. :(
Eiköhän tuo ole ihan eri tilanne kuin aapeellä jonka lapsi kulki kävellen normaalistikin kouluun ja olisi sinäkin päivänä päässyt kävellen kotiin kuin se että bussi jättää ja ei ole mahdollista ilmeisesti sitten kävellä kotiin kilometrin päähän.

"karvakorvakettu"
Tuon ikäisen kanssa asia todennäköisesti etenee niin, että naapuri ottaa omansa kyytiin ja huomaa toisen, jonka kanssa oma lapsi on vaikkapa kävelemässä. Toki silloin kysytään, että tuletko kyytiin, oletko kotiin menossa vai tuleeko äiti hakemaan tms. Lapsi osaa varmasti sanoa, jollei tarvitse kyytiä. Sun lapsi on vaan kasvamassa isommaksi :D

"Jee"
[QUOTE="vieras";21949648]- vai olisko oikea vastaus että mäpä kuule soitan tällä mun kännykällä, ootappa hetki. Niin mikäs se sun äitis nimi olikaan? Malla Liisukkainen 0100100 kuinka voin auttaa? Saisiko Malla Liisukkaisen numeron kiitos! Moi Malla! Olen tässä tyttöjen kanssa ja Liisukka pääsis meidän kyytillä kotiin, sopiiko sellainen järjestely? Sopii Nähdään pian, MOi[/QUOTE]

Ap ilmoitti ettei päästä lastaan sellaisen henkilön kyytiin jonka ajotaidoista ja tottumuksista ei tiedä. Kuvailetko vielä lyhyesti sen prosessin jolla Pirjoliisa saa Mallalle puhelun aikana kuvailtua ajotaitonsa?

Kun itse olin ala-asteella niin aina mentiin naapurin saman ikäisen tytön kanssa kotiin ja kouluun samaa matkaa ja samalla kyytillä. Eli jos jomman kumman äiti/isi oli autolla viemässä/hakemassa niin varmasti mentiin molemmat. Tuskin meidän vanhemmat siitä erikseen sopi keskenään kun usein sadepäivinä kävi niin että molempia oli omat vanhemmat hakemassa (miksi ne ois monella autolla tullu jos oisivat tienneet toistensa suunnitelmista?). Eikä ikinä ollut mitään kärhämää asiasta.

On se kyllä kumma kuinka nopeesti ajat muuttuu... Ja ihmisten ajattelu.

"vieras"
[QUOTE="Jee";21949785]Ap ilmoitti ettei päästä lastaan sellaisen henkilön kyytiin jonka ajotaidoista ja tottumuksista ei tiedä. Kuvailetko vielä lyhyesti sen prosessin jolla Pirjoliisa saa Mallalle puhelun aikana kuvailtua ajotaitonsa?[/QUOTE]

Sopii nähdään pian tarkoittaa sitä että Malla antoi luvan tuoda lapsensa kotiin? Jospa Malla vaikka sanoi että Liisukka kävelee kotiin ja tule sinä vaikka meille poikkeemaan niin jutellaan asiasta ja käydään vaikka ajelemassa aikamme kuluksi.

"vieras"
Kun itse olin ala-asteella niin aina mentiin naapurin saman ikäisen tytön kanssa kotiin ja kouluun samaa matkaa ja samalla kyytillä. Eli jos jomman kumman äiti/isi oli autolla viemässä/hakemassa niin varmasti mentiin molemmat. Tuskin meidän vanhemmat siitä erikseen sopi keskenään kun usein sadepäivinä kävi niin että molempia oli omat vanhemmat hakemassa (miksi ne ois monella autolla tullu jos oisivat tienneet toistensa suunnitelmista?). Eikä ikinä ollut mitään kärhämää asiasta.

On se kyllä kumma kuinka nopeesti ajat muuttuu... Ja ihmisten ajattelu.
Varmaankin vanhempanne tunsivat toisensa jo?

sh-äiti
Meillä lapsi ei saa mennä ilman lupaa kenenkään kyytiin. Eli varman tuossa tilanteessa lapsi olisi soittanut ensin minunlle ja pyytänyt lupaa kyytiin. Ala-asteen lähettyvillä liikkuu auto, joka yrittää houkutella lapsia kyytiin, niinpä lapsellemme on tähdsennetty että kenkään kyytiin ei mennä ilman lupaa.

ap
[QUOTE="Jee";21949785]Ap ilmoitti ettei päästä lastaan sellaisen henkilön kyytiin jonka ajotaidoista ja tottumuksista ei tiedä. Kuvailetko vielä lyhyesti sen prosessin jolla Pirjoliisa saa Mallalle puhelun aikana kuvailtua ajotaitonsa?[/QUOTE]

Olen ap ja en todellakaan ole kirjoittanut noin että ajotaidot jne. Vähän tarkkuutta nyt hei lyttäämiseen, jos sellaista haluatte harrastaa.

Yhteistyössä