mitä tykkäisit jos kysymättä naapuri tois sun ekaluokkalaisen autokyydillä koulusta kotiin ?

• Viestiketjun aloittaja vierrass
  • Ensimmäinen viesti
Kolari
Voi pyhä jumala! Lapsesi jää todennäköisemmin auton alle koulumatkalla kun joutuu kolariin siinä autossa. Turvallisemmin mielin mä olisin jos naapurin äiti olis ajanut lapsen autol kotii. :)

Tässä nyt leimataan aloittajaa joksikin hysteerikoksi. Hänhän vain ihmettelee, ei ole vielä soittanut poliisille :) Kuten edellä sanoin, olisin minäkin vähän ihmetellyt. Olisin itse tarkistanut etu- tai jälkikäteen naapurilta, onko/oliko ok ottaa kyytiin. Ei se nyt niin itsestäänselvää ole, että toisten lapsia kyyditään, ellei satu olemaan yllättävä rankkasade tai muuta erikoista syytä.

Jos näiden ap:n ihmettelijöiden mielestä on normaalia ottaa naapurin lapsi kyytiin, niin eikö olisi normaalia myös kommunikoida asiasta? Ap kun sanoo "kysymättä" ja jää sellainen olo, ettei asiasta myöhemminkään mitään puhuttu. Vaikuttaa asiaan tietysti myös se, miten läheisiä naapureita ollaan. Ja millainen lapsi on: pyysikö ehkä kyytiä itse?

12 lapsen äiti.
Meillä on opettettu lapsille, että kenenkään ihmisen auton kyytiin ei saa mennä ilman meidän vanhempien lupaa, ei vaikka kyseesä olisi miten tuttu naapurikin. Nykyaikana kun ei ikinä voi luottaa ihmisiin että vaikka se naapurin tuttu setäkin voi olla salaa pedofiili joka muka lupaa kyydin koululta kotiin mutta viekin lapsen metsään, raiskaa tämän ja jättää lapsen sinne metsään raiskattuna kuolemaan.

miw
vähän riippuu naapurista. Joku tuntematon naapurin setä viistoista kerroksisen talon kerroksesta X voisi hermostuttaa todellakin, mutta kuvaus "naapurin tyttö" ei herätä mitään ahdistusta mulla. Riippuu tietty tytöstä.;) Mutta lapsen kanssa voisi keskustella siitä, että kenen tahansa, edes puolitutun, kyytiin ei ole syytä mennä. Ei nyt tarvi hysteeriseks alkaa mut tervettä järkeä vaikka opettaa.
Peesi tälle. Meilläkin on naapurustossa sellaisia tuttuja, joiden kyytiin luotan täysin, mutta sitten myös niitä joiden ajotaidot ja muutkin tavat on niin ja näin.

Yhteistyössä